مهاجرت به کانادا برای مهندسین کامپیوتر

بازدیدکنندگان : 1727 نفر 1400/10/14
مهاجرت به کانادا برای مهندسین کامپیوتر
مهاجرت به کانادا برای مهندسین کامپیوتر

صنعت فناوری کانادا رشد زیادی دارد و به دنبال دعوت از متخصصان فناوری برای استقرار در کانادا است. اگر تجربه کاری مناسب، مهارت و تحصیلات را به عنوان یک نیروی کار متخصص در بخش کامپیوتر داشته باشید چند راه برای دریافت اقامت کانادا برای شما وجود دارد. چون این مشاغل تقاضای زیادی را در کانادا دارند. کانادا مکان مناسبی برای افرادی است که تجربه و تخصص در زمینه  آی تی و کامپیوتردارند چون صنعت فناوری آن در حال رشد است. تورنتو در رتبه سوم استعدادهای فناوری در آمریکای شمالی قرار گرفته است. 

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
اولین قدم برای بررسی شرایط مهاجرت یک متخصص کامپیوتر دانستن کدناک شغلی وی است. شما بعد از فارغ التحصیلی و کسب تجربه حداقل 3 سال در کار خودتان یک شرح وظایف خواهید داشت که با آن می توانیم طبق سرفصل های مشاغل کانادا که بنام NOC شناخته می شوند یک کد شغلی برای شما تعریف کنیم. برای این کار رزومه تان را برای ما واتس اپ کنید. در ادامه چند نمونه را مثال می زنیم:

مشاغل با کد ناک 2233 

افرادی که در زمینه کامپیوتر و آی تی شاغل هستند در زیرشاخه هایی قرار می گیرند و در کار خود از رایانه ها، نرم افزارها، شبکه ها، سرورها و دیگر فناوری ها برای کارخود استفاده می کنند. شرح وظایف این مشاغل از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است. شغلهای زیادی هستند که در گروه فناوری اطلاعات قرار می گیرند لذا شرح شغل هر کدام متفاوت خواهد بود. 

میانگین حقوق در کانادا 47 تا 100 هزار دلار در سال است. سایر مشاغل مرتبط به فناوری اطلاعات شامل:

_ کد ناک 2147، مهندسین کامپیوتر به جز مهندسان و طراحان نرم افزار
_ کد ناک 2173، مهندسان و طراحان نرم افزار
_ کد ناک 0213، مدیران کامپیوتر و سیستم های اطلاعاتی
_ کد ناک2281، تکنسین های شبکه های کامپیوتری
_ کد ناک 2172، تحلیل گران اطلاعات 
_ کد ناک 2175، توسعه دهندگان وبسایت


شرایط لازم برای مشاغل مرتبط با کامپیوتر در کانادا


برای بیشتر مشاغل مرتبط با کامپیوتر فرد باید مدرک لیسانس داشته باشد، اما بعضی از کارفرمایان مدرک کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر یا آی تی یا یک رشته مرتبط را قبول می کنند. بیشتر کارفرمایان کانادایی حداقل سه سال تجربه کار مرتبط با کامپیوتر را می خواهند، و 5 تا 10 سال تجربه برای موقعیت های سطح بالا. دارا بودن مدرک زبان ایلتس بالای 6 الزامی است مگر برای استارت اپ.

گزینه های مهاجرت به کانادا برای متخصصان کامپیوتر

اکسپرس اینتری فدرال کانادا

اکسپرس اینتری بهترین راه برای این است که نیروی کار ماهر اقامت دائم کانادا را با هزینه کم بدست آورد. سه برنامه در اکسپرس اینتری وجود دارد شامل: برنامه نیروی کار ماهر فدرال، برنامه نیروی متخصص فنی فدرال و کلاس تجربه کار کانادایی. افرادی که تجربه فناوری اطلاعات را دارند می توانند به سیستم اکسپرس اینتری وارد شوند و منتظر دریافت دعوتنامه اقامت دائم کانادا باشند. 
همانطور که در اپلیکیشن گنجی نوشتیم، در اکسپرس اینتری باید بالای 450امتیاز یعنی آیلتس سی ال بی 9 و سن زیر 33 را داشته باشید.

برنامه مهاجرت استانی کانادا

برنامه های مهاجرت استانی در سیستم اکسپرس اینتری هستند اما برای نیروی کاری ماهری که می خواهند در یک استان یا منطقه خاصی اقامت داشته باشند، مناسب هستند. دو برنامه مهاجرت استانی برای متخصصان فناوری اطلاعات شامل برنامه فناوری انتاریو و بریتیش کلمبیا است. مهاجران بعد از دریافت دعوتنامه مهاجرت استانی، برای اینکه در قرعه کشی بعدی اکسپرس اینتری دعوت شوند شانس زیادی دارند، زیرا می توانند 600 امتیاز اضافه از استان دریافت کنند.

ویرای استارت آپ کانادا

دولت کانادا برنامه ویزای استارت آپ را برای جذب کارآفرینانی که می خواهند در کانادا کسب و کاری را ایجاد کنند اجرا کرد. این برنامه برای جذب متخصصان بخش کامپیوتر بوده و معیارهای انتخاب متفاوتی با دیگر برنامه های نیروی کار ماهر دارد. برای اینکه واجد شرایط این برنامه باشید باید یک بیزینس واجد شرایط، نامه لتر آو ساپورت از یک سازمان تعیین شده، شرایط زبان و پول کافی برای راه اندازی بیزینس پلن و هزینه های مرتبط را داشته باشید. بعد از ارسال پرونده متقاضی و تیم وی امکان ورود سریعتر به کانادا با ورک پرمیت را دارند.

برنامه استعدادهای جهانی کانادا

آخرین مسیر برای استعدادهای فناوری که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند این برنامه است. این یک برنامه آزمایشی است که بعد از ورود به کانادا و کسب تجربه در یک کار شروع می شود. بسیاری از مهاجران بعد از دریافت تجربه کاری در کانادا، اقامت دائم را دریافت کرده اند. از طریق برنامه استعدادهای جهانی کارفرمایان کانادایی می توانند متخصصان فناوری را استخدام کرده و در مدت چهار هفته به کانادا بیاورند. برای واجد شرایط بودن فرد باید در یکی از هفت بخش تعیین شده مهارت داشته باشد و دستمزدی متناسب با شرایط کاری را بگیرد یا فارغ التحصیل دکترا با عملکرد و مهارت بالا و یا کارشناسی ارشد باشد. 


telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 3
کسری1401/04/04
سلام خدمت جناب گنجی، آیا این برنامه در دستور کار اداره مهاجرت قرار گرفته است و می شوداقدام کرد؟
  • گنجی
  • 1401/04/09
بله
الان شرایط خوبی دارد ولی حتما باید مدرک زبان و سوابق کاری مرتبط با کامپیوتر داشته باشید
مصطفی1401/03/07
من وهمسرم مهندس نرم افزار و آی تی هستیم و آیلتس 7.5 هم داریم.آیا میتوانیم برای کانادا اقدام کنیم؟ اکسپرس اینتری یا استانی.
  • گنجی
  • 1401/03/24
بله
برای اکسپرس اینتری استانی در انتاریو و بریتیش کلمبیا شانستون خوب است
در اینستاگرام گنجی بخش اکسپرس را بخوانید.
ایرج1400/11/02
در مورد برنامه استعدادهای جهانی کانادا لطفا راهنمایی بفرایید.
  • گنجی
  • 1400/11/12
برای برنامه های فوق شرایط سخت است. رزومه بفرستید بررسی می کنیم.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن