روز جهانی زن و حضور زنان ایرانی در کانادا

مسیر نما :
بازدیدکنندگان : 2294 نفر 1400/12/17
روز جهانی زن و حضور زنان ایرانی در کانادا
روز جهانی زن و حضور زنان در کانادا

مهاجرت ایرانیان به کانادا در زمان شیوع کرونا با وقفه همراه شد، اما بهترین کشور برای مهاجرت کاری طی سال های گذشته کانادا بوده، که بازار کار خوبی برای مهندسین و استارتاپ ها داشته. براساس گزارشات بلومبرگ، تورنتو یک شهر معروف برای زنان شاغل است. بلومبرگ به بررسی نحوه رتبه بندی 15 شهر جهان از نظر کیفیت زندگی برای زنانی که به دنبال شغل خود هستند پرداخته است. تورنتو در رتبه بندی از نظر کیفیت زندگی برای زنانی که شاغل هستند رتبه اول را دارد.

براساس اطلاعات اداره مهاجرت کانادا در سال 2021 تعداد زیادی از ایرانیان به کانادا مهاجرت کرده اند. در سال گذشته حدود 11.000 ایرانی وارد کانادا شدند و کانادا جزء هشتمین کشور و بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان در سال 2021 بوده است. از سال 1975 کانادا مقصد جذابی برای ایرانیان بوده است. 
بیشتر ایرانیانی که به کانادا می آیند تحصیلکرده و به زبان انگلیسی کاملا مسلط هستند. ایرانیان با تمکن مالی خوب از طریق سرمایه گذاری برای دریافت اقامت کانادا اقدام می کنند. براساس اطلاعات آماری کانادا در سال 2021 حدود 400.000 ایرانی در کانادا زندگی می کنند. ایرانیان مقیم کانادا در شاغل رده بالا کانادا مشغول اند و بهترین شهر کانادا برای ایرانیان؛ تورنتو، مونترال، ونکوور می باشد. با کمی جستجو به سایت ایرانیان مقیم کانادا می رسید که در شامل انجمن ها، موسسات فرهنگی و علمی خواهند بود و نشاندهنده حضور خوب ایرانیان کانادا در جامعه هست.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

83 درصد از خانم های کانادایی بین 25 تا 54 سال در سال 2018 در بازار کار اشتغال داشته اند.

بر اساس آمار های ارائه شده توسط سازمان آمار کانادا در روز بین المللی زن 8 مارچ، بیش از 83 درصد از خانم های کانادایی بین 25 تا 54 سال در سال 2018 مشغول به کار بوده اند و یا به دنبال کار بوده اند.
این نرخ مشارکت در سال 2018 کاملا با سال 1950 که در آن تنها 21 درصد از خانم های کانادایی در بازار کار مشغول به کار بوده اند، در تضاد است. خوشبختانه تا سال 1991 این نرخ به 75.9 درصد افزایش پیدا کرد.
 

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان


طبق آمار سال 2016 کانادا، 97110 نفر ایرانی در شهر تورنتو، 46255 نفر در ونکوور، 23410 نفر در مونترال و حومه و بقیه در دیگر شهرها زندگی می کنند.
مثلا در خیابان یانگ تورنتو تعداد زیادی مغازه ایرانی وجود دارد که Little Persia نامیده می شود.
 

زبان رسمی کانادا

انگلیسی و فرانسوی زبان رسمی مردم کانادا هستند. معمولا هر شهری در کانادا یک زبان غالب است.  زبان رسمی ایالت کبک کانادا فرانسوی است اما زبان رسمی ونکوور کانادا انگلیسی است. به علت تنوع مهاجران، تنوع زبانی زیادی در کانادا است. زبان انگلیسی در ایران از مقطع راهنمایی تا پایان دبیرستان آموزش داده می شود. همه دانشجویان دانشگاهها می توانند در دوره های زبان انگلیسی یا فرانسه شرکت کنند. با مهارت در زبان انگلیسی در کانادا، مهاجران ایرانی می توانند سریع با محیط کانادا سازگار شوند. هرچند برنامه آموزش زبان کانادا به صورت رایگان برای تازه واردان به این کشور به نام مرکز خدمات موزائیک Mosaic و کانون خدمات مهاجرتی بریتیش کلمبیا Success و ISS وجود دارد.

 

راه های مهاجرت به کانادا

کانادا برنامه های مهاجرتی مختلفی دارد. نرخ پایین زاد و ولد، جمعیت پیر و سالخورده باعث شده است که کانادا برنامه های مهاجرتی مختلفی را ایجاد و اجرا کند. روشهای مهاجرت به کانادا شامل نیروی متخصص و کارآفرینی و ویزای کار و سرمایه گذاری است. در کنار آن ویزای تحصیلی و برنامه های اسپانسرشیپ می تواند مفید باشد.
کانادا حدود 81 برنامه مختلف مهاجرتی دارد.  در دو سال گذشته برنامه های اکسپرس اینتری کانادا ، مهاجرت استانی کانادا ، اسپانسرشیب خانواده و ویزای دانشجویی کانادا راه های مهاجرت به کانادا هستند. 
کانادا ظرفیت پذیرش مهاجران را در سالهای گذشته بسیار افزایش داده است. در برنامه مصوب مهاجرتی 2022_ 2024 کانادا حدود 431.645 مهاجر را می پذیرد. سال گذشته کانادا بیشتر از 405.000 مهاجر را برای اقامت دائم پذیرفت. 

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی

ویزای دانش آموزی کانادا

سیستم آموزشی کانادا به نام K-12 شناخته می شود و برنامه های آموزشی با کیفیت و برای همه افراد از هر قوم و نژادی را فراهم می کند. براساس گزارشات  سازمان همکاری و توسعه اقتصادی  OECD در مورد نرخ سواد، دانش آموزان کانادایی در برابر دیگر کشورهای عضو این سازمان، توانایی زیادی در خواندن داشتند. دانش آموزان مهاجر در کانادا نسبت به دانش آموزان غیر مهاجر از نظر سطح مطالعه و درسی بسیار بالاتر بودند. 
در کانادا دانشگاهها و کالج های زیادی وجود دارد. براساس گزارشات مجله انگلیسی Times Higher Education دانشگاههای تورنتو، بریتیش کلمبیا، مک گیل و دانشگاه مک مستر جزء 100 دانشگاه برتر جهان هستند. 
کانادا برنامه های اقامت دائم برای دانشجویان بین المللی هم دارد. فارغ التحصیلان بین المللی که دوره تحصیلی هشت ماهه را گذرانده اند واجد شرایط دریافت مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی هستند، و از این طریق تجربه کار کانادایی را بدست می آورند که واجد شرایط برنامه های مهاجرتی می شوند. 
در ویزای دانش اموزی کانادا، متقاضی زیر 18 سال باید تمکن مالی عالی برای پرداخت هزینه ها داشته باشد. احتمال قطعی برای ویزای همراه دانش آموزی کانادا نیست مگر اینکه شرایط خاص داشته باشند مانند پرونده مهاجرتی که در ایسنتاگرام توضیح داده شد. اگر سوالی در مورد تمکن مالی برای ویزای دانش اموزی در کانادا داشتید از طریق تلگرام ما جویا شوید.
 

کیفیت زندگی در کانادا

براساس شاخص زندگی بهتر در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، کانادا از نظر موارد زیر بالاتر از حد متوسط است:
  • مسکن
  • رفاه
  • امنیت شخصی
  • وضعیت سلامتی
  • ارتباطات اجتماعی
  • کیفیت محیط زندگی
  • شغل و درآمد
  • تعادل کار و زندگی
  • آموزش و مهارت
  • مشارکت مردمی

 حدود 73 درصد از افراد 15 تا 64 ساله در کانادا شغل مشخص دارند. کانادا نهمین اقتصاد بزرگ جهان است. 
 

تنوع فرهنگی کانادا

از سال 1970 در زمان نخست وزیری پیر ترودو چند فرهنگی در کانادا به وجود آمده است و کانادایی ها با وجود کرونا از مهاجران استقبال می کنند. در کشور کانادا مهاجرانی با ملیت ها، مذهب ها، زبان ها و نژادهای مختلف وجود دارد. 
ایرانیان بخشی از فرهنگ کانادا هستند. مراسم ایرانیان مثل نوروز در کانادا برگزار می شود و نخست وزیر کانادا جاستین ترودو سال نو را به ایرانیان تبریک می گوید. ایرانیان در کانادا موفقیت های زیادی داشته اند مثل حسن خسروشاهی که فروشگاه زنجیره ای فیوچر شاپ را تاسیس کرد، کریم حکیمی که آزمایشگاه اپتیکال حکیم را تاسیس کرد و خانواده قرمزیان مرکز خرید معروف وست ادمونتون را ایجاد و توسعه دادند. مهاجران ایرانی وارد پارلمان کانادا شده اند و در سمت های مهم دولتی شاغل هستند. نمایندگان فعلی مجلس کانادا، علی سیروس احساسی و مجید جوهری هستند. 

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن