نیاز به تجربه کار کانادایی برای ثبت نام و دریافت مجوز در انتاریو حذف شد

بازدیدکنندگان : 1814 نفر 1400/08/07
نیاز به تجربه کار کانادایی برای ثبت نام و دریافت مجوز در انتاریو حذف شد
تغییرات انتاریو برای کمک به مهاجران برای کار در رشته مورد نظر خود

در صورت تصویب این قانون جدید، تغییرات جدید اولین نوع خود در کانادا است. انتاریو قانونی را ارائه می دهد که براساس آن مهاجران آموزش دیده خارجی می توانند در زمینه تخصصی خود کار کنند. در صورت تصویب این قانون، مشکل مهاجران برای پیدا کردن شغل براساس صلاحیت آنها حل می شود، یعنی نیاز به تجربه کار کانادایی برای ثبت نام و دریافت مجوز حرفه ای نیست. این تغییرات برای بعضی از مشاغل غیر کادر بهداشت مثل مهندسان، معماران، لوله کش ها، برقکاران، حسابداران، آرایشگران، معلمان و مربیان کودک می باشد. 

در خبر های رسانه گفته شد که وزارت کار با وزارت بهداشت همکاری می کند تا مشخص شود که آیا آنها می توانند این تغییرات را در مورد مشاغل بهداشت و سلامت هم اعمال کنند یا نه. 
مهاجران جدید بعد از ارائه یک آزمون زبان برای مهاجرت، برای دریافت مجوز حرفه ای لازم نیست آزمون زبان دیگری را ارائه دهند.
انتاریو به مهاجران اجازه می دهد که در شرایط خاص که نیاز فوری به نیروی کار خاص است سریع ثبت نام کنند همان طور که در دوران کرونا این کار انجام شد. تغییرات جدید باعث می شود که صدور مجوز به سرعت و به موقع انجام شود. در حال حاضر زمان صدور مجوز برای بعضی از مشاغل شاید تا 18 ماه یا بیشتر طول بکشد یعنی کارگران در این مدت نمی توانند مشغول به کار باشند. 
در انتاریو کمبود نیروی کار وجود دارد و صدها هزار شغل بدون نیروی کار خالی مانده است. اما مهاجران تازه وارد در این استان بدون هیچ دلیل دیگری جز بروکراسی و تشریفات اداری باید برای پیدا کردن شغل خود بسیار تلاش کنند. 
این مهاجران افرادی هستند که آموزش، تجربه و شرایط لازم برای کار در صنایع پر رونق که انتاریو در آنجا به نیروی کاری نیاز دارد را دارند اما از کار در آن مشاغل محروم هستند. اگر این تغییرات تصویب شود انتاریو اولین استان در کانادا است که به یکسان سازی فرصت های شغلی در مشاغل تعیین شده می پردازد و کارگرانی که به اینجا می آیند فرصت ایجاد زندگی بهتر برای خود و عزیزانشان را دارند.  
به گفته مک ناتون فقط 25 درصد از کل مهاجران در انتاریو در رشته تحصیلی خود مشغول به کار هستند در حالی که در 293.000 شغل کمبود نیروی کار وجود دارد. اگر این مشکل حل شود تولید ناخالص داخلی در انتاریو افزایش پیدا می کند و به میزان 20 میلیارد دلار می رسد. 
سخنگوی رسانه انتاریو گفت، اطلاعات بیشتر در مورد مقررات در هفته آینده منتشر می شود. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
 

برنامه مهاجرت استانی انتاریو برای نیروی کار ماهر


سومین قرعه کشی برنامه مهارت های مورد تقاضای انتاریو انجام شد و طی آن انتاریو 72 مهاجر را دعوت کرد تا برای برنامه مهاجرت استانی اقدام کنند. 
سیستم جدید امتیازی انتاریو جایگزین مدل قدیمی اولین مراجعه اولین خدمات می شود، یعنی مهاجران می توانند در هر زمان برای دریافت دعوتنامه انتاریو ثبت نام کنند. به عبارت دیگر برای دریافت دعوتنامه مهاجرت استانی از طریق برنامه مهاجرت استانی انتاریو اقدام می کنند. 
در برنامه مهارت مورد تقاضا نیروی کاری که پیشنهاد شغلی در انتاریو را دارند می توانند به صورت دائم در انتاریو کار و زندگی کنند. از طریق این برنامه کارفرما می تواند نیروی کار خارجی که مناسب بازار کار است را انتخاب کند. نیروی کار خارجی در صورتی می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند که از کارفرمای انتاریو پیشنهاد کار دائمی تمام وقت را دریافت کرده باشند و همه معیارهای لازم را داشته باشند و فرم کارفرما را از کارفرمای خود داشته باشند. 
برای واجد شرایط بودن برای برنامه آزمایشی منطقه ای مهاجران باید معیارهای هر یک از برنامه های پیشنهاد کاری کارفرما را داشته باشند. مهاجران باید پیشنهاد شغلی تمام وقت و دائم از کارفرمایان در یکی از این سه منطقه انتاریو را داشته باشند:
_ Chatham-Kent
Cornwall_
Quinte West/Belleville_

این برنامه آزمایشی دو ساله حدود 150 مهاجر را می پذیرد. مهاجران دعوت شده باید تجربه کاری در یکی از مشاغل زیر را داشته باشند که براساس کد ملی مشاغل ناک طبقه بندی شده است. برنامه مهاجرت استانی انتاریو بازاریابی و اطلاع رسانی را برای افزایش آگاهی کارفرمایان محلی و ارائه خدمات تجاری را انجام می دهد. هدف این برنامه آزمایشی این است که مهاجران ماهر را با مشاغل در مناطق کوچک و روستایی به هم مرتبط کند. مهاجران برای اینکه واجد شرایط برنامه پیشنهاد شغلی کارفرمای انتاریو باشند باید پیشنهاد شغلی داشته باشند و نیازی نیست که حضور فیزیکی در کانادا داشته باشند. برنامه پیشنهاد شغلی کارفرما به سه گروه تقسیم می شود: 
_ برنامه نیروی کار خارجی برای نیروی کار ماهر
_ برنامه دانشجویان بین المللی برای فارغ التحصیلان 
_ برنامه مهارت مورد تقاضا برای نیروی کاری بخشهای خاص مثل کشاورزی، ساختمان سازی، حمل و نقل 

برای اقدام از طریق این برنامه آزمایشی مهاجران باید فرم پذیرش را تکمیل کرده و به سیستم مهاجرتی انتاریو ارسال کنند. 
مهاجران دعوت شده باید تجربه کاری در یکی از مشاغل زیر را داشته باشند که براساس کد ملی طبقه بندی مشاغل ناک مشخص شده اند. 

مشاغل بهداشتی و کشاورزی:

_ کد ناک 3413، دستیار پرستار، کارکنان خدمات به بیماران
_ کد ناک 4412، نیروی کار کار در خانه و مشاغل مرتبط با آن به جز خانه داران
_ کد ناک 8431، نیروی کار در مزرعه 
_ کد ناک 8432، نیروی کار در مهد کودک و گلخانه
_ کد ناک 8611، نیروی کار برداشت محصول
_ کد ناک 9462، قصابان و تهیه کنندگان دام و طیور

تولید فقط خارج از منطقه بزرگ تورنتو

_ کد ناک 9411، اپراتور دستگاه های مواد معدنی و فلزات
_ کد ناک 9416، فلزکار و آهنگری
_ کد ناک 9417، اپراتور ابزارهای ماشینی
_ کد ناک 9418، اپراتور دستگاه های تولید محصولات فلزی 
_ کد ناک 9421، اپراتور ماشین آلات کارخانه شیمیایی
_ کد ناک 9422، اپراتور ماشین های تولید پلاستیک
_ کد ناک 9437، اپراتور ماشین آلات نجاری 
_ کد ناک 9446، اپراتور چرخ های خیاطی
_ کد ناک 9461، اپراتور کنترل و بسته بنید غذا و نوشیدنی و دیگر محصولات
_ کدناک 9523، مونتاژکنندگان، سازندگان، بازرسان و آزمایش کنندگان لوازم الکترونیکی
_ کد ناک 9526، مونتاژکنندگان و بازرسان مکانیکی
_ کدناک9536، نقاش ها، اپراتورهای فلزکاری و روکش
_ کد ناک 9537، مونتاژکننده، تکمیل کننده و بازرس محصولات

برنامه مهارت های مورد تقاضای انتاریو


این برنامه بیشتر بر روی تقاضای استان تمرکز دارد تا سطح مهارت مشاغل. برنامه های مهاجرتی مشاغلی را که دولت آنها را ماهر می نامد را در نظر می گیرند. اما انتاریو هنوز در مشاغلی که کم مهارت هستند کمبود نیروی کار را دارد. 
برای برنامه مهارت های مورد تقاضا درخواست دهید. نیروی کار خارجی با پیشنهاد شغلی واجد شرایط در انتاریو که نه ماه تجربه کار جمع شده در سه سال گذشته را دارند می توانند از طریق این برنامه اقدام کنند. تجربه کاری فصلی جزء شرایط مورد نیاز نیست. اگر مهاجر تعداد ساعات کاری مورد نیاز را داشته باشد، شاید کار پاره وقت هم مورد قبول باشد. تعداد ساعات کار برابر با 1200 ساعت اشتغال با حقوق در یک شغل در مدت 18 ماه است، و برای افرادی که چند شغل داشتند، باید حداقل 30 ساعت در هفته به مدت نه ماه در کل 1200 ساعت کار کرده باشند. 
موارد دیگر برای اینکه واجد شرایط باشیم وجود دارد. مهاجران باید تحصیلات دبیرستانی، نمره زبان حداقل 4 در همه مهارت ها و بودجه کافی برای تسویه حساب و دیگر شرایط را داشته باشند. 

چگونه برای مهاجرت به انتاریو امتیاز کسب کنیم؟

انتاریو پروفایل های امتیازی را براساس عوامل انسانی رتبه بندی می کند، که استان طبق آن مهاجرانی که برای رشد و پیشرفت مناسب هستند را انتخاب می کند. شما برای سطح مهارت پیشنهاد شغلی خود و تجربه کار کانادایی خود امتیاز دریافت می کنید.
سیستم امتیاز دهی برنامه مهاجرت استانی انتاریو با توجه به برنامه مورد نظر شما متفاوت است. به غیر از سطح مهارت و تجربه کاری، استان دستمزد، تحصیلات، تسلط به زبان رسمی و منطقه ای که در آن کار و تحصیل می کنید را در نظر می گیرد. استان 10 امتیاز برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار را برای مهاجران اختصاص می دهد. 


telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن