چرا کانادا را برای مهاجرت انتخاب می کنم

بازدیدکنندگان : 1638 نفر 1399/09/17
چرا کانادا را برای مهاجرت انتخاب می کنم

چرا کانادا را برای مهاجرت انتخاب می کنم؟

کانادا دارای نقص هایی است، اما مکان مناسبی برای مهاجرت است.  این موضوعی است که دوستان و خانواده وقتی میفهمند من به کانادا مهاجرت کردم از من می پرسند، بله زمستانهای کانادا سرد است.  اما سرما چیزی نیست که از آن شکایت کنیم. مالیات زیاد است. قبل از مهاجرت به کانادا من در کویت کشور بدون مالیات زندگی می کردم، قبل از استخدام درآمد مفید بدون مالیات خودم را حساب می کردم.  هر وقت در فروشگاه بودم برای خرید باید مبلغ پرداختی را بدون مالیات حساب می کردم. قیمت ها در فروشگاه بدون در نظر گرفتن مالیات بود. 

در کانادا من باید در مورد مالیات استانی کانادا، مالیات فدرال کانادا و زبانهایی که اصلا بلد نبودم، اطلاعات بدست می آوردم.  اینترنت و موبایل گران است. هر ماه باید مبلغ قابل توجهی را برای اینترنت و موبایل خود پرداخت کنید. من ماهیانه 45 دلار به علاوه مالیات برای مکالمه و پیامک فقط برای  5 گیگا بایت اینترنت پول پرداخت می کنم. 

دولت ها در هر استان فقط دو هفته در سال مرخصی با حقوق می دهند. ساسکاچوان سه هفته مرخصی می دهد. بعضی از کارفرمایان مرخصی بیشتر با حقوق بیشتر می دهند تا زمان استخدام افراد مناسبتر و بیشتری را جذب کنند. علاوه بر مرخصی با حقوق کارکنان فقط پنج روز مرخصی برای موارد اضطراری یا بیماری دارند. در ژاپن و آمریکا مدت مرخصی با حقوق کمتر از کانادا است. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
 

چرا من تصمیم گرفتم به کانادا مهاجرت کنم؟

 هیچ کشوری بدون خطا نیست پس چرا من تصمیم گرفتم به کانادا مهاجرت کنم؟ سالها قبل از اقدام به مهاجرت آرزو داشتم به کانادا بروم. دلایل مهاجرت من به کانادا تنها به علت مسائل مادی نیست. به خاطر آزادی که زندگی در کانادا به من اجازه می دهد با شرایط دلخواه خودم زندگی کنم. من مدافع فرهنگ جمعی هستم.
 دلیل دیگر من سیستم بهداشت رایگان کانادا است. بعضی از افراد از زمان انتظار شکایت کرده اما برای من خدمات پزشکی مهم تر از زمان انتظار است. در کانادا خدمات پزشکی با کیفیتی دریافت می کنید که در زمینه دارو از دولت های استانها یارانه دریافت می کنید. داشتن سیستم مراقبت بهداشتی قوی به خصوص با آسم و سیستم ایمنی ضعیف من آرامش کامل را به من می دهد. 
کرونا، مشکل امروزه بسیاری از کشورها در کانادا در حال بهبود است. تنها کشوری هستیم که بیش از نیاز واکسن کرونا را خریداری کرده ایم و واکسیناسیون را از هفته های آینده شروع می کنیم. همچنین دولت در زمان بیکاری کمک بلاعوض خوبی به مردم نمود.
زیبایی طبیعت کانادا باعث مهاجرت من به اینجا شد. پاییز، بهار و تابستان کانادا بسیار زیباست، این کشور در بین کوههای مرتفع با حیات وحش بینظیر و 2 میلیون دریاچه و 300 میلیارد درخت دومین کشور بزرگ جهان می باشد. 
خرید خانه برای من امری دست نیافتنی بود، اما در کانادا با 20درصد پیش پرداخت خانه مورد نظر خود را با 600متر زمین و 200متر زیربنا خریداری کردم، مقرر شد که 80 درصد باقیمانده را بانک به من وام بدهد که من طی 29سال آینده ملزم به پرداخت آن هستم. حدودا 30درصد حقوق خود را برای اقساط وام کنار میگذارم. در حالی که روی درآمد همسرم اصلا حساب نمی کنم.

امنیت کانادا خوب است، برخلاف آمریکا ما به راحتی تا نیمه شب در پارک نزدیک خانه قدم میزنیم یا به مرکز شهر می رویم.
فرزند 2ساله من در مهدکودک ثبت نام کرده و طبق قانون تا 18سالگی هیچ پولی ما بابت تحصیل وی پرداخت نمی کنیم از سوی دیگر ماهانه تا1200دلار از دولت به ما کمک هزینه بابت فرزند پرداخت می شود که ارتباط مستقیمی با میزان درآمد من و همسرم دارد. 
بسیاری از دانشگاه های تراز اول در جهان را میتوانم برای تحصیل انتخاب کنم و از وام وبورس آنها استفاده کنم.

همیشه به ورزش فکر می کردم، ولی انجام آن به دلیل شرایط محیط برایم سخت بود، اما در کانادا ورزش یوگا جزو عادت های زندگی ام شده و بدون آن برای من سخت شده.
کیفیت مواد غذایی مخصوصا ارگانیک و آب و هوا در کانادا بالاست و بعد از زندگی چندماهه میتوانید این مطلب را لمس کنید.
خرید خودروی مورد علاقه ام نیز به راحتی با پرداخت مبلغی بسیار ناچیز در هفته انجام شد و نیاز نبود که نقد خرید کنم. 
فرصت های فراوان شغلی برای تمام رشته ها علی الخصوص حسابداری، کامپیوتر، عمران و بیزینس وجود دارد و استارت اپ های جدید شروع شده در کانادا این بخش را پویا نموده هرچند کرونا سرعت این کار را کم کرده است.
 

تجربه من در مورد برنامه اکسپرس اینتری

من از طریق یکی از دوستانم در مورد سیستم اکسپرس اینتری اطلاعاتی بدست آوردم. من واجد شرایط  برنامه اکسپرس اینتری کانادا بودم، در حالی که برای مهاجرت به سایر کشورها نیاز به تجربه و سابقه کار بیشتری داشتم.  حدود 100 روش برای مهاجرت نیروی کار و سرمایه گذاری کانادا وجود دارد.
 برای ثبت نام در سیستم اکسپرس اینتری باید نتایج آزمون زبان و ارزیابی اعتبار مدارک تحصیلی ECA را ارائه دهید. من و همسرم در آزمون آیلتس شرکت کردیم. بعد از دو هفته نتیجه آزمون را دریافت کردم و برای ارزیابی مدرک تحصیلی از سازمان ارزیابی مدارک تحصیلی کانادا استفاده کردم. از دانشگاه خودم خواستم مدرکم را به سازمان ارزیابی مدارک تحصیلی کانادا ارسال کند و بعد از یک ماه و نیم ارزیابی مدرارک تحصیلی را دریافت کردم. وقتی نتایج آزمون زبان و ارزیابی مدارک خود را گرفتم، پروفایل را در سیستم اکسپرس اینتری درست کردم. اطلاعات اساسی در مورد خانواده ام را پر کردم. چند روز بعد دعوتنامه خودم را دریافت کردم که 60 روز وقت داشتم تا تمام مدارک لازم را ارسال کنم. که گواهینامه های سوپیشینه در کشورهایی که زندگی می کردیم، اعتبارات مالی و مدارک تحصیلی را ارسال کردم. همچنین همه کشورهایی که در طی ده سال گذشته به آنجا سفر کرده ام را باید ذکر کنم.  وقتی پرونده خانواده خودم را ارسال کردم بعد از پنج ماه مرکز درخواست ویزا پاسپورت از من و همسر و فرزندم خواست تا پاسپورتم را ارسال کنم. پس از دادن گذرنامه تماس تلفنی در مورد تایید اقامت دائم و ویزای مهاجرت به کانادا داشتم. بعد از گرفتن گذرنامه احساس کردم می توانم دوباره زندگی خودم را شروع کنم. در ماه آگوست گرمترین ماه سال به تورنتو رفتیم و متوجه شدیم کانادا همیشه سرد نیست.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
امیرحسین1401/03/07
آقای گنجی کاناد بهتر است یا استرالیا؟
  • گنجی
  • 1401/03/24
کانادا به اقتصاد بزرگ دنیا یعنی امریکا نزدیک است و شانس کاریابی بهتری دارد.
استرالیا دور است و شرایط زندگی فقط در شهرهای خاصی مثل ملبورن خوب است.
با توجه به مساحت زیاد، تمرکز جمعیت فقط در چند نقطه است. 
برعکس بودن فصول در انجا برای خیلی ها مشکل ساز است.
لهجه استرالیایی ها کمی متفاوت است
هزینه زندگی به نسبت کانادا بالاتر است
تنوع فرهنگی و نگاه به مهاجر با کانادا فرق دارد و مشکلاتی را برای مهاجرت به استرالیا بوجود آورده

* در کل باید هر شخص به تناسب شرایط ش مقایسه بین کانادا و استرالیا را انجام دهد.
اکرم1399/10/17
برای گرفتن پاسپورت کانادا چقدر باید زمان بگذارم.
  • گنجی
  • 1399/10/17
در طی 5سال باید 3سال در خاک کانادا پشت سرهم یا منقطع حضور داشته باشید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن