هوش مصنوعی در کانادا

بازدیدکنندگان : 816 نفر 1402/07/29
هوش مصنوعی در کانادا
هوش مصنوعی در کانادا
استفاده از ابزارهای جدید خودکار اداره مهاجرت کانادا برای بررسی سریعتر ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی و انواع دیگر ورک پرمیت ها آغاز شد

 

استفاده از هوش مصنوعی در پرونده های مهاجرتی کانادا

در تاریخ 16 اکتبر اداره مهاجرت کانادا برای بررسی سریع پرونده های ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی و دیگر ورک پرمیت ها همه ابزراهای خود را آپدیت کرد. 
اداره مهاجرت کانادا دو ابزار یکی برای ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی و یکی برای دیگر درخواست های ورک پرمیت داخل کانادا را استفاده کرد.
این ابزار خودکار شبیه ابزاری است که اداره مهاجرت کانادا قبلا برای بررسی سوابق ویزیتورها، ویزای اقامت موقت، اسپانسرشیپ همسر و درخواست پناهندگان راه اندازی کرده بود.  
طبق نظر آقای گنجی-وکیل رسمی مهاجرت کانادا- از هفته گذشته، اداره مهاجرت کانادا استفاده از هوش مصنوعی AI را به صورت جدی در برنامه خود قرار داد که در هر پرونده این سیستم بین 800تا 1200 مورد را بررسی می کند و نتایج خلاصه را به آفیسرها اعلام می کند ولی نتایج قبولی یا ریجکت را در آخر کار فقط آفیسرها اعلام خواهند کرد.

به گفته خانم Marian Campbell Jarvis مسول این پروژه در اداره مهاجرت کانادا، هوش مصنوعی اصولا سیستم خوبی است زیرا باعث افزایش دقت آفیسرها شده و مانع از ریجکتی بدون دلیل خواهد شد.

 

تعریف هوش مصنوعی در مهاجرت کانادا

هوش مصنوعی مانند انسان فکر می کند مانند انسان منطقی فکر می کند و همانند انسان با توجه به نتایج بدست آمده، فرآیند تفکر و استدلال را تسریع می کند.
هوش مصنوعی یا  artificial intelligence زیر مجموعه علوم رایانه است، هدف از ان ساخت ماشین هوشمندی است که به جای انسان فکر کند و به ترتیبی برنامه نویسی شده که همانند انسان فکر کند و توانایی تقلید از رفتار انسان را دارد.
هدف هوش مصنوعی عبارت است از:

  1. یادگیری
  2. استدلال
  3. درک
     

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در مهاجرت به کانادا

این ابزار خودکار AI چگونه کار می کند؟
ابتدا پرونده ها به انبار اداره مهاجرت رفته و فایل نامبر می گیرند سپس ابزار خودکار با توجه به پیچیدگی پرونده ها، آنها را طبقه بندی می کند و پرونده های معمولی را برای بررسی سریعتر مشخص می کند، از سوی دیگر هوش مصنوعی درخواست های دیگر را مورد ارزیابی قرار می دهد تا هر گونه نقص شناسایی شود. 
ابزارها به صورت کامل قوانین را بررسی می کنند تا از هر گونه نقص، قدیمی بودن، ناسازگاری، قابل اعتماد بودن و نامرتبط بودن آن اطمینان حاصل کنند. 
ابزارها قوانین را به صورت کامل بررسی می کنند تا مشخص شود که آنها منطقی، مرتبط و بدون تعصب هستند زیرا بعضا مشاهده شده که آفیسرها قبلا در این بخش سلایق شخصی خود را دخیل می کردند.
درخواست های روتین که تعیین صلاحیت خودکار را دریافت می کنند برای تایید مستقیما به سیستم مدیریت پرونده جهانی ارسال می شوند.  این بخش را بعدا طی مقاله ای توضیح کامل خواهیم داد ولی به صورت کلی بدانید که هر پرونده توسط چندین ویزا آفیس در سفارت خانه های مختلف کانادا در سرتاسر جهان بررسی می شود.
برای جلوگیری از نیاز افسران به جستجوی سیستم مدیریت پرونده جهانی GCMS برای این اطلاعات، یک صفحه گسترده اکسل "شینوک Chinook" شامل نتیجه کلی برای هر پرونده و همچنین جزئیات مهمی که افسران در طول فرآیند تصمیم گیری ارزیابی می کنند، به همراه پرونده ارائه تشکیل داده می شود. 
برای جلوگیری از تاثیر گذاری تصمیمات افسران، نتیجه کلی و دیگر اطلاعات در صفحه به صورت بی طرفانه نمایش داده می شود، یعنی اسم و مشخصات متقاضی در جایی درج نمی شود و هر پرونده یک کد شاخص دارد.
افسران آموزش های کاملی در مورد نحوه استفاده از خروجی دریافت می کنند، اما هرگز به AI اجازه نمی دهند که خروجی جای ارزیابی منحصر به فرد خود را بگیرد. 
این ابزارهای هوشمند اطلاعات را بسیار سریع با اسکن انجام می دهند و نتایج را برای تصمیم گیرندگان و آفیسرها خلاصه می کنند. 
این ابزارها تعیین می کنند که آیا درخواست در مرحله بررسی یک پرونده روتین است یا خیر، و می‌تواند تعیین کند که آیا متقاضی واجد شرایط تمدید اجازه کار یا PGWP با استفاده از معیارهای تعیین شده توسط مقامات اداره مهاجرت است یا خیر. در نتیجه خود ابزارها تاثیرات منفی ندارند. 

 

پرونده های پیچیده مهاجرتی کانادا چیست؟

جالب است بدانید که ابزارهای خودکار می توانند به صورت سریع صلاحیت متقاضی را در زمان بررسی مشخص کنند و سپس پرونده های پیچیده را برای بررسی و تصمیم گیری به افسران خاص ارجاع دهند.
ابزارها فقط می توانند صلاحیت مثبت پرونده های روتین را مشخص کنند. آنها نمی توانند پاسخ منفی یا پیشنهاد رد را ارائه دهند. 
ابزارها قابلیت پذیرش را بررسی نمی کنند اما مسائل شناخته شده به عنوان بخشی از فرآیند کلی را استفاده می کنند تا مطمئن شوند که پرونده های پیچیده به سرعت به افسرانی که کارآمد هستند ارسال شوند. 
مامورین هنوز مسئول ارائه پاسخ قبولی یا ریجکت هستند و باید همه اطلاعات مربوطه را در زمان بررسی پرونده ها، از جمله آنچه در مدارک تکمیلی وجود دارد را بررسی کنند.  
پس به یاد داشته باشید که افسران اداره مهاجرت کانادا تصمیمات نهایی را می گیرند. 

 

استفاده از هوش مصنوعی در بررسی پرونده توریستی و ورک پرمیت برای چیست

هوش مصنوعی می گوید که برای هر پرونده یک ارزیابی منحصر به فرد اختصاص داده می شود. 
آنها فقط به مقررات ساخته شده توسط پرسنل اداره مهاجرت کانادا متکی هستند که این ابزار، دو وظیفه مهمی را که قبلا توسط افسران IRCC انجام می‌شده را ارزیابی می‌کند. این وظایف عبارتند از: ارزیابی اولیه برای تعیین فوریت درخواست‌های متقاضیان و بررسی و ارزیابی صلاحیت درخواست‌ها.
به ماموران آموخته می شود که مستقل از نتایج کلی ارزیابی کنند. در واقع، این مراحل باعث می شوند که خروجی ابزارها بر روی نظرات افسران تاثیر نگذارد.  
این ابزار به کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی، قادر به اولویت‌بندی درخواست‌ها و تشخیص واجد شرایط بودن درخواست‌های متقاضیان است و با اولویت‌بندی درخواست‌ها، افسران مهاجرتی را در تصمیم‌گیری‌های پیچیده‌تر کمک می‌کند. این روش تضمین می کند که ابزارها هیچ گونه تعصبی ندارند. 
ابزار خودکار به عنوان یک معیار اضافی برای بررسی دقیقتر در بررسی پرونده ها استفاده می شوند
مدیران ارشد، کارشناسان حقوقی و افسران با تجربه، قوانین را قبل از عمومی شدن و بعد از آن بررسی می کنند تا مطمئن شوند که آنها عادلانه، معقول و واضح به قوانین توجه می کنند و از قوانین برای افرادی که واجد شرایط هستند پیروی می کنند. 

 

نیاز به استفاده از ابزارهای خودکار هوش مصنوعی چیست؟

علت اصلی که اداره مهاجرت کانادا از ابزارهای خودکار استفاده می کند تاخیر در بررسی پرونده های مهاجرتی است. زیرا همه متقاضیان می خواهند بدانند که جواب ویزای کانادا چقدر طول میکشد؟
اداره مهاجرت کانادا از روشهای نوآورانه برای ساده سازی بررسی پرونده های مهاجرتی استفاده می کند و بررسی پرونده های مهاجرتی را ساده و آسان می کند. 
این اپلیکیشن ها به مدیریت حجم روبه رشد پرونده های مهاجرتی کمک می کنند.

متقاضیان از مزایای تصمیمات سریع برای بررسی پرونده های مهاجرتی بهره مندمی شوند. و دسترسی سریع نیروی کاری مهاجر به نفع کارفرمایان است. 
در نهایت زمانی که پرونده های روتین به صورت خودکار واجد شرایط تضخیص داده می شوند افسران اداره مهاجرت زمان بیشتری برای تمرکز بر روی موارد دیگر دارند که باعث بررسی کارآمدتر همه پرونده ها می شود. 

 

اداره مهاجرت کانادا چه اطلاعاتی را توسط هوش مصنوعی بررسی می کند؟

هوش مصنوعی اطلاعاتی را در مورد نوع داده های ورودی که توسط اداره مهاجرت کانادا بررسی می شوند را ارائه می دهد یعنی اطلاعاتی که مستقیما توسط متقاضیان از طریق پرونده های آنها و مدارک آپلود شده ارائه می شود. 
این اطلاعات می تواند اطلاعات پزشکی، پزشک مورد تایید اداره مهاجرت کانادا باشد که معاینه پزشکی متقاضی را انجام می دهد. 
یا مثلا بررسی سوابق ورود و خروج در مرزبانی کانادا، که آژانس خدمات مرزی کانادا CBSA در مرز ورودی کانادا بررسی می کند.
اداره مهاجرت کانادا اطلاعاتی در مورد افرادی بدست می اورد که ورود آنها به کانادا می تواند امنیت کانادا را از طرف سازمانهایی که مجری قانون در داخل و خارج کشور هستند به خطر بیندازد.  
کانادا برای کمک به تصمیم گیری، اطلاعات تکمیلی را از دیگر کشورها یعنی آمریکا، استرالیا و نیوزیلند دریافت می کند. این اطلاعات برای کمک به ایجاد شناسایی افراد خارجی و بدست آوردن اطلاعات ناشناخته در مورد متقاضیان ویزا استفاده می شود. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن