استان کبک دفترچه راهنمایی به زبان فرانسه برای آزمون ارزش های کبکی ارائه داد

بازدیدکنندگان : 10675 نفر 1398/10/16
استان کبک دفترچه راهنمایی به زبان فرانسه برای آزمون ارزش های کبکی ارائه داد

استان کبک دفترچه راهنمایی به زبان فرانسه برای آزمون ارزش های کبکی ارائه داد.

همانگونه که پیشتر اعلام شد استان کبک برای دادن اقامت به متقاضیان آزمونی تحت عنوان "ارزشهای کبکی" فراهم کرده که از تاریخ 1 ژانویه 2020 به بعد هر فردی که متقاضی اقامت کبک است می بایست ابتدا مدرک این آزمون را دریافت کند. در این آزمون ارزش های دموکراتیک و ارزش های کبکی که بر طبق منشور حقوق بشر و آزادی فراهم آمده است مورد سوال قرار می گیرند. در دفترچه راهنمای فرانسوی زبان آزمون، دولت کبک اظهار داشته که شناخت و آگاهی از این ارزش ها برای ادغام بهتر مهاجران در جامعه کبک ضروری است و مانند کلیدی برای درک بهتر شرایط استان کبک است.

هر چند که خواندن دفترچه راهنمای ارزش های کبک برای گذراندن آزمون ضروری نیست اما مانند مقدمه ای است برای شناخت ارزش ها که در 5 شاخه اصلی قرار گرفته می شود:
  • استان کبک جامعه ای فرانسه زبان است
از آن رو که کبک تنها بخش فرانسوی زبان آمریکای شمالی است به همین خاطر کیفیت، محافظت و تأثیر زبان فرانسه و محافظت از آن به عنوان زبان رایج بسیار برایشان اهمیت دارد. در نتیجه ، فرانسوی، زبان دولت و قانون و همچنین زبان معمول کار ، تدریس ، ارتباطات، تجارت و کسب و کار است.
از این رو دولت کبک باید بدون استثنا کلیه خدمات و راه های ارتباطاتی را به زبان فرانسه ارائه دهد. همچنین مهاجران را  برای یادگیری زبان فرانسه در جهت ادغام بهتر در جامعه بسیار تشویق می کند. از این رو کلاسهای رایگان زبان فرانسه برگزار می گردد. شرکت کنندگان در این کلاس زبان ماهانه مبلغ 740 دلار نیز دریافت می کنند.
 
  • استان کبک جامعه ای دموکراتیک است
اعضای شواری قانون گذاری کبک از طریق انتخابات گزیده شده و نتیجه آن حتی تحت خشونت و قدرت غیر قابل تغییر است اما باز شماری آرا قابل قبول است. هر فردی که شهروند کانادا نباشد می تواند در هر گروه و حذبی عضو شود اما اجازه رای دادن ندارد. تأمین مالی برنامه های سیاسی و کنترل هزینه های انتخابات منوط به اصول انصاف و شفافیت است. هر شهروندی محق است آزادانه رای دهد و هیچکس نمی تواند وی را مجبور به رای دادن به دیگری یا افشای رای کند. این بخش شامل آزادی مطبوعات ، آزادی بیان و آزادی همکاری می باشد.
  • برابری حقوق خانم ها و آقایان
خانم ها و آقایان در کبک حقوق و آزادی برابر و مسئولیت های یکسان در زندگی شخصی و عمومی دارند. در مورد ازدواج فارغ از جنسیت می توانند با هر کسی می خواهند ازدواج کنند. اما ازدواج با چند فرد همزمان غیرقانونی و ممنوع است. در بازار کار نیز خانم ها و آقایان حقوق و شرایط کاری برابر دارند. زن و مرد حقوق و وظایف یکسان دارند، و همه از فرصت‌های مساوی در جامعه برخوردار هستند. همچنین برابری جنسی مربوط به عدالت و تقسیم مسئولیت‌ها است؛ هم در جامعه و هم در خانواده
  • حقوق و مسئولیت های شهروندان کبک
قوانین منشور حقوق بشر و آزادی برای هر فردی که در کبک است یکسان است همچنین این قوانین بر گروه ها، سازمان ها، کسب و کار ها و دولت نیز اعمال می شود.
حقوق اساسی شامل حقوق زندگی، سلامت، ادغام درجامعه و آزادی فردی و زندگی شخصی است. حقوق اساسی همچنین از آزادی دین، عقیده ، نظر ، بیان و اجتماع مسالمت آمیز دفاع می کند و از آنجایی که حقوق اساسی در جامعه ایفا می شوند محدودیت هایی نیز دارند.
برای مثال سیگار کسیدن در مجامع عمومی و تا 9 متر از درب ها ممنوع است و دولت کبک می گوید سلامت مردم ار حق فرد برای سیگار کشیدن مهم تر است. حقوق و مسئولیت های زیاد دیگری نیز مانند حقوق فرزندان ، حقوق قضائی و .... وجود دارد.
  • استان کبک جامعه ای سکولار است
کبک و سازمان های آن سکولار هستند که به این معناست که فعالیت ها و تصمیمات مستقل از قدرت های مذهبی هستند. بهار گذشته کبک قانون بحث برانگیزی به منظور منع پوشش نمادهای مذهبی توسط مردم در میان قدرت های دولتی مانند پلیس ها، معلم ها و .. وضع کرد. لازم به ذکر است این قانون برای افرادیکه قبل از 27 مارس 2019 در این مشاغل بودند صدق نمی کند.
علاوه بر ابن افراد باید کاملا صورت خود را نشان دهند تا بتوانند از خدمات دولتی استفاده کنند که این قانون شامل کارمندان نیز می شود. استان کبک اظهار داشته این حرکت برای تشخیص هویت و بررسی امنیتی است.
کبک تنها قوه قانونی شمال آمریکا است که سکولاریسم را در قانون خود جای داده است.

 

ارزش های جامعه کبک Quebec`s Values

این آزمون از 5 گروه گرفته می شود:
  • متقاضیان برنامه اسکیل ورکر یا همان نیروی ماهر کبکی
  • برنامه تجربه کبکی یا همان PEQ
  • برنامه کارآفرینی
  • برنامه خود اشتغالی
  • برنامه سرمایه گذاری
تمام گروه های بالا به جز بچه های زیر 18 سال و افرادی با مشکلات فیزیکی و اختلالات شناختی که آنان را ازدریافت مدرک باز می دارد، می بایست برای دریافت CSQ یا همان (گواهی انتخاب کبک) آزمون را بگذرانند و برای ارسال مدرک قبولی در آزمون در ادامه پرونده خود 60 روز فرصت دارند. نمره قبولی 75% یا 15 از 20 است وگواهی آن دو سال اعتبار دارد.
رد شدن در آزمون به رد شدن کل پرونده منجر شده و فرد متقاضی در صورت تمایل به اقامت در کبک باید از اول شروع کند.

گذراندن آزمون:
متقاضیان در صورت حضور فیزیکی در کبک می توانند آزمون را حضوری گذرانده و در غیر اینصورت به صورت آنلاین آزمون دهند. در هر صورت هر متقاضی 3 بار شانس دارد آزمون بدهد.
افرادیکه دارای ویزای کار یا تحصیلی هستند و دو مرتبه در آزمون رد می شوند می بایست سومین بار آزمون را حضوری بگذرانند.
افرادیکه از خارج کانادا درخواست داده اند می توانند هر سه بار آنلاین امتحان دهند. لازم به ذکر است آزمون های آنلاین شامل 20 سوال رندم است که از میان یک بانک سوال استخراج شده است.  بعضی از این

سوال ها عبارتند از:
در رد کردن درخواست شغل کدام یک از این افراد تبعیض جنسیتی رخ داده است؟
  • خانمی که باردار است
  • فردی که مدرک مورد نظر را ندارد
  • فردی که از قوم و منطقه خاصی است
از 27 مارس 2019 به موجب قانون سکولارسیم هیچ پلیسی در حین کار اجازه استفاده از نمادهای مذهبی را ندارد.
  • درست
  • غلط
زبان رسمی کبک چیست؟
  • انگلیسی
  • فرانسوی
  • اسپانیایی
  • انگلیسی و فرانسه
 
برای اطلاع از نمونه سوالات کامل در (اپلیکیشن واتس آپ) پایین صفحه پیام دهید. اطلاعات کاملتر را در مورد آزمون ارزش های کبک را اینجا بخوانید.
 
 
telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن