آمریکا کانادا

بازدیدکنندگان : 187 نفر 1403/06/15
آمریکا کانادا
آمریکا کانادا
نحوه مهاجرت به کانادا از آمریکا را می دانید؟

 

آیا کانادا برای آمریکایی ها مناسب است؟

آیا شما مقیم موقت یا دائم آمریکا یا شهروند آمریکایی هستید که می خواهید به کانادا مهاجرت کنید؟ دولت کانادا اهداف خود در مورد مهاجرت را مشخص کرده است و از مهاجران جدید استقبال می کند. 
کانادا مهاجرانی که نقش مثبتی در جامعه کانادا دارند را انتخاب می کند و می پذیرد. دولت کانادا در همه بخش ها از مراقبت های بهداشتی تا کشاورزی به متخصصان ماهر نیاز دارد. شما می توانید همسر خود را نیز به کانادا بیاورید. اگر زبان انگلیسی زبان اول شما نیست در کانادا مردم علاوه بر زبان انگلیسی به زبان های مختلف مانند فرانسه صحبت می کنند. 
با وجود شرایط مناسب زندگی در کانادا تعداد زیادی از مهاجران آمریکایی به کانادا مهاجرت می کنند. کانادا تا سال 2023 حدود 1.2 میلیون مهاجر را پذیرفت. ما در این مقاله در مورد روشهای مهاجرت از آمریکا به کانادا صحبت می کنیم. 

 

1-مهاجرت نیروهای کاری ماهر از آمریکا به کانادا 

اگر شما در هر یک از مشاغل زیر تجربه کاری ماهر دارید، می توانید از طریق برنامه اکسپرس اینتری و برنامه مهاجرت استانی برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید. 
 
نوع مهارت موقعیت شغلی
نیروهای کاری فنی تکنسین های شبکه های کامپیوتری،مهندس عمران، تکنسین های پخش و غیره.
نیروهای کاری متخصص سرآشپز، لوله کش، نجار، جوشکار و غیره.
مدیران امور مالی، قانون گذاری، معدن، مهمان نوازی و غیره 
افراد حرفه ای حسابداران، کارکنان پزشکی، وکلا، معماران،کارکنان علمی، معلمان و غیره.
مهاجرت به کانادا
الف:اکسپرس اینتری کانادا از آمریکا
اکسپرس اینتری سه برنامه مهاجرت اقتصادی کانادا را مدیریت می کند:
  • برنامه نیروی کاری ماهر فدرال FSW
  • برنامه نیروی متخصص فنی فدرال FST 
  • کلاس تجربه کاری کانادایی CEC

برنامه نیروی کاری ماهر فدرالFSW 
برنامه نیروی کاری ماهر فدرال برای افرادی است که تجربه کاری ماهر دارند. اگر حداقل یک سال سابقه کاری ماهر داشته باشید و تسلط کافی به زبان انگلیسی یا فرانسه داشته باشید و بتوانید 67 تا 100 امتیاز (یا تا 1200امتیاز) کسب کنید واجد شرایط از طریق این برنامه هستید. 

کلاس تجربه کار کانادایی CEC 
این برنامه برای افراد ماهری است که تجربه کاری کانادایی دارند. اگر حداقل یک سال در موقعیت NOC 0، A یا B کار کرده باشید و تسلط کافی به زبان انگلیسی یا فرانسه داشته باشید واجد شرایط برنامه کلاس تجربه کار کانادایی هستید. 

برنامه نیروی متخصص فنی فدرال FST
برنامه نیروی متخصص فنی فدرال برای نیروهای کاری ماهری است که در مشاغل ماهر، تخصص کافی دارند. اگر تسلط کافی به زبان انگلیسی یا فرانسه داشته باشید، حداقل دو سال تجربه کاری در یک حرفه تخصص داشته باشید و یک جاب آفر معتبر در حرفه تخصصی خود در کانادا یا گواهی صلاحیت برای کار خود را داشته باشید می توانید از طریق این برنامه اقدام کنید. 
مهاجرانی که می خواهند از آمریکا به کانادا مهاجرت کنند باید پروفایل اکسپرس اینتری را به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنند. اداره مهاجرت کانادا یک اداره دولتی است که پرونده های مهاجرتی را بررسی و ارزیابی می کند. بعد از ارسال، پرونده شما ارزیابی می شود. شما باید بدانید که واجد شرایط کدام یک از این سه برنامه هستید. 
بعد از این به شما براساس سیستم جامع امتیاز بندی از 1.200 به شما امتیاز می دهند. این سه برنامه رقابتی و براساس امتیاز هستند بنابراین علاوه بر شرایط بالا باید بتوانید امتیاز خوبی کسب کنید. 
امتیازات در هر قرعه کشی متفاوت است. متقاضیان در مقایسه با دیگر افراد رتبه بندی می شوند و فقط افرادی که بالاترین امتیاز را دارند می توانند دعوتنامه اقامت دائم کانادا را دریافت می کنند. اگر شما از طریق برنامه مهاجرت استانی دعوتنامه دریافت کنید به صورت خودکار 600 امتیاز اضافی دریافت خواهید کرد. 

امتیاز خود را در برنامه اکسپرس اینتری محاسبه کنید
یکی از مزایای برنامه اکسپرس اینتری این است که پرونده ها را در مدت شش ماه یا کمتر بررسی می کند و شما می توانید بدون جاب آفر واجد شرایط این برنامه شوید. این برنامه یکی از سریعترین برنامه ها برای مهاجرت از آمریکا به کانادا است و آمریکا دومین کشور از نظر تعداد افرادی است که از طریق برنامه اکسپرس اینتری به کانادا مهاجرت می کنند. 
مهاجرت استانی کانادا

ب:برنامه مهاجرت استانی PNP کانادا از آمریکا
شما علاوه بر سیستم اکسپرس اینتری می توانید از طریق برنامه مهاجرت استانی برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید. کانادا مثل آمریکا استانها و مناطق مختلفی دارد. هر استان و قلمرو کانادایی مهاجران مناسب بازار کار استان را انتخاب می کنند. 
هر استان برنامه مهاجرتی مخصوص به خود را دارد و براساس نیازهای اقتصادی استان شرایط مهاجرتی را تعیین می کند. شهروندان آمریکایی استانی که می خواهند در آن زندگی کنند را انتخاب می کنند و افرادی که مهارت و تجربه کاری خاصی دارند می توانند از طریق برنامه مهاجرت استانی دعوتنامه دریافت کنند. 
بعضی از برنامه های مهاجرت استانی با برنامه اکسپرس اینتری همسو هستند اما بعضی از این برنامه ها کاملا خارج از سیستم اکسپرس اینتری هستند. اگر شما یک پروفایل در سیستم اکسپرس اینتری داشته باشید و دعوتنامه مهاجرت استانی را دریافت کرده باشید. 
به صورت خودکار 600 امتیاز اضافی دریافت می کنید. این امتیاز اضافی تضمینی برای دریافت دعوتنامه قبولی کانادا است. 

 

2-مهاجرت نیروهای کاری غیر ماهر یا نیمه ماهر از آمریکا به کانادا

اگر هیچ یک از مهارت هایی که در بالا بیان کردیم را ندارید چه می کنید؟
بعضی از مشاغل به تحصیلات بعد از متوسطه نیاز ندارند. آنها نیازمند انجام کارهای سخت یا آموزش در زمان کار هستند. بسیاری از استانهای کانادا با کمبود این نوع از کارگران روبه رو هستند. 
کانادا برنامه های آزمایشی برای مهاجران نیمه ماهرو غیر ماهر در مشاغلی مثل کشاورزی، حمل و نقل و مراقبت در منزل دارد. بعد از شش تا نه ماه کار در این موقعیت ها و دریافت جاب آفر تمام وقت می توانید برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید. شما می توانید از طریق برنامه های آزمایشی زیر درخواست دهید:
  1. برنامه آزمایشی رانندگی کامیون 
  2. برنامه آزمایشی کشاورزی-موادغذایی
  3. برنامه آزمایشی پرستار خانگی

ویزای تحصیلی کانادا

3-مهاجرت از آمریکا به کانادا از طریق برنامه تحصیلی

اداره مهاجرت کانادا حدود 1.500 کالج، دانشگاه و موسسات آموزشی برای پذیرش دانشجوی خارجی را می پذیرد. سالانه حدود 15.000 شهروند آمریکایی در کانادا در این موسسات تحصیل می کنند. 
تحصیل در کانادا مزایایی مثل نرخ پایین شهریه، دوره کوتاه بررسی ویزا و فرصت های کاری زیادی برای دانشجویان خارجی دارد. در زمان تحصیل می توانید کار کنید. 
با ویزای تحصیلی، دانشجویان خارجی می توانند 20 ساعت در زمان تحصیل و 40 ساعت در تعطیلات کار کنند. کار در زمان تحصیل باعث افزایش درآمد و کسب تجربه کاری برای آنها می شود. 
دانشجویان خارجی بعد از فارغ التحصیلی، شرایط بهتری برای دریافت اقامت دائم کانادا دارند. دانشجویان برای اینکه واجد شرایط مهاجرت باشند باید در یک موسسه آموزشی تعیین شده  DLI تحصیل کنند. 
بعد از تحصیل می توانند برای ویزای کاری آزاد یا ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی درخواست بدهند. با ویزای کاری آزاد دانشجویان می توانند در هر جای کانادا و برای هر کارفرمایی کار کنند و تجربه کاری بدست آورند که واجد شرایط اقامت دائم کانادا می شوند و شانس آنها برای دریافت اقامت دائم هم بیشتر می شود. برای جزئیات دریافت ویزای تحصیلی با موسسه Ganji تماس بگیرید.

 

4-مهاجرت کارآفرینان از آمریکا به کانادا

کانادا یکی از ده کشور برتر برای کارآفرینان و کسب و کارهای نوپا است. هدف از این برنامه های مهاجرتی، جذب کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی با استعداد تجاری، سرمایه گذاری و مهارت های کارآفرینی است. 

برنامه استارت آپ کانادا برای آمریکایی ها
اگر کارآفرین هستید و می خواهید در کانادا کار کنید می توانید از طریق برنامه استارت آپ اقدام کنید. این برنامه یکی از بهترین برنامه های مهاجرتی در سراسر جهان شناخته شده است. این برنامه به مهاجران اقامت دائم می دهد و به آنها کمک می کند تا فعالیت خود را گسترش داده و در کانادا مستقر شوند. 

کارآفرینی و برنامه های کسب و کار استانی برای آمریکایی ها
بسیاری از استانهای کانادا به دنبال کارآفرینانی مبتکری هستند که باعث رشد اقتصادی استان آنها شوند. هر استان براساس معیارهای خود این مهاجران را انتخاب می کند. بیشتر برنامه های مهاجرت استانی، برنامه های دارند که بر روی مهاجرت کارآفرینان تمرکز کرده است. 

برنامه افراد خود اشتغال آمریکایی برای کار در کانادا
افراد خود اشتغال که به عنوان صنعتگر یا ورزشکار حرفه ای می خواهند در استانی اقامت کنند باید ویزای مهاجرت تجاری برای خود و اعضای خانواده خود بگیرند. البته کمی زمان بر است.
هدف این برنامه جذب افرادی است که خود اشتغال هستند. افرادی که از طریق این برنامه درخواست می کنند باید تجربه دو میدانی یا فعالیت های فرهنگی داشته باشند. 

ورک پرمیت کانادا

5-ورک پرمیت برای آمریکایی ها جهت کار در کانادا

بسیاری از کارآفرینان سریعترین راه ورود به کانادا را از طریق ورک پرمیت می دانند. در اینجا گزینه های مختلفی وجود دارد:
الف: توافقنامه کانادا-آمریکا-مکزیک CUSMA
براساس توافقنامه کانادا-آمریکا-مکزیک CUSMA که قبلا به عنوان توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی NAFTA بود شهروندان آمریکایی می توانند در مشاغل موجود یا جدید در کانادا سرمایه گذاری کنند و می توانند برای ورک پرمیت سرمایه گذار درخواست بدهند. ورک پرمیت هایی که از طریق توافق نامه CUSMA دریافت می شوند نیازی به ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA ندارند. 

شهروندان آمریکایی می توانند در کانادا از طریق توافق نامه کانادا-آمریکا و مکزیک در یکی از بخش های زیر کار کنند:
-سرمایه گذاران توافقنامه CUSMA
یک سرمایه گذار براساس CUSMA در آمریکا باید نشان دهد که سرمایه گذاری قابل توجهی را در یک کسب و کار جدید یا موجود کانادایی انجام داده است و برای ورود به کانادا برای توسعه و اداره تجارت به ورک پرمیت سرمایه گذار نیاز دارد. 
سرمایه گذاران باید نشان دهند که می خواهند تجارت بزرگی در زمینه کالا یا خدمات بین کانادا و آمریکا انجام دهند. 

-برنامه انتقال درون شرکتی توافقنامه CUSMA
افرادی که براساس توافقنامه کانادا-آمریکا و مکزیک در یک شرکت کار می کنند می توانند به صورت موقت از آمریکا به کانادا منتقل شوند تا در یک شعبه یک شرکت کار کنند. در زمان درخواست افراد باید دارای سمت اجرایی یا مدیرتی در شرکت باشند یا در سمتی که شامل دانش تخصصی است استخدام شوند. 
این افراد باید حداقل در سه سال گذشته برای کارفرمای آمریکایی کار کرده باشند. 

-متخصصین حرفه ای
متخصصین باید واجد شرایط کار در یکی از 60 شغل مورد نظر مثل پزشکی، علوم، حقوق، تدریس، امور مالی و غیره باشند. 


ب: برنامه جهانی استعدادها برای آمریکایی ها
شهروندان آمریکایی می توانند از طریق برنامه استعدادهای جهانی به کانادا مهاجرت کنند. برنامه استعداد جهانی یکی از استراتژی های جهانی مهارت های کانادا است. کارفرمایان کانادایی در بخشهای فناوری اطلاعات که رشد زیادی دارند و نیروهای کاری کانادایی برای انها در دسترس نیست می توانند نیروهای کاری خارجی ماهر را استخدام کنند. 
مراحل استخدام شامل شرایط حقوق و دستمزد، تکمیل ارزیابی بازار کار LMIA و موارد دیگر است. اداره مهاجرت کانادا پرونده های این برنامه را معمولا در کمتر از یک ماه بررسی می کند. 


ج: انتقال درون شرکتی برای شرکت های آمریکایی
کار آفرینانی که می خواهند فعالیت های تجاری خود در آمریکا را به کانادا انتقال دهند باید واجد شرایط ورک پرمیت انتقال درون شرکتی باشند. کانادا مهم ترین شریک تجاری آمریکا است تعداد زیادی از کسب و کارهای آمریکایی در کانادا شعبه، شرکت های وابسته دارند. 
با برنامه انتقال درون شرکتی، کارفرمایان می توانند بدون ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA، کارمندان مهم درون شرکتی را به کانادا بیاورند. کارمندانی که نقش مدیریتی، اجرایی یا دانش تخصصی دارند شاید واجد شرایط باشند تا بتوانند از طریق این برنامه به همراه خانواده خود به کانادا بیایند. 

 

6-مهاجرت از آمریکا به کانادا از طریق برنامه اسپانسرشیپ کانادا خانواده

متقاضیان از طریق برنامه اسپانسرشیپ خانواده می توانند از آمریکا به کانادا مهاجرت کنند. شهروندان آمریکایی که اعضای خانواده آنها مقیم دائم یا شهروند کانادایی هستند می توانند از طریق برنامه اسپانسرشیپ خانواده به کانادا مهاجرت کنند. 
اگر همسر شما شهروند یا مقیم دائم کانادا است می تواند از طریق برنامه اسپانسرشیپ برای شما اقامت دائم کانادا را بگیرد. 
اداره مهاجرت کانادا باید شما و حامی مالی شما را تایید کند. برای دریافت ویزا از طریق برنامه اسپانسرشیپ خانواده هم اسپانسر و هم شخص مورد حمایت باید ثابت کنند رابطه آنها در یکی از این دسته بندی های قرار می گیرد:
  • همسر
  • شریک زندگی قانونی
  • شریک زناشویی
بررسی پرونده های این برنامه حدود دوازده ماه از تاریخ دریافت درخواست طول می کشد. 

 

آیا برای مهاجرت به کانادا از آمریکا ریجکت خواهم شد؟

بعد از اینکه شرایط لازم برای مهاجرت از آمریکا به کانادا را داشته باشید برای ورود به کانادا باید ویزا بگیرید. 
دو شرایط عدم پذیرش وجود دارد:
عدم پذیرش کیفری
اگر سابقه کیفری داشته باشید حتی یک تخلف در رانندگی باعث می شود که از نظر کیفری در کانادا غیر قابل پذیرش باشید. محکومیت های قبلی می تواند شرایط شما را غیر قابل قبول کند مثل: حمله، سرقت، اختلال در رانندگی، داشتن کوکائین، ماری جوانا، دیگر مواد کنترل شده، سرقت های کوچک، مستی و رفتارهای بی نظم و غیره. زیرا بانک اطلاعاتی آمریکا و کانادا یکی است.

عدم پذیرش به علت شرایط جسمانی
اگر وضعیت سلامتی شما به گونه ای باشد که تهدیدی برای کانادایی ها باشد یا باید از خدمات بهداشتی یا اجتماعی کانادا زیاد استفاده کنید به دلایل پزشکی غیر قابل پذیرش هستید. اگر از طریق برنامه خانواده به کانادا مهاجرت می کنید به دلایل ذکر شده، درخواست شما رد می شود. 
اگر از نظر پزشکی یا کیفری در کانادا غیر قابل پذیرش باشید برای رفع این مانع می توانید کارهایی را انجام دهید. به هر حال نباید بیشتر از 25هزار دلار سالانه برای دولت کانادا هزینه درمان داشته باشید.

مهاجرت به کانادا

نکات مهم قبل از مهاجرت از امریکا به کانادا

زمانی که می خواهید به کانادا مهاجرت کنید نکاتی را باید در نظر بگیرید.
طبق نظر آقای گنجی وکیل رسمی مهاجرت به کانادا، اگر کردیت شما متوسط یا ضعیف است باید در آمریکا شرایط اعتباری خود را افزایش دهید. زیرا می توانید با استفاده از کردیت خود در آمریکا، کار خود را در کانادا شروع کنید. 
در این مسیر می توانید از Tradeline Works استفاده کنید. آنها رهبران صنعت هستند که به شما برای افزایش اعتبار کمک می کنند. این کار توسط خطوط تجاری انجام می شود بهتر است در مورد چیستی، نحوه کارکرد و شروع خرید خطوط تجاری اطلاعاتی بدست آورید. 
شما می توانید با شرکت های صورتحساب تماس بگیرید تا در پایان دوره صورتحساب ها لغو شود. مواردی که باید در این لیست بگنجانید عبارت است از:
  • قبض تلفن
  • اینترنت
  • خودرو
  • آب و فاضلاب
  • برق و گاز
  • نتفلیکس و فیلم

در زمان تماس برای لغو صورتحساب، پرداخت های خودکار را متوقف کنید. بعضی از شرکت ها با ارائه خدمات رایگان شما را تشویق می کنند تا از این خدمات استفاده کنید اما شما باید آن را تعلق کنید. 
آخرین کاری که باید در کانادا انجام دهید این است که صورتحسابی که فراموش کرده اید از حساب بانکی شما کسر می شود. 
شما باید آدرس محل سکونت جدید خود را دریافت کرده و ارسال نامه را تنظیم کنید. اگر یکی از اعضای خانواده شما هنوز در آمریکا زندگی می کند می توانید از آدرس او یا آدرس خانه جدید خود استفاده کنید. شما می توانید مهم ترین اسناد را از طریق پست دریافت کنید. 

مهاجرت به کانادا

مهاجرت از آمریکا به کانادا: بهترین مکان ها برای زندگی در کانادا کدامند؟

بیشتر مردم به این سه شهر بزرگ کانادا می روند: ونکوور در بریتیش کلمبیا، مونترال در کبک، تورنتو در انتاریو. 

تونتو، انتاریو:
تورنتو بزرگترین شهر کانادا است و فرصت های شغلی و رستورانها و فروشگاههای زیادی در این شهر وجود دارد. هزینه های زندگی کمی بالاست یک آپارتمان یک خوابه حدود 2.000 دلار کانادا یا بیشتر هزینه دارد. 

مونترال، کبک: 
مونترال یکی از سرزنده ترین شهرهای کانادا است. اجاره خانه در این شهر ارزان از دیگر استانهای کانادا است. اگر فرانسوی بلد نیستید پیدا کردن شغل سخت است. 

ونکوور، بریتیش کلمبیا:
این شهر در ساحل غربی است و بسیار زیباست. این شهر از اقیانوس آرام تا کوههای ساحلی بسیار زیباست. قیمت اجاره در این شهر مشابه تورنتو است. 

کلگری، آلبرتا: 
آلبرتا سرزمین گاوچران ها، محافظه کاران است. پارک ملی بنف در بزرگترین شهر آلبرتا است که با نیم ساعت رانندگی از کلگری می توانید به آنجا برسید. دلیل مشکلات موجود در بخش نفت، قیمت اجاره بها و مسکن کاهش پیدا کرده است. 

هالیفاکس، نواسکوشیا:
این شهر در ساحل شرقی قرار دارد و آب و هوای معتدل دارد. فرصت های شغلی در این شهر بسیار کم است مگر اینکه اهل ماهیگیری باشید. هزینه زندگی بسیار کم است. اگر می خواهید در نواسکوشیا زندگی کنید می توانید با همان پولی که یک آپارتمان در تورنتو می گیرید یک خانه در کنار اقیانوس بگیرید. 

اتاوا، انتاریو: 
در این شهر بزرگ رستورانها تا ساعت ده شب تعطیل می شوند. در این شهر پارک گتینیو وجود دارد هزینه زندگی در این شهر ارزان تر از ونکوور و تورنتو است. 

کبک:
اگر فرانسوی صحبت نمی کنید نمی توانید در کبک زندگی کنید. این شهر معماری زیبایی دارد و می توانید با قیمت مناسب، خانه خوبی بگیرید. 

 

مهاجرت از آمریکا به کانادا، اقامت در کانادا

بعد از اینکه تصمیم گرفتید از آمریکا به کانادا مهاجرت کنید، باید برای اقامت در کانادا برنامه ریزی کنید. شما باید در مورد محل زندگی، پیدا کردن مدرسه و کار، امور مالی برنامه ریزی کنید. موسسه گنجی مشاوره در این زمینه دارد از طریق اینستاگرام و واتس اپ و تلفن دفتر ایران یا کانادا با ما ارتباط بگیرید. همچنین دولت کانادا خدمات مناسبی را به مهاجران تازه وارد ارائه می دهد. 

اسکان
شما در کانادا می توانید از طریق نماینده یا به صورت آنلاین یا از طریق آگهی های روزنامه، خانه پیدا کنید. بعد از برای مشاهده ملک درخواست می دهید. بعد از پیدا کردن خانه مورد نظر باید 

استخدام
بین استخدام در کانادا و آمریکا تفاوت هایی وجود دارد. 
در آمریکا اشتغال به میل وجود دارد. یعنی کارفرما می تواند در هر زمان و به هر دلیلی کارمند را اخراج کند. 
در کانادا اینطور نیست، به کارمندان دو هفته مهلت داده می شود یا اخراج با حقوق عادی باتوجه به سالهای کار. 
تفاوت مهم دیگر حقوق کارگران برای استفاده از مرخصی زایمان است. کارمندان آمریکایی 12 هفته مرخصی زایمان بدون حقوق دارند. اما در کانادا هر دوی والدین می توانند از مرخصی استحقاقی 35 هفته ای یا مرخصی تمدید شده 61 هفته ای استفاده کنند. در این مدت کارفرما بخشی از حقوق کارمند را می پردازد و تا زمان بازگشت، شغل او حفظ می شود. 
اگر قبل از مهاجرت از آمریکا به کانادا، جاب آفر در کانادا نداشته باشید نمی توانید به راحتی شغل مناسب با مهارت و تجربه خود را به راحتی پیدا کنید. 
شما می توانید در کانادا با انجام فعالیت های جانبی یا کنسرت در ابتدا درآمد کسب کنید. کارهای جانبی در کانادا عبارتند از اجاره اتاق خواب اضافی از طریق Airbnb یا راننده Uber. 
اگر در حال حاضر اعتبار 740 دلاری داشته باشید می توانید به صورت آنلاین درآمد اضافی کسب کنید. 

مراقبت های بهداشتی
همه شهروندان کانادایی و مقیم دائم می توانند بیمه درمانی استان خود استفاده کنند که همه خدمات پزشکی و بیمارستانی را ارائه می دهند. 

مالیات
مالیات در کانادا و آمریکا از نظر مقدار اسناد و مدارک و ساختار مالیاتی مشابه است. اگر در کانادا کار می کنید باید مالیات بیشتری نسبت به آمریکا پرداخت کنید. مالیات در کانادا برای خدمات اجتماعی مثل آموزش و مراقبت های بهداشتی می شود. 
کانادا هیچ اظهارنامه مالیاتی مشترکی ندارد اگر متاهل هستید یا شریک زندگی مشترک دارید می توانید اظهارنامه مالیاتی خود به صورت جداگانه ارسال کنید. شما می توانید هزینه های خود و شریک زندگی خود را مثل هزینه های مراقبت از کودک ترکیب کنید. 

نحوه درخواست برای شهروندی و  پاسپورت کانادا
بعد از اقامت دائم و اقامت حضوری در کانادا به مدت حداقل 1.095 روز در پنج سال قبل از تاریخ امضای درخواست خود؛ می توانید برای شهروندی کانادا اقدام کنید. 
زمانی که شما در کانادا به عنوان توریست، دانشجو یا کارگر قبل از دریافت اقامت دائم کانادا، در این کشور بوده باشید هر روز به عنوان نیم روز محاسبه  می شود که حداکثر 365 روز است. شما می توانید هم شهروند کانادا و هم شهروند آمریکا باشید. شهروندان کانادایی که در خارج از کشور زندگی می کنند و افرادی که در خارج از کشور متولد شده اند می توانند گواهینامه شهروندی کانادا را دریافت کنند. 

ورود به کانادا به عنوان توریست
آمریکا یک کشور معاف از ویزا است اگر به عنوان شهروند آمریکایی یا مقیم دائم وارد کانادا شوید تنها چیزی که نیاز دارید داشتن پاسپورت معتبر آمریکا است. شما برای ورود به کانادا نیاز به ویزای سفر الکترونیکی eTA یا ویزای توریستی ندارید. اگر در حال عبور از فرودگاه کانادا یا پرواز به سمت کانادا هستید باید ویزای سفر الکترونیکی داشته باشید. 
افرادی که از کشورهای معاف از ویزا مثل آمریکا نیستند یا شهروندان کانادایی و مقیم دائم نیستند برای ورود به کانادا به ویزای توریستی نیاز دارند. با ویزای توریستی می توانید تا شش ماه به صورت قانونی در کانادا بمانید و حتی در دوره های تحصیلی کوتاه مدت شرکت کنید. 
اما شما در کانادا نمی توانید برای ورک پرمیت و تحصیل در کانادا اقدام کنید. 

 

آیا می توانم بدون ورک پرمیت در کانادا کار کنم؟

گاهی اوقات یک شهروند آمریکایی می تواند بدون ورک پرمیت موقت در کانادا کار کند. معمولا افرادی که بیزینسی در کانادا دارند و وارد بازار کار نمی شوند به ورک پرمیت نیاز ندارند. این افراد به عنوان بازدیدکنندگان تجاری هستند. 

 

اگر شهروند آمریکا باشم می توانم در کانادا زندگی کنم؟

بله، اگر شهروند آمریکا هستید می توانید در کانادا زندگی کنید. شما به عنوان شهروند آمریکا در نظر گرفته می شوید حتی بعد از دریافت اقامت و شهروندی کانادا. 

 

آیا مهاجرت از آمریکا به کانادا برای یک آمریکایی سخت است؟

مهاجرت به کانادا برای یک شهروند آمریکایی اصلا سخت نیست. شما می توانید با وسایل خود تا مرز کانادا رانندگی کنید. درخواست برای برنامه مهاجرتی و تهیه مدارک لازم چالش برانگیز است. 

 

آیا در صورت مهاجرت به کانادا می توانم از خدمات اجتماعی استفاده کنم؟

افرادی که شهروند آمریکا نیستند زمانی که خارج از آمریکا هستند از مزایای خدمات اجتماعی آمریکا بهره مند می شوند به شرط اینکه شرایط خاصی داشته باشند. شما صرف نظر از ملیت اگر در کانادا زندگی کنید می توانید مزایایی دریافت کنید. 

 

آیا در صورت بازنشستگی می توانم به کانادا مهاجرت کنم؟

اگر بازنشسته هستید و در کانادا خانواده دارید می توانید از طریق برنامه اسپانسرشیپ والدین، پدربزرگ و مادربزرگ اقدام کنید. برنامه دیگر سیستم اکسپرس اینتری است. اگر اقامت دائم کانادا را بگیرید می توانید از خدمات اجتماعی کانادا و برنامه های دولتی مثل مراقبت های بهداشتی استفاده کنید. 

 

آیا مهاجرت به کانادا برای یک آمریکایی آسان است؟

اگر می خواهید به کانادا مهاجرت کنید شاید این کار برای یک شهروند آمریکایی آسان نباشد. به طور متوسط سالانه چند صد هزار آمریکایی به کانادا مهاجرت می کنند. به علاوه سالانه هزاران مهاجر غیر شهروند آمریکایی، آمریکا را ترک می کنند. 

 

برای مهاجرت به کانادا چه مقدار پول نیاز است؟

مقدار پولی که برای مهاجرت نیاز دارید با توجه به تعداد خانواده شما متفاوت است. این پول از 13.213 دلار کانادا برای یک نفر تا 38.527 دلار هشت عضو خانواده، در کانادا متفاوت است. 

 

آیا مهاجرت از آمریکا به کانادا ایده خوبی است؟

شما با توجه به اهداف بلند مدت خود می توانید از آمریکا به کانادا مهاجرت کنید. اگر شلوغی آمریکا را دوست دارید شاید کانادا تا حدی برای شما کسل کننده باشد. شما در کانادا در کار و زندگی خود تعادل دارید. کار در کانادا لذت بخش است و مزایای والدین و بیماری دارد. 

 

مهاجرت به کانادا از آمریکا

زندگی در کانادا خوب و شبیه آمریکا است اگرچه تفاوت های فرهنگی وجود دارد. هزینه های زندگی در هر دو کشور برابر است. 
زمانی که می خواهید از آمریکا به کانادا مهاجرت کنید باید همه اطلاعات لازم در مورد کانادا را جمع آوری کرده باشید. در این مقاله با ارائه اطلاعات لازم سفر شما به کانادا را آسان تر کرده و به شما برای رسیدن به اهداف مهاجرتی کمک می کنیم. 
مهاجرت از آمریکا به کانادا سخت و دشوار است اما با کمک وکیل متخصص و با تجربه می توانید به راحتی با خانواده خود به کانادا بروید. ما در موسسه مهاجرتی گنجی خدمات خوبی را برای شما فراهم کرده ایم.
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0
دسته بندی خبرها
مهمترین های کانادا
پادکست ها
پربازدیدترینها

نظرسنجی مهاجرت کانادا

چرا نرخ قبولی ویزای توریستی کانادا کم شده؟

  • تغییر سیاست دولت کانادا برای کاهش ویزای موقت
  • واجد شرایط نبودن متقاضیان ویزای مولتیپل کانادا
  • کمبود کار و گرانی مسکن ناشی از ورود با ویزای موقت
شرکت کنندگان : تن