کار در کانادا برای مهاجرین

بازدیدکنندگان : 630 نفر 1401/10/01
کار در کانادا برای مهاجرین
رکورد فرصت های شغلی در بخش درمان و مهندسی در کانادا باعث کند شدن رشد اقتصادی شده، در حالیکه 2میلیون پرونده در اداره مهاجرت منتظر بررسی هستند.

گزارشات در مورد استخدام، حقوق و دستمزد، درآمد و ساعات کار و موقعیت های شغلی در ماه آگوست منتشر شد و براساس گزارشات آماری در ماه آگوست 2022 حدود 152.000 موقعیت شغلی خالی در بخش مراقبت بهداشتی وجود داشت. 
این گزارشات تعداد کارمندانی که در حال حاضر مشغول به کار هستند و دستمزد دریافت می کنند، میزان درآمد و ساعات کاری آنها را نشان می دهد. 
در ماه آگوست 958.500 موقعیت شغلی خالی در کانادا وجود داشت. این گزارش نشان می دهد در ماه جولای نسبت به ماه آگوست تغییرات زیادی وجود نداشته است اما در حال حاضر فرصت های شغلی در مقایسه با ماه آگوست 2021 که حدود 919.200 بود، بیشتر شده است. 

 

کار پزشکی در کانادا

بالاترین رکورد موقعیت های شغلی خالی در بخش مراقبت های بهداشتی و درمان در کانادا اتفاق افتاده است.
تعداد موقعیت های شغلی خالی در بخش مراقبت های بهداشتی بسیار زیاد است و این یک رکورد جدید در این بخش است. تا ماه آگوست 2022 حدود 152.000 موقعیت شغلی خالی در بخش مراقبت های بهداشتی و کمک های اجتماعی وجود داشت.
کمبود کارکنان بیمارستان باعث شده است که بعضی از بیمارستانها بخش اورژانس خود را تعطیل کنند یا خدمات خود را کاهش دهند. 
کانادا برای پر کردن فرصت های شغلی خالی در بخش مراقبت های بهداشتی به دنبال افزایش مهاجرت است. یک چهارم پرستاران ثبت نام شده و 36 درصد از پزشکان در کانادا متولد کانادا نیستند. متخصصان و پزشکان آموزش دیده خارجی برای دریافت مجوز از آفیسرهای کانادایی با مشکل روبه رو می شوند و اگر آنها بتوانند در رشته خود کاری پیدا کنند همین موضوع می تواند باعث کاهش فشار بر روی کارکنان بخش مراقبت های بهداشتی شود. برای جستجوی کار در کانادا کلیک کنید.
اداره مهاجرت کانادا با انجام اقداماتی مثل ارائه اقامت دائم به پزشکانی که با ویزای اقامت موقت در کانادا هستند به دنبال این هستند که مهاجرت برای پزشکان آموزش دیده خارجی آسان شود. 

 

کار مهندسی در کانادا

افزایش حقوق،دستمزد و اشتغال در بخشهای خدمات تخصصی، علمی و فنی را در کانادا شاهدیم.
حقوق، دستمزد و اشتغال در بخش خدمات تخصصی، علمی وفنی افزایش پیدا کرده است. نرخ اشتغال در این بخشها حدود 0.4 درصد می باشد یعنی 5.200 نفر مشغول به کار شدند. میزان اشتغال در این بخشها در بریتیش کلمبیا و انتاریو افزایش زیادی داشت و در استان کبک 500 موقعیت شغلی خالی توسط نیروی کاری پر شدند. 
در بخش های طراحی سیستم های کامپیوتری و خدمات مربوط به آن، مدیریت و خدمات علمی و فنی حدود 1200 موقعیت شغلی خالی پر شده است و حقوق ودستمزد افزایش پیدا کرده است. در بخش طراحی سیستم های کامپیوتری حدود 65.900 موقعیت شغلی از ماه سپتامبر 2021 پر شده است. 
موقعیت های شغلی خالی در ماه آگوست حدود 59.600 شغل کمتر شده که با گزارشات آماری سال قبل مطابقت دارد. 

 

آیا افزایش دستمزد با شاخص قیمت مصرف کننده مطابقت دارد؟

در مقایسه با ماه آگوست 2021 دستمزدها حدود 3.2 درصد افزایش پیدا کرد که از رشد سالانه 3 درصدی ماه جولای بیشتر بود. این افزایش در واقع تغییر دستمزدها، اشتغال و تعداد ساعات کاری را نشان می دهد. در محاسبات انجام شده سال به سال یا ماه به ماه تغییر بسیار کمی در تعداد ساعات کاری و همه بخشهای کاری وجود داشت. 
شاخص قیمت مصرف کننده حدود 7 درصد یا بیشتر از 50 درصد رشد داشت، یعنی قیمت کالاها و خدمات از میانگین درآمد کانادایی ها بیشتر است. 
دستمزدها در بخش تولید و خدمات افزایش زیادی داشت. مثلا دستمزد مشاغل مالی و بیمه سال به سال حدود 13.9 درصد و مشاغلی مثل مدیریت شرکت ها و بنگاهها حدود 10.5 درصد افزایش پیدا کرد.
دستمزدها در بخش تولید کالا و خدمات  بیشتر از 3 درصد افزایش پیدا کرد این بخش شامل تولید، معدن، استخراج نفت و گاز، چوب، ساخت و ساز و جنگل داری است. 
دستمزدها در بخش مراقبت های بهداشتی از ماه آگوست 2021حدود 0.9 درصد رشد کرده است. 
در بخش خدمات آموزشی دستمزد حدود 2.4 درصد کاهش داشت دستمزدها در بخش خدمات اطلاعاتی و فرهنگی حدود 1.1 درصد کاهش پیدا کرد. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
فضل ولی1402/02/29
کار جوشکاری برای ما چگونه است.
  • گنجی
  • 1402/02/30
برای رشته مهندسی جوش در استانهای مرکزی کانادا با ایلتس 6.5 می توان اقدام کرد.
سودابه1401/10/05
سلام من فارغ‌التحصیل لیسانس گرافیک هستم و سابقه کار طراحی ژورنال البوم عروس و عکاسی دارم میشه راهنماییم کنید میتونم برای مهاجرت کاری اقدام کنم؟
  • گنجی
  • 1401/10/07
اگر تا 35 سال هستید و ایلتس 6.5 با 3 سال سابقه کار دارید برای نیروی متخصص استانی می توانید اقدام کنید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن