اقامت موقت کانادا

بازدیدکنندگان : 993 نفر 1402/06/16
اقامت موقت کانادا
اقامت موقت کانادا
دولت کانادا با این فرض که دارندگان ویزای موقت عامل تشدید بحران مسکن کانادا هستند قصد تعیین ظرفیت برای پذیرش جهت ویزای اقامت موقت در کانادا است!

 

انواع اقامت موقت کانادا

ویزای اقامت موقت کانادا به نام TRV به فرد برای حضور در طی مدت زمان خاصی مجوز ورود می دهد و متقاضی باید قبل از اتمام آن از کانادا خارج شود یا درخواست تمدید ویزای خود را بدهد.
ویزای اقامت موقت کانادا شامل:
  •  ویزای توریستی کانادا
  •  ویزای دانشجویی کانادا
  •  ویزای کار یا ورک پریمت کانادا

براساس گزارشات تعداد افراد دارای ویزای موقت که دولت کانادا برای رسیدن به اهداف خود در نظر گرفته یک میلیون کمتر از تعداد واقعی افرادی است که آلان در کانادا هستند یعنی یک میلیون نفر بدون آمار در کانادا هستند و این قابل توجیه نیست! 

 

ظرفیت پذیرش اقامت موقت کانادا

براساس گزارشات بانک CIBC کانادا در تاریخ 30 آگوست 2023، دولت کانادا برای محدود کردن تعداد افراد دارای ویزای موقت باید اقدامات فوری در نظر بگیرد زیرا دولت کانادا تعداد ساکنان موقت را کمتر از میزان واقعی تخمین زده است
بنابراین تمرکز بر روی افزایش تعداد قابل توجه افراد دارای ویزای موقت به خصوص دانشجویان خارجی و محدود کردن تعداد آنها به صورت سالانه، باید بدون هیچ تاخیری انجام شود. 
با توجه به شکاف بزرگ در سرشماری جمعیت و برآوردهای سه ماهه و سالانه توسط اداره آمار کانادا، تعداد افراد دارای ویزای موقت در کانادا کمتر از تعداد واقعی است. 
در این گزارش گفته شده که اگر عرضه مسکن به صورت معجزه آسایی افرایش پیدا کند سالها طول می کشد تا این عرضه برابر تقاضا شود، از سوی دیگر این یک میلیون نفر بدون آمار نیز در کانادا در حال افزایش است. 

 

چرا دارندگان ویزای موقت مشکل ساز شده اند

این گزارش به بررسی عواملی که باعث کم شماری افراد دارای ویزای موقت در کانادا می شود می پردازد و این گزارش بیان می کند که افراد دارای ویزای موقت به دلایل مختلفی در سرشماری شرکت نمی کنند. 
  1. دولت کانادا به افراد دارای ویزای موقت توصیه نمی کند که در سرشماری شرکت کنند و افراد دارای ویزای موقت هم نمی دانندکه آیا باید در این سرشماری ها شرکت کنند یا خیر.  
  2. اداره آمار کانادا این فرض را دارد که دارندگان ویزای اقامت موقت 30 روز بعد از انقضای ویزای خود کانادا را ترک می کنند. اما اکثریت افراد دارای ویزای موقت بعد از انقضای ویزای خود از کانادا خارج نمی شوند! 
  3. اداره مهاجرت کانادا برای تمدید ورک پرمیت دانشجویان خارجی در زمان شیوع کرونا اقدامات ویژه ای را در نظر گرفته بود اما اداره آمار کانادا این تمدید ها را در نظر نگرفته است. 

طبق نظر آقای گنجی-وکیل رسمی مهاجرت- هیچ اطلاعات رسمی در این مورد وجود ندارد اما براساس پیش بینی ها، حدود 750.000 دارنده ویزای موقت در بین سالهای 2017 تا 2022 بیشتر از زمان تعیین شده در کانادا اقامت داشته اند. 
اما تعداد واقعی افراد دارای ویزای موقتی که بیشتر از زمان تعیین شده در کانادا اقامت داشته اند بیشتر از این تعداد است زیرا گزارشات CIBC افراد دارای ویزای موقت که وضعیت اقامتی آنها منقضی شده است و هنوز برای اقامت دائم یا موقت اقدام نکرده اند را در نظر نگرفته است! 
اداره آمار کانادا خروج افراد دارای ویزای موقت یک ماه بعد از انقضای ویزا، پیش بینی های جمعیت، مسکن و تقاضای خدمات را در شهرهای دانشگاهی در نظر نگرفته است.  

 

مشکلات افراد دارای ویزای موقت در کانادا

گزارش CIBC نتیجه می گیرد براساس آمارهای رسمی تعداد افراد دارای ویزای موقت در کانادا حدود 1.000.000 نفر است.
این به علت کم شماری در سرشماری افراد دارای ویزای موقت و حذف اطلاعات اقامتی این افراد دارای ویزای موقت در گزارشات فصلی است. پیامدهای این کم شماری باعث ایجاد بحران مسکن مقرون به صرفه در کانادا شده است. 
دولت کانادا برای اینکه افراد دارای ویزای موقت به راحتی بتوانند مسکن مورد نیاز خود را در کانادا پیدا کنند باید اقدامات فوری و ضروری را در نظر بگیرد. 

 

آیا کانادا در سال 2024 پذیرش دانشجویان خارجی و توریستی را متوقف می کند؟

کانادا دانشجویان خارجی را در سال 2024 هم می پذیرد اما در حال حاضر ادار مهاجرت کانادا به دنبال این است که میزان مشخصی از این دانشجویان را به صورت سالانه در کانادا بپذیرد. همچنین با توجه به حجم بالای درخواست ها برای ویزای مولتی کانادا احتمالا شانس پذیرش بسیار کم شود یا سختگیری ها برای اخذ آن افزایش یابد.
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن