لیست مشاغل کبک 2022 بدون نیاز به LMIA منتشر شد

بازدیدکنندگان : 6941 نفر 1400/12/09
لیست مشاغل کبک 2022 بدون نیاز به LMIA منتشر شد
لیست مشاغل کبک بدون نیاز به LMIA منتشر شد

با توجه به اینکه کبک با کمبود نیروی کاری روبه رو است دولت کبک سیاست های مهاجرتی خود را طوری تنظیم کرده است تا به مهاجران زیادی اجازه ورود بدهد و مشاغل مورد تقاضای کبک در سال 2022 را منتشر کرد.

برنامه های مهاجرت به کبک جدیدا اجرا شده و برنامه های مهاجرتی قبلی در کبک گسترش پیدا کرده است تا اسکیل ورکر کبک به سادگی استخدام شوند. این برنامه ها مثل توافق نامه ای که سال گذشته بین کبک و اتاوا امضاء شد تا تعداد نیروی کار موقت خارجی در محل کار از 10 درصد به 20 درصد افزایش پیدا کند و مشاغلی که به آموزش در زمان کار نیاز دارند از انجام ارزیابی تاثیر بازار کار معاف می شوند.
کبک فهرست مشاغل مورد تقاضای کبک در سال 2022 را مشخص کرده است برای این مشاغل نیازی نیست که کارفرمایان نشان دهند که در زمان استخدام نیروی کار موقت خارجی، تلاشی برای آگهی تبلیغاتی استخدام را را انجام دهند. به صورت کلی می توانند از مراحل ارزیابی تاثیر بازار کار آسان شده استفاده کنند.
این لیست جدید مشاغل مورد تقاضا از 181 شغل تعیین شده سال گذشته هم، بیشتر شده است. در حال حاضر 228 شغل واجد شرایط که می توانند از مراحل آسان شده ارزیابی تاثیر بازار کارLMIA استفاده کنند وجود دارد که تمام نیازهای نیروی کاری کبک را رفع می کند.
فهرست جدید مشاغل که دیروز منتشر شد سریعا قابل اجرا است. کارفرمایان یا نمایندگان آنها در مدت 30 روز می توانند درخواست هایی که سال گذشته ارسال شده را بررسی کنند. 
 

برنامه استانی کبک


هر سال کبک در تاریخ 24 فوریه فهرست مشاغل مورد تقاضا را برای کارفرمایانی که می خواهند نیروی کار موقت خارجی را با استفاده از فرآیند تاثیر بازار کار آسان شده استخدام کنند را منتشر می کند. هدف از انتشار این مشاغل استخدام نیروی کار موقت خارجی برای بخش هایی از کبک است که کمبود نیروی کاری را دارند. این مشاغل مورد تقاضا برای کمک به کافرمایانی است که نمی توانند نیروی کار کانادایی یا افراد مقیم دائم را برای مشاغل خود پیدا کنند. 
نرخ زاد و ولد در کبک بسیار پایین است و جمعیت سالخورده در این منطقه وجود دارد و دومین نرخ اشتغال مربوط به کبک است. براساس گزارش انجمن تجارت مستقل کانادا حدود 64 درصد از مشاغل کوچک در کبک با کمبود نیروی کاری روبه رو هستند. 
دولت کبک پیش بینی می کند که تا سال 2026 نیروی کاری موقت خارجی حدود 22 درصد از مشاغل خالی کبک را پر خواهند کرد. 
 

آسان شدن مراحل ارزیابی تاثیر بازار کار در کبک

کارفرمایان کانادایی قبل از اینکه برای انجام ارزیابی تاثیر بازار کار اقدام کنند باید نشان دهند که برای استخدام نیروی کاری کانادایی از طریق روشهای مختلف تبلیغ کرده اند و مدارکی را برای اثبات این تلاش خود باید ارائه دهند.
آنها باید برای یک موقعیت شغلی حداقل 28 روز تبلیغ کنند و با افراد واجد شرایط مصاحبه کنند تا به دولت کانادا نشان دهند که هیچ شهروند یا فرد مقیم دائم کانادا برای استخدام در این موقعیت شغلی وجود ندارد. 
کارفرمایان کبک که نیروی کار خارجی موقت را برای موقعیت های شغلی خاص استخدام می کنند باید برای انجام ارزیابی تاثیر بازار کار اقدام کنند اما می توانند این کار را به صورت ساده تر و سریع تر انجام دهند. 

فهرست مشاغل مورد تقاضای کبک توسط   Emploi-Québec و با همکاری وزارت مهاجرت کبک ایجاد شده است و براساس سیستم طبقه بندی ملی مشاغل کد ناک در سال 2016 است. 
اگر کارفرمایان کبکی از مشاغل تعیین شده برای استخدام نیروی کاری استفاده کنند باید از روش تسهیل شده ارزیابی تاثیر بازار کار استفاده کنند. 
مقامات فدرال و استانی باید درخواست هایی که می خواهند ارزیابی تاثیر بازارکار را انجام دهند را تایید کنند. کارفرمایانی که می خواهند کارگران خارجی را استخدام کنند باید فرم درخواست و مدارک را به اداره اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا و وزارت مهاجرت کبک ارسال کنند.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

سیستم آریما کبک


وزارت مهاجرت کبک جزئیات قرعه کشی Arrima را هرچند وقت یکبار اعلام می کند و سازمان گنجی در تلگرام اطلاعیه ان را منتشر می کند.
مهاجرانی که برای اقامت دائم از وزارت مهاجرت کبک دعوتنامه دریافت کرده اند، باید پروفایل ابراز علاقه خود را در سیستم Arrima ثبت کرده باشند. 
کبک به علت زبان فرانسوی و میراث فرهنگی خود موقعیت منحصر به فردی برای مهاجرت به کانادا دارد. یکی از برنامه های مهاجرتی کبک برنامه نیروی کار ماهر کبک است که مهاجران براساس تحصیلات، تسلط به زبان، تجربه کاری و ارتباط با استان ارزیابی می شوند. 
 

مهاجرت به کبک


امتیازبندی کبک و محاسبه امتیاز مهاجرت به کبک در بخش نیروی متخصص کبک سایت ما درج شده. دعوتنامه هایی که در تاریخ 20/8/1400 صادر شد مهاجرانی که پیشنهاد شغلی معتبر در خارج از منطقه متروپولیتن مونترال داشتند و افرادی که در کبک به عنوان دیپلمات، مقام کنسولی، نماینده سارمان ملل متحد یا نماینده هر سازمان بین دولتی فعال در استان اقامت داشتند را انتخاب کرد. 
آخرین قرعه کشی در واقع دوازدهمین قرعه کشی کبک و دومین قرعه کشی کوچک کبک بود که تا به حال این استان در سال 2021 انجام داده است. در نیمه دوم سال قرعه کشی ها معمولا بیشتر از 500 مهاجر را دعوت کردند. در کل 3.256 مهاجر در حال حاضر دعوت شده اند تا از طریق سیستم Arrima برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. 
 

اسکیل ورکر کبک چیست


این برنامه برای افرادی است که برای کار در استان کبک با مرکزیت مونترال مستقر می شوند. این برنامه بیشتر برای نیروی کار ماهر و فارغ التحصیلان بین المللی که می خواهند برای کار به کبک مهاجرت کنند، می باشد.
مهاجرانی که برای اقامت دائم کانادا انتخاب می شوند حداکثر 60 روز فرصت دارند تا پرونده خود را ارسال کنند و هزینه های بررسی پرونده را پرداخت کنند. کبک پرونده های کامل را در مدت 6 ماه از تاریخی که همه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کرده است بررسی می کند. پرونده کامل شامل همه فرم ها و اسناد و مدارک است. 
در صورت موفقیت مهاجران گواهی انتخاب کبک CSQ را دریافت می کنند. مهاجران با استفاده از این گواهی می توانند برای اقامت دائم کانادا به دولت فدرال استفاده کنند. 
افرادی که می خواهند در کبک اقامت کنند براساس سیستمی متفاوت از مهاجرانی که می خواهند در جای دیگر کانادا اقامت کنند ارزیابی می شوند. برنامه های مهاجرتی کبک توسط استان مدیریت می شوند که از دیگر برنامه های فدرال کانادا متفاوت است و ظرفیت پذیرش بالایی در سال 2022 در بین استانهای دیگر کانادا خواهد داشت.
 

طرح پذیرش مهاجران در کبک برای سال 2022


کبک اهداف پذیرش مهاجران در سال 2022 را منتشر کرده است. بیشتر مهاجران تازه وارد از طریق برنامه های مهاجرت اقتصادی مثل برنامه نیروی کار ماهر کبک و برنامه تجربه کبک وارد استان می شوند. 
این طرح شامل پذیرش 49.500 تا 52.500 مهاجر در سال 2022 از طریق همه برنامه های مهاجرتی و پذیرش 18.000 مهاجر اضافی برای رسیدن به اهدافی است که در سال 2020 به علت شیوع کرونا توسط دولت فدرال تحقق پیدا نکرد. یعنی بیشتر از 70.000 مهاجر در سال 2022 در کبک پذیرفته می شوند. 
برنامه تجربه کبک یک برنامه مهاجرتی سریع است که پرونده ها را در مدت شش ماه بررسی می کند. فارغ التحصیلان خارجی و افرادی که تجربه کاری کبک را دارند گواهی انتخاب کبک را دریافت کرده و می توانند از طریق آن برای اقامت دائم اقدام کنند. 
برای اطلاع از لیست مشاغل روی لینک زیر کلیک کنید:
فهرست مشاغل مورد تقاضای کبک در سال 2022

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 3
رومینا الکا1401/06/16
سلام خوبین
برای ویزای کانادا مهر دادگستری لازم است آیا؟
من برای برنامه اکسپرس اینتری میخام اقدام کنم فعلا-
ممنون میشم پاسخ بدین-یا از کجا باید بپرسم؟!
  • گنجی
  • 1401/06/17
با توجه به هر نوع ویزا(توریستی، کار، اقات دائم) انجام مهر دادگستری یا خارجه متفاوت است.
در برنامه اکسپرس اینتری باید ترجمه رسمی انجام گیرد و اگر در برنام استانی باشید نوع مهر ها اعلام شده.
ابراهیم د1401/04/11
سلام
با توجه به اینکه پزشکان متخصص جزو رشته های مورد نیاز کبک ۲۰۲۲هست شما میتونین پذیرش بگیرین
  • گنجی
  • 1401/04/13
بله
ما شرایط خوبی برای پذیرش پزشکی در کانادا داریم ولی نیاز به اطلاعات سن و شغل و تحصیلات و نمره زبان شما داریم.
پزشکی در کبک شانس بالایی بعد از کرونا دارد وتحصیل پزشکی در کبک کانادا جزو پرطرفدارترین رشته هاست. ولی باید در مورد کسپر و ام کت و ایلتس بررسی شوید.
حتی ما در سایت شرایط تحصیل رایگان در کبک را درج کردیم که در تلگرام کاناداگنجی می توانید بیابید.
شرایط و هزینه های تحصیل در کبک کانادا از دانشگاه مک گیل تا لول و ... هر کدام متقاوت است ولی درامد خوبی از 260هزاردلار سالانه دارد.
 
بسطام1401/02/15
اگر در آریما شرکت کنیم و مدرک زبان فرانسه نداشته باشیم کی از قبولی اطلاع می بابیم
مهندسی صنایع سن 38 و ایلتس 5 و فامیل در مونترال
  • گنجی
  • 1401/02/28
بدون مدرک زبان بی 2 شانسی ندارید

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن