مهاجرت پزشکان به کانادا

بازدیدکنندگان : 600 نفر 1401/07/20
مهاجرت پزشکان به کانادا
آسان سازی مراحل اقامت پزشکان در کانادا را در این مطلب بخوانید؛
دولت کانادا برای رفع کمبود پزشک در کانادا اقداماتی را در نظر گرفته است که همه پزشکان از سراسر دنیا بتوانند برای کار به کانادا بیایند زیرا معتقد است پزشکان نقش مهمی در حفظ سلامت کانادایی ها به خصوص افراد سالخورده دارند، لذا با توجه به اینکه بیشتر استانهای کانادا به دنبال جذب و حفظ پزشکان آموزش دیده خارجی هستند، طرح جدیدی را آغاز کرد.
وزیر مهاجرت کانادا شان فریز بعد از جلسه ای که با پزشکان در بیمارستان آبردین داشت برای اینکه پزشکان خارجی به آسانی اقامت دائم کانادا را دریافت و در کانادا کار کنند اقداماتی را در نظر گرفته است. 

 

بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان

کانادا جزو بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان می باشد. اما شرایط ورود به کانادا سخت است. برای رفع این مشکل وزیر مهاجرت کانادا اعلام نمود، الزامات قبلی برای پزشکانی که در مدل هزینه در ازای خدمات معروف به پرکیس کار می کنند لغو می شود. این تغییرات روش جدید اشتغال مورد استفاده در سیستم بهداشت و درمان کانادا را شامل می شود و باعث می شود که پزشکان، واجد شرایط برنامه های مهاجرت نیروی متخصص کانادا شوند. با این تغییرات پزشکانی که در حال حاضر در کانادا هستند و در بخش مراقبت های بهداشتی کار می کنند می توانند برای همیشه در کانادا بمانند. 
 

پردرآمدترین کشورها برای پزشکان

کانادا جزو پردرآمدترین کشورها برای پزشکان می باشد، اما بدون دارا بودن اقامت دائم این شرایط مهیا نخواهد بود. روشهای اخذ اقامت برای پزشکان شامل موارد زیر می شود:
  • اکسپرس اینتری با آیلتس 7.5
  • استارتاپ ویزا با آیلتس 5
  • سرمایه گذاری کبک
  • روش جدید پزشکان

در روش جدید پزشکان متقاضی به اقامت دائم کانادا می رسد. در قدیم بعضی از پزشکان برای اینکه از طریق برنامه نیروی کار ماهر که توسط سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می شود اقدام کنند با مشکلاتی روبه رو می شدند، چون از مدل هزینه برای خدمات بنام "پرکیس" در کانادا برای متخصصان بهداشت و درمان استفاده می شود اما در مشاغل دیگر روابط بین کارفرما و کارمند برابر قرارداد کار و دریافت حقوق است. که به راحتی در اکسپرس اینتری پروفایل ثبت می کنند و اقامت می گیرند. اما در کانادا بعضی از پزشکان به عنوان خود اشتغال در نظر گرفته می شوند و نمی توانند معیارهای لازم برای برنامه های مهاجرت نیروی متخصص را داشته باشند. که راه حل زیر توسط وزیر مهاجرت بیان شد.

 

تخصص پزشکی در کانادا

وزیر مهاجرت پزشکان مشغول به کار در کانادا را به جای خوداشتغال، فول تایم در نظر خواهد گرفت تا پروفایل در اکسپرس اینتری ساخته و بتوانند اقامت اخذ کنند. پزشکان خارج از کانادا نمی توانند برای این موضوع اقدام نمایند. زیرا برای رفع کمبود نیروی کار، اداره مهاجرت کانادا به مهاجران خارجی که از قبل در کانادا بوده اند اجازه می دهد که در کانادا بمانند و کار کنند. مهاجرت برای کارفرمایانی که موقعیت های شغلی خالی زیادی دارند بسیار مهم و حیاتی است. اگر سیستم مهاجرتی کانادا درست کار کند باعث رشد و توسعه کانادا می شود و ما برای رفع کمبود نیروی کاری در بخش بهداشت و درمان اقداماتی را با دیگر استانهای کانادا در نظر گرفته ایم. 
وزیر مهاجرت اعلام کرد: پزشکان خارجی در کانادا می توانند به سلامت خانواده ها و افراد سالخورده و پیر کمک کنند. ما به مهارت های این پزشکان نیاز داریم آنها در آینده در جامعه کانادا به عنوان دوست و شهروند ما می شوند. ارائه اقامت دائم به پزشکان در نوااسکوشیا و استانهای دیگر کانادا به همه پزشکان این پیام را می دهد که ما می خواهیم آنها در کانادا بمانند و در کانادا اقامت دائم داشته باشند. 
ما به دنبال این هستیم که پزشکان در کانادا بمانند و از دولت فدرال برای رفع موانع مهاجرتی پزشکان با کمک و مشارکت گروه های مردمی برای جذب و حفظ پزشکان تشکر می کنیم. 


canada_ganji_instagram
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن