مجوز lmia

مسیر نما :
بازدیدکنندگان : 939 نفر 1401/08/26
مجوز lmia
می دانید LMIA چیست؟
ارزیابی تاثیر بازار کار برای استخدام نیروی کار موقت خارجی را lmia  گویند که مخفف لغت زیر می باشد:
Labour Market Impact Assessment

در این مقاله آقای گنجی در مورد ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا یا همان lmia و اینکه چرا باید این ارزیابی را انجام دهیم و چه مشاغلی باید این ارزیابی را انجام دهند، توضیح می دهند.

 

نحوه گرفتن lmia

در بعضی از موارد کافرمایان کانادایی قبل از استخدام نیروی کاری خارجی باید ارزیابی تاثیر بازار کار را انجام دهند. 
براساس شرایط اخذ ورک پرمیت کانادا، یک کارفرما باید قبل از استخدام فرد خارجی از دولت کانادا تاییدیه دریافت کند. کارفرمایانی که کمبود نیروی کاری دارند و می خواهند نیروی کار خارجی را با ویزای ورک پرمیت موقت استخدام کنند باید از طریق این ارزیابی نشان دهند که هیچ نیروی کاری کانادایی برای انجام این کار وجود ندارد و استخدام نیروی کاری خارجی هیچ تاثیر منفی بر روی نیروی کاری کانادایی نخواهد داشت. 

توجه داشته باشید که دولت معتقد است که؛ 
کانادا برای رشد و توسعه باید نیروی کاری قوی و با استعداد داشته باشد و می تواند از طریق ارزیابی تاثیر بازار کار کمبود نیروی کاری را رفع کند و به اهداف مهم خود برسد. 

 

مراحل اخذ lmia

برای انجام ارزیابی تاثیر بازار کار lmia  ، کارفرمایان باید شرایط زیر را داشته باشند:
  •  کارفرمایان باید ثابت کنند که هیچ نیروی کار کانادایی برای انجام این کار وجود ندارد. 
  •  پرداخت دستمزد به نیروی کاری خارجی باید براساس حداقل حقوق فدرال و استانی باشد.
  •  اثبات اینکه قبل از استخدام نیروی کاری خارجی برای پیدا کردن و استخدام نیروی کاری کانادایی تلاشها و تبلیغات بسیار زیادی انجام شده است. 

کارفرمایان کانادایی نمی توانند به سادگی برای موقعیت های شغلی خالی شرکت شان ارزیابی تاثیر بازار کار را انجام دهند و نیروی کاری خارجی را استخدام کنند. کانادا از کارفرمایان می خواهد تا مدت 4 هفته برای این موقعیت شغلی تبلیغ کنند. در مدت چهار هفته کارفرما باید حداقل از طریق 3 روش استخدامی برای این موقعیت شغلی تبلیغاتی را انجام دهد یکی از این روشها، بانک مشاغل کانادا است. 
مجوز کار کانادا

مجوز کار کانادا

یکی از موارد مهم در ارزیابی تاثیر بازار کار این است که نیروی کار خارجی که در یک شرکت استخدام می شود به عنوان یک کارمند با دستمزد بالا است یا دستمزد پایین؟
کارگران خارجی موقت که حقوق آنها بیشتر از میانگین دستمزد استانی است به عنوان کارگر با دستمزد بالا و اگر حقوق آنها از میانگین دستمزد استانی کمتر باشد  به عنوان کارگر با دستمزد پایین مورد بررسی قرار می‌گیرند.
براساس تفاوت بین این دو گروه مشخص می شود که مجوز کار نیروی کار خارجی یعنی همان ارزیابی تاثیر بازار کار را باید انجام داد یا خیر. 

 

1- ارزیابی تاثیر بازار کار lmia برای استخدام کارگران با دستمزد بالا

اگر کارفرما به نیروی کاری خارجی دستمزد بالاتر یا برابر با نرخ دستمزد استانی بدهد باید ارزیابی تاثیر بازار کار را انجام دهد. کارفرمایانی که به دنبال استخدام کارگران خارجی با درآمد بالا باشند باید برنامه ریزی دقیقی برای استفاده از نیروی کار کانادا یی در شرکت خود داشته باشند تا که اطمینان حاصل شود آنها برای کاهش وابستگی خود به کارگران خارجی و موقت برنامه ریزی های طولانی انجام می دهند.
طرح انتقال برای کاهش اتکای شرکت های کانادایی به نیروی کاری خارجی ایجاد شده است یعنی کارفرمایان کانادایی به نیروهای کاری خارجی وابسته نشوند تا شیوه های استخدام نیروهای کاری خارجی براساس اهداف برنامه نیروی کار موقت خارجی باشد. 
دولت کانادا استخدام نیروهای کاری کانادایی را در اولویت قرار می دهد. طرح انتقال یا همان ارزیابی تاثیر بازار کار برای برنامه نیروی کاری موقت خارجی برای پر کردن موقعیت های خالی مشاغلی است که هیچ نیروی کاری کانادایی برای آن وجود ندارد و ظرفیت این طرح بسیار محدود است یعنی تعداد کمی از نیروهای کاری خارجی استخدام می شوند. 

 

2- ارزیابی تاثیر بازار کار lmia برای استخدام کارگران با دستمزد کم

ارزیابی تاثیر بازار کار برای استخدام نیروی کاری با دستمزد کم یا متوسط در یک استان یا منطقه، انجام نمی شود. 
دولت کانادا برای کارفرمایانی که می خواهند نیروی کار موقت خارجی با دستمزد کم را استخدام کنند محدودیت هایی را به وجود آورده است ، کارفرمایانی که بیشتر از 10 کارمند دارند می‌توانند فقط 20 درصد نیروی کار خود را از نیروهای کار خارجی با دستمزد کم استخدام نمایند. مشاغل با دستمزد پایین نیازی نیست ارزیابی تاثیر بازار کار را انجام دهند. 

اما کارفرمایان برای استخدام نیروی کار موقت خارجی با دستمزد پایین باید شرایط خاصی را رعایت کنند که شامل:
  1.  هزینه رفت و آمد کارگر را بپردازند.
  2.  پرداخت بیمه درمانی خصوصی برای کارگران استخدام شده تا زمانی که کارگر واجد شرایط پوشش بیمه بهداشتی استان قرار گیرد.
  3.  باید نیروی کار موقت خود را به هیئت ایمنی استان و یا محل کار معرفی نمایند.
  4.  بستن قرارداد بین کارفرما و کارمند.
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
بهمن1401/10/23
می خواستم ببینم چه مدارکی لازمه برایlmia
  • گنجی
  • 1401/10/24
کارفرما باید درخواست LMIA را بدهد.

مراحل اخذ مجوز کار کانادا LMIA
مجوز کار کانادا به نام The Labour Market Impact Assessment باید به اداره Employment and Social Development Canada درخواست داده شود و در صورت تایید مجوز صادره را به اداره مهاجرت ارائه کند 
این اداره کار کانادا نسبت به حقوق پرداختی به متقاضی نوع ویزای کار را مشخص می کند و اولویت آنها با شهروندان کانادایی یا دارندگان کارت پی آر کانادا است. برای اداره کار مهم است که بعضی امکانات توسط کارفرما مهیا شود:
دارا بودن قرارداد رسمی بین کارفرما و متقاضی
 پرداخت هزینه های سفر به کانادا
 پرداخت هزینه اسکان در کانادا
 پرداخت هزینه بیمه درمان
بهرام1401/09/01
سلام آیا شما کارهای اداری مربوط به LMIA را انجام میدهید؟
کارفرما آماده دادن آفر کاری فراهم است
  • گنجی
  • 1401/09/01
بله، باید رزومه و شغل مورد نظر را برای ما ارسال فرمایید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن