نیاز کانادا به نیروی کار در زمینه کامپیوتر

بازدیدکنندگان : 3357 نفر 1399/10/23
نیاز کانادا به نیروی کار در زمینه کامپیوتر
نیاز کانادا به نیروی کار در زمینه کامپیوتر

در حال حاضر نیاز به مشاغل در زمینه های فناوری اطلاعات و کامپیوتر نسبت به قبل از کرونا بیشتر شده است. شرکت های کانادایی به علت از دست دادن نیروی کار متخصص در زمینه کامپیوتر به دنبال جذب نیروی کار خارجی در بازارهای کار در کانادا می باشند.

گزارشهای شورای اقتصاد و نوآوری در ماه گذشته برابر دسامبر2020 به بررسی چگونگی  رفتار کانادا با استعدادهای جهانی می پردازد. 
 بیماری کرونا تاثیر منفی روی اقتصاد همه کشورها و کانادا داشته و سه میلیون شغل را تحت تاثیر قرار داده است. در زمان قرنطینه در شهرهای کانادا به مشاغل بخش فناوری اطلاعات، آی تی و مهندسی کامپیوتر ضربه بزرگی وارد شد ولی کم کم در حال بهبود است. مشاغلی مثل علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات رشد بیشتری داشتند، این مشاغل حتی از قبل از کرونا هم بیشتر رشد داشتند. نرخ اشتغال در این مشاغل STEM در ماه اکتبر8.7 درصد بیشتر از ماه فوریه بود. مشاغل STEM شامل برنامه نویسان، مهندسان کامپیوتر و سایر متخصصین بخش فناوری می باشد. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

چرا نیاز به مهندس کامپیوتر در دوران کرونا بیشتر شده

علت رشد مشاغل مرتبط با کامپیوتر در زمان کرونا آمادگی این مشاغل برای انجام کارها به صورت آنلاین است که کارکنان از راه دور می توانند کار کنند. شرکت های خارجی از افراد با استعداد موجود در کانادا استفاده کرده و این شرکتها متوجه شده اند که کارمندان از هر مکانی می توانند کار کنند، بنابراین غول های فناوری مثل Google و Facebook در پنج سال گذشته شرکتهایی را در کانادا ایجاد کردند. کانادا در زمینه فناوری پیشرفته کرده است، شرکت نرم افزارGatic  سال گذشته یک مرکز تحقیقاتی در تورنتو برای جذب استعدادهای محلی در واترلو و دانشگاه تورنتو ایجاد کرد.  ریچارد اشتاینر رئیس سیاست و ارتباطات گاتیک گفت: تورنتو یک سیلیکون ولی جدید  Silicon Valleyنامیده می شود. برنامه های مهاجرتی مانند استارت آپ نیز در این زمینه سوددهی بیشتری برای صاحبان کسب و کار دارند.

رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا و آمریکا

با وجود شغل های زیاد در بخش فناوری، افراد با استعداد کانادایی به دنبال رفتن به سمت جنوب برای حقوق بالاتر در آمریکا هستند. براساس مطالعات محققان دانشگاه تورنتو و دانشگاه بروک یک چهارم از فارغ التحصیلان رشته های فناوری از دانشگاههای برتر کانادا در خارج از کانادا می باشند. کانادا بعد از هند و چین سومین کشور است که ویزای H1-B به آمریکا را تقاضا داده است. این ویزا برای استخدام افراد با استعداد از خارج از کشور است. البته رئیس جمهور قبلی آمریکا ترامپ در اوایل سال 2020به علت بیماری کرونا این ویزا را به حالت تعلیق درآورد. 
شرکت های فناوری کانادایی برای جذب نیروی کار فناوری از آمریکا امکان مهاجرت این افراد به کانادا را فراهم می کنند. بیشتر فارغ التحصیلان رشته های مهندسی کامپیوتر و فناوری کانادا تصمیم به مهاجرت دارند، شرکتهای کانادایی برای جبران کمبود نیروی کار فناوری مهاجران جدید را می پذیرند. کانادا هزاران نفر کارگر و دانشجوی خارجی در رشته های علوم، فناوری و ریاضیات را جذب می کند. کانادا اعلام کرد؛ در سالهای 2021-2023 حدود 400000 مهاجر را می پذیرد، که این پذیرش مهاجر با هدف کانادا که جذب نیروی کار برای بهبود شرایط اقتصادی است در هماهنگی می باشد.

برنامه مهاجرتی برای استعداد های جهانی 

برنامه جهانی استعدادهای درخشانGTS  یک برنامه مهاجرتی فدرال در کانادا است، که امکان جذب نیروی کار موقت خارجی را به کارفرمایان می دهد. بر اساس برنامه GTS کارفرمایان باید کارهای مرتبط با اخذ مجوز را انجام دهند. کارفرمایان همه امکانات استخدام را برای استخدام این استعدادها به کار گرفته اند، که انجام این برنامه دو هفته طول می کشد. بعد از پردازش دو هفته ای این برنامه، اتباع خارجی از طریق این برنامه بعد از چهار هفته می توانند با ویزای کار وارد کانادا شوند.


telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 5
احسان1399/11/13
سرتیفیکیت کامپیوتر میخواد یا نه؟
  • گنجی
  • 1399/11/13
بله. مدارک دانشگاهی لیسانس به بالا و حداقل ایلتس نیاز است
عطا1399/11/13
من.پزشک عمومی هستم قبلا هم لیسانس کامپیوتر گرفتم
ایلتس 7 دارم
یکبار توریستی با آژانس مسافرتی ریجکت شدم
همسر لیسانس معماری
امتیازم واسه اکسپرس اینتری زا چطور محاسبه کنم آیا به نظرتون شانسی دارم?
  • گنجی
  • 1399/11/13

در اپلیکیشن ما میتوانید انلاین محاسبه کنید

اپ Ganji در اپ استور

 

ولی با ایلتس 7.5 شانستون خوب است.

زهرا1399/10/23
من حدود 7 سال در حوزه کامپوتر کار کردم ارشد صنایع دارم. مشمول این طرح هستم؟
  • گنجی
  • 1399/10/23
اگر تحصیلات مرتبط داشته باشید بله. بهتر است برای ایلتس ابتدا اقدام کنید.
حجت1399/10/23
من کامپیوتر تموم کردم سرمایه لازم برای مهاجرت از طریق ویزای کاری حدودا چقدر هس؟ واینکه افرادی که تخصص دارن پذیرش میکنن مثلا برنامه نویسی طراحی وب یا صرفا فارغ التحصیل بودن در این زمینه کافیه؟
  • گنجی
  • 1399/10/23
باید علاوه بر تحصیلات سابقه کار مرتبط و مدرک زبان نیز داشته باشید
هلیا1399/10/23
آیا فقط داشتن لیسانس مرتبط با کامپیوتر خوب است ؟ چه مدارکی نیاز است.
  • گنجی
  • 1399/10/23
داشتن مدرک لیسانس کامپیوتر، سه سال سابقه کار با بیمه و مدرک زبان انگلیسی ایلتس یا فرانسه نیاز است. سن متقاضی زیر 35 سال باید باشد.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن