برنامه جدید مهاجرتی کانادا در سال 2022

بازدیدکنندگان : 1290 نفر 1401/04/27
برنامه جدید مهاجرتی کانادا در سال 2022

برنامه جدید مهاجرتی کانادا در سال 2022 از قول وزیر مهاجرت کانادا

اگر شما با ویزای موقت در کانادا هستید و با مشکلات زیادی در نداشتن کارت اقامت دائم کانادا مواجه هستید، این مقاله برای شما مفید است. آقای گنجی وکیل رسمی مهاجرت کانادا در موردنحوه کسب اقامت دائم کانادا برای دارندگان ویزای توریستی، ویزای تحصیلی و ویزای کار توضیحاتی را ارائه می دهند. 

هفته گذشته وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد که به دنبال ایجاد برنامه اقامت دائم کانادا برای دانشجویان خارجی و دارندگان ویزای کار است. وزیر مهاجرت کانادا 120 روز فرصت دارد تا طبق مصوبه مجلس کانادا یک برنامه و استراتژی مناسب برای اجرای برنامه تعیین کند. 

وزیر می گوید من به دنبال ایجاد برنامه مهاجرتی اقامت دائم برای دانشجویان بین المللی و نیروی کار موقت خارجی هستم. 


جزئیات برنامه جدید تا 17/6/1401 یعنی تا مهلت  120 روزه تعیین شده، منتشر می شود. که در کانال تلگرام و وب سایت موسسه مهاجرتی گنجی در مورد آن مفصل توضیح ارائه خواهیم کرد لذا با عضویت در تلگرام(لینک بالا سمت چپ) از این خبر بلافاصله مطلع خواهید شد.
کانادا برای افرادی که اقامت موقت دارند به دنبال ایجاد برنامه مهاجرتی جدیدی است و در برنامه اکسپرس اینتری تغییراتی ایجاد کرده است. این دو گروه شامل:
  • نیروی کار موقت خارجی 
  • دانشجویان بین المللی

وزیر مهاجرت کانادا گفت، ما به دنبال ایجاد برنامه اقامتی دائم برای افراد دارای ویزای موقت کانادا هستیم. برنامه مهاجرتی جدید یک برنامه اقامت دائم برای دارندگان ویزای موقت کانادا است. این برنامه مثل برنامه اقامت موقت به اقامت دائم است که سال گذشته 90.000 نیروی کار ضروری و دانشجویان فارغ التحصیل خارجی را پذیرفت. 

 

تغییرات جدید برنامه اکسپرس اینتری کانادا

کانادا از مهاجران برنامه نیروی کار ماهر فدرال و کلاس تجربه کار کانادایی می خواهد تا در ماه جولای از طریق این برنامه ها برای اقامت دائم اقدام کنند. 
اصلاحاتی براساس لایحه C-19 در مجلس سنا تصویب می شود و به یک قانون تبدیل خواهد شد،  اداره مهاجرت کانادا برای رسیدن به اهداف اقتصادی کانادا مهاجران برنامه اکسپرس اینتری را براساس عواملی مثل شغل، مهارت در زبان فرانسه و مدرک تحصیلی انتخاب می کند. 

اداره مهاجرت کانادا باید نظر سنجی عمومی را در مورد این تغییرات انجام دهد و این اداره با تمرکز بر روی تخصص های مورد نیاز بازار کاری کانادا تعیین می کند که کدام گروه از مهاجران باید در قرعه کشی ها انتخاب شوند چون در سیستم قبلی متقاضیانی که امتیاز پایینی داشتند اما تخصص مورد نیاز بازار کار کانادا را داشتند انتخاب نمی شدند. لذا اداره مهاجرت کانادا باید سالانه گزارشاتی را در مورد اهداف اقتصادی برنامه های مهاجرتی به پارلمان کانادا بدهد و می خواهد این گزارشات با بازار کار کانادا مطابق باشد تا بتوان رشد اقتصادی خوبی بعد از کرونا داشت.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

 

چگونه دارندگان ویزای موقت کانادا برای اقامت دائم اقدام کنند؟

طبق آمار، مهاجران که در سالهای اولیه ورود به کانادا تجربه کار کانادایی دارند شغل های مناسب تر با دستمزد بالاتر پیدا می کنند.  
داشتن تجربه کار کانادایی و تحصیل در کانادا می تواند به مهاجران برای دریافت اقامت دائم کانادا کمک کند. شما بای کسب اقامت دائم می توانید در کانادا ابتدا تحصیل یا کار کنید.
تحصیل در کانادا
برای تحصیل در کانادا باید در یک موسسه آموزشی تعیین شده پذیرفته شوید و ویزای تحصیلی بگیرید. اگر یک دوره تحصیلی هشت ماهه را به پایان رسانده باشید واجد شرایط ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی هستید و مهاجران زیادی برای کسب تجربه کاری کانادایی این ورک پرمیت را دریافت می کنند. 
کار در کانادا
برای کار در کانادا باید ویزای کاری داشته باشیم. بیشتر از 100 برنامه ورک پرمیت برای مهاجران وجود دارد که به دودسته کلی تقسیم می شوند: ورک پرمیت برنامه نیروی کار موقت خارجی و ورک پرمیت برنامه تحرک بین المللی. تفاوت این دوبرنامه در این است که برای ورک پرمیت نیروی کار موقت خارجی کارفرمایان باید ارزیابی تاثیر بازار کار را انجام دهند اما ورک پرمیت برنامه تحرک بین المللی برای رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کانادا است و معاف از انجام ارزیابی تاثیر بازار کار است چون افرادی که این نوع ورک پرمیت را دارند مزایای زیادی برای بازار کاری کانادا دارند. 

 

نحوه مهاجرت از طریق برنامه اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری برنامه اصلی مهاجرتی کانادا است که سه برنامه نیروی کار ماهر فدرال، کلاس تجربه کار کانادایی  و برنامه نیروی متخصص فنی را مدیریت می کند. برای ورود به سیستم اکسپرس اینتری باید واجد شرایط یکی از این برنامه ها باشید. 
زمانی که وارد سیستم اکسپرس اینتری شدید براساس سیستم جامع امتیاز بندی به شما امتیاز می دهند. به مهاجران براساس عواملی مثل تجربه کاری، تحصیلات، مهارت در زبان، سن و دیگر عوامل دیگر امتیاز می دهند. هر چقدر امتیاز بالاتر باشد شانس دریافت دعوتنامه قبولی برای اقامت دائم کانادا بیشتر می شود. 
مهاجران برنامه اکسپرس اینتری که دعوتنامه مهاجرت استانی را دریافت می کنند 600 امتیاز اضافی به صورت خودکار دریافت می کنند. این امتیاز اضافی تضمینی برای دریافت دعوتنامه قبولی در قرعه کشی بعدی اکسپرس اینتری است. 
با دعوتنامه قبولی می توانید از طریق برنامه اکسپرس اینتری برای مهاجرت و اقامت دائم کانادا اقدام کنید. اداره مهاجرت کانادا در مدت شش ماه پرونده مهاجرتی شما را بررسی می کند. شیوع کرونا باعث طولانی شدن زمان بررسی پرونده های مهاجرتی شده است. برای اطلاع از زمان مورد نیاز برای بررسی پرونده های مهاجرتی به وبسایت اداره مهاجرت کانادا مراجعه کنید یا در واتس اپ پایین سایت گنجی پیام دهید تا برای شما ارسال گردد. 

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 3
فرزاد1401/06/03
سلام و عرض احترام طوریکه اسمم درج گردیده است من مدت ده سال در حکومت قبلی افغانستان کار کردم و دیگر برایم زمینه کار در افغانستان مساعد نبود ناگزیر به کشور دبی آمدم و در اینجا زندگی میکنم ، قصد دارم به کانادا مهاجرت کنم اگر لطف کنید مرا رهنمائی کنید از کدام طریق ممکن میتوانم ویزا بگیرم تشکر !
  • گنجی
  • 1401/06/04
نیاز به اطلاعات سن و شغل و تحصیلات تان داریم
سلنا1401/05/11
بهترین شهر کانادا برای ایرانیان مونتراله یا ونکوور؟؟من به تازگی وارد کانادا شدم و دوسدارم در کبک بمونم
  • گنجی
  • 1401/05/13
کبک و ونکوور هر دو خوب هستند.
در کبک خدمات دولتی برای مهاجران رایگان و زیاد است و شهری دانشجویی می باشد
ونکوور هزینه ها بسیار بالا و برای دوران میانسالی به بعد خوب است.
جیران1401/05/09
سایت مهاجرت به کانادا آیا اطلاعات لازم برای برنامه اسکیل ورکر را دارد؟؟
نحوه امتیازبندی رو میخاستم بدونم
  • گنجی
  • 1401/05/10
ابتدا تفاوت اکسپرس اینتری و اسکیل ورکر را بیان کنیم که از سال 2015 دولت کانادا اسکیل ورکر را به اکسپرس اینتری تغییر داد و امتیازبندی از 67 از 100 به 400 از 1200 تغییرکرد
در سایت مهاجرت کانادا امتیاز هر روش درج شده و امتیاز بندی مهاجرت به کانادا الان برای اکسپرس اینتری حدود 450 می باشد

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن