تاخیر در بررسی پرونده های اکسپرس اینتری

بازدیدکنندگان : 1837 نفر 1400/06/25
تاخیر در بررسی پرونده های اکسپرس اینتری
تاخیر در بررسی پرونده های اکسپرس اینتری

در حال حاضر در پایان تابستان سال 2021 و بر خلاف سال گذشته و شیوع کرونا، اداره مهاجرت کانادا فقط مهاجران برنامه های مهاجرت استانی و کلاس تجربه کار کانادایی را دعوت کرده است. 

اداره مهاجرت کانادا به دنبال نهایی کردن پرونده های مهاجران کلاس تجربه کار کانادایی است که در ماه ژانویه درخواست کرده اند، اما پرونده مهاجران اکسپرس اینتری از دیگر برنامه ها با تاخیر بررسی می شوند. وبسایت اداره مهاجرت کانادا گفت، این موضوع به علت ظرفیت محدود برای بررسی پرونده ها است.
از تاریخ 26 مارس اداره مهاجرت کانادا امکان بررسی همه حساب های آنلاین مهاجران اکسپرس اینتری را حذف کرد. اما مهاجران هنوز می توانند اطلاعات مربوط به پرونده خود را با چک کردن جزئیات پرونده دریافت کنند.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
تعداد دعوتنامه های اکسپرس اینتری دو برابر سال گذشته است


اداره مهاجرت کانادا نسبت به سال گذشته تعداد دعوتنامه های قبولی صادر شده را دو برابر کرده است. تا به حال اداره مهاجرت کانادا در سال 2021 حدود  106.414دعوتنامه قبولی را صادر کرده است.  با صدور دعوتنامه های بیشتر اداره مهاجرت کانادا به هدف خود که پذیرش 108.500 مهاجر از طریق سیستم اکسپرس اینتری است، می رسد.
حداقل امتیازات به علت تفاوت در قرعه کشی های کلاس تجربه کار کانادایی و برنامه مهاجرت استانی کم و زیاد شده است. قرعه کشی های کلاس تجربه کار کانادایی محدودیت کمتری دارد چون این قرعه کشی به یک گروه از مهاجران تمرکز می کند. این مهاجران در برنامه نیروی کار ماهر فدرال با دیگران رقابت نمی کنند. پس با بزرگتر شدن اندازه های قرعه کشی اداره مهاجرت کانادا می تواند مهاجران بیشتری را دعوت کند. پس امتیازات پایین می آید. 
مهاجران برنامه مهاجرت استانی به صورت خودکار 600 امتیاز اضافی دریافت می کنند، پس امتیازات قرعه کشی های برنامه مهاجرت استانی بیشتر از قرعه کشی های اکسپرس اینتری است. امتیازات در قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی از ماه ژوئن در حدود 740 تا 760 بوده است.

اکسپرس اینتری چیست؟


بهترین برنامه های مهاجرت کانادا از سیستم اکسپرس اینتری برای مدیریت پرونده های مهاجرتی استفاده می کنند. سه برنامه وجود دارد: کلاس تجربه کار کانادایی، برنامه نیروی کار ماهر فدرال و نیروی متخصص فنی فدرال. مهاجران برنامه مهاجرت استانی در سیستم اکسپرس اینتری واجد شرایط یکی از این برنامه ها هستند. مهاجرانی که از برنامه مهاجرت استانی دعوتنامه دریافت کردند، 600 امتیاز اضافی دریافت می کنند. 
اکسپرس اینتری از سیستم جامع امتیاز بندی برای رتبه بندی پروفایل مهاجران استفاده می کند. مهاجرانی که امتیاز بالایی دارند دعوتنامه قبولی را دریافت می کنند و می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند. 
افسر اداره مهاجرت پرونده آنها را بررسی می کند و در مورد آنها تصمیم می گیرد. آنها درخواست بیومتریک می کنند و شاید مصاحبه یا مدارک بیشتری بخواهند. 
در صورت تایید پرونده اداره مهاجرت کانادا تاییدیه اقامت دائم را صادر می کند. مهاجران مورد تایید می توانند مرحله لندینگ خود را تکمیل کنند. اگر خارج از کانادا باشند می توانند قبل از ورود از یک سری خدمات استفاده کنند که به مراحل اقامتی آنها در کانادا کمک می کند.


چه کسی دعوت می شود؟


در اینجا یک مثال فرضی از شخصی که در قرعه کشی اکسپرس اینتری دعوت می شود را ذکر می کنیم.
سارا 34 ساله و مدرک کارشناسی ارشد دارد و ده سال به عنوان مهندس نرم افزار کار می کند. او در امتحان آیلتس نمره 7.5 در گوش دادن و 6.5 را در مهارت های دیگر گرفت. او هرگز در کانادا کار یا تحصیل نکرده است. سارا وارد سیستم اکسپرس اینتری شد و پروفایل خود را از طریق برنامه نیروی کار ماهر بین المللی ساسکاچوان کانادا ارسال کرد. او با امتیاز 360 وارد سیستم اکسپرس اینتری شد. از سارا بعد از ارسال پروفایل به ساسکاچوان، دعوت کردند تا از طریق برنامه مهاجرت استانی اقدام کند.  بعد از دریافت دعوتنامه امتیاز اکسپرس اینتری او به 960 رسید و سارا در قرعه کشی جدید اکسپرس اینتری دعوتنامه برای اقامت دائم را دریافت کرد. 

قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی آلبرتا با 300 امتیاز


برنامه مهاجرت استانی آلبرتا 148 مهاجر برنامه اکسپرس اینتری که حداقل 300 امتیاز داشتند را دعوت کرد. آلبرتا امسال تا به حال 2.761 مهاجر را دعوت کرده تا از طریق برنامه مهاجرت استانی اقدام کنند. جزئیات قرعه کشی آلبرتا در تاریخ 5/5/1400 منتشر شد.
مهاجران می توانند برای دریافت دعوتنامه از طریق برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا اقدام کنند.
آلبرتا در غرب کانادا است و دو شهر بزرگ کانادا کلگری و ادمونتون در این استان قرار دارند و پر جمعیت ترین شهر آن پریری است. این استان به علت داشتن پارک های زیبا مثل بانف و جسپر یکی از زیباترین مناطق آمریکای شمالی است. از طریق برنامه مهاجرت استانی آلبرتا مهاجرانی که مهارت و تجربه کاری مناسب را دارند، می توانند دعوتنامه را از آلبرتا دریافت کنند.
در مقایسه با قرعه کشی قبلی برنامه مهاجرت استانی آلبرتا، در این قرعه کشی تعداد کمتری از مهاجران دعوت شدند، اما امتیازات مورد نیاز به 300 رسید. 
آلبرتا از زمان شروع قرعه کشی ها در ژانویه 2021، حدود 2.761 مهاجر برنامه اکسپرس اینتری را دعوت کرده تا از طریق برنامه مهاجرت استانی اقدام کنند. در پایان سال 2020 انجام این قرعه کشی ها به صورت موقت متوقف شد. آلبرتا در سال 2021 می تواند 6.250 دعوتنامه صادر کند.


برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا
 

آلبرتا از طریق برنامه اکسپرس اینتری خود می تواند مهاجران اکسپرس اینتری دولت فدرال را که در سیستم اکسپرس اینتری پروفایل دارند و واجد شرایط هستند را انتخاب کند. 
مسیر اصلی مهاجرت به کانادا برای نیروی کار ماهر برنامه اکسپرس اینتری است. کانادا سالانه 110.000 مهاجر اکسپرس اینتری را می پذیرد. مهاجران واجد شرایط مشخصات خود را در وبسایت مهاجرتی کانادا ارسال می کنند. هر دو هفته یکبار اداره مهاجرت کانادا مهاجرانی که بالاترین امتیاز را دارند را دعوت می کند. 
اکسپرس اینتری سیستم مدیریتی برای سه برنامه مهاجرتی فدرال با مهارت بالا است: برنامه نیروی کار ماهر فدرال، برنامه نیروی متخصص فنی فدرال و کلاس تجربه کار کانادایی. 
اگر واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری هستید، شما طبق سن، تحصیلات، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه و عوامل دیگر براساس سیستم جامع امتیاز بندی، امتیاز می گیرید. 
کانادا در سال 1967 اولین کشوری بود که برنامه نیروی کار ماهر فدرال با سیستم امتیاز دهی را ایجاد کرد. تا قبل از آن کانادا براساس معیارهای کلی مهاجران را انتخاب می کرد. اما بعد از آن، کانادا مهاجران را براساس تحصیلات،سن، مهارت در زبان، شغل ارزیابی می کرد. هدف کانادا پذیرش 400.000 مهاجر  در سال است که 60 درصد آنها نیروی کار ماهر هستند. 
اداره مهاجرت کانادا به طور مرتب قرعه کشی های اکسپرس اینتری را انجام می دهد و مهاجرانی که بالاترین امتیاز را دارند را دعوت می کند تا برای اقامت دائم اقدام کنند.
مهاجرت به کانادا از طریق برنامه اکسپرس اینتری بدون داشتن دعوتنامه مهاجرت استانی امکان پذیر است، اما افرادی که امتیاز پایینی دارند بهتر است دعوتنامه مهاجرت استانی را دریافت کنند. آنها با دریافت دعوتنامه مهاجرت استانی 600 امتیاز اضافی می گیرند. مهاجرانی که پایین ترین امتیاز را دارند اگر در قرعه کشی آلبرتا دعوتنامه دریافت کنند امتیاز آنها به 901 می رسد که برای دریافت دعوتنامه قبولی در قرعه کشی بعدی اکسپرس اینتری کافی است.

شرایط مورد نیاز برای برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا

برای اینکه واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا باشید باید تجربه کاری در یک شغل واجد شرایط را داشته باشید. برنامه مهاجرت استانی آلبرتا لیست مشاغل واجد شرایط را ارائه نداده، اما لیست مشاغلی که واجد شرایط نیستند را ارائه داده است. 
بسیاری از مهاجران این برنامه به عنوان مدیران خدمات غذایی و  آشپز کار می کنند.
پروفایل اکسپرس اینتری شما باید نشان دهد که شما علاقه مند به مهاجرت به آلبرتا هستید. عوامل خاصی احتمال قبولی شما را افزایش می دهند، مثل تجربه کاری یا پیشنهاد کار در آلبرتا و تحصیلات کانادایی. اگر والدین یا فرزند یا خواهر و برادر شما شهروند آلبرتا هستند یا اقامت دائم آنجا را دارند، به پرونده شما کمک می کنند. 
هدف این برنامه حمایت از برنامه های اقتصادی و متنوع استان است. 

قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی آلبرتا 

آلبرتا جزئیات دو قرعه کشی بزرگ امسال خود را منتشر کرد که با دو قرعه کشی جدید، آلبرتا تا به حال در سال2021حدود 4.007 مهاجر را دعوت کرده است.
در تاریخ 1/6/1400 برنامه مهاجرت استانی آلبرتا با صدور 450 دعوتنامه برای مهاجران اکسپرس اینتری، بزرگترین قرعه کشی خود را برگزار کرد. مهاجران دعوت شده براساس سیستم جامع امتیاز بندی به حداقل 300 امتیاز نیاز داشتند. 
در تاریخ 8/6/1400 آلبرتا بزرگترین قرعه کشی خود را از سال 2019 انجام داد و 400 دعوتنامه برای مهاجران اکسپرس اینتری که حداقل 301 امتیاز داشتند، صادر کرد. 
آلبرتا از زمان شروع قرعه کشی ها در ژانویه 2021، حدود 4.007 مهاجر اکسپرس اینتری را دعوت کرده تا از طریق برنامه مهاجرت استانی اقدام کنند. در ماههای پایانی سال 2020 یک وقفه در این قرعه کشی ها به وجود آمد. آلبرتا می تواند در سال 2021 حدود6.250 دعوتنامه صادر کند. 


برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا چگونه کار می کند؟


برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا یک برنامه مهاجرت استانی پیشرفته است. از طریق این برنامه استان می تواند مهاجرانی که در سیستم اکسپرس اینتری فدرال پروفایل دارند و واجد شرایط هستند را انتخاب کنند. 
سیستم اکسپرس اینتری یک سیستم مدیریتی برای سه برنامه مهاجرتی فدرال با مهارت بالا است: برنامه نیروی کار ماهر فدرال، برنامه نیروی متخصص فنی فدرال و کلاس تجربه کار کانادایی. 
اگر واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری هستید به شما براساس سن، تحصیلات، سابقه کار، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه و دیگر عوامل امتیاز می دهند.
اداره مهاجرت کانادا به صورت منظم قرعه کشی های اکسپرس اینتری را انجام می دهد و مهاجرانی که بالاترین امتیاز را دارند را برای اقامت دائم دعوت می کنند.
مهاجران از طریق سیستم اکسپرس اینتری بدون دعوتنامه مهاجرت استانی می توانند اقدام کنند، اما افرادی که امتیاز کمتری دارند برنامه مهاجرت استانی را انتخاب می کنند. مهاجران برنامه مهاجرت استانی به صورت خودکار 600 امتیاز دریافت می کنند. مهاجرانی که امتیاز پایینی دارند در قرعه کشی جدید آلبرتا امتیاز دریافت کرده و امتیاز آنها به 901 می رسد و برای دریافت دعوتنامه قبولی در قرعه کشی بعدی اکسپرس اینتری کافی است.
اکسپرس اینتری راه اصلی مهاجرت به کانادا به عنوان نیروی کار ماهر است. کانادا سالانه حدود 110.000 مهاجر اکسپرس اینتری را می پذیرد. مهاجران واجد شرایط پروفایل خود را در وبسایت اداره مهاجرت کانادا ارسال می کنند. آنها امتیاز را دریافت کرده و هر دو هفته یکبار اداره مهاجرت مهاجرانی که بالاترین امتیاز را دارند برای اقامت دائم دعوت می کند.
آلبرتا در غرب کانادا و دو شهر بزرگ کلگری و ادمونتون در این استان است و این استان به علت داشتن پارک های ملی معروف مثل بانف و یاسپر یکی از زیباترین مناطق آمریکای شمالی است. 

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن