بازار کار در کانادا برای مهاجرین جدید

بازدیدکنندگان : 2148 نفر 1401/05/11
بازار کار در کانادا برای مهاجرین جدید
کمبود نیروی کاری در کانادا و افزایش سطوح مهاجرت برای رفع این کمبود از اولویت های دولت کانادا می باشد.

به علت جمعیت پیر کانادا شغل های خالی زیادی وجود دارد. از هر پنج کانادایی که در سن کار هستند یک نفر یا بیشتر به سن بازنشستگی می رسند. نرخ زاد و ولد در کانادا فقط 1.4 به ازای هر زن است. این نرخ زاد و ولد به اندازه ای نیست که جایگزین افراد بازنشسته شوند. لذا بعد از شیوع کرونا کانادا برای پر کردن شکاف های بازار کار کانادا و رفع کمبود نیروی کار به مهاجرت نیاز دارد. 

 

کار در کانادا 2023

طبق نظر آقای گنجی، نرخ بیکاری در کانادا به پایین ترین میزان یعنی حدود 5.1 درصد رسیده است که باعث کمبود نیروی کاری شده است. از سوی دیگر نرخ مشاغل خالی 80 درصد بیشتر از قبل کرونا است. این نشاندهنده نیاز بازار کار کانادا به نیروی کار در سال 2023 می باشد. کار در کانادا برای ایرانیان و اخذ ویزا طی ماه های آینده بهتر خواهد شد زیرا حجم پرونده های باقی مانده در انبار اداره مهاجرت کمتر می شود.

 

شغل خوب در کانادا

افزایش مهاجرت برای کانادا بسیار مهم است، براساس مطالعات در سال 2021 مهاجران جدید یعنی کسانی که به مدت 10 سال یا کمتر در کانادا بوده اند حدود 8 درصد از کل نیروی کار شاغل کانادا را تشکیل می دهند؛این افراد در مشاغل زیر فعال اند:
  • 13 درصد از نیروی کاری در بخش خدمات غذایی و هتلداری هستند
  • 11 درصد در بخش خدمات حرفه ای مهندسی و پزشکی هستند
  •  10 درصد در بخش های تولیدی و حمل و نقل هستند

همانطور که هفته گذشته یک پست در مورد بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا درج کردیم در حال حاضر اسکیل ورکر کانادا با اکسپرس اینتری روش خوبی است.


فرصت های شغلی زیادی در بخشهای تولیدی و خرده فروشی وجود دارد. در سه ماهه گذشته حدود 87.400 شغل خالی در بخش تولیدی و حدود 114.600 شغل خالی در بخش خرده فروشی وجود داشته است. بهترین شغل برای زنان در کانادا نیز جزو همین مشاغل بوده. مشاغل خانگی در کانادا مانند معلم خصوصی یا معلم مهد و مشاغل هنری در کانادا مانند معلم موسیقی سنتی نیز امکان درآمد برای زنان را دارد. دولت کانادا معتقد است که حضور زنان در بازار کار کانادا زندگی در کانادا را برای کل خانواده مهاجرین لذت بخش تر می کند. لذا کار در کانادا برای ایرانیان علاوه بر مشاغل مهندسی و پزشکی در زمینه های مشاغل خانگی نیز رو به رشد است. اما همیشه تحصیل در کانادا به صورت گذراندن یه دوره یکساله در کالج می تواند شانس زنان در بازار کار کانادا را افزایش دهد.

در بخش کاریابی رایگان موسسه مهاجرتی گنجی می توانید برای این مشاغل درخواست دهید.

بازار کار در کانادا

بازار کار در کانادا برای مهاجران جدید

اگر مطالب قبلی ما را بخوانید میدانید که شرایط بازار کار کانادا در شهرهای مختلف کانادا مختلف است. مثلا شغل مهندسی کامپیوتر در ونکوور و مونترال بازار بهتری نسبت به منیتوبا و ساسکاتون دارد از سوی دیگر میانگین درآمد مشاغل مختلف در کانادا و شرایط استخدام مشاغل مختلف در کانادا متفاوت است. در زمان شیوع کرونا نرخ اشتغال مهاجران در کانادا بالا بود. در سال 2021 حدود 77 درصد از مهاجران شاغل بودند و نرخ اشتغال مهاجرانی که بیشتر از 10 سال در کانادا بودند حدود 84 درصد بود. 
بین سالهای 2010 و 2018 در آمد اولیه مهاجران گروه نیروی متخصص افزایش پیدا کرد. درآمد مهاجران در سال اول 39 درصد افزایش پیدا کرد. درآمد مهاجران گروه خانواده 27 درصد افزایش و درآمد سرمایه گذاری و استارتاپ 12 درصد افزایش پیدا کرد که متوسط دستمزد مهاجران جدید 35 درصد افزایش پیدا کرد. بازار کار کانادا و لیست مشاغل مورد نیاز کانادا هر سال تغییر می کند به همین دلیل ناک های شغلی به TEER تغییر کرد. زیرا دولت کانادا مهاجران را در مشاغلی که بیشتر نیاز دارد انتخاب می کند تا برای ورود به بازار کار در کشور کانادا مشکلی نداشته باشند.

 

ورک پرمیت کانادا

بیشتر دارندگان ورک پرمیت اقامت دائم کانادا را دریافت می کنند.
در دهه گذشته تعداد افرادی که ورک پرمیت را دریافت کردند از  111.000 نفر به 770.000 نفر رسید. این افراد در بخش های کم مهارت مثل کشاورزی، خدمات اقامتی و غذایی، بخش های اداری و پشتیبانی شاغل هستند.
در سال 2020 حدود 67 درصد مهاجران جدید گروه نیروی متخصص از افرادی بودند که ورک پرمیت داشتند یا دانشجوی بین المللی بودند. تعداد دانشجویانی که در مدت 10 سال بعد از ورود به کانادا اقامت دائم را دریافت کردند افزایش پیدا کرده است. این دانشجویان بعد از پایان تحصیلات خود ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی را دریافت کرده اند. بعضی ها هم تمدید ورک پرمیت کانادا را برای ویزای همراه کانادا انجام داده اند. از سوی دیگر اجازه کار همسر دانشجو در کانادا نیز شانس اخذ اقامت سریع کانادا را افزایش می دهد.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

بازار کار در کانادا شرایط و موانع

براساس مطالعات دارندگان ورک پرمیت به علت عدم دریافت اعتبار کافی برای تحصیلات و تجربه کاری در کانادا، نمی توانند از همه مهارت های خود برای کار در کانادا استفاده کنند. تعداد مهاجران تحصیل کرده دانشگاهی که در شغل هایی کار می کنند که به مدرک دانشگاهی نیاز دارند از 46 درصد به 38 درصد  در سالهای 2001 تا 2016 رسیده است. این موضوع باعث کمبود نیروی کار در بخش های شغلی با مهارت بالا می شود. 

 

مشاغل مورد نیاز کانادا 

کانادا باید نیروی کار ماهر زیادی را جذب کند تا تاثیر جمعیت سالخورده بر بازار کاری کانادا کم شود. دولت کانادا بیشتر از 100 برنامه مهاجرتی ارائه می دهد و مهاجران برای رشد اقتصادی کانادا بسیار مهم و حیاتی هستند. لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2023 را بزودی در تلرگام اعلام خواهیم کرد تا بتوانید بهترین مشاغل برای مهاجرت را زودتر از دیگران بدانید و با مدرک زبان زودتر اقدام کنید.
برنامه اکسپرس اینتری مسیر اصلی برای اقامت دائم کانادا است. قرعه کشی های اکسپرس اینتری در ماههای گذشته متوقف شده است، اما وزیر مهاجرت کانادا گفت، قرعه کشی های اکسپرس اینتری به صورت آزمایشی از ماه جولای انجام می شود. 
canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
زانکو1401/05/24
از موسسه مهاجرتی گنجی سوالی در مورد کار در کانادا داشتم؟
10 شغل پردرآمد در کانادا را نام ببرید؟ من رشته مهندسی خواندم و همسر پزشکی.
حقوق کار در کانادا برای کدام بهتره؟
لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2022 قراره تغییر کنه؟
  • گنجی
  • 1401/05/27
رشته های مهندسی و پزشکی جزو مشاغل خوب کانادا می باشند که بهترین شغل برای زنان در کانادا شامل پزشکی و کامپیوتر است.
پزشک 
مدیر ارشد
داروسازی 
مهندسی کامپیوتر
مدیر
استاد دانشگاه 
مهندس کامپیوتر
پزشک متخصص

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن