مقایسه کانادا و آمریکا

بازدیدکنندگان : 1212 نفر 1402/01/16
مقایسه کانادا و آمریکا
مقایسه کانادا و آمریکا
علت مهاجرت آمریکایی ها به کانادا چیست؟
بعد از اعلام نامزدی دونالد ترامپ برای سال 2024، مهاجران بسیار زیادی از آمریکا به کانادا مهاجرت کردند. 
شهروندان آمریکایی با توجه به قرارداد کانادا، مکزیک و آمریکا USMCA می توانند وارد کانادا شوند و در آنجا کار کنند، اما آیا آمریکایی ها به علت ناآرامی سیاسی به کانادا مهاجرت می کنند؟
 

انتخابات و نامزدی دونالد ترامپ

از سال 2016 تا 2021 مهاجرت از آمریکا به کانادا حدود 33 درصد افزایش داشته است. این پنج سال نشان دهنده عدم ثبات سیاسی در آمریکا است به خصوص در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ. 
در دوره ریاست جمهوری ترامپ تعداد بسیار زیادی از شهروندان آمریکایی برای مهاجرت وارد وبسایت اداره مهاجرت کانادا شدند که به علت حجم بالای تقاضا، سرور این سایت از کار افتاد. تعداد زیادی از این شهروندان آمریکای برای دریافت مجوز سفر الکترونیکی درخواست داده بودند و با توجه به انتخابات سال 2016 تعداد زیادی از آمریکایی ها می خواستند برای سفرهای تفریحی و توریستی وارد کانادا شوند. 
شهروندان آمریکایی به علت تورم و مشکلات کار و عدم افزایش حقوق در آمریکا به دنبال مهاجرت به کانادا هستند. 
 

انتخاب دونالد ترامپ و مقایسه برنامه های مهاجرتی کانادا

با توجه به انتخاب دونالد ترامپ و اثرات سیاسی آن بر روی مهاجرت آمریکایی ها، سیستم مهاجرتی کانادا برنامه های مهاجرتی جدیدی را در نظر گرفت مثل سیستم اکسپرس اینتری. 
سیستم اکسپرس اینتری یکی از اصلی ترین برنامه های مهاجرتی برای مهاجرت نیروهای کاری ماهر خارجی است. برنامه اکسپرس اینتری سه برنامه نیروی کار ماهر خارجی، نیروی متخصص فنی فدرال و کلاس تجربه کار کانادایی را در سال 2015 معرفی کرد که از طریق این برنامه ها هر ساله تعداد بسیار زیادی از مهاجران ماهر می توانند به کانادا مهاجرت کنند. 
برنامه اکسپرس اینتری یکی از برنامه های اصلی برای مهاجرت آمریکایی ها به کانادا است و کانادا برنامه های مهاجرتی اقتصادی زیادی را برای نیروهای کار ماهر در نظر گرفته است. در سال 2015 حدود 31.000 نفر از طریق برنامه اکسپرس اینتری به کانادا مهاجرت کردند اما در سال 2019 این رقم به 89.800 مهاجر رسید و این نشان دهنده گسترش برنامه های مهاجرت اقتصادی کانادا است. 
بامعرفی برنامه های مهاجرتی در سالهای اخیر، مهاجرت شهروندان آمریکایی به کانادا در بین سالهای 2015_2020 بیشتر شده است. اما سخت بتوان باور کرد که سالانه ده ها هزار نفر کشور جهان اول مثل آمریکا را ترک می کنند و به کانادا مهاجرت می کنند. 
 

علت مهاجرت شهروندان آمریکا به کانادا

بعد از بررسی و تجزیه و تحلیل افرادی که از آمریکا به کانادا مهاجرت می کنند مشخص شد که بیشتر افرادی که به کانادا مهاجرت می کنند افرادی هستند که اقامت موقت آمریکا را دارند و ساکنان دائمی و شهروندان آمریکایی نیستند. 
آمریکا برخلاف کانادا برنامه های مهاجرتی قابل اعتماد و با ثباتی برای مهاجرت ندارد. آمریکا مثل کانادا برنامه های مهاجرتی مثل برنامه مهاجرت استانی و اکسپرس اینتری ندارد و سالانه فقط 144.000 مهاجر را از طریق برنامه های مهاجرتی موقت خود می پذیرد. 
خانواده و همسران افرادی که برای اقامت دائم آمریکا پذیرفته می شوند هم جز این 144.000 نفر هستند یعنی تعداد افرادی که آمریکا برای اقامت دائم می پذیرد کمتر از 144.000 نفر است. 
با توجه به این موضوع مهاجران بیشتر به کانادا مهاجرت می کنند چون کانادا سالانه 500.000 مهاجر جدید را بدون احتساب همسران و اعضای خانواده آنها می پذیرد. 
عدم ثبات و تغییرات برنامه های مهاجرتی آمریکا در سالهای اخیر باعث شده که مهاجران بیشتر به کانادا مهاجرت کنند چون کانادا برنامه های مهاجرتی بسیار با ثبات و قابل اعتمادی دارد. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن