مصاحبه استارت آپ ویزا کانادا

بازدیدکنندگان : 1713 نفر 1402/05/11
مصاحبه استارت آپ ویزا کانادا
مصاحبه استارت آپ ویزا کانادا
بهترین استارتاپ های جهان مانند هوش مصنوعی، فین تک و خدمات اینترنتی الان درآمد های خوبی دارند، دولت کانادا مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا را کم کرده و از آنجائیکه نمره ایلتس برای استارتاپ فقط 5 می باشد، مهندسین و پزشکان شانس بالایی برای کسب اقامت دارند.

 

تجربه ویزای استارت آپ کانادا

ایده خوب و تیم قوی اولین قدم برای کسب اقامت دائم کانادا ست.
طبق تجربه ما، متقاضیان ابتدا ایده خود را دٍولوپ کرده، از انکوباتور و انجل تاییدیه لترآوساپورت می گیرند و بعد از مصاحبه با آفیسر یا انجام مرحله Peer review استارتاپ کانادا به کارت اقامت دائم کانادا می رسند. بعضی آفیسر ها در مورد اینکه تا چه مرحله ای برای دٍولوپ پروژه  پیش رفته اید و تلاش کرده اید سوالاتی را خواهند پرسید.

شما که به عنوان یک کارآفرین قصد راه اندازی بیزینس در کانادا دارید و قصد کسب کارت اقامت دارید حتما باید برای مصاحبه استارت آپ کانادا ویزا آماده باشید، قبل از مصاحبه interview شما باید از اهداف مندرج در بیزینس پلن و منافع منتج شده از طرح شما برای اقتصاد کانادا مطلع باشید.
لذا برای موفقیت در مصاحبه با آفیسر کانادایی باید جزئیات طرح خود را حفظ باشید.

 

نکات مصاحبه استارتاپ ویزا کانادا

ما سعی کرده ایم در ادامه توضیحات کافی برای موفقیت در یک مصاحبه استارتاپ را بیان کنیم، اما برای موفقیت در برنامه استارتاپ روش آزمون و خطا را امتحان نکنید و جزئیات را با یک وکیل مهاجرتی پیش ببرید، زیرا شرایط هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. در مورد نحوه آشنایی با وکیل تان، اعضا تیم وی در ایران و کانادا و نحوه انتخاب وکیل مطالبی را برای ارائه به آفیسر در زمان مصاحبه داشته باشید.
در مرحله اول، شرایط اولیه استارتاپ که دولت کانادا برای استارتاپ ها مشخص نموده را بخوانید؛ مانند: ارائه بیزینس پلن، مسائل مالی طرح، رزومه تیم استارتاپی.
سپس برای موارد بالا مستندات کافی مهیا کنید که شامل صورت های مالی، CV، مجوز فعالیت طرح می باشد. شاید دارای اختراع ثبت شده باشید لذا برای توضیح آن، مستندات کافی اماده کنید زیرا نکات زیادی در این موارد منجر به ریجکتی شده است.
در نهایت با آرامش به سوالات آفیسر پاسخ دهید و کامل محصول شرکت را توضیح دهید. سعی کنید بیزینس مدل خود را توضیح دهید و چرا کانادایی ها نیاز به محصول شرکت شما دارند. معمولا مصاحبه استرس دارد ولی حفظ آرامش به آفیسر این اطمینان را می دهد که شما روی طرح تان تسلط دارید. خود را برای این پرسش که آیا محصول شما در کشورتان به تولید رسیده یا خیر اماده کنید.

 

مسائل مالی استارت آپ ویزا

ارائه تراز مالی شفاف به آفیسر نشان می دهد که شما برنامه ریزی خوبی برای هزینه-درآمد شرکت و خودتان دارید. اطلاع از درآمد و منابع آن، هزینه، میزان سرمایه گذاری و صورتهای حسابرسی توسط یکی از اعضا تیم می تواند مفید باشد. ممکن است آفیسر در مورد سازمان سرمایه گذار پروژه از شما سوال کند.
حتما کش فلو یا جریان نقدینگی طرح خود را مطالعه کنید و برای بازده سرمایه گذاری و سود پرداختی بابت تامین مالی و میزان مالیات در کانادا توضیح شفاف داشته باشید. اگر سرمایه طرح را خودتان اماده می کنید باید در مورد نحوه تامین آن (مثلا فروش یک واحد مسکونی) به آفیسر توضیحات کافی بدهید.

 

بیزینس پلن استارت آپ ویزا

طرح توجیحی خوب که توسط موسسه گنجی به متقاضیان ارائه می شود می تواند یک تصویر زیبا از محصول شما که مبتنی بر اقتصاد کاناداست را برای آفیسر نمایان کند و اعضا تیم در مورد هدف شرکت، استراتژی، آنالیز رقبا، ترازنامه مالی و نقاط قوت و ضعف و ... باید آگاه باشند. حتما در مورد مسولیت تمام اعضا گروه و نقش هر فرد در تیم استارتاپی با هم صحبت کنید و آماده ارائه توضیح به آفیسر باشید.
قطعا آفیسر در مورد رقبای طرح شما در کشور تان و کانادا سوالاتی را خواهد پرسید از قبل در مورد انها با مراجعه به وب سایت شان تحقیق کنید.
بهتر است مقدمات اجرایی طرح استارتاپ خود را حداقل شش ماه قبل از اقدام برای اپلای نهایی کنید تا با شرایط طرح در کانادا مثلا نحوه استخدام پرسنل آشنا باشید.
از قوانین شرکت ها در کانادا مطلع باشید، همچنین در صورت قرارداد با انجل و ونچر نیاز به ثبت SEC دارند. در صورت سوال آفیسر آمادگی کامل برای ارائه جزئیات داشته باشید با اعتما به نفس و خونسردی سوالات را کامل پاسخ دهید.

 

شرکت استارت آپ کانادا

اگر برای استارتاپ ویزا کانادا اقدام کرده اید، بسیار مهم است که در مورد اجرایی بودن طرح خود دانش کافی داشته باشید. ارائه ترازنامه، کاتالوگ محصول، اطلاعات مشتریان بالقوه و ... مفید است. ما پیشنهاد می کنیم ویدئو و پاور پوینت آن را در وب سایت تان قرار دهید.
بهتر است به شبکه های اجتماعی مانند : تویتر (ایکس)، اینستاگرام، فیس بوک و لیندکین، سایت خود را متصل کنید.

 

اجرای استارت آپ کانادا

طبق بیزینس پلن به آفیسر توضیح دهید که چگونه نیرو استخدام می کنید، میزان حقوق و بیمه چقدر خواهد بود، نفرات اصلی و فرعی تیم چه کسانی هستند و سمت آنها چیست، چگونه در ماه های اول بدون درآمد هزینه های خود را پوشش می دهید، آیا سرمایه شخصی خود را استفاده می کنید، چرا استارتاپ، شما از نمونه موجود در کانادا بهتر است و ... .
 

بازاریابی استارت آپ ویزا

چقدر در مورد تجاری سازی طرح فکر کرده اید؟
حتما برای خود، فلوچارتی از میزان سرمایه گذاری در ماه های اول برای بازاریابی محصول بنویسید. از میزان زمان مورد نیاز برای بازگشت سرمایه مطلع باشید. این اطلاعات باعث می شود که افسر مهاجرت قانع شود که ویزای شما را تایید کند زیرا شما آمادگی کافی برای شروع یک استارتاپ موفق در کانادا را دارید.
در زمینه پیشرفت پروژه اطلاع داشته باشید در یک نمودار(مثلا MSP) شروع فعالیت تیم استارتاپ و نحوه ارتباط اعضا تیم را توضیح و ترسیم کنید.
 

مدارک ویزای استارت آپ کانادا

مدارک و فرم های ارسالی اداره مهاجرت که شامل تاییدیه انکوباتور و انجل (لترآوساپورت LOS) می باشد را کامل بخوانید تا دچار ریجکتی یا ورود به مرحله Peer review نشوید. به سوالات آفیسر با صداقت پاسخ دهید. 
پاسپورت و مدارک سهم الشرکه و لترآوساپورت خود را قبل از مصاحبه اماده کنید. از مراحل مهاجرتی پرونده خود اطلاع داشته باشید و دانش زبان خود را طبق نمره ای که در آزمون زبان بدست آورده اید به آفیسر نشان دهید.
 

سازمان های مورد تایید در استارت آپ ویزا

آفیسر در مورد اینکه شما از کدام سازمان (انکوباتور، انجل، ونچر) نامه حمایتی دریافت کرده اید و آیا آن سازمان برای شما کلاس برگزار کرده سوالاتی را خواهد پرسید. آیا آن سازمان بعد از ورود به کانادا به شما خدمات ارائه خواهد داد؟ میزان سرمایه گذاری سازمانی که به شما لترآوساپورت داده چقدر بوده و در ازاء آن چند سهم برای خود اختصاص داده است؟

 

سوالات مصاحبه ویزای استارت آپ کانادا

با مطالعه موارد بالا مطئمن شوید که همه نکات بالا در مورد سوالات مصاحبه استارت آپ ویزا کانادا را رعایت کرده اید. اگر خودتان دارای شرکت استارتاپی در ایران هستید لزوما با همان طرح و ایده در کانادا قبول نخواهید شد زیرا طرح باید با اقتصاد کانادا هم راستا باشد.
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 3
توکل1402/05/19
سلام ، من در حال طراحی یک نرم افزار آموزشی هستم ، ایا میتونم تبدیل به استارت اپ کنم ؟
  • گنجی
  • 1402/05/19
حداقل باید یکسال اجرایی شده باشد یعنی تجاری سازی انجام شده باشد
یا اینکه از طرح ها موجود ما استفاده کنید
کیارش1402/05/14
سلام
لطفا هزینه و مدت زمانی که طول میکشه بابت استارت اپ را بفرمایید
  • گنجی
  • 1402/05/15
بستگی به طرح و رزومه شما دارد ولی در کل استارتاپ ها الان خیلی سریع شده اند.
در واتس اپ با لینک زیر سایت ما، رزومه بفرستید
داود1402/05/14
سلام. وقت بخیر. رشته من ارشد کارگردانی نمایش از دانشگاه هنر تهران است و هم اکنون 44 ساله م و مدیر و موسس یک آموزشگاه بازیگری و یک موسسه هنرهای نمایشی که تخصصی برای کودکان و نوجوانان است، در تهران هستم. آیا می توانم استارتاپ انجام دهم یا خیر؟ البته حدود یک و نیم سال ئیش مدارکم را برای خوداشتغالی هنرمندان سابمیت کرده ام . اما چون طولانی شده و هنوز هم به جایی نرسیده خواستم استارتاپ انجام دهم و یا ثبت شرکت. هر کدام که شما فکر می کنید به نتیجه می رسد. ممنونم از راهنمایی شما.
  • گنجی
  • 1402/05/14
ابتدا باید نتیجه پرونده خوداشتغالی قبلی تان مشخص شود سپس برای بعدی اقدام کرد. با وکیل تان مشورت کنید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن