آیا تحصیل در کانادا سخت است

بازدیدکنندگان : 1088 نفر 1401/10/14
آیا تحصیل در کانادا سخت است
اصلا تصور اینکه تحصیل در کانادا شبیه ایران باشد را نداشته باشید!
کانادا دارای بیشترین درصد نیروی کاری تحصیلکرده در جهان است، طبق آمار در سالهای 2016 تا 2021 مهاجران تحصیلکرده در کانادا باعث افزایش مهارت و کیفیت نیروی کاری شدند و آنها سختی های زیادی را متحل شده اند تا فارغ التحصیل شوند.
براساس گزارشات آماری، کانادا در صدر کشورهایی قرار دارد که بیشترین نیروی کار تحصیلکرده را دارد. به نظر می‌رسد از آنجا که رشد اقتصادی این کشور نیز رقم مناسبی را نشان می‌دهد، می‌توان ارتباط بین پیشرفت تحصیلی و اقتصاد کشور را تایید کرد. 

 

شرایط سنی تحصیل در کانادا چقدر است؟

شرایط سنی تحصیل در کانادا برای مدرسه شانس کم و دبیرستان 14 تا18 سال می باشد، برای کالج 18تا 25 سال و بعد از 30سال تحصیل کالج شانس بسیار کم است. کانادا از نظر نیروی کاری که سن آنها بین 25 تا 64 سال است و مدرک کالج یا دانشگاهی دارند نسبت به کشورهای G7 مثل آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا،آلمان و ژاپن رتبه اول را دارد. حدود 57 درصد از نیروی کاری کانادا تحصیلاتی بیشتر از سطح دبیرستان دارند. کانادا از سال 2006 در بین کشورهای G7 از نظر نیروی کاری تحصیلکرده رتبه اول را داشته است.

 

مزایای تحصیل در کانادا

  1. امکان کار در حین تحصیل به صورت محدود
  2. شرایط خوب پیدا کردن کار بعد از فارغ التحصیلی
  3. محیط مناسب برای تحصیل در کانادا
  4. مسیر مشخص برای اخذ ویزای کار

 

معایب تحصیل در کانادا

  1. هزینه زیاد در بین کشورهای انگلیسی زبان
  2. نداشتن بیمه درمان رایگان نسبت به افراد مقیم
  3. شرایط سخت ورود به پزشکی برای دانشجویان خارجی
  4. آب و هوای مختلف در بخشهای شرقی کانادا
  5. طولانی بودن اخذ اقامت با تحصیل در کانادا

 

آیا سیستم آموزشی کانادا خوب است

سیستم آموزشی با کیفیت و معتبر بعد از دبیرستان در کانادا باعث شده که تعداد نیروهای کاری واجد شرایط و تحصیل کرده در کانادا افزایش پیدا کند. آموزش با کیفیت بالا باعث افزایش مهارت و قدرت نیروی کاری شده. 
39.7 درصد از زنان جوانی که در کانادا متولد شده اند و 25.7 درصد از مردان جوانی که در کانادا متولد شده اند مدرک لیسانس یا بالاتر از آن را داشتند و این نرخ در ده سال گذشته ثابت بوده است. مردانی که در سن 25 تا 54 بودند و در پنج سال گذشته مدرک تحصیلی داشتند این نرخ رشد مشابه دوره 10 ساله قبل از آن بود. 

 

تاثیر مهاجرت بر روی نیروی کاری کانادا

مهاجران جدید و افرادی که مجوز کاری دارند در بین سالهای 2016 تا 2021 باعث افزایش نیروی کاری کانادا شدند. حدود 39.1 درصد از این افراد مدرک لیسانس، 55.8 درصد مدرک دکترا و 52.2 درصد مدرک کارشناسی ارشد داشتند. 
مهاجران اخیر تحصیلات عالیه داشتند و 59.4 درصد مدرک لیسانس یا بالاتر از آن را داشتند. کانادا در بین کشورهای G7 محبوب ترین مقصد برای دانشجویان خارجی است یعنی تا سال 2021حدود 620.000 دانشجو در کانادا پذیرفته شدند و بیشتر نیروی کاری کانادا از طریق همین دانشجویان تامین می شود. ویزای دانشجویی کانادا مسیر سریعتری برای ورود به کانادا است اما مسیر طولانی تری برای اخذ اقامت است.
مهاجرت باعث افزایش تعداد، کیفیت مهارت و دانش نیروهای کاری در کانادا می شود. مهاجران تحصیلکرده باعث شدند که کانادا در بین کشورهای G7 نیروهای کاری بسیار تحصیلکرده و با مهارتی داشته باشد. 

 

سختی های مهاجرت

بیشتر از یک چهارم مهاجران تحصیلات عالیه داشتند اما در شغل هایی که تحصیلات دبیرستانی یا کمتر نیاز دارند به سختی مشغول به کار شدند. از هر 10 کانادایی یا مهاجرانی که مدرک کانادایی دارند فقط یک نفر در مشاغلی کار می کرد که مدرک تحصیلی بسیار بالایی نسبت به آن شغل داشت. این موضوع نشان می دهد که کانادا از همه مهاجران تحصیل کرده استفاده نکرده است.  ارزیابی مدرک خارجی طبق معادل کانادایی آن از سال 2006 الزامی بوده است. 
مشکلات مربوط به ارزیابی مدارک تحصیلی خارجی با توجه به نرخ بالای مشاغل خالی، کمبود نیروی کاری و افزایش تعداد بازنشستگان همچنان وجود دارد. کانادا به نیروهای کاری ماهر نیاز دارد و مشکلات ارزیابی مدرک تحصیلی باعث شده است که از نیروهای کاری ماهر در بخشهای پر تقاضا مثل بخش بهداشت و درمان به صورت مناسب استفاده نشود. 
اداره مهاجرت کانادا حدود 90 میلیون دلار بودجه برای حل این مشکل اختصاص داده تا مراحل انجام ارزیابی مدارک تحصیلی برای متخصصان پزشکی ساده تر شود، از این طریق مهاجران می توانند به راحتی در کانادا کار کنند و تجربه کاری بدست آورند. طبق آخرین اقدام کانادا موانع مربوط به برنامه های اکسپرس را برای پزشکان رفع کرده است. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
نسرین1401/11/07
سلام
می خواستم بپرسم حین پذیرش از دانشگاه چقدر شهریه باید واریز کرد و ایا امکان قسطی شدن هست؟ ایا حین تحصیل میشه کار کرد و بیمه رد بشه جزسابقه محسوب بشه؟ ایا در زمان تحصیل دکتری امکان فاند شدن در پروژه وجود دارد؟ واسه مقطع دکتری میخام اقدام کنم
  • گنجی
  • 1401/11/09
همه موارد به استاد بستگی دارد که رزومه و نحوه کار با شما را تایید کند
ولی برای ویزا باید شهریه واریز گردد، امکان کار درحین تحصیل هست ولی اگر به شما بورس ندهند بخش کمی از هزینه ها را با کار می توانید جبران کنید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن