چرا برنامه اکسپرس اینتری تاخیر دارد؟

بازدیدکنندگان : 1182 نفر 1400/11/18
چرا برنامه اکسپرس اینتری تاخیر دارد؟
اولین قرعه کشی اکسپرس اینتری کانادا در سال 2022

کانادا امسال را با صدور392 دعوتنامه برای مهاجران برنامه اکسپرس اینتری آغاز کرد و طی آن اداره مهاجرت کانادا در اولین قرعه کشی اکسپرس اینتری 2022 فقط مهاجران برنامه مهاجرت استانی کانادا را دعوت کرد تا برای اقامت دایم کانادا اقدام کنند. 

در قرعه کشی 5 ژانویه اداره مهاجرت کانادا فقط مهاجران برنامه مهاجرت استانی کانادا را دعوت کرد. امتیاز قطعی در این قرعه کشی 808 بود. مهاجران برنامه مهاجرت استانی بعد از دریافت دعوتنامه 600 امتیاز اضافی دریافت می کنند به همین دلیل امتیاز این قرعه کشی نسبت به قرعه کشی های قبلی بالاتر بود. 
 

چرا برنامه اکسپرس اینتری تاخیر دارد؟

امتیازات اکسپرس اینتری کانادا بالا رفته است و حداقل نمره اکسپرس اینتری بیشتر شده، اما دلیل تاخیر در صدور دعوتنامه برای متقاضیان خارج از کانادا چیست؟
اداره مهاجرت کانادا در برنامه اکسپرس اینتری 2021 و برنامه اکسپرس اینتری 2022 نتوانسته به قول خود وفا کند و  از ماه سپتامبر 2021 فقط قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی کانادا را برگزار کرده است. اداره مهاجرت کانادا روی مهاجران برنامه مهاجرت استانی تمرکز کرده است چون افسران این اداره در حال بررسی پرونده های عقب افتاده هستند. این اداره می خواهد قبل از دعوت از مهاجران برنامه های دیگر، حداقل نصف پرونده های معوق اکسپرس اینتری را بررسی و تایید کند.


فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

 

برنامه اکسپرس اینتری 2022

دولت کانادا به آنها پیشنهاد داده که امسال در برنامه اکسپرس اینتری تغییراتی ایجاد کنند. در بودجه  2021، دولت فدرال به وزیر مهاجرت پیشنهاد داد که برای دعوت از مهاجران اکسپرس اینتری که نیازهای بازار کار را رفع می کنند انعطاف بیشتری داشته باشند. در اواخر سال 2021 جاستین ترودو از وزیر مهاجرت شان فریز خواست تا مسیرهای اقامت دائم بیشتری را برای ویزای تحصیلی کانادا و ورک پرمیت کانادا از طریق برنامه اکسپرس اینتری ارائه دهد. 

زمانی که سیستم جدید اکسپرس اینتری با نام آموزش، تجربه و مسئولیت TEER اجرا شود و جایگزین کد ملی مشاغل ناک شود مشاغل واجد شرایط اکسپرس اینتری هم تغییر می کنند. در حال حاضر اکسپرس اینتری فقط تجربه کاری از مشاغل کد ناک 0 و B را در نظر می گیرد. این کدهای طبقه بندی مشاغل با اجرا شدن سیستم TEER در اواخر سال 2022 تغییر خواهد کرد. 

کانادا فقط در سال 2021 قرعه کشی اکسپرس اینتری را برای مهاجران برنامه مهاجرت استانی و کلاس تجربه کار کانادایی برگزار کرد. این اولین سالی بود که هیچ مهاجری از برنامه نیروی کار ماهر فدرال دعوت نشد. قبل از کرونا بیشتر برای مهاجران برنامه نیروی کار ماهر فدرال در قرعه کشی اکسپرس اینتری دعوتنامه صادر می شد. 
مهاجران نیروی کار ماهر فدرال در مقایسه با مهاجران برنامه مهاجرت استانی یا کلاس تجربه کار کانادایی بیشتر از خارج از کشور درخواست می دهند. سال گذشته اداره مهاجرت کانادا به علت محدودیت های سفر بیشتر مهاجرانی که از قبل در کانادا بودند را می پذیرفت. مهاجران کلاس تجربه کار کانادایی به احتمال زیاد در حال حاضر در کانادا هستند چون آنها باید حداقل یک سال تجربه کار کانادایی داشته باشند. مهاجران برنامه مهاجرت استانی که قبلا دعوتنامه را دریافت کرده اند یعنی آنها نشان داده اند که می توانند نیازهای بازار کار را رفع کنند. 
 

اکسپرس اینتری 2022 چیست؟

اکسپرس اینتری سیستمی برای مدیریت سه برنامه مهاجرتی کانادا است: 
  • کلاس تجربه کار کانادایی

  • برنامه نیروی متخصص فنی فدرال

  • برنامه نیروی کار ماهر فدرال


مهاجران برنامه مهاجرت استانی که در سیستم اکسپرس اینتری بودند قبلا واجد شرایط یکی از این برنامه ها بودند. 
اکسپرس اینتری از سیستم امتیاز دهی برای رتبه بندی پروفایل های مهاجران استفاده می کند. مهاجرانی که بیشترین امتیاز را دارند دعوتنامه دریافت کرده و می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند. 
در مرحله بعد افسر مهاجرت پرونده  آنها را بررسی کرده و تصمیم می گیرد. بعد از آن آنها برای بیومتریک باید اقدام کنند و افسران مهاجرت شاید مصاحبه یا مدارک بیشتری را بخواهند. 
اگر درخواست تایید شود اداره مهاجرت کانادا تاییدیه اقامت دائم را صادر می کند. این مهاجران می توانند مرحله فرود را تکمیل کنند. اگر خارج از کانادا هستند می توانند به خدمات قبل از ورود دسترسی داشته باشند که برای اقامت دائم کانادا به آنها کمک می کند. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی
 

شرایط مهاجرت به کانادا 2022

چه کسی در برنامه نیروی متخصص کانادا 2022 دعوت می شود؟
در اینجا یک مثالی از شخصی که در قرعه کشی جدید اکسپرس اینتری دعوتنامه قبولی را دریافت کرده را ذکر می کنیم.
سارا 34 ساله و مدرک کارشناسی ارشد را دارد و ده سال سابقه کار به عنوان تحلیلگر اطلاعات را دارد. او آیلتس داد و در لیسنینگ نمره 7.5 و در مهارت های دیگر هر کدام نمره 6.5 را گرفت. او هرگز در کانادا کار یا تحصیل نکرده است. سارا وارد سیستم اکسپرس اینتری شد و یک پروفایل به استان منیتوبا ارسال کرد. او با امتیاز 360 وارد سیستم اکسپرس اینتری شد. بعد از ارسال پروفایل به منیتوبا سارا دعوتنامه مهاجرت استانی را دریافت کرد و امتیاز او به 960 رسید و یک دعوتنامه برای اقامت دائم در قرعه کشی جدید اکسپرس اینتری دریافت کرد. اگر شما هم تمایل به دریافت دعوتنامه قبولی از منیتوبا دارید پست اینستاگرام ما را مطالعه کنید.

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
شهرام ق1401/04/26
سن ۳۴ دکترای عمران ایلس clb 10 آیا احتمال درآ شدن دارد
  • گنجی
  • 1401/05/01

بله برای اکسپرس اینتری کانادا به جدول امتیازبندی 2022 مراجعه کنید.
دور جدید انتخاب متقاضیان برنامه اکسپرس انتری (شامل گروه اسکیل ورکر فدرال) برگزار شد ، خبر خوب این هست که در این دور هم شاهد افزایش تعداد متقاضیان انتخاب شده و هم شاهد کاهش حداقل امتیاز مورد نیاز بودیم.
دور 227 ام ، انتخاب متقاضیان برنامه اکسپرس انتری 
تعداد 1750 متقاضی مهاجرت دعوتنامه اقدام برای اقامت دائم خود را در برنامه اکسپرس انتری در تاریخ 20 جولای 2022 دریافت کردند. حداقل امتیاز انتخاب شده این دور 542 بوده است.
شماره دوره انتخابی: 227
تاریخ: 20 جولای 2022
تعدا دعوتنامه صادر شده: 1750
حداقل امتیاز انتخاب شده: 542

(دانلود اپلیکیشن محاسبه امتیاز در سیستم اکسپرس انتری از اپل استور https://goo.gl/TiJPuu )
 

ستاره1401/03/02
به نظرتون کی اکسپرس اینتری باز میشه؟
اگه باز نمیشه برای آریما کبک اقدام کنم؟
ارشد مکانیک، 33، ایلتس 7، فرانسه بی1
  • گنجی
  • 1401/03/05
از ماه جولای بازگشایی می شود
اریما فرانسه بی2 در دو اسکیل نیاز دارد

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن