رشد نرخ اشتغال در کانادا طی نوامبر 2021

بازدیدکنندگان : 781 نفر 1400/09/29
رشد نرخ اشتغال در کانادا طی نوامبر 2021
رشد نرخ اشتغال در کانادا طی نوامبر 2021

کانادا در ماه نوامبر 154.000 شغل ایجاد کرد و بیکاری 6 درصد کاهش پیدا کرد. 

با افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری مثل دوران قبل از کرونا، اطلاعات جدید نیروی کار نشان می دهد که کانادا در مسیر رشد اقتصادی است.
در نوامبر گذشته کارفرمایان کانادایی 154.000 شغل را ایجاد کردند. نرخ رشد مشاغل در ماه گذشته از پیش بینی تحلیلگران که 38.000 بود هم بیشتر شد و به نرخ ماه اکتبر نزدیک شد. این نرخ رشد باعث افزایش نرخ اشتغال حتی یک درصد بالاتر از قبل از کرونا شد. و نرخ بیکاری حدود 6 درصد کاهش پیدا کرد که حدود 0.3 درصد نسبت به ماه فوریه 2020 است. 
نظر سنجی از نیروی کار شرایط بازار کار را در هفته 7 تا 13 نوامبر نشان می دهد. اقدامات مربوط به واکسیناسیون و دیگر اقدامات بهداشتی شبیه ماه اکتبر بود. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی


کمبود نیروی کار با وجود افزایش اشتغال


استخدام در ماه نوامبر توسط بخش خصوصی به صورت پاره وقت و تمام وقت انجام شد. اما کانادا در بخش های توریستی، خرده فروشی و پزشکی کمبود نیروی کار دارد. در ماه سپتامبر یک میلیون شغل خالی در کشور وجود داشت. 
کمک های مالی دولت برای کرونا در ماه اکتبر به پایان رسید. بعضی از تحلیلگران می گویند که شاید مردم را مجبور کرده باشند تا پیشنهادهای شغلی را بپذیرند. از جمله این اقدامات بهبود شرایط برای افرادی بود که آنها از اینکه به کار برگردند دلسرد بودند. بعضی انجمن ها کانادا می گوید عدم افزایش دستمزد به خصوص در کارهای خدماتی با دستمزد پایین یک مانع بزرگ بود. 
لیام دالی اقتصاد دان می گوید، رشد شغلی در ماه نوامبر نشان می دهد که خروج ازبهبود شرایط کاری برای کانادایی ها باعث بازگشت کارگران به سمت مشاغل می شود اما این امر به تنهایی برای رفع کمبود نیروی کار که بر چندین صنعت تاثیر می گذارد کافی نیست.

 ناتان جانزن گفت، با وجود افزایش سطح اشتغال هنوز کمبود نیروی کار در بخش های خدماتی وجود دارد. همانطور که در بانک های کاریابی در کانادا می توان دید بعضی مشاغل دارای آگهی های شغلی بسیار بالایی هستند.
این اقتصاد دان گفت، استخدام در بخش های خدمات اقامتی و غذایی از 5 اکتبر افزایش داشته اما هنوز بیشتر از 200.000 بخش زیر سطح قابل قبول هستند. هزینه های مسافرت و مهمان نوازی افزایش پیدا کرده اما با وجود اینکه نرخ بیکاری کاهش یافته هنوز نیروی کار کافی برای اینکه آن مشاغل را پر کنند وجود ندارد. 


telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن