مهاجران در کانادا بیکار نخواهند بود

بازدیدکنندگان : 1015 نفر 1401/08/18
مهاجران در کانادا بیکار نخواهند بود
آیا می دانستید که در سال 2023 میزان حداقل حقوق در کانادا افزایش خواهد یافت.
طبق لیست درامد مشاغل در کانادا ما شاهد افزایش حقوق ماهیانه در کانادا می باشیم. طبق اطلاعات اداره آمار کانادا، نرخ بیکاری کانادا نسبت به ماه سپتامبر تغییر نداشته است اما تعداد مشاغل تمام وقت افزایش زیادی داشته. طبق نظر آقای گنجی در مشاغلی که در ادامه بیان می کنیم شانس استخدام و دریافت حقوق خوب بسیار بالا است.

براساس داده های آماری کانادا، در ماه سپتامبر نرخ بیکاری 5.2 درصد بود و نرخ اشتغال در بخش های زیر افزایش پیدا کرده :
  1. تولید صنعتی
  2. ساخت و ساز
  3. هتل و توریسم
  4. خدمات غذایی 

اما در بخشهای خرده و عمده فروشی و منابع طبیعی کاهش داشته است. بیشتر مشاغل جدید در بخش خصوصی بودند همچنین نرخ اشتغال در بخش خصوصی از ماه مارس 2022 افزایش پیدا کرده است. 

 

آیا مهاجران در کانادا شغلهای مناسب پیدا می کنند؟

براساس اطلاعات آماری سال 2021، 23 درصد از جمعیت کانادا از گروه مهاجران هستند، این مهاجران افرادی بودند که تازه وارد کانادا شده بودند و دارای کارت اقامت دائم بوده اند. 
طبق این نظرسنجی ها مهاجران در پیدا کردن شغل و رفع کمبود نیروی کاری در کانادا موفق بوده اند. بیشتر از 62 درصد از مهاجران 18 ساله یا بالاتر هستند. نرخ اشتغال مهاجرانی که در پنج سال گذشته وارد کانادا شده اند حدود 70.7 درصد است که این نرخ  از نرخ اشتغال در ماه اکتبر 2019 بوده هم بیشتر است. 

 

نرخ بیکاری در کانادا

خبر خوب اینکه، در ماه اکتبر نرخ اشتغال در کانادا برای مشاغل تمام وقت افزایش پیدا کرده و اشتغال در مشاغل پاره وقت کمتر شده است. حدود 119.000 شغل تمام وقت وجود داشت که نرخ اشتغال برای این مشاغل حدود 3 درصد نسبت به ماه اکتبر 2021 افزایش پیدا کرده است. 
نرخ اشتغال برای مشاغل پاره وقت ثابت مانده است در 12 ماه گذشته مردان در مقایسه با زنان  در کانادا بیشتر شغل تمام وقت پیدا کرده اند و نرخ اشتغال برای مردان 3.9 درصد و برای زنان 1.9 درصد افزایش داشته است. 
نرخ اشتغال زنان در مشاغل پاره وقت از ماه اکتبر تا به حال 5.7 درصد افزایش پیدا کرده است. 
نرخ اشتغال بیشتر برای گروههای سنی 25 تا 54 سال افزایش پیدا کرده است. نرخ اشتغال برای مردان 25 تا 54 سال در ماه سپتامبر تا اکتبر امسال حدود 0.7 درصد و برای زنان در این گروه سنی حدود 0.4 درصدافزایش پیدا کرده است. 
نرخ اشتغال زنان 15 تا 24 ساله نسبت به ماه سپتامبر حدود 1.7 درصد کاهش داشته و نرخ بیکاری حدود 10.5 درصد بود. 

 

حداقل حقوق ساعتی در کانادا

افزایش دستمزدهای مهاجران در کانادا از ماه اکتبر پارسال حدود 5.6 درصد افزایش پیدا کرد. از هر ده کارمندی که حداقل 12 ماه با کارفرمای خود کار کرده، دستمزد شش نفر نسبت به سال قبل افزایش داشته است. 
براساس نظر سنجی ها، 64.3 درصد از کارمندان که بیشتر از 40 دلار دستمزد می گرفتند افزایش حقوق داشته اند و دستمزد 50 درصد از کارمندانی که کمتر از 20 دلار دستمزد می گرفتند افزایش داشته است. حداقل حقوق ساعتی در کانادا 15.5 دلار می باشد. در بخش نحوه کاریابی در کانادا می توانید حداقل حقوق خود را جستجو کنید.

 

کمترین میزان حقوق در کانادا

کارگرانی که کمترین حقوق را دریافت می کنند در بخش کشاورزی حدود 47.2 درصد و در بخش مسکن و خدمات غذایی حدود 49.7 درصد هستند. کارگران این دو بخش معمولا دستمزد ساعتی کمتر از میانگین کشوری را دریافت می کنند. حقوق حدود 53.6 درصد از افرادی که در بخشهای خدمات بهداشتی، پزشکی و روان درمانی کار می کنند افزایش پیدا کرده است. افزایش حقوق و دستمزد در این بخشها بسیار کند بوده است و در مقایسه با سال گذشته حدود 0.9 درصد افزایش داشته است. 

 

افزایش نرخ اشتغال در 6 استان کانادا

نرخ اشتغال در استانهای انتاریو، کبک، جزیره پرنس ادوارد، نیوفاندلند و لابرادور، ساسکاچوان و منیتوبا افزایش پیدا کرده است. 
در استان انتاریو حدود 43.000 شغل پاره وقت پر شده است که بیشترین افزایش اشتغال را داشته است. نرخ اشتغال در بخشهای مسکن، غذا و بخش خدمات حرفه ای، علمی و فنی افزایش داشته است. نرخ بیکاری در ماه سپتامبر حدود 5.9 درصد بود. 
در استان کبک حدود 28.000 موقعیت شغلی پر شده است.  نرخ اشتغال در مشاغل تمام وقت مثل ساخت و ساز، امور مالی، بیمه، املاک، اجاره و لیزینگ افزایش داشته است. نرخ بیکاری در استان کبک 4.1 درصد است. 
در جزیره پرنس ادوارد به علت طوفان فیونا، خسارت های زیادی وارد شد اما در این استان نرخ اشتغال برای 4.300 شغل افزایش پیدا کرده است. 

 مشاغل مورد نیاز کانادا

افزایش شغل های پردرآمد در کانادا

براساس مطالعات حدود 1.7 میلیون کانادایی موقعیت شغلی ترکیبی دارند یعنی آنها مدتی در دفتر خود و مدتی در خانه کار می کنند. موقعیت های شغلی ترکیبی بین ماههای ژانویه و اکتبر افزایش پیدا کرده که درآمد خوبی را به همراه داشته اند. 
حدود 21.7 درصد از مشاغل در بخشهای مالی، بیمه، املاک و مستغلات، اجاره و لیزینگ بیشتر به صورت ترکیبی شده است.  علاوه بر این حدود 16 درصد از مشاغل مدیریتی دولتی و 17.9 درصد از خدمات حرفه ای، علمی و فنی ترکیبی شده اند. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن