کار در آمریکا با پاسپورت کانادا

بازدیدکنندگان : 8942 نفر 1401/05/15
کار در آمریکا با پاسپورت کانادا

در این مقاله سعی داریم که در مورد امکان ویزای توریستی و کار آمریکا با پاسپورت کانادا صحبت کنیم. اگر بعد از مهاجرت به کانادا و اخذ کارت پی آر کانادا و سپس با 3 سال حضور در 5 سال توانستید پاسپورت کانادا را بدست آورید می توانید به راحتی تا 180 روز بدون ویزا به راحتی در ایالات متحده حضور داشته باشید.

 

آیا سفر به آمریکا با پاسپورت کانادا امکان پذیر است؟

کار در امریکا با پاسپورت کانادا شرایط خاصی دارد. به صورت کلی هر فرد خارجی که قصد ورود جهت کار در آمریکا را دارد می بایست ویزا داشته باشد، حتی اگر یک مهاجر با مدارک معتبر باشد. اما طبق قرارداد NAFTA یکسری تسهیلات بین کانادا، آمریکا و مکزیک برقرار شده است که طبق آن سیتی زن های کانادا ، مکزیک می توانند طبق قرارداد نفتا برای یک کار مشخص در بیزینس امریکا یا خارجی و با تاییدیه کارفرما مجوز کار دریافت کنند. که به آن TN NAFTA Professionals  می گویند. در این مورد مطلب کاملی در تلگرام گنجی قرار دادیم.

کار در آمریکا پاس کانادا

قوانین کار در امریکا

قوانین کار در امریکا با پاسپورت کانادا دارای موارد بیشماری است که در اینجا شرایط کار در آمریکا با پاسپورت کانادا را بیان می کنیم.
دارندگان پاسپورت کانادا و پاسپورت مکزیک در شرایط زیر می توانند طبق ویزا TN-1 Visa در آمریکا با قرارداد نفتا کار کنند:
  • سیتی زن کانادا باشند
  • رشته شان در لیست نفتا باشد
  • رشته کاری آنها مورد تایید دولت در قرارداد نفتا باشد
  • برای یک کارفرمای امریکایی کار کنند. خوداشتغال موردتایید نیست
  • متقاضی حداقل تحصیلات و تخصص مورد نظر کارفرما را داشته باشد

اگر متقاضی طبق نظر کارفرما نیاز به لیسانس داشته باشد شرط حداقل سابقه کار حذف می شود. اگر کارفرما نظر متفاوتی داشته باشد علاوه بر لیسانس حداقل سابقه کار هم مورد نیاز است که باید بخش 16 قرارداد نفتا را مطالعه کنید.
نکته:
اصولا برای سیتی زن های کانادایی نیازی به دارا بودن ویزای کار آمریکا در قرارداد نفتا نیست مگر اینکه :
  • متقاضی خود درخواست ویزا داشته باشد
  • متقاضی ساکن کشور دیگر بجز کانادا باشد ولی دارای پاس کانادا و می خواهد با خانواده به آمریکا سفر کند

 

سفر به آمریکا با پاسپورت کانادا

سفر به آمریکا با پاسپورت کانادا سوال بسیاری از افراد مقیم کانادا می باشد. تمامی دارندگان پاسپورت کانادایی می توانند به مدت 180 روز در آمریکا با هدف توریستی حضور داشته باشند. پاسپورت کانادایی باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد البته می دانید که پاسپورت افراد زیر 16 سال 5 ساله و افراد بالای 16 سال 10 ساله صادر می شود.
برای زیر15 سال می توانید بجز سفرهای هوایی با برگه سیتی زن شیپی یا شناسنامه کانادایی نیز وارد ایالات متحده شوید.

 

نکات موثر در رابطه با سفر به آمریکا با پاسپورت کانادا

اگر برای اولین بار به امریکا با پاسپورت کانادا سفر می کنید هیچ مشکلی در بدو ورد نخواهید داشت و آفیسر در مرز شما را براساس مدرک پاسپورت بررسی می کند و ممکن است چند سوال در مورد نحوه گذراندن زمان در امریکا مانند محل اقامت را از شما جویا شود. کلا شرایط سفر به آمریکا با پاسپورت کانادایی راحت می باشد.

اگر قصد کار در امریکا را با پاسپورت کانادایی دارید بهتر است ویزای کار را بگیرید که شرایط ان بسیار راحت تر است اگر پاس کانادایی دارید. 

ویزای کار کانادا

ویزای کار آمریکا

کانادایی های دارای پاسپورت کانادا می توانند به راحتی برای هر یک از ویزاهای زیر اقدام کنند:

 

TN-1 Visa

با درخواست این ویزا که زیر نظر قرارداد نفتا قرار دارد به راحتی می توانید طی 3 سال ورک پرمیت در آمریکا بگیرید. برای تمدید مدت زمان این ویزای کار شرایط راحت و باید I-129 را تکمیل کنید یا با خروج از آمریکا مجدد تقاضا تمدید کنند که روش بهتری می باشد.
همراهان متقاضی اصلی این ویزا را دریافت می کنند ولی نمی توانند با این ویزا برای پیدا کردن کار اقدام کنند اما خوشبختانه امکان تحصیل در هر موسسه آموزشی را دارند. به این افراد TC Visa می گویند.

 

L-1 Visa

این ویزا برای افرادی است که قصد انتقال از شعبه یک شرکت در کانادا به شعبه دیگری در آمریکا بروند. حتما باید شغل شما در سطح مدیریتی باشد.
شرایط ویزای کار آمریکا 
  • حتما یکسال برای شرکت کانادایی کار کرده باشید
  • شغل شما مدیریتی بوده باشد یا شغل خاص با دانش بالا باشد
  • بلافاصله بعد از پایان ویزا بتواند امریکا را ترک کند

 

O-1 Visa

این ویزا برای افراد خاص فعال و متبحر و معروف در گروه های زیر خوب است:
  • هنر
  • ورزش
  • آموزش
  • بیزینس و تجارت
  • علوم طبعی و پزشکی

متقاضی باید با ویزای کار آمریکا فقط در همین شغل فعال باشد. دارا بودن مدال جهانی بسیار مورد توجه است. دارندگان پاسپورت کانادا به راحتی با تکمیل انلاین فرم I-129 می توانند تقاضا به سفارت امریکا بدهند و ویزای کار 3 ساله را دریافت کنند.

 

H-1B Visa

مشهورترین ویزای کار امریکا می باشد که متقاضیان زیادی دارد.  دارندگان مدرک لیسانس زیر واجد شرایط این برنامه هستند:
  • معماری
  • مالی
  • علوم
  • کامپیوتر
  • ریاضی
  • مهندسی

ظرفیت پذیرش این برنامه 65000 نفر در سال است که هر گروه فقط 20000 پرونده ظرفیت دارد.

شرایط ویزای کار آمریکا 
  • دارا بودن جاب آفر از کارفرمای امریکایی
  • قصد کار در همان شغل مورد نظر کارفرما
  • دارا بودن مدرک لیسانس

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

ویزای آمریکا برای ایرانیان دارای پاسپورت کانادا

اداره مهاجرت امریکا سالانه هزاران درخواست ویزای H-1B را از کانادا دریافت می کند لذا سیستم قرعه کشی را در ابتدای آوریل هر سال ترتیب داده. لذا اگر در این سیستم اسم شما قبول شود بقیه مراحل بسیار راحت است.
زمان این ویزا 6 سال است که در ابتدا 3 سال و بعد تمدید می شود. همچنین متقاضیان می توانند برای ویزای های دیگر که منجر به اقامت امریکا است رادرخواست دهند. همسر و فرزندان کانادایی وی می توانند با ویزای L-2 H4 درخواست دهند و تحصیل کنند.

البته مهم است که برای کدام روش با توجه به شرایط کار و تحصیلات خود اقدام می کنید کارشناسان موسسه گنجی در این بخش مطالب خوبی را در اینستاگرام قرار داده اند.
 

مدارک لازم برای سفر به آمریکا با پاسپورت کانادا

تمام مسافران ورودی به آمریکا با پاسپورت کانادایی باید مدارک دو دوز واکسن کرونا را در هنگام سوار شدن به هواپیما یا ... ارائه دهند.
حتما پاسپورت متقاضی و همراهان باید دارای اعتبار باشد. با پاسپورت اکسپایر شده نمی توان از مرز امریکا کانادا عبور کرد. البته دارندگان کارت NEXUS شرایط معافیت دارند. همچنین دارندگان پاسپورت دومینیکا شرایط خوبی برای تحصیل و سفر به آمریکا دارند.

مهاجرت به کانادا یا آمریکا

مهاجرت از امریکا به کانادا

کانادا شرایط خوبی مانند بیمه رایگان، تحصیل رایگان دارد و میزان جرم و جنایت بسیار پایین تر از آمریکاست. لذا خیلی از افراد به دنبال تحصیل در دوران نوجوانی در کانادا و یا گذراندن بازنشستگی در کانادا به جای آمریکا هستند.
هزینه های تحصیل در کانادا ارزانتر است و شرایط عمومی اجتماعی و برخورد با مهاجرین بهتر می باشد. البته بازار کار آمریکا و قیمت پوشاک و مواد غذایی هنوز در امریکا بهتر است و می تواند گزینه خوبی برای کانادایی های جوان باشد. امروزه دولت آمریکا قوانین سختگیرانه ای برای مهاجرت قرار داده است لذا شرایط را با کارشناسان موسسه مهاجرتی گنجی بررسی کنید.
 

سفر به امریکا با ویزای دانشجویی کانادا

سیتی زن های کانادا برای تحصیل یا شرکت در موسسه اموزشی نیازی به ویزا در آمریکا ندارند. اما کانادایی دانش آموز باید فرم I-20   یا DS-2019 را از دانشگاه یا مدرسه خود داشته باشند. بعد از دریافت این فرم سفارت امریکا SEVIS و کد پیگیری را اعلام می کند و شما ملزم به پرداخت هزینه خواهید شد. در اینستاگرام موسسه گنجی در این مورد مطلب کامل را درج کردیم یا درواتس اپ پیام دهید.

 

 

سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا

دومینیکا را روی نقشه در نزدیکی ایالت فلوریدا آمریکا، ونزوئلا، کوبا و دومینیکن در دریای کارائیب می توانید پیدا کنید.
دومینیکا که به نام جزیره طبیعت شناخته می شود یکی از زیباترین مکان ها با جنگل های بارانی دست نخورده و سواحل زیبا و چشمه های آب گرم معدنی است. مناظر و طبیعت این منطقه دست نخورده باقی مانده است. مساحت این کشور 750 کیلو متر مربع با 40.000 هکتار پارک ملی و ذخایر جنگلی، 365 رودخانه و حیوانات خاص و منحصر به فرد مثل طوطی کمیاب سیسرو در این منطقه وجود دارند. پرچم این کشور بسیار زیبا است پارک ملی مورن ترویس پیتونز در فهرست یونسکو ثبت شده است.
برای سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا نیاز به اخذ ویزا دارید ولی شرایط دریافت ویزا بسیار ساده تر از پاسپورت ایرانی خواهد بود.متقاضی با تکمیل فرم DS160 برای ویزای توریستی امریکا اقدام می کند و خوشبختانه تا ده سال می تواند این ویزا را داشته باشد و تا هر بار تا 6ماه در خاک ایالات متحده حضور داشته باشد. در این مدت برای تحصیل در آمریکا یا کار در امریکا زمان مناسب خواهد داشت تا شرایط را بسنجد.

سازمان مهاجرتی گنجی با نرخی کمتر از دیگر موسسات امکان اخذ پاسپورت دومینیکا را برای متقاضیان مجرد و متاهل با فرزندان زیر30 سال و والدین متقاضی و همسر وی و حتی برادر و خواهر را در سال 2022 دارد. توجه کنید که پاسپورت دومینیکا مادام العمر می باشد و شما از ابتدا شهروندی دومینیکا را کسب می کند و هر 10 سال یکبار توسط موسسه گنجی به راحتی و با پرداخت 1200 دلار پاسپورت قابل تمدید برای مدت ده سال دیگر است.

canada_ganji_instagram
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 8
محمدرضا1402/09/08
با درود و مهر
آیا در امریکا از طریق سفارت کانادا میتوان ویزای کار کانادا گرفت؟ و آیا با ویزای امریکا از امریکا بدون ویزای کانادا به کانادا رفت و برگشت؟
سپاس از راهنمایی تان
  • گنجی
  • 1402/09/09
برای درخواست ویزای کانادا می توانید از آمریکا اقدام فرمایید و آنلاین است. 
نیلی Haya1401/11/21
سلام وقت بخیر سوال داشتم آیا از کانادا به آمریکا میتوان مهاجرت کرد؟
  • گنجی
  • 1401/11/23
بله. ویزاهای ورک پرمیت مسیر خوبی برای اخذ اقامت امریکا خواهند بود.
در کانال تلگرام ما بخوانید
حامد1401/06/17
موسسه گنجی سلام
ویزای دومینیکا برای ایرانیان با پاس ایرانی می شود؟
سفر به امریکا با پاس دومینیکا چطور است؟
پزشک جراح هستم 60 ساله
  • گنجی
  • 1401/06/17
بله با پاسپورت ایران می توان به دومینیکا رفت
اتباع ایرانی جهت ورود به دومینیکا به ویزا نیاز ندارند و امکان اقامت 21روزه با پاسپورت ایرانی در دومینیکا بدون دریافت ویزا وجود دارد .
برای امریکا باید شرایط اولیه را داشته باشید سپس به راحتی با پاس دومینیکا تقاضای ویزای 10 ساله دهید.
 
مهراز1401/05/24
یک سوال از موسسه مهاجرتی گنجی داشتم:
سفر به امریکا با پی ار کانادا امکانپذیره؟
  • گنجی
  • 1401/05/24
افراد مقیم دائم کانادا برای ورود به ایالات متحده نیاز به ویزای غیر مهاجرتی دارند. قبل از ورود به این کشور باید این ویزا را از سفارت ایالات متحده در اتاوا، کلگری، هلیفکس، مونترال،کبک،تورنتو،ونکوور دریافت کنید. شما همچنین باید یک پاسپورت معتبر و مدارک شغل یا تحصیل در کانادا داشته باشید
 
امیرحسین1401/05/19
سفر به آمریکا با پاسپورت کانادا برای چند روز امکانپذیر است؟
  • گنجی
  • 1401/05/19
سفر به آمریکا با ویزای توریستی حداقل 180 روز می باشد که می توانید برای ویزای کار و تحصیل نیز اقدام کنید
محمد1401/05/18
سلام، با پاسپورت دومینیکا میشه ویزای آمریکا و یا کانادا گرفت؟
  • گنجی
  • 1401/05/18
بله شرایط دریافت ویزای امریکا با پاسپورت دومینیکا خیلی راحت تر است و متقاضی مشکلی برای ان نخواهد داشت.
ناصر1401/05/18
برای مهاجرت به آمریکا چقدر پول لازم است؟
  • گنجی
  • 1401/05/18
شرایط مهاجرت بستگی به سن و شغل و تحصیلات دارد و الان مشکل شده
نگین1401/05/18
میشه با پاس کانادا علاوه بر کار اقامت هم داشت؟
  • گنجی
  • 1401/05/18
بله شرایط کار و اقامت برای دارندگان پاسپورت کانادا فراهم است  و بعد با دریافت ویزای کار تا 3سال می توانند بمانند

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن