اکسپرس اینتری در 2022 تغییر می کند

بازدیدکنندگان : 2820 نفر 1400/11/11
اکسپرس اینتری در 2022 تغییر می کند
برنامه اکسپرس اینتری در سال 2022 تغییر کرد

اکسپرس اینتری کانادا 2022 تغییر می کند که تاثیر زیادی در امتیازبندی مهاجرت به کانادا در روش اسکیل ورکر خواهد داشت. به دلیل عدم تطابق در مشاغل مورد نیاز کانادا با بازار کار، دولت نحوه امتیازبندی اکسپرس اینتری در سال 2022 را طبق سیستم TEER براساس کد ناک 0تا5 تغییر داد.


وزیر مهاجرت کانادا شان فریز گفت، کانادا قرعه کشی های اکسپرس اینتری را براساس مشاغل مورد تقاضا در سال 2022 انجام می دهد. وزیر مهاجرت در جلسه اخیر با وکلای کانادایی گفت که کانادا به دنبال تحقق اهداف مهاجرتی خود در سال 2022 است. همچنین وزیر مهاجرت در مورد پرونده های معوق، قرعه کشی های اکسپرس اینتری و ایجاد روشهای جدید برای تازه واردان صحبت کرد.
وزیر مهاجرت کانادا گفت، اخیرا یک جلسه آنلاین با وکلای مهاجرت کانادا برگزار کرده است. در این جلسه وزیر مهاجرت در مورد خبری که اخیرا اداره مهاجرت آن را  منتشر کرده بود، صحبت کرد و نظرات وکلا و مشاورین مهاجرت را جویا شد. 
 

برنامه کلاس تجربه کار کانادایی و برنامه اسکیل ورکر در سال 2022 

Canadian Experience Class and Express Entry 2022

وزیر مهاجرت کانادا گفت، دولت کانادا در حال حاضر هیچ برنامه ریزی برای برنامه نیروی کار ماهر و کلاس تجربه کار کانادایی انجام نداده است. وزیر مهاجرت در مورد تغییرات سیستم اکسپرس اینتری در سال 2022 صحبت کرد و به فارغ التحصیلان بین المللی و نیروی کاری اشاره کرد.  
وزیر مهاجرت گفت، ما در حال بررسی مشاغل مورد تقاضا هستیم که باعث رفع نیارهای بازار کاری کانادا می شود. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

 

مهاجرت کاری به کانادا

کانادا قبلا یک سیستم مشاغل مورد تقاضا را برای مهاجران برنامه نیروی کار ماهر فدرال ایجاد کرده است. براساس این برنامه مهاجرانی که تجربه کار در مشاغل کد ناک را دارند برای اقامت دائم کانادا دعوتنامه گرفته و بعد از سکوریتی چک و مدیکال چک پذیرفته می شوند. 

از زمان ایجاد سیستم اکسپرس اینتری در سال 2015، این سیستم براساس امتیاز دهی کار می کند و طبق سن، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت در زبان فرانسه یا انگلیسی و ارتباط با کانادا به مهاجران امتیاز می دهد. افرادی که بالاترین امتیاز را دارند دعوتنامه اقامت دائم کانادا را دریافت می کنند. 
اداره مهاجرت کانادا اعلام کرد که اگر برای همه برنامه های اکسپرس اینتری قرعه کشی انجام شود امتیاز قطعی بیشتر از 500 خواهد بود. این به علت تعداد زیاد متقاضیان اکسپرس اینتری است. 
مهاجران برای رسیدن به 500 امتیاز، باید عوامل مربوط به امتیازدهی را به حداکثر خود برسانند که این باعث ورود گروه مناسبی از مهاجران می شود. 
انتخاب مهاجران براساس شغل باعث رفع نیازهای بازار کاری کانادا و نیازهای جمعیتی می شود. 

 

ناک های شغلی کانادا 2022

کانادا در سال گذشته  یک سیستم طبقه بندی مشاغل جدید بنام ناک شغلی کانادا 2022 TEER را معرفی کرد که جزئیات آن در نیمه دوم سال 2022 اعلام می گردد. این سیستم جدید نحوه طبقه بندی مشاغل را تغییر می دهد که تاثیر زیادی بر روی معیارهای لازم برای مهاجرت به کانادا دارد. 

مهاجران در سیستم اکسپرس اینتری کانادا باید در سطوح کد ناک A، B یا 0 تجربه کاری داشته باشند. در سیستم جدید بین آموزش دانشگاهی و فنی و حرفه ای و به خصوص در طبقه بندی سطوح مهارتی B تفاوت هایی قائل می شود. این امر برای افرادی که واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری هستند تغییراتی را ایجاد می کند. 
ایجاد سیستم اکسپرس اینتری شغلی جدید به این معنی است که متقاضیان با تجربه در هر سطح مهارتی می توانند یک پروفایل ارسال کنند. 

 

مدت زمان بررسی پرونده مهاجرت به کانادا 

وزیر مهاجرت کانادا گفت، کانادا برنامه ای برای نپذیرفتن مهاجران اقامت دائم در لیست پرونده های معوق موجود یا کاهش اهداف مهاجرتی خود ندارد. کانادا به دنبال افزایش سطوح مهاجرتی خود در دو سال آینده است. وزیر مهاجرت کانادا گفت، مهاجرت باعث رفع نیازهای بازار کاری کانادا می شود که به علت پیری جمعیت ایجاد شده است. 
در دسامبر سال 2021، دولت کانادا بودجه را منتشر کرد. اقداماتی برای رفع کمبود نیروی کاری کانادا انجام شده است و بودجه 85 میلیون دلاری برای بررسی پرونده های معوق مهاجرتی اختصاص داده شده است. وزیر مهاجرت گفت، با توجه به بودجه تعیین شده تاخیر در بررسی پرونده های مهاجرتی کاهش پیدا می کند. 

 

مدت زمان ویزای کانادا طولانی می شود؟

اداره مهاجرت کانادا به مهاجران این امکان را می دهد تا نتیجه درخواست مهاجرتی خود را در زمان واقعی پیگیری کنند و  زمان دقیق بررسی پرونده های مهاجرتی را اعلام می کند. 
در حال حاضر متوسط زمان برای بررسی پرونده های برنامه اکسپرس اینتری 6 ماه است. این زمان استانداردی است که اداره مهاجرت کانادا مشخص کرده اما زمان واقعی بررسی پرونده ها در زمان کرونا بسیار طولانی است. متوسط زمان بررسی پرونده های برنامه نیرویی کار ماهر بیشتر از 20 ماه است در حالی که پرونده های برنامه کلاس تجربه کار کانادایی حداقل در مدت 7 ماه برررسی می شود. 

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
شیرین رض1401/06/03
سلام آیا معلمین ایران (معلم هنرستان)در سیستم جدید اکسپرس اینتری می توانند در گروه شغلی دستیاران معلمین قرار گیرند؟
  • گنجی
  • 1401/06/04
بله
فقط ریز سوابق کاری تان باید ناک شغلی که امسال به Teer تغییر کرد باید همخوانی داشته باشد لینک بالا گفتیم
ملازاده1400/11/02
ایا‌شغل مدرسی زبان انگلیسی هم شامل میشود؟؟؟
  • گنجی
  • 1400/11/12
هنوز توسط دولت اعلام نشده، بخش های فنی و حرفه ای بیشترین تغییر را خواهند داشت.
در تلگرام اعلام خواهیم کرد.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن