آیا می توانیم برای دو برنامه مهاجرتی کانادا همزمان اقدام کنیم؟

بازدیدکنندگان : 1066 نفر 1401/08/16
آیا می توانیم برای دو برنامه مهاجرتی کانادا همزمان اقدام کنیم؟
براساس قانون اداره مهاجرت کانادا شما می توانید به صورت همزمان برای چند برنامه مهاجرتی اقدام کنید اما هزینه های بررسی این برنامه های مهاجرتی به شما بازپرداخت نمی شود. 

سیاست کاری اداره مهاجرت کانادا، جلوگیری از دریافت دو پرونده از یک متقاضی و ایجاد هزینه زیاد برای وی است. اگر متقاضی چند پرونده همزمان ارسال کند بررسی تمام پرونده ها متوقف می شوند تا بررسی پرونده اولیه کامل شود.
کانادا حدود 100 برنامه مهاجرتی دارد که شما می توانید واجد شرایط چند برنامه مهاجرتی باشید اما سوال مهم این است که آیا شما می توانید به صورت همزمان برای چند برنامه مهاجرتی اقدام کنید؟ 
زمانی که شما واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری فدرال باشید اما اگر نخواهید مستقیما از طریق این برنامه اقدام کنید می توانید از طریق برنامه مهاجرت استانی اقدام کنید و دعوتنامه دریافت کرده و امتیازات خود را افزایش دهید. براساس قانون اداره مهاجرت کانادا می توانید از طریق هر دوی این برنامه ها اقدام کنید اما حتما قبل از دریافت تاییدیه از این برنامه ها، فقط از طریق یکی از این برنامه ها می توانید پرونده ارسال کنید، اداره مهاجرت کانادا هزینه های بررسی این برنامه ها را برای شما بازپرداخت نمی کند.  

اداره مهاجرت کانادا اقدام همزمان از طریق برنامه های مهاجرتی مختلف را می پذیرد اما قبل از تایید یکی از این برنامه های مهاجرتی، افسر مهاجرتی به متقاضی اطلاع می دهد که باید پرونده های دیگر خود را لغو کند. زمانی که شما از طریق چند برنامه مهاجرتی مختلف اقدام می کنید هزینه های بررسی این پرونده ها برای شما بازپرداخت نمی شود.  

 

تشکیل همزمان چند پروفایل اکسپرس اینتری

شما نمی توانید بیشتر از یک پروفایل اکسپرس اینتری داشته باشید، براساس قانون اداره مهاجرت کانادا شما نمی توانید بیشتر از یک پروفایل اکسپرس اینتری در وبسایت اداره مهاجرت داشته باشید چون داشتن چند پروفایل اکسپرس اینتری نه فرصت بهتری به شما برای دعوت شدن می دهد و نه به شما اجازه می دهد که از طریق برنامه دیگر دعوتنامه قبولی بگیرید.  
همچنین همسر یا شریک زندگی قانونی شما می تواند به پرونده اکسپرس اینتری شما اضافه شود، متقاضی اصلی پرونده اکسپرس اینتری از طریق سیستم جامع امتیاز بندی امتیاز می گیرد، همسر و فرزندان وابسته باعث افزایش امتیاز پرونده متقاضی اصلی می شوند.
براساس قانون اداره مهاجرت کانادا زمانی که به همراره همسر خود اقدام می کنید اگر دو همسر داشته باشید و هر دو واجد شرایط باشند فقط یکی از همسران شما می توانند به پرونده شما اضافه شوند. 

 

گم شدن پرونده مهاجرت به کانادا

اگر پرونده شما در حین بررسی در اداره مهاجرت مفقود شود، اداره مهاجرت از روی GCMS یک کپی از پرونده اولیه شما را بوجود می آورد. سپس از متقاضی درخواست می کنند که یک پرونده با مدارک جدید را برای اداره مهاجرت ارسال کند اما مبنای دریافت پرونده تاریخ ارسال اولیه قبل از مفقود شدن می باشد. متقاضی احتمالا طی مصاحبه با PM-03 توضیحات مفقودی را دریافت می کند. حتما قبل از اقدام برای مهاجرت به کانادا چک لیست مدارک مورد نیاز را با یک وکیل مهاجرت درمیان بگذارید.

 

ارسال دو پرونده در فدرال کورت کانادا

اگر متقاضی یک پرونده ریجکتی داشته باشد که در کورت در حال بررسی است و مجددا یک پرونده با همان تقاضا ارسال کند، هر دو پرونده همزمان بررسی می شود تازمانیکه جواب یکی از پرونده ها نهایی شود.

 

سابمیت مدارک کانادا

اگر متقاضی همزمان دو پرونده را ارسال کند، آفیسر سفارت کانادا اولین پرونده را مبنای بررسی قرار می دهد ولی مدارک اضافی در پرونده دوم را در نظر نهایی خود دخیل می کند.
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن