راحت ترین برنامه استانی کانادا

بازدیدکنندگان : 1629 نفر 1402/04/20
راحت ترین برنامه استانی کانادا
راحت ترین برنامه استانی کانادا
آیا می دانید چه کسانی واجد شرایط برنامه مهاجرت استانی کانادا هستند؟

 

نامینیشن استانی کانادا چیست

نامینیشن یعنی دریافت دعوتنامه قبولی از یک استان در کانادا و شما نامینیشن استانی کانادا را بعد از ساخت پروفایل و کسب حدنصاب امتیاز قبولی بدست خواهید آورد.
استان های ساسکاچوان، آلبرتا، نوااسکوشیا جزو راحت ترین برنامه های استانی کانادا می باشند.
البته همیشه بعضی استان ها امتیاز قبولی را پایین تر در نظر می گیرند تا جاب لیست آنها تکمیل شود که ما در کانال تلگرام موسسه گنجی اعلام می کنیم(لینک پایین صفحه)

 

تفاوت مهاجرت فدرال و استانی

سریعترین مسیر اقامت کانادا برنامه اکسپرس اینتری است.
برنامه فدرال مربوط به پذیرش مهاجر در کل کانادا است مانند اکسپرس اینتری ولی برنامه مهاجرت استانی کانادا مربوط به یک استان خاص است مثل ساسکاچوان و یکی از مسیرهای اصلی اخذ اقامت دائم کانادا است. هر ساله اداره مهاجرت کانادا میزان پذیرش هر استان کانادا را منتشر می کند که در این طرح اهداف مهاجرتی براساس برنامه های مهاجرتی مختلف مشخص می شود. در سال 2023 براساس طرح سطوح مهاجرتی حدود 105.000 مهاجر برای اقامت دائم از طریق برنامه مهاجرت استانی پذیرفته می شوند. 

 

شرایط برنامه های استانی کانادا

13 استان کانادا مهاجر می پذیرند ولی کدام بیشترین امتیاز را به شما خواهد داد؟
براساس قوانین اداره مهاجرت، مهاجران برای اینکه واجد شرایط برنامه مهاجرت استانی باشند باید شرایط خاصی داشته باشند از جمله:
  •  تمکن مالی برای استقرار در کانادا را داشته باشند، مثلا 3 نفر21هزار دلار.
  •  در دعوتنامه صادر شده توسط استان باید اسم فرد مهاجر ذکر شده باشد. 
  •  مهاجران باید قصد اقامت در استان مورد نظر که دعوتنامه گرفتند را داشته باشند. 
  •  امتیاز قبولی را براساس سن، شغل، تحصیلات فامیل در کانادا و نمره زبان کسب کنند.
اگر متقاضی اصلی همه شرایط لازم برای برنامه مهاجرت استانی کانادا را داشته باشد خانواده او هم می توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. 
 

تمکن مالی برای ویزای استانی کانادا

بیشترین ریجکتی ویزای کانادا مربوط به تمکن مالی است.
زمانی که اداره مهاجرت کانادا می گوید که فرد مهاجر باید از نظر اقتصادی در کانادا مستقر شود یعنی باید تمکن مالی کافی برای حمایت از خود و خانواده اش را داشته باشد، مانند هزینه اجاره خانه، خرید غذا و پوشاک.  
دریافت دعوتنامه مهاجرت استانی نشان دهنده توانایی فرد مهاجر برای استقرار در کانادا است و اطلاعات موجود در پرونده مهاجرت استانی مهاجران با شرایط و معیارهای لازم برای دریافت اقامت دائم کانادا یکسان است حتی اگر فرد مهاجر دو پرونده جداگانه ارسال کرده باشد.
در مواردی که افسر مهاجرتی در مورد توانایی مالی فرد مهاجر برای استقرار در کانادا شک و تردید داشته باشد همه شرایط را بررسی کند. مثلا شغل فعلی مهاجر، مهارت در زبان، نتیجه آزمون زبان، تجربه کاری و نحوه ارتباط آنها در مصاحبه، تجربه کاری و تحصیلات را بررسی می کند. اگر افسر مهاجرتی در مورد اطلاعات داده شده شک و تردید داشته باشد سوالات بیشتری می پرسد. 
افسران مهاجرتی توانایی مهاجران برای استقرار در کانادا را به صورت موردی بررسی می کنند. مثلا اداره مهاجرت کانادا ازفردی که تحصیلات عالی با شغل کم مهارت دارد سوالات بیشتری می پرسد، از نظر اداره مهاجرت کانادا این یک ناهماهنگی است و مهاجر باید در این مورد توضیحات لازم را ارائه دهد. اگر فرد مهاجر با تحصیلات عالی،شغلی داشته باشد که هیچ آموزش و تجربه ای نیاز نداشته باشد افسر مهاجرتی در مورد شرایط و نیت او در بازار کاری کانادا شک می کند. 
افسران مهاجرتی شغل فرد مهاجر را براساس کد ملی طبقه بندی مشاغل ناک و توانایی فرد برای حفظ شغل بررسی می کنند. اگر افسر مهاجرتی در مورد وضعیت فرد مهاجر شک و تردید داشته باشد از وی طی نامه آپدیت تقاضای مستندات می کند و باید طی 60 روز پاسخگو باشد. 
اگر فرد مهاجر از نظر مالی به یکی از اعضای خانواده خود متکی باشد هم باید اطلاعات بیشتری را به افسر مهاجرتی ارائه دهد. 

 

تغییر استان کانادا بعد از مهاجرت

به نظر آقای گنجی –وکیل مهاجرت به کانادا- قبل از اقدام برای هر برنامه مهاجرتی ابتدا برای محل زندگی خود تصمیم گیری کنید زیرا تغییر نکات متفاوتی دارد.
قصد مهاجران برای اقامت در استان مورد نظر بسیار مهم است و در زمان اقدام برای پاسپورت کانادا باید توضیح دهید.
قصد اقامت در استان مورد نظر یکی از عوامل بسیار مهم برای مهاجران برنامه مهاجرت استانی است. افسر مهاجرت باید قبل از صدور ویزای اقامت دائم کانادا، مطمئن شود که فرد متقاضی در استان مورد نظر اقامت می کند. 
استان مورد نظر قبل از صدور دعوتنامه، قصد اقامت فرد متقاضی را بررسی می کند. اگر اداره مهاجرت کانادا در مورد قصد اقامت فرد متقاضی شک و شبهه ای داشته باشد فرد متقاضی باید همه اطلاعات لازم را ارائه دهد. مثلا دارا بودن فامیل درجه یک در استان دیگر کانادا.

 

افزایش ظرفیت پذیرش برنامه مهاجرت استانی کانادا

مهاجرت یک مسئولیت مشترک بین دولت های استانی و دولت فدرال کانادا است. برنامه مهاجرت استانی در سال 1998 برای گسترش مزایای اقتصادی مهاجرت در تمام کانادا ایجاد شد. دولت های استانی برای رفع کمبود نیروی کاری، مهاجرانی که مناسب بازارهای کاری استان خود هستند را انتخاب می کنند. 
در سال اول برنامه مهاجرت استانی فقط 400 مهاجر برای اقامت دائم را پذیرفت. برنامه مهاجرت استانی تا سال 2025 هر ساله 117.500 مهاجر را می پذیرد. 

 

برنامه مهاجرت استانی پایه و پیشرفته کانادا

دو نوع برنامه مهاجرت استانی وجود دارد: پایه و پیشرفته
مهاجرانی که به صورت مستقیم برای برنامه مهاجرت استانی که با برنامه اکسپرس اینتری هماهنگ نیست اقدام می کنند از طریق برنامه مهاجرت استانی پایه اقدام کرده اند. در صورت تایید فرد مهاجر، آنها باید دعوتنامه مهاجرت استانی خود را به همراه پرونده کامل به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنند. 
برنامه مهاجرت استانی پیشرفته یعنی مهاجر برنامه اکسپرس اینتری برای برنامه مهاجرت استانی هم اقدام می کند. مهاجران برنامه اکسپرس اینتری حتی اگر برای برنامه مهاجرت استانی هم اقدام نکرده باشند شاید دعوتنامه دریافت کنند زیرا دولت های استانی پروفایل متقاضیان را در سیستم اکسپرس اینتری بررسی و ارزیابی می کنند. 
اگر دولت های استانی در سیستم اکسپرس اینتری مهاجری را پیدا کنند که برای بازار کاری استان آنها مناسب است برای فرد مهاجر دعوتنامه مهاجرت استانی صادر می کنند. 
اکسپرس اینتری سیستمی برای مدیریت برنامه های نیروی کاری ماهر فدرال، نیروی متخصص فنی فدرال و کلاس تجربه کاری کانادایی است. در این سیستم مهاجران براساس عواملی مثل مهارت در زبان، تحصیلات، تجربه کاری و دیگر عوامل طبق سیستم جامع امتیاز بندی نمره می گیرند. افرادی که بالاترین امتیاز را دارند شانس بیشتری برای دریافت ITA دعوتنامه قبولی کانادا را دارند. 
اگر متقاضی برنامه اکسپرس اینتری دعوتنامه مهاجرت استانی را دریافت کند 600 امتیاز اضافی به او داده می شود. این امتیاز اضافی باعث می شود که فرد دعوتنامه قبولی برای اقامت دائم کانادا را دریافت کتد.
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن