مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان

بازدیدکنندگان : 1658 نفر 1402/05/09
مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان
مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان
شرایط مهاجرت به آمریکا در حال حاضر بسیار سخت شده و بسیاری که پرونده مهاجرتی آمریکا دارند بعد از طولانی شدن زمان آن تصمیم به مهاجرت کانادا می گیرند، اما سوال اصلی این است:

آیا داشتن پرونده مهاجرتی آمریکا می تواند بر روی پرونده مهاجرتی کانادا تاثیر بگذارد؟ 

خیر.

 

دادگاه فدرال کانادا برای کبک

در تصمیم گیری اخیر دولت فدرال در مورد فردی به نام خان، دادگاه فدرال گفت تصمیم افسر مهاجرتی در مورد اینکه پرونده مهاجرتی برای اقامت دائم آمریکا بر روی پرونده مهاجرتی فرد برای اقامت دائم کانادا تاثیر می گذارد کاملا غیر منطقی است. 
خان شهروند بنگلادش است. او از طریق برنامه سرمایه گذاری کبک برای اقامت دائم کانادا اقدام کرده است. همسر و دختر او به عنوان افراد تحت تکفل او در این پرونده هستند. 
افسر مهاجرتی کانادا در مورد قصد واقعی خان برای اقامت در کبک که یکی از شرایط اداره مهاجرت کانادا است شک و تردید داشت. 
یکی از دلایل شک و تردید افسر مهاجرتی برای قصد اقامت خان در کبک این بود که خان در پرونده مهاجرتی برای اقامت دائم آمریکا که خواهر شوهرش در سال 2012 ارسال کرده بود حضور داشت. پرونده مهاجرتی او در آمریکا هنوز در حال بررسی بود. بعد از اینکه افسر مهاجرتی با خان در مورد قصد اقامت او در کبک صحبت کرد متقاعد نشد که او قصد دارد در کبک اقامت کند. 

 

نتیجه کورت کانادا

خان درخواست خود را برای بررسی قضایی ارائه داد و گفت این تصمیم غیر منطقی است. دادگاه فدرال کانادا اعلام کرد این تصمیم به دلایل زیر غیر منطقی است:
مدت زمان صدور رای
1- اول اینکه افسر مهاجرتی به این نتیجه رسید که پرونده مهاجرتی برای اقامت دائم آمریکا در سال 2012 می تواند بر روی قصد متقاضی برای اقامت در کبک تاثیر بگذارد، زیرا متقاضی می تواند در کشوری که زودتر اقامت دائم آن را دریافت کرده اقامت کند، اگر آن کشور کانادا باشد در کبک اقامت می کند. 

اراده باطنی و ظاهری
2- دوم اینکه این دو پرونده با فاصله پنج سال از هم ارسال شدند. زمانی که اداره مهاجرت کانادا با خان مصاحبه کرد پرونده او از ده سال پیش در اداره مهاجرت آمریکا در حال بررسی بود. افسر مهاجرتی کانادا باید بداند که بعد از ده سال نظر متقاضی تغییر می کند. خان در مصاحبه با افسر مهاجرتی کانادا گفت، ترجیح می دهد که در کبک اقامت کند تا در آمریکا. 

اطاله دادرسی
3- سوم اینکه افسر مهاجرتی گفت از آنجایی که متقاضی پرونده اقامتی برای آمریکا را لغو نکرده است در نتیجه قصد دارد در آمریکا و نه در کبک اقامت کند. دادگاه فدرال گفت این غیر منطقی است زیرا متقاضی هیچ کنترلی بر روی پرونده اقامتی آمریکا ندارد. در مصاحبه خان گفت که خواهر شوهرش برای  او پرونده اقامتی آمریکا را ارسال کرده است. 

قصد واقعی طرفین
4- متقاضی مهاجرت به کانادا می تواند  قصد دو گانه ای برای اقامت در آمریکا را هم داشته باشد. داشتن قصد اقامت در آمریکا قصد اقامت در کانادا را نفی نمی کند. دادگاه حکم داد که تصمیم افسران مهاجرتی غیر منطقی است و متقاضی نباید به این دلایل رد شود. 
 

سفر از امریکا به کانادا

چگونه از آمریکا به کانادا بیاییم؟

این روش های زیر را بخوانید که از شرایط مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان را مطلع شوید:

ویزای شغلی تخصصی H1-B آمریکا

اداره مهاجرت کانادا گفت به دارندگان ویزای تخصصی H1-B آمریکا، ویزای کاری آزاد کانادا را می دهد. این اداره گفت افرادی زیادی هستند که در شرکت های آمریکایی که در کانادا هم شعبه دارند کار می کنند لذا مانعی ندارد این افراد با ویزای تخصصی H1-B در کانادا هم بتوانند فعال باشند. 
از تاریخ 16 جولای 2023 دارندگان ویزای H1-B و اعضای خانواده آنها می توانند برای کانادا هم اقدام کنند. متقاضیان بعد از قبولی، ویزای کاری آزاد با حداکثر 3 سال اعتبار را دریافت می کنند و با این ویزای کاری آزاد می توانند برای هر کارفرمایی در هر جای کانادا کار کنند. همسران و وابستگان آنها هم می توانند برای ویزای اقامت موقت درخواست بدهند. 
طبق نظر آقای گنجی وکیل مهاجرت، این برنامه به مدت یکسال یا تا زمانی که اداره مهاجرت کانادا حدود 10.000 پرونده را دریافت کند باز است. 

 

اکسپرس اینتری برای آمریکایی ها

اکسپرس اینتری مسیر اصلی دولت کانادا برای مدیریت برنامه های نیروی کاری ماهر فدرال است. در سال 2021 آمریکا چهارمین کشوری بود که بیشترین دعوتنامه قبولی برای اقامت دائم کانادا را دریافت کرد. با دعوتنامه قبولی متقاضیان می توانند برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. شهروندان و ساکنان آمریکا به علت دانش زبان قوی، تجربه کاری عالی و سطح تحصیلات بالا واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری هستند. 
سیستم اکسپرس اینتری کانادا برای آمریکایی ها، 3 برنامه را مدیریت می کند:
  1.  برنامه نیروی کاری ماهر فدرال
  2.  برنامه کلاس تجربه کار کانادایی
  3.  برنامه نیروی متخصص فنی فدرال 

 

بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا

اداره مهاجرت کانادا اخیرا قرعه کشی هایی براساس دسته بندی جدید برگزار کرده و این قرعه کشی ها متقاضیانی که تسلط کامل به زبان فرانسه یا تجربه کاری در زمینه های زیر دارند را در اولویت قرار می دهند:
  •  حمل و نقل
  •  کشاورزی و مواد غذایی
  •  خدمات درمانی و پزشکان
  •  مشاغل علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات
  •  مشاغلی مثل نجاری، لوله کشی و پیمانکاران

 

برنامه های مهاجرتی کانادا با ویزای آمریکا 

برنامه استعداد جهانی برنامه ای است که از طریق آن کارفرمایان کانادایی در صنایع پر رونق می توانند درصورت نبود نیروهای کاری کانادایی، نیروهای کاری ماهر را استخدام کنند. کارفرمایان برای استخدام باید ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA را انجام بدهند و ادار مهاجرت کانادا هم این ورک پرمیت را در مدت کمتر از یک ماه تایید و بررسی می کند. در این مورد قبلا در کانال تلگرام گنجی توضیح دادیم.
بعضی از شرکت های آمریکایی در کانادا هم شعبه دارند. کارفرمایان کانادایی از طریق برنامه انتقال درون شرکتی ICT می توانند نیروهای کاری مورد نیاز را بدون انجام ارزیابی تاثیر بازار کار استخدام کنند. کارمندانی که در نقش های مدیریتی، اجرایی یا حرفه های تخصصی کار می کنند واجد شرایط برنامه انتقال درون شرکتی هستند، اگر در شرکت بزرگ مانند گوگل فعال باشند.
در نهایت برنامه ویزای استارت آپ SUV به کارآفرینانی که بودجه کافی برای اقامت در کانادا را دارند و یکی از سازمانهای انکوباتور، انجل و ونچر آنها را حمایت می کنند اقامت دائم کانادا را می دهد. هدف ویزای استارت آپ جذب کارآفرینان نوآوری است که مشاغل جدید را در کانادا ایجاد کرده و باعث رشد اقتصادی کانادا می شوند. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن