رشد اشتغال بازار کار منیتوبا کانادا

بازدیدکنندگان : 12920 نفر 1397/09/20
رشد اشتغال بازار کار منیتوبا کانادا
پیش بینی شده است که مهاجران تا سال 2024 عنصر اصلی بازار کار منیتوبا را تشکیل خواهد داد. از این رو 168700 شغل برای این بازه در نظر گرفته شده است.
با توجه به چشم انداز جدید بازار کار هفت ساله دولت استان منیتوبا انتظار می رود که مهاجران در سال های آتی نقش مهمی را در بازار کار منیتوبا ایفا کنند.  در مجموع 168700 فرصت شغلی برای دوره زمانی 2018 تا 2024 پیش بینی شده است که نمایانگر 24100 نفر اشتغال مفید در سال است.
 
بازار کار مانیتوبا از رشد جمعیتی که در سال 2016 رکورد دار شد بهره مند شده است و در سه سال اخیر سریعترین برنامه استانی کانادا بوده است. گزارش ها نیز حاکی از آن است که این رشد باعث شده که این استان تعداد بیشتری مهاجر اقتصادی متقاضی اقامت دائم را بپذیرد.در این گزارش آمده است: "بیشتر این رشد ناشی از تلاش استان منیتوبا  برای استفاده از مهاجرین در بازار کار و نیازهای کارآفرینی استانی است."
 
همچنین یادآور می شود که منیتوبا موفق شده است که با وجود رشد جمعیت رتبه دوم را کمترین نرخ بیکاری و رتبه سوم را در بیشترین نرخ بازار کار را در کانادا از  آن خود کند.
این گزارش می گوید که جذب نیروی جوان به رشد جمعیت کمک کرده است که نتیجه آن در بازار کار مشخص میشود.
تا سال 2024، منیتوبا سالانه 13100 مهاجر متخصص را به انضمام خانواده های آنان می پذیرد  از زمان راه اندازی این برنامه در سال 1998، این استان 130000 مهاجر پذیرفته است. نود درصد از مهاجران در اولین سال خود در منیتوبا استخدام شده اند واکثر آنها در استان مانده اند.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی
استفاده از دانش آموزان و دانشجویان خلاق و نیروی ماهر
گزارش ها نشان میدهد که ایجاد شغل و اسکان در استان برای دانشجویان بین المللی که در این استان قبلا درس خوانده اند بسیار راحت تر است.
برای برنامه کارکنان ماهرنیز اولویت با کاندیداهایی است که در این استان دارای خانواده نزدیک باشند و همسران آنها دارای مدرک زبان و تجربه کاری باشند.
یکی از مهمترین نوآوری هایی که در سال جاری به منظور جدید سازی برنامه این استان مطرح شد، ایجاد یک مسیر مهاجرت متصل به سیستم اکسپرس اینتری فدرال است که از طریق آن استخر مجازی مدیریت میشود و نیروی های ماهر اقتصادی تحت سه برنامه نیروی ماهر فدرال، کلاس تجارتی ماهر فدرال و تجربه کانادایی از آن انتخاب میشوند.
برنامه اکسپرس اینتری مدت زمان بررسی شش ماه یا کمتر را برای متقاضیان اقامت دائم برنامه نیروی متخصص تضمین می کند .
 
- مشاغل مورد نیاز
تا سال 2024، پیش بینی شده است که مشاغل مرتبط به فروش و مشاغل خدماتی بیشترین باشند، که 33300 یا 19 درصد از کل کسب و کارهای ایجاد شده خواهد بود.
شغل های تجاری، مالی و اداری 26400 یا 15 درصد پیش بینی میشود و شغل های مربوط به تحصیلات، حقوق و مسائل اجتماعی و دولتی 23600 و یا 14 درصد از کل فرصت های شغلی پیش بینی می شوند.
این سه دسته شامل 83300 شغل پیش بینی شده را تشکیل میدهند.
 
اکثر مشاغل پیش بینی شده یا به عبارتی 66 درصد از آنها  فرصت هایی برای جایگزینی نیروی کار پیر استان که بازنشسته میشوند خواهد بود.
34 درصد باقیمانده مشاغلی هستند که منجر به رشد اقتصادی استان میشوند. که در سال های 2019، 2020 و 2021 به بالاترین حد خود میرسد. برای بررسی شرایط خود در برنامه استان منیتوبا(برنامه کارآفرینی منیتوبا و نیروی متخصص منیتوبا) ابتدا فرم ارزیابی را در سایت گنجی تکمیل کنید یا در پیج اینستاگرام به ما پیام دهید.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
نیما1401/04/04
ما به تازگی وارد منیتوبا شدیم شهر وینیپگ-
خاستم از زحمات شما بابت جاب آفر و خدمات تحصیلی تشکر کنم
  • گنجی
  • 1401/04/06

لطف دارید موفق باشید

حتما برای ثبت نام فرزندان، گرفتن سین نامبر سریع اقدام کنید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن