بازگشایی مجدد برنامه تجربه کار کانادایی

بازدیدکنندگان : 1884 نفر 1401/03/16
بازگشایی مجدد برنامه تجربه کار کانادایی

بازگشایی مجدد برنامه تجربه کار کانادایی 

اگر تجربه کار در کانادا را دارید، به راحتی می توانید اقامت دایم کانادا را کسب کنید!

برنامه تجربه کار کانادایی Canadian Experience Class (CEC) روشی مطمئن جهت رسیدن به اقامت کاناداست، زیرا به جاب آفر نیاز ندارید، همچنین زمان بررسی پرونده کمتر از 6ماه است، در ضمن همه استانهای کانادا بجز کبک را شامل میشود، از سوی دیگر هزینه کمتری نسبت به برنامه های دیگر کانادا دارد و خوشبختانه آنلاین انجام می گردد.
برنامه تجربه کار کانادایی که از سپتامبر 2021 بسته شده بود مجددا از ژوئیه 2022 برابر 10تیر 1401 بازمی شود.

برنامه تجربه کار کانادایی در سال 2009 به عنوان مسیری برای تازه واردهایی که تجربه کار در کانادا را دارا هستند جهت اخذ اقامت دائم کانادا معرفی شد. دولت تمایل دارد دانشجویان و افراد با ویزای کار را با این روش در کانادا نگه دارد زیرا این افراد طی یک تا دوسال زندگی در کانادا با قوانین و فرهنگ آشنا هستند و شغل مشخص دارند و توانسته اند زبان را در سطح متوسط صحبت کنند.

برنامه تجربه کار کانادایی یک راه محبوب برای نیروی متخصص خارجی با ویزای موقت و همچنین افراد دارای مدرک تحصیلی خارج از کانادا که خواهان اخذ اقامت دائم کانادا هستند می باشد. این یکی از سه روش مهاجرتی اقتصادی است که توسط سیستم اکسپرس اینتری کانادا مدیریت می شود.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

چگونه واجد شرایط برنامه تجربه کار کانادایی شویم؟


برای اقدام جهت برنامه CEC یا تجربه کار کانادایی باید یکی از 3مسیر زیر را قبل از اقدام برای برنامه تجربه کار کانادایی طی کرده باشید:
  • همسرتان در حال تحصیل در کاناداست و شما ویزای کار همراه دارید.
  • با یک جاب آفر در کانادا کار کرده اید
  • با ویزای کار بعد از تحصیل در کاناداPGWP کار کرده اید

آشنایی با برنامه تجربه کار کانادایی


برنامه تجربه کار کانادایی به منظور ساده کردن مسیر اخذ اقامت دائم کانادا برای کسانی که تجربه زندگی یا کار در کانادا را داشته اند ایجاد شده. همچنین این برنامه برای کسانی که در کانادا تحصیل کرده اند به شرط انجام برخی مراحل دیگر قابل دست یابی خواهد بود. این برنامه توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا به منظور تشویق نیروی خارجی و فارغ التحصیلان برای ماندن در کانادا به وجود آمد.
نسبت به دو برنامه دیگر کانادا یعنی نیروی متخصص فدرال FSWP و نیروی متخصص فنی و حرفه ای کانادا FSTP مسیر مشخص تر و راحت تری به دلیل عدم نیاز به تمکن مالی و ارزیابی مدارک تحصیلی دارد.

واجدین شرایط برنامه تجربه کار کانادایی


در مقایسه با دیگر برنامه های اکسپرس اینتری این برنامه دارای شرایط بهتری برای واجد شرایط بودن می باشد:
  • داوطلب باید دارای سابقه یک سال کار تخصصی در طول 3 سال گذشته باشد.
  • داوطلب باید دارای مدرک زبان سی ال بی 7 در ناک A و سی ال بی 5 در بقیه گروه ها باشد.

چگونه به عنوان فارغ التحصیل بین المللی برای برنامه تجربه کار کانادایی واجد شرایط شویم؟


این برنامه مناسب افرادی هست که دارای سابقه کار در در کانادا هستند.  با این حال اگر یک دانشجو بین المللی بخواهد پس از فارغ التحصیلی در کانادا بماند می تواند یک مرحله اضافی را برای واجد شرایط بودن طی کند.
فارغ التحصیلان موسسات آموزشی کانادایی که واجد شرایط  هستند می توانند برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی PGWP اقدام کنند.این یک مجوز است که به شما اجازه می دهد تا حداکثر سه سال برای هر کارفرمای کانادایی با توحه مدت زمان تحصیل خود بدون پیشنهاد شغلی کار کنید. فارغ التحصیلان اغلب از این مجوز برای کسب تجربه کاری تخصصی یک ساله مورد نیاز استفاده و سپس برای برنامه تجربه کار کانادایی اقدام می کنند.

برنامه تجربه کار کانادایی یکی از 3 روش مهاجرتی اقتصادی است که توسط سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می شود. روش های دیگر مربوط به برنامه نیروی متخصص فدرال و برنامه نیروی متخصص فنی فدرال می باشد.
بعد از تعیین واجد شرایط بودن می توانید با مراجعه به وبسایت اداره مهارجرت کانادا پروفایل خود را ایجاد کنید.در وبسایت سیستم امتیاز بندی بر اساس سن، مهارت های زبان، تحصیلات و تجربه کار در اختیار شما قرار خواهد گرفت. متقاضیان مهاجرتی که دارای بالاترین امتیاز باشند دعوت نامه اقامت دائم کانادا را دریافت خواهند کرد. قرعه کشی اکسپرس اینتری هر دو هفته یکبار برگزار می شود و شما 60 روز فرصت دارید تا درخواست خود را به اداره مهاجرت ارسال کنید.

سابقه کار فول تایم در کانادا به چه معناست؟

سابقه کار فول تایم در کانادا یعنی متقاضی در طی یک هفته بتواند 30 ساعت با دستمزد کار کند. 82%نیروی کار کانادا یعنی 13.5 میلیون نفر به صورت فول تایم یا همان تمام وقت در کانادا کار می کنند. البته اگر شما در هفته فقط 10 ساعت کار کنید پاره وقت محاسبه می شوید برای محاسبه تمام وقت باید کارکرد 3 هفته خود را که مجموعه 30ساعت می شود را در نظر بگیرید یعنی سه سال کار هفته ای 10 ساعت برابر یکسال کار تمام وقت خواهد بود.
توجه کنید که سابقه کار حین تحصیل جزو این برنامه محاسبه نخواهد شد.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی

 مزایای برنامه تجربه کار کانادایی


ابن روش مسیری راحت را برای افرادی که دارای تجربه کار در کانادا هستند جهت اخذ اقامت دائم کانادا ایجاد می کند.تحقیقات اماری کانادا نشان می دهد که تجربه کار در کانادا کمک شایانی به بازار کار بعد از اخذ اقامت دائم می کند. همچنین معیار های واجد شرایط بودن در برنامه تجربه کار کانادایی کمتر از برنامه های دیگر می باشد. برای مثال واجدین شرایط برنامه تجربه کار کانادایی نیازی به ارائه مدرک تمکن مالی و ارزیابی مدارک تحصیلی ندارند.
دعوت نامه های برنامه تجربه کار کانادایی از جولای 2022 از سر گرفته خواهد شد
قرعه کشی های برنامه تجربه کار کاناداییی از سپتامبر2021 به ظور موقت جهت رسیدگی به پرونده های عقب مانده اکسپرس اینتری توسط ادراه مهاجرت متوقف شده بود. خوشبختانه اداره مهاجرت کانادا اخیرا اعلام کرده است که در اوایل جولای سال جاری شروع به دعوت از نامزهای هر سه برنامه های اکسپرس اینتری که برنامه تجربه کار کانادایی هم شامل آن است می کند. 

مراحل برنامه تجربه کار کانادایی


جهت دریافت اقامت دائم کانادا از طریق برنامه تجربه کار کانادایی متقاضی باید 6 مرحله را در طی کند:
1.    ساخت پروفایل CEC
2.    دریافت دعوتنامه ITA
3.    ارسال مدارک و دریافت AOR
4.    انجام انگشت نگاری بایومتریک
5.    بررسی مدارک توسط سفارت کانادا
6.    دریافت نامه لندیگ و اقامت دائم کاناد COPR

طبق آمار تا سال 2024 کانادا به دنبال پذیرش 110هزار مهاجر جدید از طریق برنامه اکسپرس اینتری خواهد بود، لذا شما می توانید برای بررسی شرایط مهاجرت خود به کانادا فرم ارزیابی موسسه مهاجرتی گنجی را تکمیل کنید.
canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
Elnaz Khakbiz1401/06/01
با سلام من در حال حاضر در کانادا مشغول تحصیل هستم همسرم هم مشغول به کار.
۳۵ ساله ام و در ایران لیسانس اتاق عمل گرفتم با ۳ سال سابقه کار.
برنامه جدید اکسپرس اینتری شامل ما می شود یا صبر کنم تا اتمام تحصیلم و بعد یک سال سابقه کار برای سی ای سی اقدام کنم؟ البته ترجیهم به هر چه سریع تر اقدام کردنه.
ممنون از راهنماییتون
  • گنجی
  • 1401/06/01
اگر شما الان فارغ التحصیل شده اید یا سابقه کار تمام وقت همسرتان یکسال شده باید بلافاصله اقدام کنید البته داشتن ایلتس نیز الزامی است در غیر اینصورت تامل کنید.
شیرین1401/03/07
سلام من باویزای توریستی دارای ویزای ۶ماه هستم مادر دوفرزند هستم .که اولی پی آر کانادا را دارد و دومی هم دانشجو هست .ومن به دنبال اقامت گرفتن هستم البته نمی توانم از راه سرمایه گذاری این کار را انجام بدهم چون توان مالی آنچنانی ندارم وباید فرزند دوم رادرادامه تحصیل ساپورت کنم .بدنبال کار درکانادا هستم .می خواستم ببینم راهی برای گرفتن جاب آفر هست وآیا من شانسی دراین خصوص دارم ۵۴ساله هستم و۲۹سال سابقه تدریس فیزیک دارم.مدرک لیسانس فیزیک دارم
ممنونم از پاسخگویی شما
  • گنجی
  • 1401/03/19
باید یک کارفرما برایتان جاب آفر بدهد و این نیازمند ارسال رزومه به کارفرماهای مختلفی است. ما در بخش کاریابی کانادا، امکان جستجوی رایگان را فراهم کردیم.

بهتر است برای سوپر ویزا اقدام کنید که مجوز حضور در کانادا را برای 5 سال دریافت نمایید.
با دعوتنامه و بیمه معتبر و مدارک توریستی می توانید برای سوپر ویزای کانادا اقدام کنید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن