راه حلهای کانادا برای جذب نیروی کار ماهر

بازدیدکنندگان : 1257 نفر 1400/09/29
راه حلهای کانادا برای جذب نیروی کار ماهر
راه حلهای کانادا برای جذب نیروی کار ماهر

سیستم مهاجرتی کانادا برای رفع کمبود نیروی کار طراحی شده است، اما سیستم فعلی با تقاضا برای نیروی کار ضروری هماهنگی و تطابق ندارد لذا انجمن کارفرماهای کانادا پیشنهاداتی را برای بهبود وضعیت نیروی کار ضروری کانادا ارائه می دهد.

یکی از دلایل این است که کانادا چند برنامه مهاجرتی برای نیروی کار در بخش مشاغل ماهر دارد که همیشه جزء مشاغل مورد تقاضا نیستند. مشاغل تعیین شده مثل پرستاری باعث می شود که نیروی کار واجد شرایط کمتری بتوانند در زمینه هایی که برای آن آموزش دیده اند کار کنند. 

این انجمن کانادایی گزارشاتی را در مورد اینکه چگونه این سیاست ها می تواند وضعیت بازار کار کانادا و مهاجران بیکار را بهبود ببخشد را منتشر کرد. 
یک چهارم از نیروی کار کانادا مهاجران هستند که در تولید مواد غذایی، حمل و نقل ، پرستاری و ارائه خدمات در مراکز توریستی نقش مهمی دارند. 
خود کانادایی ها به علت این که این مشاغل دستمزد پایینی دارند و پیشرفت شغلی ندارند، مایل به انجام این کارها نیستند. اما مهاجران تازه وارد این مشاغل را می پذیرند حتی اگر صلاحیت آنها بیشتر باشد. مثلا حدود 40 درصد از مهاجران تازه وارد به عنوان افرادی که از کودکان مراقبت می کنند یا در بخش خدمات پشتیبانی کار می کنند در حالی که صلاحیت آنها بیشتر از این مشاغل است و تحصیلات دانشگاهی دارند، اما این مشاغل نیازی به تحصیلات بالا ندارند. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
داشتن صلاحیت بالا برای مهاجران شاغل در مشاغل ضروری و برای کارفرمایان یک مشکل است. اگر مهاجران کم کار باشند از تحصیلات و مهارت های خود استفاده مناسبی نکرده و این بر روی درآمد و آینده شغلی آنها تاثیر گذاشته و مشارکت اقتصادی آنها را محدود می کند. این یک مشکل برای کارفرمایان است چون صلاحیت بالا باعث رضایت شغلی کمتر می شود و حفظ کارمندان را مشکل می کند. 

در اینجا به بیان چگونگی رفع مشکلات در بخش های اساسی و بهتر شدن نتایج کاری مهاجران تازه وارد می پردازیم. 

مسیرهای اقامت دائم برای نیروی کار ضروری

برای کاهش صلاحیت بیش از حد در مشاغل ضروری باید مسیرهای اقامت دائم بیشتری به نیروی کار ضروری ارائه داده شود. برنامه های مهاجرتی فدرال بیشتر برای مهاجرانی است که مدرک دارند. پس کارفرمایان باید موقعیت های شغلی را با مهاجرانی که صلاحیت بیش از حد دارند یا از دارای ویزای موقت هستند پر کنند. 
این گزارش دو راه حل برای مشکل صلاحیت بیش از حد ارائه می دهد.  اول اینکه کانادا باید در سیستم اکسپرس اینتری به کارهای ضروری امتیاز بیشتری بدهد. اکسپرس اینتری یک سیستم مدیریتی برای درخواست آنلاین برای بزرگترین برنامه های مهاجرتی مثل برنامه نیروی کار ماهر فدرال و کلاس تجربه کار کانادایی است. اکسپرس اینتری برنامه نیروی متخصص فنی فدرال را مدیریت می کند، اما از محبوبیت کمتری برخوردار است. 
با امتیاز بیشتر در سیستم اکسپرس اینتری شما شانس بیشتری برای دریافت دعوتنامه برای مهاجرت به کانادا دارید. براساس این مطالعات اگر کار ضروری در سیستم اکسپرس اینتری امتیاز بالایی داشته باشد، شانس نیروی کار ضروری برای دریافت اقامت دائم کانادا بیشتر می شود. 
راه حل دوم استفاده از برنامه هایی مثل برنامه اقامت موقت به دائم است. این برنامه را کانادا در اواسط شیوع کرونا برای پذیرش 90.000 نیروی کار موقت در مشاغل ضروری و فارغ التحصیلان  بین المللی ایجاد کرد. مهاجران باید یک پیشنهاد شغلی و شرایط لازم برای زبان را داشته باشند. برنامه فارغ التحصیلان بین المللی در مدت 25 ساعت پر شد. برنامه نیروی کار ضروری غیر بهداشتی در مدت دو ماه پر شد، و خدود 7.155 نفر از 20.000 کارمند مراقبت بهداشتی قبل از تاریخ تعیین شده درخواست دادند. 

همکاری با کارفرمایان و دولت ها

نیروی کار ضروری در مشاغلی کار می کنند که نیروی کار بیشتری برای آن است، اما دستمزد بالا به افرادی که در مشاغل با مهارت بالا هستند داده می شود. این مطالعات از دولت می خواهد که با کارفرمایان همکاری کرده و کارهای ضروری را با پاداش و مزایا بهتر کنند. 
مطالعات می خواهند که همکاری بیشتر بین کارفرمایان و دولت ایجاد شود تا از نیروی کار موقت سوء استفاده نشود. اگر مجوز نیروی کار خارجی با یک کارفرمای خاص باشد کارگران را در موقعیت آسیب پذیری قرار می دهد. کارفرمایان باید استانداردهای کاری را رعایت کنند، مقامات فدرال و استانی می توانند برای رعایت این استانداردها توسط کارفرمایان نظارت کامل داشته باشند. 

ارزیابی مدارک تحصیلی

ارزیابی مدارک تحصیلی یک مشکل طولانی مدت برای مهاجران تازه وارد است و باعث فرآیند صلاحیت بیش از حد می شود. مراحل شناسایی اعتبار بسیار پر هزینه و طولانی است. این موضوع مانع کار مهاجرانی می شود که واجد شرایط آن شغل هستند، مثل پرستار واجد شرایطی که به عنوان کمک پرستار کار می کند. 
این یک موضوع چند وجهی است که پاسخ روشنی برای آن وجود ندارد. تصورات فردی کارفرمایان از تحصیلات و تجربه کاری خارجی این مشکلات را بیشتر می کند. 
این مطالعات می گوید تعصب و تبعیض در استخدام باعث می شود که بعضی از مهاجران در شغلهایی مشغول به کار شوند که در آنجا از همه مهارت های آنها استفاده نمی شود. دولت باید پاسخ هماهنگی برای این مشکلات داشته باشد که نیاز به همکاری کارفرمایان، تنظیم کنندگان  و سایر نهادهای مرتبط دارد. 

اطلاعات مربوط به ورک پرمیت در کانادا را تجزیه و تحلیل کنید

این انجمن می گوید دولت باید خود برنامه IMP و تاثیر اقتصادی آن را تجزیه و تحلیل کند. این برنامه ویزای کار برای رسیدگی به اهداف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کانادا ایجاد شده است. برای این برنامه برخلاف برنامه نیروی کار موقت خارجی، کارفرمایان نیازی به انجام ارزیابی تاثیر بازار کار ندارند. 
اطلاعات محدودی در مورد اینکه کدام گروههای نیروی کاری موقت از طریق برنامه IMP وارد شده و در کدام بخش ها کار می کنند، وجود دارد. اطلاعات بیشتر به محققان کمک می کند تا بفهمند که آیا بخش های ضروری ورک پرمیت براساس برنامه IMP را دارند یا نه. و اینکه نتایج اعتماد کارفرما به برنامه IMP از نظر دسترسی به کار و نتایج شغلی مهاجران به چه صورت خواهد بود. 
این مطالعات می گوید عدم ارزیابی تاثیر بازار کار در برنامه IMP باعث می شود که به بررسی تاثیر استخدام یک کارگر موقت در بازار کار محلی نپردازیم و این باعث ایجاد رقابت شغلی می شود. 
این مطالعات می گوید دولت باید از سیاست هایی که براساس این اطلاعات باشد برای مقابله با تعصب و تبعیض در بازار کار استفاده کند. 
دینک می گوید، این کار با جمع آوری اطلاعات در مورد جنبه های مختلف هویت نیروی کار مثل نژاد، جنسیت، وضعیت مهاجرت و ارتباط آن با نتایج مشاغل انجام می شود. 
این مطالعات می گوید که این کار به محققان کمک می کند تا بفهمند که چه گروههایی در چه مشاغل و بخش هایی کار می کنند و در چه شرایطی از طریق کدام مسیرهای مهاجرت و در کجا نیاز به تغییر است. این مطالعات به اطلاع رسانی در مورد سیاست های مهاجرتی و سیاست های هدفمند برای بخش ها و مشاغل کمک می کند. 

مسیرهایی را برای تحرک شغلی ایجاد کنید

توصیه نهایی در این مطالعات برای سیاستمداران، گسترش مسیرهای پیشرفت شغلی و تحرک در مشاغل ضروری است. بسیاری از مشاغل ضروری هیچ امکانی برای پیشرفت شغلی ندارند و تغییر به بخش های دیگر برای دنبال کردن فرصت های شغلی به خصوص برای افرادی که محدودیت ویزا دارند یا در مشاغل تعیین شده کار می کنند بسیار سخت است. این موضوع باعث می شود که کارگران خانگی به دنبال این مشاغل نروند. 
این مطالعات نشان میدهد که شناخت اعتبار و ایجاد مکان های کاری گسترده فقط بخشی از ایجاد تحرک شغلی در مشاغل است. 
بخش دیگر شناخت مهارت های قابل انتقال نیروی کار ضروری و ایجاد فرصت هایی برای ایجاد و ارتقای مهارت برای آنها برای اینکه واجد شرایط برای شغل هایی با درآمد بالاتر باشند، است. 
این مطالعات می گوید این کار در ابتدا برای نگهداری شاید غیر معمول باشد. اما اقداماتی برای بهبود کیفیت شغل و آوردن مهاجران به مهارت های مناسب، در نهایت باعث جذب و ایجاد یک مسیر عادلانه و پایدار برای استعداد ها می شود. 


telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن