کلوز ورک پرمیت

بازدیدکنندگان : 266 نفر 1403/04/09
کلوز ورک پرمیت
کلوز ورک پرمیت
حذف ورک پرمیت های ویژه کارفرما کانادا
SCSAST از دولت کانادا می خواهد در مدت سه سال آینده ورک پرمیت ویژه کارفرما را حذف کند، و دولت برای حل این مشکل فقط 5ماه فرصت دارد!

 

انواع ورک پرمیت کانادا

  • کلوز ورک پرمیت  Employer-Specific Work Permit  کار برای کارفرمای خاص  
  • اپن ورک پرمیت یا ورک پرمیت باز Open Work Permit  می توان برای هر کارفرمایی کار کرد

کلوز ورک پرمیت مانند:
دریافت جاب آفر و تاییدیه LMIA
اپن ورک پرمیت مانند:
ویزای کار ایرانیان که با توریستی دریافت کردند

 

حذف کلوز ورک پرمیت

کمیته دائمی امور اجتماعی، علوم و فناوری مجلس سنا SCSAST از اداره مهاجرت کانادا خواست تا صدور ورک پرمیت های کلوز را متوقف کند. 
 گزارش این کمیته نشان می‌دهد که برنامه کارگران موقت خارجی TFWP که در سال ۱۹۷۳ برای پر کردن موقعیت های شغلی در زمانی که هیچ شهروند کانادایی یا فرد مقیم دائمی برای شغل مورد نظر موجود نبود، ایجاد شد مشکلاتی را در پی داشته. 
براساس گزارشات این کمیته قرار بود برنامه نیروی کاری موقت خارجی به عنوان آخرین راه حل برای کارفرمایان کانادایی باشد اما به بخش مهمی از بازار کاری کانادا تبدیل شد. 
طبق نظر آقای گنجی، وکیل رسمی مهاجرت کانادا، کمیته هایی مثل SCSAST بررسی‌هایی را در مورد مسائل تأثیرگذار بر روی بازار کاری کانادا را انجام می‌دهند و آن‌ها را برای بررسی و اقدام به دولت ارائه می‌کنند. سنا مجلس پارلمان کانادا است و به عنوان یک قوه تحقیقاتی و قانون گذاری عمل می کند. 

 

انواع ورک پرمیت در کانادا

ویزای شما برای این ورک پرمیت ها روی پاسپورت با مدت مشخص(حداکثر3سال) درج می شود و بعد از ورود به کانادا اصل برگه ورک پرمیت صادره برای متقاضی پست خواهد شد. تمدید این ورک پرمیت ها باید قبل از اتمام صورت گیرد، تا برای تبدیل ورک پرمیت به pr مشکلی نداشته باشید.
  1. ورک پرمیت کارآفرینی و استارتاپ ویزا - C11
  2. برنامه ثبت شرکت Owner-Operator Program
  3. برنامه استعدادهای جهانی Global Talent Stream
  4. برنامه آی ام پی International Mobility Program – IMP
  5. انتقال شرکت متقاضی به کانادا Intra-Company Transfers - ICT
  6. ورک پرمیت پس از فارغ التحصلی Post-Graduation Work Permit
  7. برنامه نیروی کار موقت خارجی Temporary Foreign Worker Program - TFWP
  8. توافقنامه تجربه بین‌المللی بین چند کشور با کانادا International Experience Canada - IEC
  9. توافقنامه‌های تجارت آزاد بین‌المللی آمریکا-مکزیک-کانادا International Free Trade Agreements

 

تمدید ورک پرمیت کانادا

بهتر است طی یک ماه قبل از پایان ورک پرمیت برای تمدید آن اقدام کنید، مدارک شناسایی و تصویر ویزای قبلی و فیش حقوقی و تی 4 و عکس شما لازم است. تا زمان پاسخ اداره مهاجرت می توانید کانادا بمانید ولی از کشور خارج نشوید. بازگشت شما می تواند مانع از کارکردن شما تا زمان پاسخ اداره مهاجرت گردد.
اگر بعد از پایان زمان ورک پرمیت نسبت به تمدید ان اقدام کردید(یعنی تا3 ماه بعد از پایان ورک پرمیت) نمی توانید کار کنید تا جواب ویزا را دریافت کنید.

پیشنهاد می کنیم قبل و بعد از پایان ورک پرمیت، ضمن مشورت با یک وکیل مهاجرت مشکلات و موانع آن را بررسی کنید موسسه مهاجرتی گنجی با دو دهه تجربه موفق در مهاجرت به کانادا و آمریکا راهنمای مطمئن شما خواهد بود.
 

برنامه نیروی کاری موقت خارجی در کانادا

برنامه نیروی کاری موقت خارجی به یک برنامه اصلی مهاجرتی برای اقامت دائم تبدیل شده است. نیروهای کاری موقت خارجی برای کسب تجربه کاری به کانادا می آیند که این تجربه کاری در زمان اقدام برای اقامت دائم کانادا از طریق برنامه کلاس تجربه کار کانادا CEC مورد نیاز است. 
کارفرمایانی که می خواهند از طریق برنامه نیروی کاری موقت خارجی، نیروهای کاری را استخدام کنند باید ارزیابی تاثیر بازار کاری LMIA مثبت یا خنثی را از اداره استخدام و توسعه اجتماعی ESDC کانادا دریافت کنند. این ارزیابی تاثیر بازار کار نشان می دهد که استخدام نیروی کاری خارجی تاثیر منفی بر روی بازار کاری کانادا نخواهد داشت. 
کارفرمایان باید قبل از انجام ارزیابی تاثیر بازار کار، کارهایی مثل تبلیغات در یک دوره زمانی خاص و ارائه شواهدی مبنی بر اینکه هیچ فرد کانادایی یا مقیم دائمی برای شغل مورد نظر وجود ندارد را انجام دهند. 
زمانی که کارفرما ارزیابی تاثیر بازار معتبر LMIA داشته باشد باید به نیروی کاری خارجی که می خواهد استخدام کند بدهد تا نیروی کاری خارجی بتواند درخواست ورک پرمیت را به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهد. 
در زمان استخدام کارمند خارجی، کارفرما باید شرایطی مثل مسکن و بیمه درمان پزشکی را برای کارمند خارجی فراهم کرده و دستمزد مشخصی را به او بپردازد و شرایط کاری باید کاملا ایمن و بدون سوء استفاده و اذیت و آزار باشد. 
ورک پرمیت هایی که از طریق برنامه نیروی کاری موقت خارجی صادر می شوند کلوز هستند یعنی کارمند فقط می تواند برای یک کارفرما کار کند. اگر کارمند کار را ترک کند نمی تواند در کانادا بماند. البته در موارد سوء استفاده کارفرما، استثناهایی وجود دارد. 

 

اصلاحات برای کارفرمایان و کارمندان

برنامه نیروی کاری خارجی اشکالاتی داشته است که در گزارشات SCSAST مشخص شده است. برنامه نیروی کاری موقت خارجی برای کارفرمایان یا نیروی کاری خارجی همیشه نتایج مطلوب نداشته است. ورک پرمیت ویژه کارفرما باعث می شود نیروهای کاری خارجی در برابر سوء استفاده های بعضی از کارفرمایان و دسترسی به حقوق و حمایت ها، آسیب پذیر باشند. 
موسسه کوپر به مسائل مربوط به کارفرمایان و کارگران فصلی اشاره می کند. گزارشات این موسسه نشان می دهد که کارفرمایان از عدم توانایی در آموزش به نیروهای کاری خارجی و برنامه ریزی کاری برای نیروهای کاری موقت خارجی بسیار ناراحت و نگران هستند و اینکه کارفرمایان به علت تامین نیازهای اساسی این کارگران خارجی مثل مسکن و مراقبت های بهداشتی، تحت فشار هستند. 
گزارشات کمیته دائمی سنا SCSAST اشاره می کند که کارفرمایان خوش نیت و قانون مند شرایط لازم برای جابه جایی کارگران به مکان های دیگر برای ارتقای مهارت های آنان و یا خدمت طولانی مدت را ندارند. 

 

مراحل حذف ورک پرمیت ویژه کارفرما

برای کاهش آسیب پذیری نیروهای کاری خارجی موقت، SCSAST از دولت کانادا می خواهد در مدت سه سال آینده ورک پرمیت ویژه کارفرما را خذف کند. موسسه کوپر هم از اداره مهاجرت کانادا می خواهد تا ورک پرمیت های ویژه کارفرما حذف شود و در عوض وضعیت اقامت دائم را به همه نیروهای کاری مهاجر ارائه دهد. 
موسسه کوپر گفت این کار بسیار سودمند است زیرا بدون اقامت دائم، نیروهای کاری خارجی در شرایط کاملا متفاوت از شهروندان کانادایی کار و زندگی می کنند. وضعیت اقامت موقت این نیروهای کاری خارجی را در شرایط خاصی قرار می دهد و در مورد شرایط مربوط به رعایت حقوق آنها، موانعی را ایجاد می کند. 
این گزارشات نشان می دهد که خدمات اسکانی که اداره مهاجرت کانادا ارائه می دهد در دسترس نیروهای کاری موقت خارجی نیست و آنها در زمینه کار و زندگی در کانادا و درک حقوق خود با مشکل روبه رو می شوند. 
گزارشات SCSAST توصیه می کند که دولت ورک پرمیت های بخش یا منطقه خاصی را به جای ورک پرمیت های برنامه نیروی کاری موقت خارجی را بررسی کند. 
این کار یک مزیت بزرگ برای کارفرمایان است زیرا کارفرمایان مسئولیت مالی زیادی در برابر مراقبت های بهداشتی، حمل و نقل و مسکن کارگران خارجی دارند. 
این گزارشات می گوید برای حمایت از کارگران با ورک پرمیت خاص بخش یا منطقه، کارفرمایان می توانند به موسسه معتبری که بخشی از کارهای اداری را انجام می دهد هزینه پرداخت کنند. 

 

مشکلات کلوز ورک پرمیت کانادا

کمیته دائمی سنا گفت یکی از نقص های برنامه نیروی کاری موقت خارجی، برقراری ارتباط ضعیف بوده است. در حال حاضر چندین وزارتخانه درگیر برنامه نیروی کاری موقت خارجی هستند و ارتباط بین آنها ثابت نبوده است. 
مثلا کارمندان همیشه از همه حقوق خود اطلاع ندارند و بعضی از کارفرمایان به صورت مکرر بازرسی می شوند که این بازرسی ها از قبل اعلام می شود و کارفرمایان غیر مجاز می توانند شرایط کاری را بهتر کرده و همین موضوع بررسی نتایج را سخت می کند. 
کمیته دائمی سنا می گوید دولت کانادا باید کمیسیون کارگران مهاجر را ایجاد کند. این کمیسیون شامل کمیسر کارگران مهاجر، کمیسر کارفرمایان و نمایندگانی از دولت کانادا از طریق اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا ESDC و اداره مهاجرت کانادا خواهد بود. 
این کمیسیون سوء استفاده ها و بدرفتاری ها با کارگران خارجی را گزارش می دهد و از حقوق آنها دفاع می کند. این کمیسیون سالانه با ذینفعان مشورت می کند و در جمع آوری، تجزیه و تحلیل و انتشار داده ها در مورد تجربیات کارگران مهاجر در کانادا و نقش آنها در بازار کار نقش مهمی دارد. 
این گزارشات توصیه هایی در مورد ارائه اطلاعات بیشتر به نیروهای کاری خارجی قبل از انجام کار، انجام بازرسی بدون اعلام قبلی و گسترش برنامه مهاجرت استانی تا نیروهای کاری خارجی بتوانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند ارائه می دهد. 
براساس قوانین سنا، بعد از ارائه گزارش کمیته دائمی سنا، دولت کانادا حدود 150 روز تقویمی فرصت دارد تا به آنها پاسخ دهد یا توضیح دهد که چرا پاسخی نداده است. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان کدام روش برای کسب اقامت دائم pr بهتر است؟

  • اکسپرس اینتری
  • استارتاپ ویزا کانادا
  • جاب آفر
  • برنامه استانهای کم جمعیت
شرکت کنندگان : تن