کمبود نیروی کار در کبک کانادا

بازدیدکنندگان : 1455 نفر 1401/02/15
کمبود نیروی کار در کبک کانادا
کمبود نیروی کار در کبک و برنامه های مهاجرتی این استان در سال 2022

براساس مطالعات موسسه کبک، بیماری کرونا بر روی نیروهای کاری کبک تاثیر گذاشته است. یعنی بازار کار استان کبک به نیروی کار نیاز دارد. میانگین حقوق 40229دلار در سال است و مشاغل مورد نیاز استان کبک کانادا بسیار متنوع است. دومین استان بزرگ کانادا که زبان فرانسوی و انگلیسی در آن رواج دارد دارای مزایای بیشماری علی الخصوص برای خانواده های دارای فرزند می باشد.

کبک در حال حاضر یکی از پایین ترین نرخ های بیکاری در کانادا را دارد و در آغاز سال جدید نرخ بیکاری در کبک پایین و تعداد مشاغل خالی که به نیروی کاری نیاز دارند بسیار زیاد است. لذا دولت کبک برای رفع کمبود نیروی کاری از مهاجرت و مهاجران حمایت می کند. استان کبک به 5 دلیل می تواند دلیل انتخاب بسیاری از مهاجران به کانادا باشد:
  • استانی وسیع و آرام با 1.7 میلیون مترمربع و آب فراوان
  • اقتصاد قوی و فرصت های بیزینس زیاد
  • دارا بودن بهترین دانشگاه های کانادا مانند مک گیل و کونکوردیا
  • جامعه آزاد و برپایه دموکراسی با 9میلیون نفر جمعیت
  • کیفیت بالای زندگی ارزان در بین دیگر استانهای کانادا
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
نرخ پایین مسکن در کبک، جشنواره های عالی تابستان، آشپزی و غذاهای جذاب، کمک های بلاعوض دولت کبک به دارندگان CSQ، 
دانشگاه های کبک شامل دو بخش دانشگاه های انگلیسی زبان کبک کانادا مانند: مک گیل، کونکوردیا و دانشگاه های فرانسوی زبان کبک کانادا مانند: مونترال، لاوال، شربروک، پلی تکنیک می باشد.

بیماری کرونا بازار کاری کبک را تغییر داده است. اقدامات بهداشتی باعث شکاف در بازارهای کاری کبک شده است و مشکلات جدیدی را به وجود آورده است. این کمبود نیروی کار به چند دلیل مشکل ساز است اولین معضل اینکه کار را برای کارفرمایان دشوار خواهد کرد و این مساله آن ها را برای تامین نیاز مصرف کنندگان با دشواری مواجه می کند بنابراین سرمایه گذاری برای آن ها سخت شده و به ایجاد شغل و رشد اقتصادی لطمه می زند.
گزارشات در مورد اشتغال در کبک، نشان می دهد که سال 2022 را با نرخ پایین بیکاری و تعداد زیاد مشاغل خالی آغاز کردیم، دولت کبک برنامه های خوبی را برای تسهیل ورود مهاجر به استان کبک مشخص کرده است که در مورد آن خبر مهاجرت به کبک بدون نیاز به پیشنهاد شغلی را درج کردیم.

با کاهش تعداد کارگران آماده به کار و کاهش مشارکت افراد 55 سال یا بالاتر و اینکه کسب و کارها، اتحادیه ها، مدارس و دولت از مدیریت منابع انسانی و نیروی کار حمایت می کنند باعث می شود کمبود نیروی کاری در کبک کاهش پیدا کند. 

بازار کار کبک در سال 2022 و 2023


پیری جمعیت کبک بر روی کمبود نیروی کاری تاثیر می گذارد چون نیروی کاری به سن بازنشستگی می رسند. کارگران در رده سنی 55 سال هنوز به صورت کامل به کار خود بازنگشته اند و جذب دوباره افرادی که پیش از موعد مقرر بازنشسته شده اند بسیار سخت است. 
بخش های مسکن، خدمات غذایی و خرده فروشان شاید نتوانند نیروی کار را به صورت مداوم استخدام کنند و کارفرمایان باید در سیستم کسب و کاری خود تجدید نظر کنند. 
وجود مشاغلی که به صورت دور کاری و در خانه انجام می شود باعث می شود که نیروی کاری مشاغل دیگر را انتخاب نکنند. کارفرمایانی که مشکلات مربوط به استخدام نیروی کاری را دارند باید استانداردهای استخدامی خود را کاهش دهند به خصوص در مورد مدارک تحصیلی. یعنی مدارک آموزشی که برای مشاغل خاص در زمان قبل از کرونا مورد نیاز بود دیگر لازم نیست. شرکت ها می توانند با تمرکز بر توسعه داخلی شرکت خود و آموزش کارکنان خود این موارد را جبران کنند. 

مشاغل زیادی به دنبال کارگرانی با مهارت خواندن، نوشتن و مهارت های خاص هستند اما کبک و دیگر استانها به دنبال کارکنانی هستند که مهارت و سواد دیجیتالی داشته باشند. لذا تقاضا برای نیروی کاری زیر افزایش پیدا کرده است:
  • مراقبت های بهداشتی و پزشکی
  • خدمات اجتماعی و آموزشی مدارس
  • فناوری اطلاعات و کامپیوتر
  • مسکن و ساخت و ساز 

دولت کبک لیست 15 شغل مورد تقاضا در مونترال کبک را اعلام کرد که سهم زیادی در بازار کار استان کبک در سال 2022 و 2023 خواهند داشت. 

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی


برنامه سرمایه گذاری کبک 2022 که بزودی اطلاعیه خوبی در مورد آن منتشر خواهیم کرد مسیری مطمئن برای مهاجرت به کانادا است که نیازمند سرمایه گذاری 450هزار دلاری است. برنامه سرمایه گذاری کبک  همه ساله متقاضیان زیادی در کانادا دارد. هم اکنون تسریع وضعیت بررسی پرونده های سرمایه گذاری کبک طی ماه گذشته بودیم. 

اقدامات دولت برای حمایت از مهاجرت به کبک


کبک با افزایش سطوح مهاجرتی و تسهیل استخدام نیروی کار خارجی برای کارفرمایانی که به نیروی کاری نیاز دارند به دنبال رفع کمبود نیروی کاری است. 
براساس برنامه سطوح مهاجرتی کبک، این استان در سال 2022 حدود 52.500 مهاجربرای اقامت دائم را می پذیرد. بیشتر مهاجران از طریق برنامه های اقتصادی کبک مثل برنامه اسکیل ورکر کبک و برنامه تجربه کار کبکی PEQ پذیرفته می شود. 

این طرح مهاجرتی به دنبال پذیرش 18.000 مهاجر بیشتر است تا کمبود پذیرش در سال 2020 که به علت کرونا بود رفع شود. یعنی امسال حدود 70.000 مهاجر در کبک پذیرفته می شوند. 
اقداماتی که قبلا دولت کبک اعلام کرده بود به کارفرمایان کبک اجازه می‌داد نیروی کار خارجی موقت بیشتری را استخدام کنند و کارفرمایان کبک اکنون می‌توانند استخدام نیروی کار خارجی موقت را از 10 درصد به 20 درصد افزایش دهند. این اقدامات بیشتر برای مشاغل آسیب دیده مثل خرده فروشی ها و بخش های خدمات اقامتی و غذایی اعمال می شود. دولت کانادا بر ایجاد نیروی کار قوی و انعطاف‌پذیر در همه بخش‌ها از طریق اجرای پروژه آزمایشی برنامه کارگران خارجی موقت (TFW) در کبک و ارائه مجوزهای کاری آزاد در استان تمرکز کرده است. اتباع خارجی که توسط کبک برای اقامت دائم انتخاب شده اند و اتباع خارجی می توانند برای مجوز کار آزاد درخواست دهند که به آنها اجازه می دهد تا تقریباً برای هر کارفرمایی در کبک قبل از ارائه درخواست خود برای اقامت دائم کانادا کار کنند.

در 6 دسامبر 2021، کبک اعلام کرد که برخی از مشاغل کم مهارت و غیر ماهر (سطح D) طبقه بندی ملی مشاغل (NOC) اکنون از الزامات تبلیغات و استخدام برنامه نیروی کار موقت خارجی  مستثنی هستند. قبل از این مشاغل کد ناک A، 0 و B نیازی به تبلیغات و شرایط استخدامی نداشتند. 
این اقدامات توسط دولت کبک و دولت فدرال برای حمایت از بازار کاری کبک انجام شده است. نرخ اشتغال مهاجرانی که کمتر از پنج سال در کانادا بوده اند افزایش داشته است. نرخ اشتغال برای این مهاجران در سال 2021 حدود 76 درصد بود در حالی که در سال 2019 حدود 64 درصد بود. 
در پایان سال 2021 نرخ اشتغال مهاجران حدود 83 درصد بود که در سال 2019 این نرخ 87 درصد بود. 

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
فرهاد1401/02/31
اگر بخواهیم در کبک تحصیل کنیم بدون مدرک زبان شانس داریم؟
سن 25 و متاهل و رشته مکانیک
هزینه تحصیل را هم بفرمایید
  • گنجی
  • 1401/03/01

خیر

بهتر است برای دانشگاه و کالج های کبک شرایط مدرک زبان را فراهم کنید
اتفاقا فردا در خبرهای سایت مامی توانید شرایط تحصیل رایگان در کبک را بخوانید

یاشار1401/02/15
سلام آقای گنجی، من در حال حاضر دو سال است در کبک مشغول به کار هستم، چطوری می توانم برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنم؟
  • گنجی
  • 1401/02/28
از روش پی ای کیو با فرانسه بی 2 شانس خواهید داشت
یا یکسال کار برای کارفرمای کبکی

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن