صدور 90 دعوتنامه برای نیروی کار خارجی در کبک

بازدیدکنندگان : 787 نفر 1400/03/09
صدور 90 دعوتنامه برای نیروی کار خارجی در کبک
صدور 90 دعوتنامه برای نیروی کار خارجی در کبک

این چهارمین قرعه کشی برای گروه نیروی متخصص کبک در سال 2021 است که دارای پروفایل امتیازبندی در Arrima بوده اند.
کبک 90 مهاجر را دعوت کرد تا در تاریخ 27 می 2021 برابر 6/3/1400 برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.
اداره مهاجرت کبک مهاجران برنامه نیروی متخصص را دعوت کرد تا پروفایل امتیازی خود را در سیستم آنلاین کبک Arrima ثبت کنند.
سیستم مهاجرتی کبک برای اسکیل ورکر، در واقع برای شناسایی مهاجرانی که باعث رشد اقتصادی کبک می شوند ایجاد شده است. نیروی کار ماهری که قصد اقامت در کبک سیتی، مونترال یا منطقه ای در کبک را دارند، براساس سیستمی متفاوت از دیگر نقاط کانادا بررسی و ارزیابی می شوند. نیروی کار ماهر یا فارغ التحصیلان بین المللی در کبک از طریق برنامه نیروی کار ماهر کبک می توانند پرونده مهاجرتی خود را به کبک ارسال کنند.
Arrima سیستم آنلاینی برای نیروی کار خارجی که علاقه مند به مهاجرت استان کبک هستند، می باشد. هر فرد 18 ساله یا بالاتر می تواند پروفایل امتیازی خود را به سیستم Arrima ارائه دهد.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

در آخرین قرعه کشی دو گروه از مهاجران به استان کبک دعوت شدند:


_ افرادی که پیشنهاد کاری معتبری داشتند.
_ افرادی که به عنوان دیپلمات، افسر کنسولی، نماینده سازمان ملل یا نماینده هر سازمان دولتی که در استان کبک فعالیت می کند و کارکنان آنها.

این چهارمین قرعه کشی امسال اداره مهاجرت کبک است، قرعه کشی های دیگری در تاریخ 26 ژانویه، 30 مارس و 29 آوریل برگزار شد. در حال حاضر 476 مهاجر دعوت شدند تا در سال 2021 پرونده خود را به این استان ارسال کنند.
برنامه های مهاجرتی کبک براساس معیارهای متفاوت از دیگر برنامه های مهاجرتی کانادا اداره می شود. اما تصمیم گیری نهایی بر عهده اداره مهاجرت کانادا است.
کبک دومین استان پر جمعیت کانادا است، پایتخت ان شهر کبک سیتی و بزرگترین شهر آن مونترال است. مونترال یک مرکز تجاری و صنعتی برای رشد بخش های فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی است. براساس توافق نامه کانادا و کبک در سال 1991 دولت کبک مسئول انتخاب نیروی کار ماهر و کارآفرینان و سرمایه گذاران به این استان است. برنامه های مهاجرتی را اداره مهاجرت کبک مدیریت می کند و گواهی انتخاب کبک CSQ را ارائه می دهد. مهاجرانی که گواهی انتخاب کبک را دریافت می کنند برای اقامت دائم کانادا می توانند درخواست به بخش فدرال کانادا ارائه دهند.

سیستم پذیرش آنلاین کبک Arrima


نیروی کار ماهر خارجی که می خواهد از طریق برنامه نیروی کار منظم کبک اقدام کنند، باید پروفایل امتیازی خود را در سیستم آنلاین Arrima ثبت کنند. 
Arrima در سال 2018 برای مدیریت برنامه نیروی کار ماهر منظم و ساده سازی سیستم دریافت پرونده ها که قبلا براساس اولین مراجعه اولین خدمات بود، ایجاد شد.
مهاجران 18 سال به بالا که از طریق برنامه نیروی کار ماهر منظم می خواهند اقدام کنند، پروفایل امتیازی خود را در سیستم Arrima ایجاد کرده و بعد از آن در سیستم مهاجرتی قرار می گیرند.
اداره مهاجرت کبک واجد شرایط ترین مهاجران را براساس نیازهای بازار کار و توانایی فرد برای سازگاری با جامعه کبک دعوت می کند. دارا بودن مدرک زبان فرانسه شانس بیشتری را در پروفایل خواهد داشت.
کسانی که برای اقامت دائم کانادا دعوتنامه دریافت می کنند، 60 روز فرصت دارند تا پرونده کامل مهاجرتی خود  را با هزینه های پرداخت شده و همه اسناد و مدارک لازم را ارائه دهند.

اهداف مهاجرتی برنامه ریزی شده کانادا

استان کبک و دولت فدرال به دنبال گسترش اهداف مهاجرتی در سالهای آینده هستند. در سال 2021 کبک 47.500 مهاجر را می پذیرد و کانادا به دنبال پذیرش 400.000 مهاجر از طریق برنامه های مختلف مهاجرتی است. 
استان کبک در سال 2021 حدود 26500 تا 31200 مهاجر را از طریق برنامه های مختله مهاجرتی می پذیرد. 19.400 تا 22.400 نیروی کار ماهر و 1.500 تا 2.300 مهاجر برنامه سرمایه گذاری و 5.600 تا 6.500 مهاجر را از طریق برنامه های دیگر مهاجرتی می پذیرد. 62 درصد از مهاجران کبک از مهاجران گروه نیروی متخصص و سرمایه گذاری هستند. 

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
اسماء1401/03/07
اینکه می گویند قانون 96 کبک تصویب شده چه پیامدی دارد؟
  • گنجی
  • 1401/03/19
هدف از قانون 96 کبک حمایت از زبان فرانسه می باشد که آقای لگو نخست وزیر کبک ان را حمایت می کند.
طبق آن مهاجران شش ماه بعد از ورود باید مکاتبات شان را با بخش های دولتی کبک (بجز مدارس، دانشگاه ها و بیمارستان ها) به زبان فرانسه داشته باشند نه انگلیسی برای همین کلاس های رایگان زبان فرانسه فراهم شده که به متقاضی همچنین ماهانه 750 دلار کانادا می دهند.
قانون 96 کبک مخالفان و موافقانی دارد. مخالفان مانند وکلا حتی طرح را به سازمان ملل برای بررسی بیشتر ارسال کرده اند و جاستین ترودو نیز بررسی جزئیات لایحه را خواسته است، هرچند وی سابقه تدریس زبان فرانسه در ونکوور را داشته. موافقان نیز از سوی دیگر تمایل دارند که زبان فرانسه را در استان کبک بیشتر صحبت کنند.
 

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن