بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

بازدیدکنندگان : 2955 نفر 1401/04/18
بهترین شهر کانادا برای ایرانیان
بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

کانادا دومین کشور بزرگ جهان است و درکل 13 استان دارد که هر کدام جذابیت خاصی برای مهاجران برای کار، تحصیل، کشاورزی دارد. در این مطلب اطلاعات در مورد بهترین شهر کانادا برای پزشکان، هنرمندان، حسابداران و ... را ارائه می دهیم.

با توجه به شرایطی که دارید باید توجه کنید که کدام برنامه مهاجرت استانی برای شما مناسب است و سعی کنید بهترین شهرهای کانادا برای کار را انتخاب کنید و نه بهترین شهر کانادا از نظر آب و هوا زیرا شغل مهمترین بخش در کانادا برای مهاجرت است.
 

بهترین شهر کانادا برای مهاجرت

انتخاب برنامه مهاجرتی مناسب برای شما به سبک زندگی، زمینه کاری و شرایط آب و هوایی هم بستگی دارد. دانستن اینکه کدام استانها یا مناطق برای زندگی مقرون به صرفه هستند به شما کمک می کند هنگام مهاجرت به کانادا ، مقاصد خود را محدودتر و انتخاب بهتری در نهایت داشته باشید و این موارد شما را در تصمیم گیری صحیح راهنمایی کند. 
تورنتو، ونکوور، مونترال، اتاوا، کلگری، ادمونتون، هالیفاکس و ساسکاتون بهترین شهرهای کانادا برای زندگی هستند.

در اینجا چهار استان برتر درکانادا برای زندگی ایرانیان مهاجر جهت مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت را بیان می کنیم:

 

انتاریو

انتاریو با مرکزیت تورنتو یکی از محبوب ترین استانهای کانادا برای مهاجرت است. نیمی از مهاجران جدید در سال 2021 وارد این استان شدند. اما انتاریو کانادا کجاست؟ انتاریو در شرق و مرکز کانادا واقع شده است ، دومین استان بزرگ کشور است و به عنوان مرکز شماره یک فناوری کانادا شناخته می شود.
انتاریو یکی از بزرگ ترین استان های کانادا است. مهاجرانی که انتاریو را برای مهاجرت انتخاب کردند در شهر تورنتو مستقر شدند. جمعیت تورنتو بیش از 230 ملیت را تشکیل می‌دهد که این شهر را از لحاظ قومیتی به متنوع‌ترین شهر کانادا تبدیل کرده است. نیروی کار در شهر تورنتو، دستمزد بسیار بالایی دریافت می کنند و می توانند به راحتی هزینه های زندگی خود را در این شهر پرداخت کنند. 

شهرهای انتاریو در کانادا شامل:
تورنتو (Toronto)، اتاوا (Ottawa)، همیلتون (Hamilton)، کیچنر (Kitchener)، واترلو (Waterloo)، لندن (London)، وینزور (Windsor) و کینگستون (Kingston) هستند.
شهر اتاوا در کانادا پایتخت کانادا است و دومین شهر بزرگ انتاریو است . اتاوا یکی از امن ترین شهر های کانادا است. در شهر اتاوا کیفیت زندگی بسیار بالا و هزینه های زندگی بسیار پایین است. سفارت ایران در اتاوا قرار داد که از 1391 بسته است و امور مربوط به سفارت ایران در کانادا در تهران خیابان سپه یا توپخانه انجام می گیرد
اوتاوا تابستان های بسیار گرم و زمستان های بسیار سردی را پشت سر می گذارد، دمای هوا در تابستان به بیش از 40 درجه سانتی گراد می رسد و در زمستان نیز دمای هوای کمتر از 15- درجه می شود. 
انتاریو اقتصاد قوی و پیشرفته دارد که 37 درصد از تولید ناخالص داخلی این استان از طریق منابع، تخصص در تولید و صادرات این تولیدات است. حدود 50 درصد مهاجران تازه وارد به عنوان کارکنان فناوری، خدمات مالی و دیگر صنایع در این استان زندگی می کنند. اوتاوا یکی از اصلی‌ترین مراکز مرتبط با فناوری در آمریکای شمالی است. فقط در این زمینه بیش از 70 هزار شغل وجود دارد که خانم های تورنتو را بهترین شهر برای زندگی در کانادا انتخاب می کنند.
طبعیت آن منحصر به فرد است و آبشار نیاگارا با شکل نعل اسبی و ارتفاع 53 متر در اینجا واقع شده، عجایب نیگارا زیاد است وهمه توریست ها برای گرفتن عکس نیاگارا به آن سفر می کنند.

 

بریتیش کلمبیا

ونکوور بریتیش کلمبیا در سواحل غربی کانادا واقع شده است که مناطق بسیار زیبا و طبیعت بکری دارد و دارای مکان های تفریحی استثنایی برای دوستداران طبیعت ( از جمله ، پارک های ملی یوهو و کوتنای) است. بعد از انتاریو، بریتیش کلمبیا یکی از محبوب ترین استانها برای مهاجران جدید است. بریتیش کلمبیا ونکوور آب و هوا ی عالی دارد و بهترین استان برای مهاجرانی است که می خواهند با منظره دریا زندگی کنند. 
بهترین شهر بریتیش کلمبیا شهر ونکوور است. ونکوور در سواحل اقیانوس آرام قرار گرفته است و این شهر نه تنها دارای کوه‌های زیباست بلکه توسط اقیانوس آرام احاطه شده است . ونکوور یکی از مکان های مناسب برای ساخت فیلم های سینمایی است. مهم ترین صنایع موجود در این شهر مربوط به صنایع چوب، جنگلداری و معادن است اما در سال های اخیر، با افزایش فعالیت های تجاری، صنایع فیلم، تلویزیون، انیمشن، کامپیوتر و همچنین ساخت بازی های کامپیوتری در این شهر رونق فراوانی یافته است.
دومین شهر بزرگ بریتیش کلمبیا شهر ویکتوریا است. ویکتوریا مرکز استان بریتیش کلمبیا است که در قسمت جنوبی جزیره ونکوور قرار دارد. شرایط جغرافیایی منحصر به فرد شهر ویکتوریا باعث جذب مهاجران به این منطقه شده است. 
بریتیش کلمبیا استان مناسبی برای افرادی است که می خواهند در زمستان در آب و هوای معتدلی زندگی کنند. مناطق ساحلی این استان آب و هوای معتدلی در زمستان دارند و دمای هوا به ندرت به زیر صفر می رسد. مناطق داخلی و مرکزی زمستان های سرد و برفی دارند اما تابستانهای این مناطق گرم است. 
بریتیش کلمبیا اقتصاد متنوعی دارد که براساس ارائه خدمات است. صنایع اصلی این استان شامل، کشاورزی، ساخت و ساز، فیلم و تلویزیون، جنگلداری، شیلات، فناوری پیشرفته، تولید، معدن و گردشگری است. دانشگاه بریتیش کلمبیا ونکوور نیز بسیار معروف است که هزینه تحصیل سالانه 30هزار دلار دارد. نرخ اجاره خانه در ونکوور بالا و نزدیک ماهانه 3هزار دلار برای دوخواب است و به ندرت هم می توانید خانه خوب بیابید.

 

کبک

سومین استان محبوب کانادا برای مهاجرت استان کبک است. مهاجرانی که به فعالیت های فرهنگی علاقه دارند و به زبان فرانسه آشنایی دارند برای زندگی در شهر کبک کانادا لحظه شماری می کنند. 
کبک به عنوان بزرگترین استان کانادا دارای فرهنگ غنی است که زبان غالب در این استان فرانسوی است. اگرچه مردم این شهر بیشتر به زبان فرانسوی صحبت می کنند اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه های این شهر مثل مک گیل و کونکوردیا فراهم شده است. بنابراین بدیهی است که جمعیت قابل توجهی از متقاضیان به سمت این شهر جذب شوند. شما می توانید بدون تسلط به زبان فرانسه در این استان زندگی کنید اما یادگیری زبان فرانسه به شما کمک می کند. استان کبک برای مهاجران تازه وارد دوره های رایگان یادگیری زبان فرانسه را دارد که ماهانه 750 دلار بلاعوض از دولت می گیرید.
 وضعیت اقتصادی بسیار عالی در این استان شرایطی بسیار جذاب برای مهاجران جویای کار بوجود آورده است. برای مثال، شهر مونترال، دومین و بزرگترین شهر کانادا و یکی از قطب‌های اقتصادی و فرهنگی کاناداست که مملو از فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری و کشاورزی مثل درخت سیب است.

مونترال پرجمعیت ترین شهر کبک و سومین شهر محبوب در بین مهاجران است. این شهر به خاطر جشنواره‌ها، نمایش‌های کمدی و فرهنگی غنی، مشهور بوده و فرهنگی ترین شهر کانادا است. در این شهر جشنواره های مختلف موسیقی، کمدی و فیلم برگزار می شود. 
دومین مقصد محبوب برای مهاجران شهر کبک است. این شهر فرانسوی زبان تعادلی بین تاریخ مدرن، فرهنگ و طبیعت ایجاد می کند. در فصل زمستان این شهر مجموعه ای از فعالیت ها و جاذبه های  منحصر به فردی دارد از جمله کارناوال زمستانی اصلی، سواری با توبرگ در وسط شهر یا بازدید از هتل یخی. 
آب و هوای کبک در زمستان و تابستان بسیار متفاوت است. در زمستان دمای هوا تا منفی 20 درجه می رسد و در تابستان دمای هوا بیشتر از 35 درجه سانتی گراد است. خانه در کبک کانادا ارزان تر از تورنتو و ونکوور می باشد و یک خانه 500مترزمین و 300متر زیربنا در دوطبقه را با 500هزار دلار و با وام 29ساله می خرید همین خانه در ونکوور 2میلیون دلار است.
مدارس کبک کانادا عالی و مسیر پیشرفت برای همه دانش آموزان فراهم است مخصوصا کسانیکه با اسکیل ورکر کبک و سرمایه گذاری کبک توانسته اند سی اس کیو CSQ بگیرند، اگر برای زندگی در شهر کبک کانادا اقدام می کنید بدانید که دفتر آقای گنجی در مونترال کاناداست. ساعت کبک کانادا حدود 8 ساعت از ایران عقب تر است. سوالات خود را در زمینه مهاجرت به استان کبک، هزینه های زندگی و تحصیل در کبک کانادا از واتس اپ گنجی در زیر سایت جویا شوید. عکس شهر کبک کانادا را در منوهای بالا ببینید.
کبک اقتصاد متنوعی دارد که بخش های تولیدی و خدماتی فعالی دارد. در کبک صنایعی مثل:
  •  فناوری اطلاعات و ارتباطات
  •  الکترونیک و اپتیک_ فوتونیک
  •  علوم زیستی و فناوری بهداشتی
  •  غذا و تغذیه
  •  بازی های ویدیویی و دیجیتالی
  •  خدمات بیمه و مالی
  •  ساخت ساختمان های سبز و هوشمند
  •  هوش مصنوعی

 

آلبرتا

چهارمین استان محبوب در بین مهاجران در سال 2021 استان آلبرتا بود. آلبرتا کجاست؟ آلبرتا در غرب کانادا قرار دارد و جاذبه های طبیعی و گردشگری زیادی دارد. آلبرتا ذخایر بزرگ نفت و گاز، گاوداری ودارای کوههایی مثل راکی و پارک استانی دایناسورها است. آب و هوای آلبرتا سرد می باشد.
شهرهای استان آلبرتا شامل کلگری و ادمونتون می باشد که در بین مهاجران محبوب هستند. 
اگر به تصاویر شهر آلبرتا کانادا بنگرید، می بینید که کلگری از نظر جمعیت بزرگترین شهر آلبرتا است و به عنوان پایتخت فرهنگی کانادا شناخته می شود. کلگری در دامنه کوه های راکی قرار دارد. کلگری میزبان نمایش سوار کاری معروف Stampede & Exhibition است که یکی از بزرگترین نمایش در فضای باز یعنی نمایش سوارکاری است. 
ادمونتون پایتخت آلبرتا و دومین شهر پرجمعیت استان آلبرتا است. در ادمونتون که سالانه بیشتر از 30 جشنواره برگزار می شود که مرکز فرهنگی، دولتی و آموزشی است و سالانه به دلیل برگزاری جشن ها و فستیوال های زیاد به شهر جشنواره کانادا نیز شهرت دارد. عظیم ترین مرکز خرید آمریکای شمالی یعنی وست ادمونتون مال در شهر ادمونتون است. 

آب و هوای استان آلبرتا کانادا متغیر است. کلگری و ادمونتون جزء پرآفتاب ترین شهر های کانادا هستند که ساعات آفتابی زیادی نسبت به دیگر شهر های کانادا دارند. زمستان‌های کلگری نسبت به بقیه شهر‌های کانادا قابل تحمل‌تر است. بخشهایی از این استان در زمستان تا منفی 27 درجه می رسد. در تابستان دمای هوا بالا می رود و دمای هوا در قسمت هایی از استان تا 35 درجه سانتیگراد بالا می رود. همچنین به دلیل نزدیکی این شهر به کوه‌های راکی، پیست‌های اسکی زیادی در اطراف کلگری قرار دارند.
مانند عسلویه، بزرگترین صنعت آلبرتا نفت و گاز است و بیشتر شرکت های فعال در کلگری در زمینه استخراج، اکتشاف و صادرات گاز طبیعی فعالیت می کنند. با این وجود، خدمات درمانی بیشترین تعداد نیروی کار در این شهر را دارد. فعالیت های اقتصادی در کلگری بسیار متفاوت است و در زمینه های تصفیه منابع معدنی و گاز، خدمات ارتباطی و حمل و نقل فرصت های شغلی فراوانی برای شهروندان این شهر وجود دارد. در آلبرتا میزان مالیات نسبت به سایر نقاط کانادا کمتر است که باعث می شود مهاجران زیادی که به دنبال صرفه جویی در هزینه ها هستند به این استان بیایند. 

اگر علاقه مند هستید که شرایط خودتان را برای مهاجرت به کانادا بررسی کنید با موسسه گنجی تماس بگیرید و یا فرم ارزیابی رایگان مارا تکمیل نمایید.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 7
مهدی1401/07/12
سلام وقت شما بخیر
سن : ۴۶
وضعیت جسمی : معلول ویلچری ( البته با ویلچر در حال حاضر مشغول کار حسابداری هستم)
تحصیلات : لیسانس حسابداری
تخصص - حسابدار
مهارت های دیگر : دارای مدرک بین المللی قالی بافی
متاهل و دارای یک فرزند و همسرم هم دارای مدرک فوق لیسانس حسابداری هستند و شاغل و ضعیت جسمی کاملا سالم و عادی

ممنون میشم راهنمایی بفرمایید شرایط مهاجرت من و خانواده ام را و آیا برای من شغل حداقل صندوقدار و غیره امکان پذیر هست
  • گنجی
  • 1401/07/12
برای روشهای نیروی متخصص سن شما امتیاز ندارد ولی رشته شما خوب است و با جاب آفر یا اگر همسر سن کمتر دارند با ایلتس 7 شانس نیروی متخصص اکسپرس استانی دارید.
رضا فخار1401/06/16
سلام وقتبخیر
آیا با پست ایران میشود به کانادا بسته ارسال کرد؟
مثلا کتاب یا مجله
  • گنجی
  • 1401/06/17
پست ایران خدمات خوبی به تمام نقاط جهان دارد.
برای کانادا پست ایران بخش پست پیشتاز ندارد و خدمات در بخش : امانت هوایی 6روزه-   پست نامه هوایی روزه-   امانت زمینی 16روزه-   پست نامه زمینی 16روزه   داردو.
ایرانیان مقیم خارج از کشور که حد اقل یک سال در خارج از کشور اقامت داشته باشند و اقامت شش ماه آخر آنان متوالی بوده باشد .به هنگام بازگشت به کشور میتوانند کلیه لوازم مستعمل خود رابه جز خودرو وموتور سیکلت به کشور واردوبا معافیت از حقوق گمرکی و سود بازرگانی ترخیص نمایند  بشرط آنکه وسایل  مورد نظر  حد اقل یک ماه قبل از ورود و تا 9ماه پس از ورود صاحب کالا به کشور ،به یکی لز گمرکات رسیده باشدوصاحب کالادر پنج سال گذشته از چنین معافیتی استفاده نکرده باشد .


نحوه ارسال کالاهای خاص به شرح ذیل میباشد :
ارسال فرش دستباف حداکثر 50 (پنجاه )تخته در ماه به دفعات با رعایت دیگر مقررات توسط اشخاص حقیقی و حقوقی  بدون تخصیص هر گونه مزایای صادراتی بلا مانع است .
دارو به میزان تعیین شده از طرف وزارت بهداشت :قرص وکپسول (3بسته)-آمپول ،ویال (10 عدد)-شربت،سوسپانسیون (5عدد)-کرم ،پماد ،ژل(5عدد)-قطره (5عدد).
سنگهای نیمه گرانبها از قبیل فیروزه و عقیق در حد متعارف .
زیور آلات ساخته شده از نقره در صورتیکه قدیمی و عتیقه نباشد ودر حد متعارف وظروف نقره در صورتیکه قدیمی و عتیقه نباشد حداکثر سیصد گرم .
زیور آلات ساخته شده از طلا  بدون نگین به میزان پنج گرم .
پول رایج کشور حداکثر پنجاه هزار ریال ،اسکناس وارز تا یکصد دلار ومعادل آن .
آثار صوتی و تصویری ورایانه ای شامل نوار کاست ،نوار DVD-CD-VHS غیر(آثار غیر حرفه ای و تک نسخه ای ) غیر تجاری .
کتاب ومطبوعات (غیر از کتب خطی قدیمی و چاپ سنگی ).
کلیه سازها و ادوات موسیقی ساخت داخل که جنبه هدیه و مصرف
آلینا1401/05/18
ویزای توریستی کانادا 2022 نسبت به سال قبل آیا شرایطش فرقی کرده ؟
بنده دعوتنامه و فامیل درجه یک در کانادا دارم.میتونم درحال حاضر درخواست بدم توسط شما؟
  • گنجی
  • 1401/05/18
شرایط اعطا ویزای توریستی کانادا بعد از کرونا سخت تر شده و دعوتنامه و شینگن اجباری است تا ما بتوانیم اقدام کنیم
شما با دفتر تهران تماس بگیرید
دانا1401/05/12
گرمترین شهر کانادا برای مهاجرت کدام است؟
  • گنجی
  • 1401/05/13
ونکوور در استان بریتیش کلمبیا دارای اب و هوای معدتل در طول سال است. شهرهای دیگر مانند تورنتو و مونترال اب و هوای گرمتری در تابستان نسبت به ونکوور اند.
برای مهاجرت به شرایط کار بیشتر از اب و هوا توجه کنید.
سلیمان1401/05/10
تور کانادا برای سال 2022 برگزار میشود؟ویزای توریستی تضمین دارد؟
  • گنجی
  • 1401/05/10
تضمین برای ویزای کانادا امکانپذیر نیست زیرا نظر آفیسر مهم است.
 
Firooz S1401/04/26
سلام هزینه اخذ ویزای توریستی 5 ساله برای خانم و بنده که هردو باز نشسته به ترتیب اموزش و پرورش و دانشگاه شیراز هستیم به تفکیک با وکیل و بدون وکیل چقدر بتومان یا دلار کانادابراورد میفرمایید. ممنون از صرف وقت و همکاری
  • گنجی
  • 1401/05/01

نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد دعوتنامه و شینگن شما داریم
آیا سابقه ویزا و فامیل در کانادا هم دارید؟
شغلی فعلی تان چیست؟

با دفتر تماس بگیرید

فرهاد1401/04/12
سلام

بهترین شهرهای کانادا برای کار و تحصیل کدام است؟
  • گنجی
  • 1401/04/23
مونترال کانادا شهر دانشجویی و ارزان کانادا ست که برای تحصیل و کار پارت تایم مخصوصا در رشته های پزشکی و کامپیوتر عالی است.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن