LMIA کانادا چیست؟

بازدیدکنندگان : 1775 نفر 1400/11/12
LMIA کانادا چیست؟

اداره اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا

Employment and Social Development Canada (ESDC)

اداره اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا، یک اداره فدرال در کانادا است که نقش مهمی در سیستم مهاجرتی کانادا دارد. یکی از مسئولیت های مهم این اداره، نظارت بر مراحل ارزیابی تاثیر بازار LMIA در انواع ویزای کار کانادا و ورک پرمیت است. از سال 2003 تشکیل شده و بر روی مجوز کار LMIA فعال است.

در بعضی از برنامه های مهاجرتی نیروی کار ماهر فدرال کانادا، باید ارزیابی تاثیر بازار کار انجام دهد. برنامه نیروی کار موقت خارجی هم نیاز به ارزیابی تاثیر بازار کار دارد. 
 

نقش LMIA و اداره اشتغال در برنامه های مهاجرتی کانادا

اداره اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا به دنبال ایجاد یک کشور پیشرفته و بهبود کیفیت زندگی در کانادا است. 
برای این موضوع کانادا باید از نیروی کار حمایت کند. دولت کانادا به دنبال تسهیل ورود نیروی کار خارجی به کانادا برای رشد اقتصادی خود است این اداره به بررسی تاثیر نیروی کار خارجی بر روی بازار کار کانادا و برنامه های مهاجرتی کانادا می پردازد. 
این اداره بر روی مراحل ارزیابی تاثیر بازار کار نظارت می کند. هدف این اداره این است که تعیین کند که استخدام نیروی کار خارجی تاثیر مثبت، منفی یا خنثی بر روی نیروی کار کانادایی دارد. تاثیر منفی این ارزیابی یعنی روی فرصت های شغلی و دستمزد نیروی کار کانادایی اثر منفی دارد. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
 

کار در کانادا نیاز به LMIA دارد؟


برای رفع این تاثیرات منفی، دولت کانادا برای برنامه های نیروی کار ماهر و نیروی کار موقت خارجی ارزیابی تاثیر بازار کار را قرار داده است. براساس برنامه مهاجرتی نیروی کار ماهر، اگر مهاجر پیشنهاد شغلی یا همان جاب آفر داشته باشد باید ارزیابی تاثیر بازار کار را انجام دهد. در برنامه اکسپرس اینتری برای دریافت اقامت دائم نیازی به پیشنهاد شغلی نیست. اما برای دریافت امتیاز اضافی از سیستم جامع امتیاز بندی، برای پیشنهاد شغلی باید ارزیابی تاثیر بازار کار انجام شود. 
برای برنامه نیروی کار خارجی که برای رفع کمبود نیروی کار است کارفرمایان باید برای انجام ارزیابی تاثیر بازار کار اقدام کنند. 

اگر نیروی کار خارجی ارزیابی تاثیر بازار کار مثبت یا خنثی را دریافت کند می تواند به اداره مهاجرت کانادا درخواست اقامت دائم را بدهد. 

اداره اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا در زمان بررسی ارزیابی تاثیر بازار کار این موارد را در نظر می گیرد:

  1. استخدام نیروی کار خارجی باعث ایجاد شغل یا حفظ شغل برای کانادایی ها یا افرادی مقیم دائم می شود.
  2. استخدام نیروی کار خارجی باعث توسعه یا انتقال مهارت ها و دانش به شهروندان کانادایی یا افراد مقیم دائم می شود.
  3. استخدام نیروی کار خارجی باعث رفع کمبود نیروی کار می شود.
  4. دستمزد نیروی کار خارجی با دستمزد معمول برای شغل مطابقت داشته باشد و اگر شرایط کار براساس استانداردهای عمومی کانادا باشد. 
  5. اگر کارفرما شهروندان یا افراد مقیم دائم کانادا را استخدام یا آموزش بدهد و تلاش زیادی را برای این کار انجام داده باشد. 
  6. استخدام نیروی کار خارجی بر روی حل و فصل مشکلات کاری تاثیر منفی بگذارد. 
  7. کارفرما برای انجام همه تعهدات مربوط به ارزیابی تاثیر بازار کار تلاش های منطقی را انجام داده است. 
 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی
 

LMIA کانادا چیست؟

مجوز کار LMIA کانادا یا The Labour Market Impact Assessment یک نوع مجوز کار در کانادا است که کارفرما و نه متقاضی کار باید قبل از استخدام یک نیروی کار خارجی درخواست ان را بدهد.
برای کار در کانادا با پیشنهاد شغلی یا همان جاب آفر باید کارفرما این مجوز را از اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا ESDC درخواست کند. در بعضی موارد که در تلگرام گنجی درج کردیم این مجوز معافیت دارد. اداره کار ابتدا باید از داخل بازار کار کانادا برای فرصت شغلی اقدام کند در صورت عدم وجود نسبت به استخدام از خارج کانادا مجوز صادر نمایند.

مجوز کار LMIA کانادا  به چه مواردی بستگی دارد؟

  • آیا کارفرما حداقل حقوق مصوب استان را به نیروی کار می دهد
  • آیا شغل مورد نظر جزو کمبودهای استان است
  • آیا فرم سیتی زن یا دارای کار پی آر برای این شغل در استان هست
  • آیا تخصص این نیروی کار باعث انتقال دانش فنی به کانادا می شود
  • آیا تخصص این نیروی کار برای اقتصاد کانادا مفید است
  • آیا حضور این نیروی کار در کانادا به ایجاد شغل و کارآفرینی در کانادا کمک می کند
  • آیا کارفرما برای جذب نیروی کار کانادایی تلاش کرده است
  • آیا نیروی کار به صورت نیمه وقت کار می کند یا تمام وقت
  • آیا استاندارد حقوق و مزایای کار طبق قوانین استان مورد نظر در کانادا رعایت شده
  • آیا این نیروی کار برای شهر های پرجمعیت است یا کم جمعیت
  • آیا حقوق بالایی به این نیروی کار پرداخت می شود
اگر درخواست شغلی برای حقوق های کمتر از حد تعیین شده در کانادا باشد باید 5بار و اگر بیشتر از حقوق تعیین شده باشد باید 3بار در سایت موردتایید اداره کار کانادا یا بانک های کاریابی آگهی شود و نتیجه آن به ESDC ارسال شود.
 

مراحل اخذ مجوز کار کانادا LMIA


مجوز کار کانادا به نام The Labour Market Impact Assessment باید به اداره Employment and Social Development Canada درخواست داده شود و در صورت تایید مجوز صادره را به اداره مهاجرت ارائه کند. هزینه اولیه این درخواست 1230دلار کانادا خواهد بود.
این اداره کار کانادا نسبت به حقوق پرداختی به متقاضی نوع ویزای کار را مشخص می کند و اولویت آنها با شهروندان کانادایی یا دارندگان کارت پی آر کانادا است. برای اداره کار مهم است که بعضی امکانات توسط کارفرما مهیا شود:
  • دارا بودن قرارداد رسمی بین کارفرما و متقاضی
  •  پرداخت هزینه های سفر به کانادا
  •  پرداخت هزینه اسکان در کانادا
  •  پرداخت هزینه بیمه درمان

اخذ اقامت کانادا با جاب آفر

مجوز کار صادر شده توسط اداره کار تا شش ماه اعتبار دارد. اگر متقاضی با جاب آفر تایید شده نزد کافرمای مشخص شده به مدت یکسال با حقوق کامل و تمام وقت کار کند و ناک شغلی A B 0 را داشته باشد می تواند از طریق برنامه تجربه کار کانادایی CEC اقامت کانادا را کسب کند. متقاضی باید برای کارفرمای مشخص شده کار کند مگر اینکه بخواهد مجوز کار آزاد بگیرد که باید جزو معافیت های جاب آفر باشد.
برای دریافت اقامت دائم کانادا طبق سیستم امتیازبندی اکسپرس اینتری متقاضی بین 50 تا 200 امتیاز کسب می کند. معمولا 200 امتیاز به شغل های مدیرتی اختصاص پیدا می کند. مجوز کار قابل تمدید است.
canada_ganji_instagram
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
محمد س1400/11/12
سلام حالتون خوبه میخواستم بدونم شرایط استخدام چطوریه من دارای مدرک کاردانی مکانیک هستم 8 سالم سابقه کار دارم چطور میتونم برم شرایطم چطوره سنم 29 ساله متاهلم
  • گنجی
  • 1400/11/12
با ایلتس و سه سال سابقه کار مرتبط همراه با بیمه امکان بررسی شرایط شما خواهد بود.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن