نحوه کاریابی در کانادا

بازدیدکنندگان : 326 نفر 1403/04/02
نحوه کاریابی در کانادا
نحوه کاریابی در کانادا
قبل از ورود به کانادا شاغل شوید، چگونه؟ ما رازهای موفقیت در بازار کار کانادا را اینجا به شما توضیح می دهیم.

آقای گنجی، وکیل رسمی مهاجرت کانادا، روشهای پیدا کردن اولین شغل در کانادا را برای تازه واردین اینجا توضیح می دهد.

 

پیدا کردن اولین شغل در کانادا: راهنمای گام به گام

آیا شما یک مهاجر تازه وارد در کانادا هستید و می خواهید در این کشور متنوع و پر رونق کار کنید؟
پیدا کردن شغل مناسب در یک کشور جدید سخت و چالش برانگیز است اما با داشتن اطلاعات می توانید با موفقیت شغل مناسبی را پیدا کنید. در این مقاله در مورد پیدا کردن شغل در کانادا اطلاعات لازم را به شما ارائه می دهیم. 

 

1-رزومه به سبک کانادایی

اولین و مهم ترین مرحله برای پیدا کردن شغل در کانادا تهیه رزومه است البته رزومه شما باید براساس سبک کانادایی باشد. نمونه ان را با پیام در واتس اپ سایت از ما بگیرید. رزومه کانادایی بیشتر مهارت، تحصیلات و تجربه کاری را برجسته می کند. حتما وقت بزارید و رزومه خود را از نظر توانایی ها و مهارت ها و سایر جزییات، با نیاز های کارفرما که در آگهی استخدام عنوان شده، تطبیق دهید و آن نیازمندی ها را برجسته کنید. باید رزومه شما واضح و قابل خواندن باشد. شما با یادگیری بهترین شیوه های کاریابی و آشنایی با انتظارات کارفرمایان، شانس خود را برای داشتن مصاحبه شغلی و استخدام موفق افزایش می دهید. 

 

2- مهارت های برقراری ارتباط موثر در کار را فرا گیرید

شما باید با متخصصان با تجربه در زمینه شغلی خود در ارتباط باشید. ارتباطات در شبکه های اجتماعی مثل لینکدین، میتواند باعث آشنایی شما با فعالان در شرکت های مختلف شده و از این طریق می توانید ارتباط برقرار کنید. این ارتباطات می تواند به پیشرفت شغلی شما کمک کند و در صورتی که ارتباطات خوبی برقرار کرده باشید می توانید از مدیران شرکت های مختلف پیشنهاد شغلی دریافت کنید و یا برای استخدام معرفی شوید. از طریق این ارتباطات از آخرین مراحل و پیشرفت های شغلی مطلع می شوید. از طریق شبکه‌سازی با افراد داخل و خارج از جامعه خود، می‌توانید دوستان جدیدی پیدا کنید، بینش‌های ارزشمندی به دست آورید، و حتی در مورد فرصت‌های شغلی پنهانی که متناسب با مهارت‌ها و علایق شما هستند، اطلاعات لازم را بدست آورید. 

 

3- اپلیکیشن و موسسات کاریابی کانادا

شما می توانید از طریق منابع مختلفی که در دسترس متقاضیان کار است برای پیدا کردن شغل استفاده کنید. دولت کانادا به صورت رایگان در هر استانی، مجموعه هایی راه اندازی کرده تا در زمینه های مختلف به تازه واردان کمک کند. یکی از این زمینه ها کاریابی است. این خدمات به شما کمک می کند تا با کارفرمایان ارتباط برقرار کرده و فهرست فرصت های شغلی در همه کانادا را به شما ارائه می دهد. شما می توانید از سایت های کاریابی که کارفرمایان در آن سایت ها به دنبال نیروهای کاری هستند استفاده کنید. همچنین می‌توانید در نمایشگاههای شغلی به صورت حضوری یا مجازی شرکت کنید و مستقیما با کارفرمایان ارتباط برقرار کرده و در مورد فرصت های شغلی اطلاعات لازم را بدست آورید.  این پلتفرم ها می توانند به طور قابل توجهی دامنه دسترسی شما به آگهی های شغلی و کارفرمایان مختلف را افزایش دهند و شانس شما را برای یافتن شغل مناسب افزایش دهند. 

 

4- ارزشیابی مدارک تحصیلی

شما به عنوان یک فرد کانادایی، باید مدارک تحصیلی خود را براساس معادل کانادایی آن ارزیابی کرده تا بتوانید استخدام شوید. برای تایید، گواهی نامه های بین المللی سازمان های مختلفی مثل مرکز اطلاعات کانادا برای اعتبارنامه های بین المللی (CICIC) وجود دارد. 

 

5- نوشتن رزومه در کانادا

شما می توانید با دریافت گواهینامه کاری کانادایی در زمینه مورد علاقه خود، شغل خود و رزرومه خود را ارتقا دهید. برای نشان دادن مهارت، دانش و تجربه به کارفرمایان کانادایی باید دوره های تکمیلی یا گواهینامه هایی را بگذارنید. این کار نشان می دهد که شما به دنبال یادگیری هستید و شانس استخدام شما را افزایش می دهد. 
یکی دیگر از روشهای مناسب برای بدست آوردن تجربه کاری کانادایی، انجام کارهای داوطلبانه است. بیشتر سازمانها برای مهارت ها و فداکارهای مهاجران تازه وارد، ارزش زیادی قائل هستند. مشارکت در کارهای داوطلبانه، باعث افزایش مهارت شما شده و تعهد شما برای ایجاد تاثیر مثبت در جامعه را نشان می دهد. با شرکت در کارهای داوطلبانه مرتبط با رشته خود، تجربیات زیادی بدست می آورید که رزومه شما را قدرتمند می کند. 

 

6-از یک مربی کمک بگیرید

یک مربی مناسب باعث پیشرفت شغلی شما می شود. شما باید به دنبال افراد با تجربه در زمینه شغلی خود باشید تا آنها بتوانند شما را راهنمایی و حمایت کنند. یک مربی پیشنهادات ارزشمندی را به شما ارائه می دهد تا از بازار کاری کانادا شناخت کافی پیدا کنید. آنها تجربیات خودشان را به شما ارائه می دهند و به شما در تعیین اهداف و انتظارات واقع بینانه کمک می کنند. ارتباط با یک مربی مناسب باعث می شود که به راحتی با سختی ها و مشکلات روبه رو شوید. 
با رعایت این نکات، شانس شما برای پیدا کردن کار مناسب در کانادا افزایش پیدا می کند. شما باید با شرایط بازار کار محلی منطبق باشید. شما با داشتن مهارت های خاص، نظرات و اخلاق کاری منحصر به فرد، توسط کارفرمایان کانادایی استخدام می شوید. 
 
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0
دسته بندی خبرها
مهمترین های کانادا
پادکست ها
پربازدیدترینها

نظرسنجی مهاجرت کانادا

درصد قبولی استارتاپ ویزا کانادا به نسبت هزینه و مدت زمان گرفتن چگونه است؟

  • خوب است چون مستقیم به اقامت دائم کانادا می رسید.
  • خوب نیست، شرایط اقامت در کانادا برای ایرانیان سخت
  • نمی دانم برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟
شرکت کنندگان : تن