ویزای ورک پرمیت کانادا چیست

بازدیدکنندگان : 4578 نفر 1402/02/09
ویزای ورک پرمیت کانادا چیست
ویزای ورک پرمیت کانادا چیست
کانادا از طریق روشهای مختلف به نیروهای کاری خارجی ورک پرمیت می دهد. مثلاطبق شرایط ویژه برای ایرانیان امکان دریافت ورک پرمیت باز با ویزای توریستی کانادا برای یک تا سه سال وجود دارد. که در ادامه در مورد امکان دریافت و شانس آن توضیح خواهیم دا. 

 

ورک پرمیت کانادا چیست؟

ورک پرمیت های بسته به نیروهای کاری خارجی اجازه می دهد که فقط برای یک کارفرما کار کنند. کارفرما باید قبل از ارائه جاب آفر، ارزیابی تاثیر بازار کار مثبت را دریافت کرده باشد. ارزیابی تاثیر بازار کار نشان می دهد که نیروی کاری خارجی در کانادا نیست و لذا باید از ایران یک فرد بیاید و تاثیر مثبت یا خنثی بر روی بازار کاری کانادا می گذارد. 
از طریق ورک پرمیت بسته که به عنوان ورک پرمیت خاص کارفرما شناخته می شود نیروی کاری خارجی فقط می تواند برای یک کارفرمای خاص کار کند که شامل:
  •  نام کارفرمایی است که باید برای آن کار کنید. 
  •  چه مدت می توانید در کانادا کار کنید. 
  •  محل کاری شما کجاست.

 

اگر در کانادا ورک پرمیت داشته باشیم و شغل خود را از دست بدهیم چه اتفاقی می افتد؟

 

ورک پرمیت بسته  close work permit

اگر ورک پرمیت بسته معتبر داشته باشید و شغل خود را از دست بدهید نمی توانید برای کارفرمای خود یا حتی کارفرمای دیگری کار کنید. اما تا زمانی که ورک پرمیت شما معتبر است می توانید بدون شغل در کانادا به صورت قانونی بمانید. مدت زمان ورک پرمیت بسته 1تا 2 سال است. یک ماه قبل از پایان اعتبار باید درخواست تمدید ارسال شود. درخواست تمدید به دفعات قابل انجام است.
اگر می خواهید در کانادا کار کنید باید شرایط ورک پرمیت خود را تغییر دهید. اگر می خواهید شغل جدیدی را شروع کنید باید واجد شرایط ورک پرمیت جدید باشید. قبل از اینکه ورک پرمیت جدید را دریافت کنید نمی توانید برای یک کارفرمای جدید کار کنید. 

 

ورک پرمیت باز open work permit

شما می توانید برای ورک پرمیت باز درخواست بدهید. ورک پرمیت باز فقط برای یک کارفرما یا شغل خاصی نیست. ورک پرمیت باز اجازه جابه جایی بین محل کار، کارفرما، شغل یا مکان در داخل کانادا را می دهد. مدت زمان ورک پرمیت باز 1تا 3 سال است.
ورک پرمیت باز بعضی از شرایط خاص ورک پرمیت بسته را ندارد. برای اینکه واجد شرایط ورک پرمیت باز باشید نیازی نیست جاب آفر یا ارزیابی تاثیر بازار کاری مثبت داشته باشید. 
طبق قانون شما نمی توانید ورک پرمیت بسته را به ورک پرمیت باز تغییر دهید.
همچنین می توانید با ورک پرمیت آزاد، شرکت خود را در کانادا مدیریت کنید ولی امکان دریافت اقامت را بسیار سخت خواهید کرد.
 

آیا با ورک پرمیت می توانم تحصیل کنم؟

با داشتن ورک پرمیت نمی توانید تحصیل کنید و باید برای آن درخواست استادی پرمیت دهید. داشتن ورک پرمیت و استادی پرمیت همزمان منع قانون ندارد.
 

آیا با ورک پرمیت باز یا بسته می توانم اقامت دائم کانادا را بگیریم؟

خیر، با ورک پرمیت به متقاضی اقامت داده نمی شود و فقط مجوز کار است. برای کسب اقامت باید بعد از 2تا3 سال کار تمام وقت در کانادا برای روشهای دیگر مانند تجربه کار کانادایی امتیاز کسب کرد که آیلتس عالی نیاز دارد و امتیاز سن را محاسبه کرد.

 

اگر در کار از من سوء استفاده شود در کانادا چه راههای برای من وجود دارد؟

اگر در محل کار در کانادا از شما سوء استفاده شود می توانید ورک پرمیت باز برای کارگران آسیب پذیر را دریافت کنید. 
ورک پرمیت باز برای کارگران آسیب پذیر برای حفظ حقوق کارگران در کانادا ایجاد شده است تا بتوانید یک موقعیت کاری ظالمانه یا توهین آمیز را ترک کنید و شغل جدیدی پیدا کنید. اما این نوع ورک پرمیت هم یک راه حل موقتی است و تاریخ انقضاء دارد و قابل تمدید نیست. 
زمانی که این نوع ورک پرمیت را دارد باید یک کارفرمای جدید پیدا کنید و برای ورک پرمیت جدید درخواست دهید. 

 

تبدیل ویزای توریستی از داخل کانادا

قبل از قصد برای تبدیل ویزای توریستی به ورک پرمیت باز در کانادا، در مورد اینکه آیا قصد ماندن در کانادا دارید (حداقل 2سال باید فول تایم کار کنید تا واجد شرایط برنامه اقامت بعدی باشید) یا خیر؟
سپس امتیاز خود را محاسبه کنید که با توجه به سن و تعداد سالهایی که در کانادا کار می کنید چه نمره آیلتس نیاز دارید تا بتوانید اقامت بگیرید...
سپس باید پرونده جداگانه ای برای تبدیل ویزای توریستی به ورک پرمیت به اداره مهاجرت با عنوان ایرانیان ارسال کرد. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 20
زهرا1402/08/13
سلام من ویزای توریستی کانادا رو گرفتم و ۴۲ سال سن دارم برای اپن ورک پرمیت می خوام به کانادا بیام.دیپلم دبیرستان ندارم ولی خیاط هستم و کلاس خیاطی که رفتم دو تا دیپلم فنی حرفه ای خیاطی دارم .با این دو تا دیپلم می تونم از مشاغل نایک استخدام بشم که pr بگیرم غیر از اون می تونم از ایران پول بیارم و شرکت بزنم و زودتر به pr برسم .در ضمن من یک پسر ۱۴ ساله و دختر ۲۲ ساله دارم وقتی سر کار رفتم می تونم برای اونها دعوتنامه بفرستم و امکان گرفتن ویزای هر کدام چند درصد هست ؟در ضمن من شنیدم پسرم می تونه در دبیرستان دولتی رایگان درس بخونه این درسته یا نه؟
  • گنجی
  • 1402/08/17
شانسی برای اقامت شما با توجه به سن تان نمی بینیم.
 
شمس1402/08/13
سلام من در حال حاضر در کانادا هستم و درخواست ویزای کار دادم که قبول شد.میخوام برگردم ایران تا برای کل خانواده اقدام کنم و بعد از دریافت ویزا برای همه دوباره برگردم.ایا با اپن ورک پرمیت میشه این کارو انجام داد
  • گنجی
  • 1402/08/17
باید در کانادا مشغول به کار باشید .
ماندانا1402/08/04
ایا با داشتن وورک‌پرمیت باز و‌کار کردن اگربخواهیم در کالج یا دانشگاه تحصیل کنیم هزینه دانشگاه مثل شهروند حساب می شه یا اینکه اینترنشنال ؟
  • گنجی
  • 1402/08/06
اینترنشنال محاسبه می شود
کارت اقامت دائم کانادا PR باید داشته باشید.
سمیرا م1402/07/15
سلام لطفا بفرمایید اگر پدر یا مادر اون ورک پرمیت بگیرند برای هزینه دانشگاه فرزندان زیر ۲۱ سال تخفیف داده می شود؟
  • گنجی
  • 1402/07/16
دانشگاه خیر.
حمیدرضا1402/06/16
سلام آیا با تبدیل ویزای توریستی به اوپن ورک پرمیت روی کاهش شهریه کالج و دانشگاه فرزندان زیر ۲۱ سال تاثیر داره.ممنون از پاسخگویی
  • گنجی
  • 1402/06/18
هزینه کالج و دانشگاه شامل تخفیف نمی گردد.
سوسن1402/05/03
من هردوفرزندم کاناداهستن یکیشون ۴ ساله اینجاس ودرسش تمام وکارمیکنه برای PRاقدام کرده ودخترم دوساله اینجاس ودرسشویعنی مسترشودرشرف تمام کردنه من وهمسرم باویزای توریستی اومدیم وبلافاصله درخواست ورک پرمیت دادیم بنابه قانون جدیدکشورکانادا میخواستم ببینم ورک پرمیت بهمون داده میشه وچقدرطول میکشه واگرورک پرمیت یه ساله بدن چقدرفرصت هست تا کارپیداکنیم وبعدیک سال مجدد درخواست ورک پرمیت بایدبدیم
  • گنجی
  • 1402/05/05
به شما و همسر ورک پرمیت خواهند داد اگر مدارک کامل وکیل تان ارسال کرده باشد.
زمان بندی دریافت ورک پرمیت جدید الان بسیار بسیار طولانی شده است و نمی توان دقیق جواب داد.
محدودیت زمانی برای پیدا کردن کار نخواهید داشت معمولا یک تا سه سال است ولی اگر بالای 40 سال هستید به اقامت نخواهد رسید.
غزل1402/03/19
همسرم در کانادا با ویزای توریستیش درخواست ورک پرمیت داده،اگر اوپن ورک پرمیت بگیره میتونه برای من درخواست ورک پرمیت بده که بتونم ویزا بگیرم و بهش ملحق بشم؟
  • گنجی
  • 1402/03/20
بله
مریم1402/03/17
باسلام من با ویزای توریستی در کانادا هستم میخوام درخواست ورک پرمیت بدم آیا امکان داره شما برای من این کار را انجام بدید و هزینه ش چقدر میشه.
  • گنجی
  • 1402/03/18
بله انجام می دهیم با تلفن دفتر تهران تماس بگیرید.
مرجان1402/03/17
با ویزای ورک پرمیت در کانادا هستم خواهرم نرس شاغل است برا پسرم۲۳ ساله دانشجو در سایپرس دوره لیسانس است از چه راهی بهتر میتوانم پسرم را به کانادا بیاورم
دعوت نامه بفرستیم با داشتن برگه اجاره خانه برگه ثبت نام دانشگاه و مرخصی از دانشگاه وضمانت مالی پدر و مادر بزرگش طی سفر و ساپورت من طی سفرش شانسی دارد برا توریستی
  • گنجی
  • 1402/03/18
بهتر است ویزای دانشجویی برای ایشان اقدام کنید.
ح.1402/02/17
سلام. من 43 سال دارم، فوق دیپلم مکانیک ماشین ابزار و لیسانس مهندسی تکنولوژی ساخت و تولید، با بیش از 20 سال تجربه فنی آزاد. آزمون آیلتس ندادم ولی با کمی تلاش به نمره 6 میرسم. یه کارگاه سی ان سی صنایع چوب دارم. متاهل با دو فرزند دختر.
برای تمکن مالی، یه خونه دارم که حدود 2.3 میلیارد ارزش ریالی داره و تجهیزات کارگاه که حدود یه میلیارد می ارزه ولی نقدینگی ندارم. البته برای فروش خونه قبلی و خرید خونه جدید، توی اسفند ماه یه تراکنش زیر دو میلیارد داشتم که دارم با بانک رایزنی میکنم گواهی موجودی حساب رو به تاریخ اون روز بهم بدن البته لطفا بهم بگید این گواهی کافیه یا لازم فرمت دیگری داشته باشه.
دوم اینکه آیا میتونم بدون ریسک یا با حداقل ریسک برای ویزای توریستی و تبدیلش به ورک پرمیت اقدام کنم؟

سوم اینکه اگه ویزای توریستی گرفتم، لازمه حتما خاک کانادا رو تاچ کنم بعد برای تبدیل ویزا به ورک پرمیت درخواست بدم یا از ایران هم میتونم ویزامو تغییر بدم و با شغل از پیش تعیین شده وارد کانادا بشم؟

ممنون میشم پاسخ بدید.
  • گنجی
  • 1402/02/20
شانس شما برای ویزای توریستی بدون دعوتنامه کم است
برای دریافت ویزای کار باید در کانادا حضور داشته باشید
با نمره ایلتس 6 و تبدیل ویزای توریستی به کار به اقامت نمی رسید نیاز به نمره بالاتر دارید.
رویا1402/02/15
سلام وسپاس
جناب گنجی لطفابا توجه به این شرایط بفرمایید بهترین روش برای مهاجرت چیست
مجرد 28 ساله ویزای توریستی 5 ساله فامیل درجه یک در مونترال عدم تمایل به تحصیل در کانادا
طی 5 سال گذشته چندین ورود به کانادا با ویزای مولتی علاقمندبه کسب وکار
فوق دیپلم فنی مکانیک ساخت و تولید لیسانس مهندسی مکانیک ارشد مدیریت بازرگانی
میتوانم تا 100 هزار دلار سرمایه گذاری کنم
  • گنجی
  • 1402/02/16
اسکیل ورکر در هر استانی از کانادا خوب است.
کیومرث1402/02/14
سلام و درود
از اینکه پاسخگو هستید سپاسگزارم
در مورد شغل غواصی صنعتی در کانادا شانسی برای ورک پرمیت و یا جاب آفر هست ؟
  • گنجی
  • 1402/02/16
تخصص تان را در بخش کاریابی سایت ما جستجو کنید.
باهره1402/02/14
در تبدیل ویزای توریستی به ویزای کار باز چه کارهایی به افراد داده میشود و اینکه آیا این کار با توجه به مدرک تحصیلی به فرد داده میشود یا کارها همه کار جنرال با حداقل دستمزد است
  • گنجی
  • 1402/02/16
شما برای هر کاری می توانید رزومه بفرستید و پیگری کنید ، نکته این است باید کاری را شروع کنید که جزو ناک های شغلی باشد و بتوانید امتیاز کسب کنید.
مهدی1402/02/13
سلام وقت بخیر
آیا برای فرد 43 ساله با 18 سال سابقه کار در زمینه مهندسی برق کنترل و با سابقه سفر به ترکیه و گرجستان و حوزه شنگن و ارائه تمکن مالی متوسط شانس اخذ ویزای توریستی و تبدیل آن به ورک پرمیت باز وجود دارد؟
  • گنجی
  • 1402/02/16
بدون دعوتنامه شانس اخذ توریستی کم است. کسی که دعوتنامه به شما اعطا می کند نباید تعداد زیادی را قبلا داده باشد.
شادی1402/02/12
سلام ،من ویزای مولتیپل دارم و قراره بزودی برم کانادا ،و برای ویزای ورک پرمیت اپن اقدام کنم میشه بفرمایید چه مدارکی با خودم باید داشته باشم ؟
  • گنجی
  • 1402/02/16
اگر قصد کار با ما دارید تصویر ویزا و پاسپورت را در واتس اپ ارسال فرمایید
آیدین1402/02/12
با وورک پرمیت باز هزینه زایمان رایگان هست؟
  • گنجی
  • 1402/02/16
خیر
فرنام1402/02/12
با سلام
دو سوال داشتم:
۱- آیا پس از دریافت مجوز کار باز، می‌توان برای ورود همسر و فرزند به خاک کانادا درخواست داد؟
۲- سابقه کاری لازم برای درخواست اقامت بر اساس «تجربه کار کانادیی» می‌تواند در هر زمینه شغلی باشد یا فقط زمینه‌های شغلی مورد تایید دولت کانادا؟
  • گنجی
  • 1402/02/16
بله
در ناک های شغلی مورد تایید که امتیاز کسب کنید
مهدی1402/02/12
سلام
خواستم واسه ویزای توریستی کانادا اقدام کنم آیا میتونین جزئیات را بفرمایید
  • گنجی
  • 1402/02/16
سوابق سفر، تمکن، هدف از سفر و دعوتنامه را باید برای شروع داشته باشید 
سپس ما طبق رزومه شما ، لیست مدارک خاص مرتبط تان را تهیه می کنیم که به ما ارائه دهید.
احمد1402/02/12
سلام
من 43 سالم هست. کارم کلا آزاد هست از طریق اینترنت. یعنی وابسته به کشور و جایی نیستم. مثل ترید کردن و داشتن چند سایت انگلیسی زبان که درامد ازشون دارم. خواستم بدونم ایا پلن خاصی برای افرادی مثل ما هست که نیاز به کارفرما و کار نداشته باشیم و بتونیم مهاجرت کنیم؟
  • گنجی
  • 1402/02/16
برنامه های ویزای کار و زیرمجموعه های آن با تمکن مالی خوب و ایلتس 5 به بالا را باید بررسی کنیم. فرم در سایت پر کنید 
رضا1402/02/09
سلام
با سپاس از محبتتان می خواستم بدانم آیا با اجازه کار باز :
۱- می توانیم فرزندانمان را، از مقاطع ابتدایی تا دبیرستان ، در مدارس رایگان کانادا ثبت نام نمود؟
۲- مبلغ کمک تحصیلی یا مقرری ماهیانه برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال از طرف دولت پرداخت می شود؟
۳- می توان از همان ابتدا از بیمه درمانی رایگان برای کل اعضای خانواده استفاده نمود.
ممنون از راهنمایی ارزشمندتان
  • گنجی
  • 1402/02/10
هر استانی در کانادا یکسری خدمات دارد و با ویزای کار هزینه تصیل کمتر می شود ولی دولت مقرری پرداخت نمی کند!
مواردی که مدنظر شماست با کارت اقامت دام کانادا PR کاملا رایگان است.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن