رفع محدودیت های کار همزمان با تحصیل در کانادا

بازدیدکنندگان : 1011 نفر 1401/07/17
رفع محدودیت های کار همزمان با تحصیل در کانادا
کمبود نیروی کار در کانادا علاوه بر گذشته احساس می شود و دولت کانادا هنوز نتوانسته توازنی بین جذب نیروی متخصص از خارج کانادا و نیاز مبرم کارفرماها به استخدام را برقرار کند، لذا جهت جلوگیری از کاهش رشد اقتصادی بعد از کرونا تصمیماتی را به شرح زیر اتخاذ کرد.
طبق آن وزیر مهاجرت کانادا برای رفع کمبود نیروی کاری در شهر اتاوا کانادا اعلامیه ای را منتشر کرد و گفت، حدود 500.000 دانشجوی خارجی در حال حاضر در کانادا هستند این دانشجویان از ماه آینده می توانند بیش از 20 ساعت در هفته خارج از دانشگاه کار کنند.
از تاریخ 24/8/1401 تا 10/10/1402 دانشجویان خارجی که در کانادا هستند و ورک پرمیت برای کار کردن در خارج از دانشگاه را دارند می توانند تا زمانی که تحصیل می کنند بیش از 20 ساعت در هفته خارج از دانشگاه کار کنند. 
همچنین دانشجویان خارجی که قبلا برای استادی پرمیت اقدام کرده اند و اگر اداره مهاجرت کانادا ویزای تحصیلی آنها را تایید کند می توانند از این قانون جدید استفاده کنند.

 

درخواست کار در کانادا

در کانادا کمبود نیروی کاری بسیار زیاد است و نرخ بیکاری در پایین ترین سطح است. براساس گزارشات اداره آمار کانادا نرخ بیکاری در کانادا در ماه آگوست 5.4 درصد بود که در ماه سپتامبر به 5.2 درصد رسید. 
همانطور که در خبر قبلی آقای گنجی در مورد ساعات کار دانشجویی در کانادا اعلام کردند، دانشجویان خارجی که در یک دانشگاه یا کالج دارای DLI در کانادا تحصیل می کنند می توانند  تا 20 ساعت در هفته در خارج از دانشگاه کار کنند. اما طبق قانون جدید این محدودیت برداشته شد و آنها می توانند در زمان تعطیلات تابستانی و زمستانی بیشتر از حد مجاز کار کنند. با این سیاست جدید دانشجویان خارجی از نظر مالی تامین می شوند و البته نظر ما بر این است که آنها بیشتر به دنبال تکمیل تحصیلات خود باشند تا اینکه بر روی کار تمرکز کنند. دولت کانادا به علت وجود یک میلیون موقعیت شغلی خالی این قانون را به اجر درآورده است. 

وزیر مهاجرت کانادا گفت، با این سیاست جدید حدود 500.000 دانشجوی خارجی که در حال حاضر در کانادا هستند می توانند ساعات بیشتری کار کنند. 

تجربه کار دانشجویی در کانادا

تجربه کار دانشجویی در کانادا

کانادا یکی از کشورهای محبوب در بین دانشجویان خارجی برای تحصیل است، در سال 2021 حدود 620.000 دانشجو در کانادا بودند که در دو دهه گذشته این رقم 3 برابر شده است. کانادا فقط در سال گذشته حدود 450.000 ویزای تحصیلی صادر کرد. دانشجویان خارجی به دلایلی مثل کیفیت موسسات آموزشی، تنوع فرهنگی، مقرون به صرفه بودن دلار کانادا نسبت به دلار آمریکا و موقعیت های کاری زیاد و امکان کسب اقامت دائم، کانادا را برای تحصیل انتخاب می کنند. 
شان فریز وزیر مهاجرت گفت، کانادا تا به حال یعنی از ژانویه تا ماه آگوست 2022حدود 452.000 ویزای تحصیلی صادر کرده است که نسبت به 367.000 ویزا در سال قبل حدود 23 درصد افزایش داشته است، که این یک رکورد برای صدور ویزای تحصیلی بود که ثبت شد. 
براساس گزارشات اداره آموزش بین المللی کانادا، بیشتر دانشجویان می خواهند بعد از پایان تحصیلات اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. 

براساس تحقیقات آماری کانادا، دانشجویانی که می خواهند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند به دلایل زیر به راحتی در بازارهای کاری کانادا ادغام می شوند:
  • کسب تجربه کار در کانادا
  • دارا بودن تحصیلات کانادایی
  • اخذ مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه 

اداره مهاجرت کانادا با توجه به اینکه دانشجویان می توانند به راحتی در بازار کار ادغام شوند اقدامات فوق را برای کمک به شرایط مالی دانشجویان و تسهیل اخذ اقامت دائم کانادا به آنها ارائه می دهد. در بسیاری از موارد پارتنر دانشجو یا همسر قانونی وی نیز مجوز کار باز برای کار در کانادا خواهد داشت.

طبق قانون جدید این دانشجویان از ماه آینده می توانند بیش از 20 ساعت در هفته خارج از دانشگاه کار کنند به شرط آنکه استادی پرمیت معتبر با امکان اجازه کار در خارج از دانشگاه داشته باشند. 

 

اجازه کار بعد از تحصیل در کانادا

اداره مهاجرت کانادا به دانشجویان ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی را می دهد، از طریق این مجوز دانشجویان می توانند ویزای کاری آزاد را دریافت کنند که دوره اعتبار این مجوز براساس دوره آموزشی آنها در کانادا است. از طریق ویزای کاری آزاد دانشجویان می توانند برای هر کارفرمایی در هر جای کانادا کار کنند. حداکثر مدت اعتبار ورک پرمیت بعد ار فارغ التحصیلی حدود سه سال است. افرادی که این ورک پرمیت را دارند می توانند تجربه کاری کانادایی را بدست آورند که باعث می شود واجد شرایط برنامه های مهاجرت نیروی متخصص شوند. بهترین برنامه مهاجرتی اداره مهاجرت کانادا برنامه اکسپرس اینتری است که افرادی که ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی را دارند می توانند از طریق برنامه تجربه کار کانادایی که توسط سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می شوند اقدام کنند و اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. 

 

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کالج

در سالهای اخیر و به خصوص در دوران کرونا بیشترین تعداد مهاجران که اقامت دائم کانادا را دریافت کردند از گروه دانشجویان مشغول به تحصیل در کالج و دانشگاه بودند. اداره مهاجرت کانادا برای اینکه به هدف خود که پذیرش 405.000 مهاجر در سال 2021 بود، برسد بیشتر روی دانشجوبان تمرکز کرده بود و اداره مهاجرت کانادا تعداد زیادی از دانشجویان را از طریق برنامه تجربه کار کانادایی پذیرفت. این اداره از طریق برنامه اقامت موقت به اقامت دائم Tr to Pr در سال 2021 حدود 90.000 نفر از دارندگان ویزای موقت را پذیرفت. 
نخست وزیر کانادا جاستین ترودو به وزیر مهاجرت کانادا آقای شان فریز گفت، از طریق برنامه اکسپرس اینتری برنامه های مهاجرتی بیشتری را به دانشجویان خارجی و نیروی کار موقت معرفی کند تا آنها اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. شان فریز در ماه سپتامبر اعلامیه ای را منتشر کرده که در آن هدف دولت کانادا برای دادن اقامت دائم به دارندگان ویزای موقت را بیان کرد این اداره اقداماتی را انجام داده است مثل نوسازی سیستم مهاجرت برای کمتر شدن زمان بررسی پرونده های مهاجرتی. به نظر آقای گنجی زمانی که دولت کانادا برنامه سطوح جذب مهاجرتی 2023_2025 را معرفی کند ما اطلاعات بیشتری بدست می آوریم. 

canada_ganji_instagram
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن