نگاه کارفرمایان استان های آتلانتیک کانادا نسبت به استخدام مهاجران

بازدیدکنندگان : 780 نفر 1400/07/14
نگاه کارفرمایان استان های آتلانتیک کانادا نسبت به استخدام مهاجران
نگاه کارفرمایان استان های آتلانتیک کانادا نسبت به استخدام مهاجران

کارفرمایان نگاه مثبتی به مهاجران دارند، آنها در زمان استخدام به علت کمبود نیروی کار با مشکلاتی روبه رو هستند، زیرا کارفرمایان آتلانتیک کانادا نیروی کار را به سختی استخدام می کنند چون متقاضیان تجربه و مهارت کافی برای استخدام را ندارند.

این اطلاعات براساس گزارشی از  مرکز هریس در دانشگاه مموریال در نیوفاندلند که به بررسی نگاه کارفرمایان نسبت به استخدام مهاجران و دانشجویان بین المللی در استانهای آتلانتیک کانادا پرداخته است. 
این گزارش به بررسی نگرش و دیدگاه کارفرمایان در مورد مشکلات مربوط به ادغام مهاجران تازه وارد به بازار کار آتلانتیک کانادا می پردازد.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی


آتلانتیک کانادا چهار استان شرقی کانادا است:

نیوبرانزویک
نیوفاندلندو لابرادور
نواسکوشیا
جزیره پرنس ادوارد


برنامه مهاجرتی آتلانتیک یک برنامه مهاجرتی سریع است که کارفرمایان در این چهار استان اتباع خارجی را برای مشاغلی که نیروی کار برای آن وجود نداشته استخدام می کنند. دولت فدرال از طریق این برنامه آزمایشی تا آخر سال 2021 بیشتر از 7000 مهاجر و خانواده های آنها را در این چهار استان می پذیرد.
نیوبرانزویک یکی از استانهای دریایی شمال شرقی کانادا است که تنها استان دو زبانه رسمی است و حدود 30 درصد از جمعیت آن زبان فرانسه را به عنوان زبان اول صحبت می کنند. شهرهایی مثل فردریکتون، سنت جان و مونکتون در این استان قرار دارند. 
نیوفاندلند ولابرادور شرقی ترین استان کانادا هستند که از دو جزیره لابرادور و نیوفاندلند تشکیل شده است. تعداد زیادی از جمعیت این استان در مرکز استان سنت جان زندگی می کنند. هوای سردی دارد.
نواسکوشیا یک استان کوچک کانادایی است این استان از شبه جزیره نواسکوشیا، کیپ تون و بیشتر از 3000 جزیره کوچکتر تشکیل شده است. پایتخت آن هالیفاکس است. این استان به علت ساحل زیبا و غذاهای لذیذش مشهور است. مرکز بررسی پرونده های مهاجرتی فدرال کانادا در این استان واقع شده است.
جزیره پرنس ادوارد از چندین جزیره تشکیل شده است. این جزیره به علت زمین های سرسبز کشاورزی، سواحل زیبا، گردشگری و ماهی گیری بسیار معروف است. یکی از کارتون های تلوزیونی به نام آنشرلی در این جزیره بوده است.

بیشتر کارفرمایان آتلانتیک کانادا که از مهاجران و دانشجویان بین المللی درخواست دریافت کرده بودند و 88 درصد کارفرمایان گفتند که تجربیات مثبتی با کارگران مهاجر دارند. آنها تاثیر مثبتی از مهاجران دریافت کردند، چون فهمیدند که نیروی کار خارجی که قبلا استخدام کرده بودند، سخت کوش، ماهر و قابل اعتماد بودند.
این دیدگاه مثبت نشان می دهد که کارفرمایان در آتلانتیک کانادا علاقه زیادی به استخدام مهاجران دارند. اما استانها برای نگه داری این مهاجران در این مناطق مشکل دارند.

نرخ مهاجرت پایین در آتلانتیک کانادا


بحران جمعیتی در آتلانتیک کانادا وجود دارد. این منطقه مشکل کاهش نرخ باروری و کاهش جمعیت را دارد. به علاوه دانشجویان بین المللی که برای تحصیل به این مناطق می آیند به دنبال فرصت های شغلی که که مطابق با خواسته های آنها است، هستند.
خروج مهاجران از این مناطق به علت اشتغال است. در نتیجه دولت ها، کارفرمایان و موسسات آموزشی برای توسعه و جذب مهاجران، دانشجویان بین المللی و نیروی کار موقت در این مناطق استراتژی هایی را ایجاد کرده اند.
در سال 2010 این منطقه 3 درصد از مهاجران را پذیرفت، در حالی که 6.5 درصد از جمعیت کانادا در این منطقه است. در سال 2016 این میزان به 5 درصد افزایش یافت. دولت فدرال کانادا برنامه آزمایشی آتلانتیک کانادا را در سال 2017 به عنوان یک مسیر اضافی برای مهاجرت ایجاد کرد. از آن زمان مهاجرت به این منطقه افزایش پیدا کرد. در سال 2018 مهاجرت به این مناطق 22 درصد و در سال 2019 مهاجرت 26 درصد افزایش داشته است. 
با این وجود آتلانتیک کانادا کمترین میزان مهاجرت و اقامت را دارد. اما بسیاری از مهاجران دوست دارند که شهرهای بزرگ مثل تورنتو، ونکوور یا مونترال را انتخاب کنند.


آتلانتیک کانادا برای حفظ مهاجران باید چه کارهایی را انجام دهد؟


این مطالعات چند توصیه را برای ادغام و حفظ مهاجران و دانشجویان بین المللی در بازار های کاری این مناطق را نشان می دهد.
یک توصیه معرفی دستورالعمل های مهاجرتی است که نیازهای کارفرمایان را در این مناطق رفع می کند. کارفرمایان باید استخدام کنند اما متقاضیان کم هستند. یک راه حل دیگر این است که دستورالعمل های مهاجرتی را طوری تنظیم کنید که نیازهای نیروی کار را رفع کند.
توصیه دیگر معرفی آموزش های بین فرهنگی برای مهاجران و کارفرمایان است تا راحت در محل کار با هم ارتباط برقرار کنند. این موضوع بسیار مهم است چون نگرانی های اصلی کارفرمایان در مورد مهارت های زبانی، تفاوت های فرهنگی، محیط کار و حفظ آنها است.
این موضوع ما را به یک توصیه دیگر می رساند: تغییر شیوه های کاری برای کمک به حفظ و نگه داری مهاجران.
نشان های بهبود در این زمینه ها وجود دارد. در ابتدای امسال اداره مهاجرت کانادا گفت، که حفظ و نگه داری مهاجران در این مناطق بسیار بهتر شده است.
کارفرمایان پیشنهاد کردند که دولت ها، شرکت های شهرک سازی و سازمانهای غیر دولتی برای حمایت از مسائلی مثل اشتغال همسر، تحصیل کودکان، مسکن مناسب و ارزان، مراقبت های بهداشتی و بهبود روابط اجتماعی مهاجران باید تلاش های بیشتری  را انجام دهند.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن