نحوه مهاجرت از آمریکا به کانادا

بازدیدکنندگان : 768 نفر 1401/10/11
نحوه مهاجرت از آمریکا به کانادا
نحوه مهاجرت از آمریکا به کانادا
روشهای مهاجرت به کانادا برای افرادی که ویزای آمریکا را دارند، در این متن بخوانید.

اولین قدم برای مهاجرت به کانادا بدست اوردن تجربه کار کانادایی می باشد. که متقاضیان ویزای کار کانادا از طریق چندین برنامه می توانند تجربه کاری کانادایی را بدست آورند. 

 

ویزای مهاجرتی امریکا

ویزای H-1B یک ورک پریمت آمریکایی است که به افراد خارجی که دانش تخصصی و استعداد های لازم را دارند اجازه می دهد تا در آمریکا کار کنند. 
یکی از محدودیت های ویزای H-1B این است که محدودیت زمانی 3ساله دارد، البته بعضی از ویزاهای H-1B با اعتبار سه ساله را می توان برای سه سال دیگر تمدید کرد. بعد از تمدید ویزا افراد باید برای مدت یکسال بدون اینکه هیچ گونه ورود به امریکا، کشور را ترک کنند و همین موضوع سکونت و تشکیل خانواده را برای این افراد بسیار سخت می کند. 
سقف صدور ویزاهایی که آمریکا صادر می کند بسیار محدود است 65.000 و 20.000 ویزای اضافه برای افرادی که تحصیلات عالیه دارند صادر می شوند. این تعداد ویزا کم نیست اما به علت مشکلات اعطا ویزا، تمایل به سفر به آمریکا کم است. 
با توجه به این موضوع نیروهای کاری ماهر بیشتر به دنبال این هستند که اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. نیروهای کاری ماهر می توانند ویزای اقامت موقت کانادا را دریافت کنند و از این طریق برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. 

 

مهاجرت آمریکایی ها به کانادا

به طور کلی کانادا کشوری است که نیروهای کاری ماهر به آسانی می توانند در آنجا کار کنند. در اینجا چند برنامه مهاجرتی را بررسی می کنیم:

 

ویزای نخبگان کانادا

برنامه استعداد جهانی برای نیروهای کاری ماهری است که در بخش کامپیوتر و فناوری اطلاعات کار می کنند یا برنامه استعداد جهانی آن چیزی است که ویزای H-1B به عنوان یک شغل تخصصی تعریف می کند. 
این برنامه جزء برنامه نیروی کار موقت خارجی در نظر گرفته می شود و قبل از استخدام، کارفرمایان باید ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA مثبت یا خنثی را از اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا دریافت کنند تا بتوانند نیروی کاری خارجی را استخدام کنند. اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا تعیین می کند که استخدام نیروی کاری خارجی تاثیر مثبت، منفی یا خنثی بر روی بازار کاری کانادا دارد. 
برنامه استعداد جهانی برای رشد فناوری در کانادا ایجاد شد و هدف آن این است که در مدت 2 هفته بعد از دریافت درخواست نیروی کاری، این درخواست را تایید و نهایی کند. 

 

نقل و انتقالات درون شرکت به کانادا ICT

نیروهای کاری خارجی که ویزای H-1B دارند کارمندان شرکت های چند ملیتی هستند یعنی شعبه های در کانادا و آمریکا دارند. 
نقل و انتقالات درون شرکتی زمانی انجام می شود که کارمندان شرکت های چند ملیتی وارد شعبه شرکت در کانادا می شوند. فردی که منتقل می شود یک موقعیت مدیریتی یا دانش تخصصی دارد. 
کارمندان شرکت های آمریکایی که می خواهند در کانادا کار کنند می توانند برای ورک پرمیت درخواست دهند. با این مجوز کارمندان می توانند در شعبه کانادایی کار کنند. مثلا شرکت آمازون به منظور تاسیس شعبه جدید خود در تورنتو، ابتدا چند مدیر خود را با ویزای نقل و انتقالات درون شرکت به کانادا ICT به کانادا می فرستد.

 

مجوزهای کار CUSMA آمریکا و کانادا و مکزیک

مکزیکی هایی که قبلا ویزای H-1B را دریافت کرده اند براساس توافقنامه ایالات متحده - مکزیک - کانادا می توانند در کانادا کار کنند. این افراد فقط واجد شرایط کار در شغل خود هستند و فقط می توانند در شغلی که استخدام شده اند کار کنند. روشهای دیگر کار در آمریکا یا کانادا را بخوانید.


سپس بعد از یکسال کار با این ویزای موقت از طریق برنامه های زیر با کسب تجربه کاری مورد نیاز برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنید:

اکسپرس اینتری کانادا

ثبت نام اکسپرس اینتری کانادا

افرادی که از طریق هر کدام از ورک پرمیت ها تجربه کاری کانادایی را بدست می آورند می توانند از طریق برنامه اکسپرس اینتری برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. 
اکسپرس اینتری سیستمی است که اداره مهاجرت کانادا از طریق آن برنامه های نیروی کاری ماهر فدرال، نیروی متخصص فنی فدرال و کلاس تجربه کار کانادایی را مدیریت می کند. 
زمانی که فرد مهاجر واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری باشد می تواند یک پروفایل در وبسایت اداره مهاجرت کانادا ایجاد کند، بعد از آن اداره مهاجرت کانادا براساس سیستم جامع امتیاز بندی به عواملی مثل تجربه کاری، تحصیلات، مهارت در زبان و دیگر عوامل امتیاز می دهد. هر چقدر امتیاز مهاجران بیشتر باشد شانس آنها برای دریافت دعوتنامه قبولی کانادا بیشتر می شود. 
زمانی که شما دعوتنامه قبولی را دریافت می کنید در مدت 60 روز باید پرونده کامل خود را ارسال کنید. اداره مهاجرت کانادا براساس استاندارد شش ماهه همه پرونده ها را بررسی و تایید می کند. 

 

نامینیشن استانی کانادا

مهاجران می توانند از طریق برنامه مهاجرت استانی اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.
 همه استانهای کانادا به جز کبک و نوناووت برنامه مهاجرت استانی دارند که اداره مهاجرت کانادا آنها را مدیریت می کند. براساس این برنامه دولت های استانی مهاجرانی را انتخاب می کنند که برای بازار کاری آنها مناسب تر هستند. بعضی از استانهای کانادا برنامه های مهاجرتی دارند که به دنبال جذب نیروهای کاری ماهر برای مشاغل مورد تقاضا مثل کامپیوتر و پزشکی هستند. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن