ویزای کار موقت برای رفع مشکل کمبود نیروی کار در کانادا

بازدیدکنندگان : 2614 نفر 1400/10/01
ویزای کار موقت برای رفع مشکل کمبود نیروی کار در کانادا
 
ویزای کار موقت برای رفع مشکل کمبود نیروی کار در کانادا

برنامه نیروی کار موقت خارجی راه حلی برای رفع کمبود نیروی کاری خواهد بود. بیماری کرونا باعث طولانی شدن کمبود نیروی کار در کانادا شده است و راه حل ساده ای برای آن وجود ندارد. لذا، گسترش برنامه نیروی کار موقت خارجی راهی برای رفع کمبود نیروی کار است.

به نظر اقای گنجی، برای کمک به مشاغل و مقابله با مشکلات رشد جمعیت باید برنامه نیروی کار موقت خارجی گسترش پیدا کند تا نیروی کاری با جاب آفر سریع تر وارد کانادا شوند و بین مهاجران و موقعیت هایی که آنها پر می کنند یک تناسب خوب ایجاد شود. یک برنامه نیروی کاری موقت خارجی گسترده برای سطح بزرگی از مهارتها و بخش های زیادی قابل دسترس خواهد بود و راههای رسیدن به اقامت دائم را فراهم می کند.

بیشتر مشاغل کوچک کانادایی با کمبود نیروی کاری روبه رو هستند. این مشاغل به علت مشکلاتی که در استخدام دارند یا به علت حفظ کارکنان یا مجبور کردن آنها به کار در ساعات مورد نیاز، کمبود نیروی کاری را دارند. 
16 درصد از مشاغل می گویند که کارکنان کافی وجود دارد اما هزینه های اضافی به علت افزایش دستمزد، ساعات کاری انعطاف پذیر، پرداخت های اضافی برای استخدام و غیره را دارند. 
به علت کمبود نیروی کار، یک سوم مشاغل کوچک در ماه ژوئن پروژه ها و قراردادها را رد کردند یا برای انجام آنها تاخیر داشتند. 

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

افزایش دستمزدها راه حل خوبی نیست چون این افزایش دستمزد باعث افزایش قیمت ها و فشار تورمی می شود. اما صاحبان مشاغل می گویند سرمایه گذاری در محیط کار و استفاده از برنامه نیروی کار موقت خارجی راه حل مناسبی است. 
زمانی که نیروی کار موقت خارجی در بخش های مناسب کاری مانند کشاورزی و خدماتی به کار گرفته می شوند، به موفقیت هایی دست پیدا می کنیم. آنها باعث رفع کمبود نیروی کاری در بخش های تولیدی، خرده فروشی و موسسات مالی و اداری می شوند. 

با توجه به موفقیت استفاده از برنامه نیروی کار موقت خارجی، فقط 16 درصد از مشاغل گزارش دادند که از نیروی کار موقت خارجی برای پر کردن موقعیت های خالی مشاغل استفاده می کنند. محدودیت های برنامه نیروی کار موقت خارجی باعث می شود که بکارگیری آنان در بیشتر مشاغل کوچک گران و وقت گیر شود. برای بعضی از مشاغل غیر قابل اجرا بود چون مشاغل خاصی واجد شرایط نیستند. 

برای رفع کمبود نیروی کار باید اقدامات زیادی انجام شود. اما سرمایه گذاری در محیط کار و بهبود برنامه نیروی کار موقت خارجی می تواند در مدت کوتاهی انجام شود. دولت کانادا اولویت های جدید سیستم مهاجرتی خود ار در سال 2022 اعلام کرد.
نیروی کاری در کانادا از دهه 1990 کاهش پیدا کرده است و پیش بینی می شود که در آینده هم کاهش پیدا کند.  تا سال 2050 در صورت عدم ایجاد تغییرات، کانادا تعداد زیادی از نیروی کاری خود را از دست می دهد. 


telegram_Canada_Ganji
 
 
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 7
ف.1401/10/27
درود.وقت بخیر
مدرک لیسانس زبان فرانسه دارم. از سال ۲۰۰۹ راهنمای گردشگری فرانسه زبان هستم( دارای کارت معتبر راهنمای اداره میراث و گردشگری) ۵۳ ساله ام.
آیا شانسی برای مهاجرت به کانادا و کبک دارم؟
سپاس
  • گنجی
  • 1401/10/27
برای استان کبک با اخذ مدرک TEF رزومه تان قابل بررسی است.
مهدی1401/04/12
سلام. من 42 سالم هست و کارشناسی ارشد مهندسی الکترونیک دارم. در ضمن 15 سال سابقه ی تدریس در هنرستان ها و مراکز فنی و حرفه ای دارم. میخواستم ببینم میتونم برای مهاجرت کاری برای کانادا اقدام کنم. ممنون.
  • گنجی
  • 1401/04/24
بله
باید ایلتس 5 به بالا کسب کنید.
اگر تمکن مالی مناسب داشته باشید برای روشهای استارتاپ و کارآفرینی و در غیراینصورت برای ویزای کاری می توان شما را بررسی کرد.
محسن ق.1401/04/11
سلام وقت بخیر،
میخواستم سوال کنم که شرایط گرفتن ویزای کار موقت به چه صورت هست و مشمول چه رشته های کاری میشود؟
ممنون
  • گنجی
  • 1401/04/13

برای رشته فناوری اطلاعات در کانادا ابتدا باید شرایط تحصیل و بازار کار را بدانید
بازار کار در رشته IT در کانادا درامد خوبی بالاتر از 80هزار دلار سالانه را دارد.

تحصیل در کانادا برای رشته های کامپیوتر در دانشگاه های کارلتون، رایرسون، یورک و کونکوردیا مسیر خوبی برای اخذ اقامت خواهد بود.
برای ویزای کار موقت ابتدا باید مدرک زبان داشته باشید و ما رزومه شما را بررسی کنیم الان شرایط برای سن زیر 38سال خوب است.

احمد1401/04/04
روز بخیر،
من کارشناسی ارشد مهندسی شیمی هستم. میتونم برای ویزای کار موقت اقدام کنم؟
بخاطر نداشتن سابقه کار در ده سال اخیر نمره لازم برای اکسپرس اینتری پایین هست.
سپاسگزارم برای وقتتون
  • گنجی
  • 1401/04/12
حتما باید سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی داشته باشید تا امتیاز کسب کنید.
الان در چه زمینه ای فعال هستید و ایا مدرک زبان دارید؟
ایوب بلوچ حاجی فلک1400/12/16
سلام من گواهینامه دستگاه سنگین لودر وبیل مکانیکی بولدوزر در دبی دارم ومشغول به‌کار هستم ومی حوام به کاندا بروم برای کار آیا کار پیدا میشه
  • گنجی
  • 1401/01/06
ما برای رشته شما برنامه ای نداریم
احسانه1400/10/30
چطور می شود جهت اقامت موقت اقدام کرد ؟
  • گنجی
  • 1400/10/30
باید تحصیلات لیسانس و ایلتس داشته باشید سپس با توجه به لیست رشته های مورد نیاز استان برای اقامت آن امتیازبندی شوید
مدارک را در تلگرام یا واتس اپ زیر سایت بفرستید.
سعید1400/10/08
درود.من در کانادا سوپر مارکت دارم.چند نفر پارت تایم و فول تایم برام کار میکنند.دوست دارم یکی از دوستام در ایران را بیارم اینجا ۳۵ساله،لیسانس و ایلتس ۶هم داره،شما میتونید از طرف من اقدام کنید؟چه راهی را براش پیشنهاد میکنید،با نهایت سپاس
  • گنجی
  • 1400/10/08
باید برای جاب آفر اقدام کنید که با وضعیت فعلی کرونا و اومیکرون به راحتی به شما نمی دهند. لذا بهتر است ایشان از روشهای نیروی متخصص اقدام کنند اگر سن بالا 39 سال دارند هم رزومه واتس اپ کنند تا بررسی کنیم.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن