نحوه استخدام نیروی کار خارجی برای بازار کار کانادا

بازدیدکنندگان : 1870 نفر 1400/12/02
نحوه استخدام نیروی کار خارجی برای بازار کار کانادا
نحوه استخدام نیروی کار خارجی برای بازار کار کانادا

اگر شما مسئول برپایی همایش در کانادا هستید و می خواهید کارگر خارجی را استخدام کنید در ادامه در مورد مجوزهای کاری کانادا صحبت می کنیم.

نیروی کار خارجی که در بازار های کاری کانادا کار می کنند برای انجام کار خود به صورت قانونی باید مجوز کاری معتبر به نام ورک پرمیت داشته باشند. 
دولت کانادا این همایش ها یا سمینار ها را در صورتی کانادایی می داند که سازمانهایی که در کانادا به صورت فعال کار و تجارت می کنند این همایش ها را برگزار کنند. این سازمان ها می توانند صنوف، شرکت ها یا دولت باشند. 
همایش کانادا یا سمینار کانادا می تواند توسط یک شرکت کانادایی یا شرکت وابسته به کانادا اما مستقر در خارج از کشور انجام شود. اگر همایش را یک شرکت وابسته کانادایی برگزار کند هر یک از کارمندان این شعبه خارجی شرکت باید مجوز کاری داشته باشند.
این قوانین هم در مورد انجمن ها و نمایشگاههای تجاری و هم در مورد جلسات انجمن، کنگره ها، جلسات شرکت ها، جلسات تشویقی، نمایشگاهها و دیگر بازارهای مصرف کنندگان اعمال شود. 
نوع مجوز کاری که نیروی کار خارجی به آن نیاز دارد بستگی به نقش آن افراد در آن بازار کاری دارد. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
 

انواع مجوز کار در کانادا 


همانطور که قبلا در تلگرام در مورد مدارک مورد نیاز برای ویزای کار کانادا و مدت زمان صدور ویزای کاری کانادا صحبت کردیم، دونوع ویزای کار داریم:
  •  برنامه نیروی کار خارجی موقت 
  • برنامه ویزای کار IMP
نکته: تفاوت این دو برنامه در ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA است. 
ارزیابی تاثیر بازار کار به دولت کانادا نشان می دهد که هیچ فرد کانادایی برای انجام این کار وجود ندارد یا نیروی کار خارجی هیچ تاثیر منفی برای بازار کاری کانادا نخواهد داشت. ورک پرمیت برنامه IMP نیازی به ارزیابی تاثیر بازار کار ندارند چون باعث رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کانادا می شود. 
در اینجا ما به شما کمک می کنیم تا بدانید که نیروی کار خارجی شما برای کار قانونی در کانادا به چه چیزهایی نیاز دارند. توجه کنید که توریست های تجاری شامل دعوت شدگان برای شرکت در کنفرانس کانادا، شرکا و اعضای هیئت مدیره یک شرکت، نیاز به ورک پرمیت Work Permit دارند. 

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی

نمایشگاه در کانادا


برگزارکنندگان نمایشگاه خارجی که کالاهای ساخته شده در کانادا را می فروشند به ورک پرمیت نیاز دارند و باید ارزیابی تاثیر بازار کار را انجام دهند. از نظر دولت کانادا محصولی که در کانادا ساخته و فروخته می شود حتما شهروند کانادایی برای فروش آن محصول وجود دارد. 
برگزارکنندگان نمایشگاه که کالاهای ساخته شده در خارج از کانادا را به مردم کانادا می فروشند و بلافاصله بعد از فروش کالا را تحویل می دهند باید برای ورک پرمیت که از ارزیابی تاثیر بازار کار معاف است درخواست دهند. نیروی کار خارجی مزایای زیادی برای کانادا دارد چون خدمات و مسکن را در کانادا خریداری می کنند و برای اقتصاد کانادا مفید است.
 

برگزاری نمایشگاه در کانادا


نیروی کار خارجی برای اجرا و چیدن غرفه یا نمایشگاه اگر بزرگتر از ابعاد یک انسان معمولی و قابل حمل و نقل بوده، باشد به ورک پرمیت نیاز دارند. این نوع ورک پرمیت نیازی به ارزیابی تاثیر بازار کار ندارد. 
این موضوع در مورد افرادی که برای ارائه خدمات قرارداد بسته اند هم وجود دارد. افرادی که مسئول برپایی همایش ها و نمایشگاهها در کانادا هستند باید برای پیمانکاران خارجی که سمینار و نمایشگاهها را اجرا و برپا می کنند و کارهای فنی مربوط به پشت صحنه مثل نورپردازی و تزیینات را انجام می دهند ورک پرمیت بگیرند. برای این نوع ورک پرمیت باید ارزیابی تاثیر بازار کار انجام شود.
به نظر آقای گنجی و به صورت خلاصه دولت کانادا تمایل دارد که برگزارکنندگان نمایشگاه ها برای انجام همه کارها فقط کانادایی ها را استخدام کند، در غیر این صورت باید ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA انجام شود. در مقاله های بعدی مطالب مرتبط با Open work permit و نحوه بردن همسر به کانادا با مجوز کار در کانادا را توضیح خواهیم داد.

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
شار. م ن1401/02/15
اگر lmia نداشته باشیم می تونیم درخواست ویزای کار با یک نامه از عمویم در تورنتو که رستوران و یک بیزینس رنویشن دارد بدهیم ؟
  • گنجی
  • 1401/02/28
اگر بخواهید درخواست شما قبول شود باید lmia داشته باشید.
رامین1400/11/27
من داروساز و دارای جاب افر با LMIA بودم
39سال با ایلتس 7
ولی ریجکت شدم، ممکن است مدارکم را بفرستم شما بررسی کنید که می توان برای روش دیگر اقدام کرد؟
  • گنجی
  • 1400/12/03
بله ارسال کنید. البته این نکته را مد نظر قرار دهید که اصولا برای رشته شما نباید جاب افر اقدام می شد.
 

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن