بهترین کشور برای مهاجرت متخصصان IT و کامپیوتر

بازدیدکنندگان : 3577 نفر 1401/01/24
بهترین کشور برای مهاجرت متخصصان IT و کامپیوتر
بهترین کشور برای مهاجرت متخصصان IT و کامپیوتر
ویزای جدید برنامه فناوری کانادا برای نیروی کار ماهر 

کانادا به علت کمبود مهندس کامپیوتر به دنبال جذب استعدادهای بخش IT است. شورای نوآوران کانادایی از کانادا می خواهد تا به متخصصان فناوری ویزای کاری بدون پیشنهاد شغلی بدهد. 

 بعد از کرونا نیاز به ارائه خدمات انلاین زیاد شده و مهندسین کامپیوتر بیشترین سهم را در این بخش خواهند داشت، لذا برای رفع کمبود نیروی کار در بخش فناوری، شورای نوآوران کانادا طی 13 پیشنهاد زیر از دولت فدرال کانادا درخواست کرد که ویزایی به نیروی کار ماهر بخش کامپیوتر بدهد تا این نیروی متخصص بتوانند بدون داشتن پیشنهاد شغلی به کانادا بیایند. 
 

13 پیشنهاد مهم برای حمایت از صنعت تکنولوژی کانادا: 

این ویزای جدید که ویزای فناوری با ظرفیت بالا نامیده می شود بیشتر برای متخصصانی مثل زیر می باشد:
  • برنامه نویسان کامپیوتر
  • فناوری اطلاعات
  • طراح اپلیکیشن
  • امنیت شبکه
  • پایگاه داده
  • و گرایش های هوش مصنوعی، رباتیک، معماری کامپیوتر، الگوریتم و محاسبات.
از طریق این ویزا افراد می توانند کار کنند، شغل خود را تغییر دهند و حتی در دریافت اقامت دائم کانادا به آنها کمک می کند. 

شورای فناوری در کانادا با توجه به اهداف خود در جذب مهندسی کامپیوتر در کانادا می گوید که بیشتر افرادی که می خواهند ورک پرمیت بگیرند برای اینکه واجد شرایط باشند باید پیشنهاد شغلی داشته باشند. این شرط یک مانع بزرگ برای افرادی است که می خواهند در کانادا کار کنند. اگر برنامه نویسان و مهندسان که در مشاغل مورد تقاضا کار می کنند برای ورود به کانادا ورک پرمیت داشته باشند شغل مورد نظر خود را پیدا می کنند.
شیوع بیماری کرونا در کانادا باعث افزایش دور کاری کارمندان شده است و لذا دولت کانادا باید با مشورت با بخش خصوصی راهی را پیدا کند تا نیروی کار با مهارت بدون پیشنهاد شغلی به کانادا بیایند. آمادگی شرکت ها و صنایع فناوری به صورت آنلاین این امکان را برای کارمندان ایجاد می کند که از راه دور کار کنند. 

طبق نظر آقای گنجی وکیل رسمی مهاجرت کانادا، این پیشنهاد براساس برنامه ای است که در انگلیس انجام شده است که به برنامه نویسان، مهندسان یا متخصصان اجاز می دهد بدون پیشنهاد شغلی وارد کشور شوند. کانادا به عنوان قطب فناوری در دنیا است مثلا شرکت نرم افزار Gatik در سال گذشته برای جذب استعدادهای بومی موجود در واترلو و دانشگاه تورنتو یک مرکز تحقیقاتی در تورنتو افتتاح کرد. از این رو آقای گنجی تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا را توصیه می کند، قبلا نیز در تلگرام در مورد بورسیه رشته کامپیوتر در کانادا توضیح دادیم. اگر در مورد بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته کامپیوتر سوال دارید در پایین صفحه کامنت بگذارید.
ویزای فناوری جدید درخواست های ورک پرمیت برای مشاغل مورد تقاضا در مدت کمتر از دو هفته بررسی می کند. اما شورای فناوری کانادا به دنبال بررسی درخواست ورک پرمیت در مدت 48 ساعت است. 
دولت کانادا می تواند با ایجاد مسیری برای ورود نیروی کار ماهر فناوری به کانادا، تعداد نیروی کار ماهری که می توانند در شرکت های کانادایی استخدام شوند را افزایش دهد بدون اینکه شرکت ها با انجام مراحل اداری وقت گیر به استخدام افراد ماهر بپردازند. 

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

اسکیل ورکر کبک برای مهندسین کامپیوتر


دولت کبک نیز شرایط خوبی برای مهندسین کامپیوتر دارد که طبق آن نیروی کار خارجی در بخش هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و تصویرسازی و جلوه های ویژه رایانه ای از سال گذشته می توانند پرونده مهاجرتی خود را ارسال کنند. این برنامه آزمایشی پنج ساله سالانه 550 مهاجر و اعضای خانواده آنها را می پذیرد.
 

اسکیل ورکر بریتیش کلمبیا برای مهندسین کامپیوتر


برنامه آزمایشی فناوری بریتیش کلمبیا مسیری مطمئن برای کسب اقامت دائم کانادست. در برنامه آزمایشی بریتیش کلمبیا برای مهندسین کامپیوتر، افرادی که در یکی از 29 شغل تعیین شده در بریتیش کلمبیا پیشنهاد شغلی دارند اقامت دائم اعطا می شود.
پیشنهاد شغلی باید برای حداقل یکسال باشد و در زمان درخواست باید حداقل 120 روز از زمان آن باقی مانده باشد.


شورای فناوری از دولت کانادا می خواهد با ارائه خدماتی به شرکت ها برای مدیریت سیستم مهاجرت، مسیر اقامت دائم نیروی کار فناوری را آسان کند یعنی ورک پرمیتی که براساس سیاست صنعت فناوری عمل می کند و فقط برای کارفرمایان خاص و مشاغل فنی مورد تقاضا  است. زیرا الان رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا مورد نیاز است.
این شورا پیشنهادهایی مثل ایجاد سیستم دیجیتالی برای اینکه نیروی کار فناوری به راحتی دور کاری داشته باشند و بررسی کد طبقه بندی ملی مشاغل بنام ناک برای مشاغل در حال تغییر فناروی در کانادا را ارائه داد.  آنها از دولت کانادا می خواهند تا مدارک و گواهی بین المللی را برای دریافت ویزای کانادایی به رسمیت بشناسند.
 

دریافت ویزای کانادا برای مهندسین کامپیوتر در مدت دو هفته  

دولت کانادا برنامه هایی را برای مهاجرت و ورک پرمیت نیروی کار فناوری ارائه می دهد. کانادا برنامه استعدادهای جهانی را با توجه بازار کار رشته کامپیوتر در کانادا برای نیروی کار کامپیوتر و های تک  دارد که از طریق آن نیروی کار متخصص بخش آی تی می تواند در مدت دو هفته ورک پرمیت موقت را دریافت کند. این کار یکی از اهداف شرکت های فناوری است تا که شرکت ها به سادگی بتوانند نیروهای کاری با استعداد را استخدام کنند. 
از طریق برنامه استعدادهای جهانی کارفرمایان می توانندبدون تبلیغات، ارزیابی تاثیر بازار کار را انجام دهند. از این طریق شرکت هایی که رشد بالایی دارند می توانند به آسانی نیروی کار خارجی را استخدام کنند. کارفرمایان باید از طریق یک شرکت معروف وراد برنامه استعداد جهانی شوند. کانادا فقط در مدت دو هفته درخواست های برنامه سریع استعداد جهانی را بررسی می کند یعنی فقط چهار هفته طول می کشد تا یک فرد خارجی از طریق این برنامه به کانادا بیاید. 
کارفرمایانی که می خواهند استعدادهای ماهر را برای مشاغل مورد تقاضا استخدام کنند باید از طریق برنامه استعداد جهانی اقدام کنند و درآمد مهندس کامپیوتر در کانادا را مد نظر قرار دهند، این درآمد سالانه بصورت میانگین 93858دلار یا 48دلار در ساعت می باشد کمترین درامد سالانه 78هزار دلار و بیشترین درامد 135هزاردلار خواهد بود. البته استارت اپ های مبتنی بر مهندسین کامپیوتر که نمونه های آن را در سایت قرار دادیم تا 500هزار دلار در سال را برای هر شریک استارت آپ کانادا پیش رو خواهند داشت.

کارفرمایان باید شرایط مربوط به حقوق و دستمزد نیروی کار ماهر را رعایت کنند. نیروی کار خارجی که از طریق برنامه استعداد جهانی استخدام می شوند حقوق و دستمزد معمول یا بالاتر از معمول را دریافت می کنند.

 حقوق و دستمزد مهندسین کامپیوتر کانادا به این صورت تعریف می شود:

  •  میانگین حقوق و دستمزد شما براساس بانک مشاغل کانادا بنام Job Bank
  •  حقوق و دستمزدی که کارفرما به کارگران در موقعیت مشابه در مکان مشابه و با همان مهارت و تجربه می دهد. 
  •  حداقل حقوق و دستمزد که در لیست مشاغل استعدادهای جهانی مشخص شده است. 

برای  کاریابی مهندسان کامپیوتر در کانادا در اینستاگرام گنجی در لینک پایین کامنت دهید.
در برنامه استعداد جهانی معافیت هایی برای ورک پرمیت وجود دارد. نیروی کار بسیار ماهر در مشاغل با کد طبقه بندی ملی نوع A یا 0 می توانند برای 15 روز در یک دوره شش ماهه یا 30 روز در یک دوره 12 ماهه بدون ورک پرمیت وارد کانادا شوند. متخصصانی که در موسسه تحقیقاتی با بودجه عمومی کار می کنند می توانند برای مدت 120 روز در سال بدون ورک پرمیت به کانادا بیایند. 
سازمان مهاجرتی گنجی تا به حال راهگشای هزاران مهاجر و دانشجوی خارجی به کانادا بوده است. شما هم اگر قصد مهاجرت یا تحصیل در کانادا را دارید همیشه با تجربه ترین و بهترین ها را انتخاب کنید. 

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 6
لیلی یو1401/09/09
با سلام ضمن تشکر بابت پاسخگویی فرزند اینجانب دارای مدرک لیسانس مهندسی کامپیوتر با معدل بالای 17 و آیلتس اکادمیک 6.5 که البته رایتینگ آن 5.5 می باشد که برای دو دانشگاه نیوفالند و کی برتون اپلای کرد ولی بدلیل رایتینگ 5.5 درخواست وی ریجکت شد . حال سوال من اینتست که بامدرک لیسانس می تواند برای اسکیل ورکر درخواست دهد یا باید ارشد داشته باشد ؟
  • گنجی
  • 1401/09/09
رشته کامپیوتر برای تمامی استان های کانادا خوب است ایشان الان دو راه دارد:
-درخواست دانشجویی برای استانهای کبک و انتاریو با ایلتس اکادمیک 6
-اسکیل ورکر استانی با ایلتس جنرال 6.5
رشته ارشد در اکسپرس فدرال مهم است.
محسن1401/04/11
سلام وقت بخیر،
میخواستم ببینم به چه صورت برای این ویزا و یا ویزاهای کاری مشابه میتونم اقدام کنم؟
لطفا راهنمایی بفرمایید
با تشکر
  • گنجی
  • 1401/04/13
برای ویزای کار مهندسین کامپیوتر نیاز به رزومه ومدرک زبان و سن شما داریم 
در واتس اپ ارسال فرمایید تا شرایط مهاجرت مهندس کامپیوتر به کانادا را بررسی و امتیازبندی نماییم
مهرنوش1401/03/07
سلام من ۵۰ سالمه و دخترم ۸ ساله از چه طریقی میتونم برم کانادا . البته خواهرم ونکوور هست
  • گنجی
  • 1401/03/16
برای ویزای توریستی شما باید اقدام شود.
برای اینکار باید دعوتنامه رسمی از خواهر، مدارک مالی برای اثبات تمکن مالی و نحوه پرداخت هزینه های کانادا، سند بنام و مدارک شغلی معتبر داشت.
امکان ویزای تحصیلی برای فرزندتان نیز در مقطع ابتدایی کم است.
راحیل1401/02/15
سلام روز بخیر
در رابطه با مهاجرت برنامه نویس کامپیوتر نیاز به داشتن مدرک آیلتس هم هست ؟ممنون بابت پاسخگوییتون
  • گنجی
  • 1401/02/21
بله بدون مدرک زبان روش خاصی برای مهاجرت کانادا نیست. 
مهدی - ن.1401/01/29
با سلام،
در ارتباط با اخذ ویزای کار بدون پیشنهاد شغلی برای متخصص ای تی و کامپیوتر لطفا بفرمایید متقاضی چه شرایطی باید داشته باشد شامل تحصیلات ، سابقه کار ،هزینه هاو مدت زمان پروسه اخذ ویزا و سایر اطلاعات که در برنامه ریزی برای انجام این امر ضروری خواهد بود.
با تشکر فراوان
  • گنجی
  • 1401/02/05
همه موارد بستگی به رزومه شما دارد، تحصیلات مرتبط با کامپیوتر همراه با سابقه کار بیش از 3 سال با بیمه و مدرک زبان از وارد مهم است
رزومه CV را واتس اپ کنید
احسان1401/01/21
سلام و وقت بخیر.
من الان با ویزای توریستی در کانادا هستم. رشته دانشگاهی من هم برنامه نویسی است و در زمینه شبکه به مدت ۱۰ سال کار کردم.
حالا که اینجا هستم می توان برای ورک پرمیت اقدام کنم؟ و مشغول به کار شوم؟
با تشکر از شما
  • گنجی
  • 1401/01/27

بله می توانید پست آخر اینستاگرام ما مربوط به شما است:

https://www.instagram.com/canada_ganji

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن