نحوه دریافت ویزای کار توسط کارفرمایان کانادایی

بازدیدکنندگان : 1671 نفر 1400/10/28
نحوه دریافت ویزای کار توسط کارفرمایان کانادایی

نحوه دریافت ویزای کار توسط کارفرمایان کانادایی

اگر در کانادا بیزینس خود را دارید پس یک کارفرمایی کانادایی هستید و برای استخدام نیرو در زمان کرونا با مشکلات متعددی روبرو هستید. این مقاله در مورد کارفرمایان کانادایی که می خواهند از طریق سیستم اکسپرس اینتری نیروی کار خارجی را استخدام و برای آنها ویزای کار کانادا ارسال کنند، است. 

مسیر اصلی مهاجرت کانادا برای نیروی کار ماهر سیستم اکسپرس اینتری است اما این برنامه فقط برای مشاغل ماهر است. در اینجا ما به شما کمک می کنیم تا استنباط خوبی از اینکه چه شغلی ماهر محسوب می شود و چه چیزی ویزای کار را معتبر می کند و اینکه چگونه به کارمندان خود برای دریافت اقامت دائم کانادا کمک کنید. فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی


ناک شغلی چیست؟

قبل از استخدام مهاجران در کانادا و دریافت ویزای کار، شما باید در مورد کد طبقه بندی ملی مشاغل کانادا و سطح مهارت شغلی که برای آن استخدام می کنید اطلاعات کافی را داشته باشید. سطوح مهارت کد ناک به 0، A، B، C و D تقسیم می شود. 

ناک شغلی مخفف National Occupational Classification است.

مشاغل براساس میزان تحصیلات، تجربه و آموزش خاص برای شغل مورد نظر طبقه بندی می شوند. این اطلاعات به کارفرمایان کانادایی کمک می کند تا راههایی را برای مهاجرت کارمند خود پیدا کنند. 
اکسپرس اینتری فقط مشاغل را در سه سطح مهارتی در نظر می گیرد: کد ناک 0 برای مشاغل مدیریتی است. کد ناک A برای مشاغلی است که به مدرک دانشگاهی نیاز دارند. کد ناک B شامل مشاغل فنی و مشاغل ماهری است که به آموزش کالج یا کارآموزی نیاز دارند. اگر می خواهید برای مشاغل با کد ناک C یا D استخدام کنید باید از یک برنامه مهاجرتی متفاوت دیگر استفاده کنید. 
طبقه بندی ملی مشاغل کد ناک در پایان سال 2022 در کانادا تغییر می کند. جزئیات رسمی در مورد اینکه کدام مشاغل واجد شرایط اکسپرس اینتری هستند و کدام مشاغل واجد شرایط نیستند منتشر نشده است. این تغییرات بر روی استخدام مهاجران کانادایی هیچ تاثیری ندارد. 
 

ویزای کار کانادا 2022

بیشتر کارفرمایان کانادایی باید ارزیابی تاثیر بازار کار را برای استخدام انجام دهندکه به نام LMIA معروف است. ویزای کار کانادا نیازمند دریافت این مجوز است بجز موارد خاص.
اگر بخواهیم به صورت خلاصه LMIA را توضیح دهیم، اولین قدم برای استخدام نیروی متخصص خارجی و کسب جاب آفر این است که کارفرمایان به دولت کانادا نشان دهند که هیچ کانادایی برای انجام این شغل وجود ندارد. 
کارفرمایان باید ارزیابی تاثیر بازار کار را از سازمان استخدام و توسعه اجتماعی کانادا ESDC بگیرند. (طی هفته آینده در مورد ESDC مطلبی را در کانال تلگرام قرار می دهیم) برای انجام ارزیابی تاثیر بازار کار باید تبلیغات انجام شود یعنی باید شغل خود را به بانک کار دولت کانادا ارسال کنید و در دو مکان دیگر هم باید تبلیغ کنید، که اگر متقاضی از داخل کانادا با کارت پی آر یا شهروندی وجود داشت استخدام شود.
زمانی شرایط تبلیغ را فراهم کردید می توانید برای ارزیابی تاثیر بازار کار اقدام کنید. اگر سازمان استخدام و توسعه اجتماعی کانادا موافقت کرد می توانید یک کارگر خارجی استخدام کنید، چون نیروی کار کانادایی برای این شغل وجود ندارد و شما ارزیابی تاثیر بازار کار مثبت را دریافت کردید. 


حداقل نمره اکسپرس اینتری کانادا

کارفرمایان کانادایی می توانند به افزایش امتیاز مهاجران برنامه اکسپرس اینتری کمک کنند
کارفرمایان می توانند با ارزیابی تاثیر بازار کار مثبت به کارمندان برای دریافت امتیاز بیشتر کمک کنند. ارزیابی تاثیر بازار کار به کارمند شما کمک می کند تا از طریق پیشنهاد شغلی خود امتیاز کسب کند اما این یک شرط نیست. هر چه امتیاز مهاجران بیشتر باشد احتمال اینکه برای مهاجرت به کانادا دعوت شوند هم بیشتر می شود. کارمندان می توانند به تنهایی و بدون حمایت کارفرما هم درخواست دهند. 
اگر کارمند شما برای برنامه اکسپرس اینتری اقدام نکرده باید بررسی کنید که آیا واجد شرایط یکی از این سه برنامه مهاجرتی است: برنامه نیروی کار ماهر فدرال، برنامه کلاس تجربه کار کانادایی و برنامه نیروی متخصص فنی فدرال. 
اگر واجد شرایط یکی از این برنامه ها باشد باید در سیستم اکسپرس اینتری کانادا یک پروفایل ایجاد کنند. بعد از ارائه تمام مدارک به آنها براساس اعتبار، سن و دیگر عوامل امتیاز می دهند. و در مرحله بعدی در قرعه کشی اکسپرس اینتری دعوتنامه دریافت می کنند. 
مهاجران برای ایجاد پروفایل اکسپرس اینتری به پیشنهاد شغلی نیازی ندارند اما داشتن این پیشنهاد امتیاز آنها را افزایش می دهد. مهاجران می توانند از طریق یک پیشنهاد شغلی معتبر در مشاغل با کد ناک A، B و 0  حدود 50 امتیاز را دریافت کنند. اگر کد ناک آنها با 00 شروع شود آنها 200 امتیاز برای آن پیشنهاد شغلی دریافت می کنند. 

یک پیشنهاد شغلی معتبر باید تمام وقت و 30 ساعت در هفته باشد و حداقل  یک سال بعد از دریافت ویزای اقامت دائم کانادا هم ادامه داشته باشد. 
اگر مهاجران ورک پرمیت معاف از ارزیابی تاثیر بازار کار را را داشته باشند می توانند بدون اینکه ارزیابی تاثیر بازار کار را دریافت کنند امتیاز پیشنهاد شغلی را بگیرند. یعنی اگر مهاجران استخدام شدند ولی ارزیابی تاثیر بازار کار را انجام ندادند چون ویزای کاری مثل مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی را داشتند باید ارزیابی تاثیر بازار کار را کارفرمایان کانادایی آنها انجام دهند تا امتیاز مهاجران افزایش پیدا کند. 

برای استخدام یک مهاجر اکسپرس اینتری با پیشنهاد شغلی معتبر، کارفرمایان باید:

_ ارزیابی تاثیر بازار کار مثبت را دریافت کنند. 
_ یک شغل تمام وقت با ارزیابی تاثیر بازار کار را به صورت کتبی به مهاجر ارائه دهند که حداقل یک سال بعد از دریافت اقامت دائم آن شغل ادامه داشته باشد. 


چه کسی به ارزیابی تاثیر بازار کار کانادایی نیاز ندارد؟ 

اگر این شرایط را داشته باشید نیازی به انجام ارزیابی تاثیر بازار کار نیست:
_  شما قبلا این کار را انجام داده اید یعنی زمانی که نیروی کار خارجی را استخدام کرده اید و پیشنهاد شغلی آنها را برای حداقل یک سال دیگر تمدید کردید که آنها بتوانند ویزای اقامت دائم را دریافت کنند. 
_ کارمند شما به مدت یک سال یا به صورت پاره وقت در کانادا برای شما کار کرده است و آنها مجوز کاری معتبری دارند که براساس قرارداد بین المللی مثل CUSMA قرارداد مشترک کانادا، آمریکا، مکزیک باشد که از ارزیابی تاثیر بازار کار معاف است، یا مجوز کاری آنها براساس برنامه imp مثل توافق تجاری فدرال، استانی است یا اینکه یه عنوان مزیتی برای منافع کانادا در نظر گرفته شود. 
اگر یکی از کد های معافیت از ارزیابی تاثیر بازار کار از دولت کانادا یا کد های معافیت از مجوز کار را داشته باشید شما نیازی به انجام این ارزیابی ندارید.
اگر مطمئن نیستید و نیروی کار خارجی را از کشوری که معاف از ویزا است استخدام می کنید که این نیروی کاری قبلا در کانادا نبوده می توانید با سازمان گنجی تماس بگیرید. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی


شرایط ویزای کار کانادا برای جاب آفر

زمانی که کارمند شما یک پروفایل اکسپرس اینتری داشته باشد باید این موارد را در آن آپدیت کند:
_ نام و آدرس کارفرما؛
_ تاریخ شروع؛
_ شماره ارزیابی تاثیر بازار کار؛
_ کد ناک؛
بیشتر کارگران خارجی می توانند تا زمانی که پرونده آنها در حال بررسی است در کانادا به کار خود ادامه دهند. اگر ویزای اقامت موقت آنها زمانی که برای اقامت دائم اقدام می کنند تا زمانی که اداره مهاجرت کانادا تصمیم نهایی را می گیرد، منقضی شود؛ آنها می توانند برای ویزای کاری آزاد اقدام کنند که این ویزا اجازه ماندن در کانادا را به آنها می دهد. 

زمان مورد نیاز برای بررسی پرونده های اکسپرس اینتری متفاوت است. استاندارد این بررسی در اداره مهاجرت کانادا شش ماه یا کمتر است اما در سال 2020 نه ماه طول کشید تا مهاجران برنامه اکسپرس اینتری از وضعیت نهایی خود مطلع شوند. 

ایجاد 55.000 شغل در ماه دسامبر 2021


براساس نظرسنجی از نیروی کار، در مقایسه با دوران قبل از کرونا تعداد زیادی از نیروی کار تازه وارد که در سن اصلی برای اشتغال بودند شغل داشتند. 
نرخ اشتغال در کانادا در ماه دسامبر به 55.000 شغل رسید و نرخ بیکاری تغییر زیادی نداشت. 
نظرسنجی از نیروی کاری کانادا، شرایط اقتصادی را در هفته 5 تا 11 دسامبر را نشان می دهد. یک هفته قبل از شیوع کرونای اومیکرون نرخ اشتغال به بالاترین حد خود رسید. اقدامات بهداشتی در آن هفته مثل ماه نوامبر بود. تعطیلی های مربوط به کرونا مدتی بعد اعمال شد. 
تعداد زیادی از افراد قبل از اعمال اقدامات بهداشتی به صورت تمام وقت کار می کردند. نرخ اشتغال بیشتر در استان انتاریو افزایش پیدا کرد. در تمام کانادا ساخت و ساز و آموزش باعث رشد و پیشرفت شدند. 
نرخ بیکاری در مقایسه با ماه نوامبر 6 درصد بود که کمی کاهش پیدا کرد و به 5.9 درصد رسید. در ماه فوریه 2020 قبل از کرونا نرخ بیکاری کانادا 5.6 درصد بود. 

افزایش نرخ اشتغال نیروی کار تازه وارد


محدودیت های سفر در اوایل کرونا باعث شد که مهاجران بیشتری اخیرا وارد کانادا شوند و تعداد این مهاجران در ماههای اخیر به سطح قبل از کرونا رسید. در ماه دسامبر تعداد مهاجران جدید که در سن اصلی بین 25 تا 54 بودند حدود 0.6 درصد یا 5000 نفر بیشتر از دو سال قبل بود. 
در دو سال منتهی به دسامبر 2021 تعداد مهاجرانی که در سن کار بودند حدود 7.8 درصد افزایش پیدا کرد و به 78.7 درصد رسید. نرخ اشتغال در بخشهای خدمات حرفه ای، علمی و فنی به 26.000 شغل یعنی 31.3درصد افزایش پیدا کرد  و در بخش عمده و خرده فروشی به 20.000 شغل یعنی به 28.7 درصد رسید. 
براساس آمار کانادا رشد و پیشرفت در این بخشها نشان میدهد که مشاغل با مهارت بالا و مشاغل با مهارت کم به ادغام تازه واردان در بازار کاری کانادا کمک می کند. خدمات حرفه ای، علمی و فنی براساس کد طبقه بندی ملی مشاغل ناک جزء مشاغل با مهارت بالا هستند و مشاغل خرده فروشی مثل صندوق داران جزء مشاغل با مهارت پایین هستند. برنامه اصلی مهاجرتی کانادا، اکسپرس اینتری بیشتر نیروی کار با مهارت بالا را می پذیرد. برنامه هایی برای نیروی کار کم مهارت هم وجود دارد مثلا بعضی از برنامه های مهاجرت استانی مثلا ویزای کار کبک مهاجران اقتصادی را به عنوان نیروی کار با مهارت بالا را می پذیرد. 
نرخ اشتغال برای مهاجرانی که پنج سال پیش وارد کانادا شدند و در سن کار بودند در ماه دسامبر 83 درصد بود و این نرخ برای نیروی کار کانادایی که در سن کاری بودند حدود 86 درصد بود. این ارقام نسبت به دو سال قبل کمی تغییر کرده است. 

افزایش نرخ اشتغال اقلیت ها در کانادا


در مقایسه با سال 2020 نرخ اشتغال برای اقلیت های قابل مشاهده چهار درصد افزایش پیدا کرد و در ماه دسامبر به 71 درصد رسید. نرخ اشتغال برای سفیدپوستان کانادایی دو درصد افزایش پیدا کرد و به 71درصد رسید. نرخ اشتغال در هر دو گروه افزایش پیدا کرد اما این نرخ برای اقلیت های قابل مشاهد افزایش بیشتری داشت. 
دولت کانادا اقلیت قابل مشاهده را افرادی غیر از مردم بومی که نژاد قفقازی یا غیر سفید دارند می داند. مقامات کانادایی واژه قابل مشاهده را برای جداکردن اقلیت های مهاجر جدید از بومیان کانادا و دیگر اقلیت های قدیمی که براساس زبان و مذهب قابل تشخیص هستند به کار می برند. 
نرخ اشتغال برای بزرگترین گروههای اقلیت قابل مشاهده در کانادا مثل کانادایی های جنوب شرق آسیا، سیاه پوستان و فیلیپینی ها افزایش پیدا کرده است. این نرخ برای چینی ها سال به سال تغییر زیادی نداشت. 
 


telegram_Canada_Ganji

سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن