آیا با ویزای دانشجویی به اقامت دائم کانادا می رسیم؟

بازدیدکنندگان : 2012 نفر 1400/04/23
آیا با ویزای دانشجویی به اقامت دائم کانادا می رسیم؟
آیا با ویزای دانشجویی به اقامت دائم کانادا می رسیم؟

تجربه کار در کانادا، همراه با دریافت دستمزد خوب برای دانشجویان بین المللی بعد از فارغ التحصیلی امکان اقامت دائم را فراهم می کند. 

دانشجویان بین المللی که در کانادا تحصیل می کنند، دولت کانادا آنها را به عنوان نیروی کار مناسب بازار کار می داند.
براساس اطلاعات اداره مهاجرت کانادا، تعداد دارندگان مجوز تحصیل در کانادا از 122.700 در سال 2000 به 642.500 در سال 2019 رسیده است.
از هر 10 دانشجوی بین المللی که بعد از سال 2000 وارد کانادا شدند، سه نفر اقامت دائم کانادا را بدست آورند. براساس گزارشات آماری کانادا آنها در مدت 10 سال از زمان دریافت اولین مجوز تحصیل، اقامت دائم را دریافت کرده اند. نیمی از دانشجویان کارشناسی ارشد و شش نفر از هر 10 دانشجوی دکترا اقامت دائم کانادا یا همان کارت پی آر را دریافت کردند.
فارغ التحصیلان بین المللی که برای تحصیلات تکمیلی غیر دانشگاهی ثبت نام کرده اند، تعداد این دانشجویان که برای اولین بار بین سالهای 2010 و 2014 ثبت نام کردند و اقامت دائم را دریافت کردند در مقایسه با کسانی که برای اولین بار در سالهای0 200 و 2004 ثبت نام کردند، دو برابر شده است.
تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در سطح دبیرستان و گرفتن اقامت دائم به کانادا می آیند. ورود به دوره های دبیرستان از دوره های دانشگاهی راحت تر است.
دانشجویان بین المللی که بین سالهای 2010و 2014 اولین مجوز تحصیل خود را دریافت کردند، حدود 46 درصد آنها دانشجویانی بودند که از هند آمده بودند که در مدت 5 سال اقامت دائم را دریافت کردند. بعد از هند، حدود 30 درصد از دانشجویان نیجریه و 21 درصد از دانشجویان ویتنامی  اقامت دائم را دریافت کردند. این کشورها دانش زبان انگلیسی خوبی را دارند.
فارغ التحصیلان بین المللی که در زمان تحصیل یا بعد از فارغ التحصیلی کار کردند، 60 درصد بیشتر اقامت دائم کانادا را دریافت کردند.
کسانی که شغل با درآمد بالایی دارند، اقامت دائم را راحت تر دریافت می کنند. کسانی که بین سالهای 2005 و 2009 اولین مجوز تحصیل خود را دریافت کردند و حقوق سالانه آنها 50 هزار دلار یا بیشتر بود،حدود 87 درصد آنها اقامت دائم را دریافت کردند. کسانی که حقوق سالانه آنها زیر 20 هزار دلار بود، 46 درصد آنها اقامت دائم را دریافت کردند. معمولا رشته های مهندسی پولساز ترند.
داشتن تجربه کاری کانادایی و مشاغل پردرآمد از عواملی هستند که برروی اقامت دائم فارغ التحصیلان بین المللی در کانادا تاثیر می گذارند.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

چرا کانادا به دانشجویان بین المللی نیاز دارد


دانشجویان بین المللی جزئی از جمعیت کانادا هستند که اخیرا با بازگشت آنها و دیگر مهاجران به سطح قبل از کرونا برگشته است.
دانشجویان بین المللی به دلایل زیادی برای بازار کار کانادا مناسب هستند، این عوامل شامل سن جوان آنها، مدارک تحصیلی کانادایی، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه، تجربه کاری کانادایی است. تعداد زیادی از این دانشجویان می توانند وارد جوامع محلی شده و شبکه های اجتماعی برای خود بسازند.
دانشجویان بین المللی نسبت به سیتی زن های کانادا که از خارج از کشور با اعتبار خارجی و تجربه کار می آیند، بهتر هستند. آنها تلاش بیشتری دارند تا در جامعه جدید موفق شوند.
همانطور که می دانیم،فارغ التحصیلان بین المللی واجد شرایط مجوز کاری بعد از فارغ التحصیلی در کانادا هستند. این یک ویزای کار آزاد است که فارغ التحصیلان بین المللی از یک موسسه آموزشی تعیین شده می توانند برای هر کارفرمایی در کانادا کار کنند و تجربه کار با ارزش کانادایی را بدست آورند.
از طریق این مجوز فارغ التحصیلان می توانند اقامت دائم کانادا را بدست آورند. کسانی که حداقل یک سال سابقه کار در کانادا دارند و تسلط کامل به زبان انگلیسی یا فرانسه دارند، می توانند از طریق برنامه تجربه کار کانادایی اقامت دائم را بدست آورند.
فارغ التحصیلان بین المللی دوره کارشناسی ارشد و دکترا که تجربه کاری خارجی دارند، می توانند بعد از فارغ التحصیلی بدون اینکه مراحل مجوز کاری بعد از فارغ التحصیلی را طی کنند مستقیما برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.
در هر دو مورد ماه گذشته خبرهای مفصلی را در تلگرام قرار دادیم.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
Ali torabiyan1401/05/20
,وقت بخیر/
چک لیست ویزای تحصیلی کانادا را درسایت شما مطالعه کردم-خیلی کامل و آپدیت بود.
فقط مونده که نمره آیلتس را بگیرم تا ماه آینده
میشه برای امسال درخاست بدیم یا میره برای سال 2023؟؟
  • گنجی
  • 1401/05/22
آخرین اخبار ویزای تحصیلی کانادا را در تلگرام ما مشاهده فرمایید.
شانس ویزای تحصیلی کانادا الان برای ونکوور ، مونترال، تورنتو خوب است ولی نیاز به ایلتس 6 اکادمیک دارد.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن