تولد فرزند خارج از کانادا

بازدیدکنندگان : 696 نفر 1402/03/30
تولد فرزند خارج از کانادا
تولد فرزند خارج از کانادا
آیا می دانستید که دریافت شهروندی کانادا برای افرادی که در خارج از کانادا به دنیا آمده اند با والدین کانادایی امکانپذیر است.

 

تولد بچه خارج از کانادا

اگر در خارج از کانادا متولد شده اید و حداقل یکی از والدین بیولوژیکی یا قانونی شما در زمان تولد شما شهروند کانادا بوده اند، شما واجد شرایط شهروندی کانادا هستید.
برای شروع باید درخواست خود را طی پرونده ای به دولت کانادا ارسال کنید که به عنوان درخواست گواهی شهروندی کانادا Proof of Canadian citizenship  شناخته می شود، ارسال گواهی تولد به همراه درخواست برای شهروندی، مدارکی است که از طریق پاسپورت کانادا به عنوان مدرک شهروندی کانادا پذیرفته می شود. 
دولت کانادا به افرادی که به صورت نسبی از نسل اول کانادایی در خارج از کانادا متولد شده اند یا والدین کانادایی دارند شهروندی می دهد. طبق نظر آقای گنجی، اگر والدین کانادایی شما زنده باشند یا حتی فوت کرده باشند شما می توانید برای شهروندی کانادا اقدام کنید. 
 

چگونه شهروندی کانادا بگیریم؟

همه شهروندان کانادا می توانند گواهی شهروندی کانادا را دریافت کنند. افرادی که در خارج از کانادا متولد شده اند و حداقل یکی از والدین آنها شهروند کانادا هستند و کانادایی هایی که شهروندی را دریافت کرده اند می توانند برای دریافت شهروندی کانادا اقدام کنند. 
کانادایی هایی که شهروندی را دریافت کرده اند افرادی هستند که برای شهروندی اقدام کرده اند و آزمون را انجام داده و سوگند خورده اند. این افرادی باید برای شهروندی کانادا اقدام کنند و بعد از تکمیل مراحل تابعیت خود، گواهی شهروندی را دریافت می کنند. 
گواهی شهروندی کانادا باعث می شود که شما همه مزایای کانادایی ها را دریافت کنید. این مزایا شامل حق رای در انتخابات، دریافت سین نامبر، دسترسی به مراقبت های بهداشتی رایگان، گرفتن گواهینامه رانندگی و سفر به کل دنیا با یکی از قدرتمندترین پاسپورت های جهان است. 
 

نحوه درخواست برای گواهی شهروندی کانادا

برای اقدام شهروندی کانادا باید پکیج درخواست را در وبسایت اداره مهاجرت کانادا دانلود کنید. هزینه درخواست 75 دلار کانادا است. 
شما باید مدرکی به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهید تا نشان دهد که حداقل یکی از والدین قانونی یا بیولوژیکی شما در زمان تولد شما شهروند کانادا بوده اند. 
مدراک شامل:
  • شناسنامه پدر و مادر شما
  • کارت شهروندی والدین شما
  • گواهی شهروندی والدین شما
  •  آدرس معتبر در کانادا با کدپستی
  •  گارانتور که به عنوان معرف فرم ها را امضا کند

شما می توانید درخواست شهروندی را به صورت آنلاین در وبسایت اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید. زمانی که اداره مهاجرت کانادا درخواست شما را تایید کرد شما تاییدیه دریافت را از اداره مهاجرت کانادا دریافت می کنید و پرونده شما بررسی و ارزیابی می شود. شما می توانید وضعیت پرونده خود را به صورت آنلاین بررسی کنید زیرا زمان بررسی پرونده ها براساس شرایط افراد متفاوت است. شاید اداره مهاجرت کانادا از شما اطلاعات و مدارک بیشتری بخواهد. 

 

اخذ پاسپورت برای فرزند متولد در کانادا

اگر فرزندتان در کانادا به دنیا بیاد می تواند پاسپورت کانادایی را دریافت کند ولی برای والدین مزیتی نخواهد داشت. این قانون سال 1977 به تصویب رسید. اقامت والدین از طریق تولد فرزند در کانادا امکانپذیر نیست. هزینه تولد فرزند در کانادا زیاد و بیمه بین المللی برای زایمان در کانادا نداریم. لیست کشورهایی که با تولد فرزند اقامت می دهند را از دفتر تهران موسسه مهاجرتی گنجی جویا شوید.
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن