انتاریو چه برنامه ای برای پذیرش مهاجر در 2021 دارد

بازدیدکنندگان : 2244 نفر 1399/10/23
انتاریو چه برنامه ای برای پذیرش مهاجر در 2021 دارد
انتاریو چه برنامه ای برای پذیرش مهاجر در 2021 دارد

تقریبا 70درصد مهاجران جدید، انتاریو را به عنوان شهر محل سکونت و کار خود انتخاب می کنند. این استان دارای بزرگترین شهر –تورنتو- و محل بیشترین بیزینس های فعال در کانادا است بعد از ان مونترال و ونکوور قرار دارند.

بررسی اجمالی آخرین قرعه کشی های استان انتاریو کانادا در سال 2020 و برنامه این استان در سال 2021 نشان می دهد که انتاریو در 2020 حدود 8000 دعوتنامه برای برنامه مهاجرت انتاریو تورنتو OINP صادر کرد که این میزان بیشتر از حد مجاز(7600مورد) برای مناطق تعیین شده انتاریو است. دولت انتاریو برای حدود 7.600 مهاجر از 61.000 مورد پیش بینی شده از طریق برنامه مهاجرت استانی انتاریوOINP  در سال 2020 دعوتنامه صادر کرد.
 اما انتاریو حدود 8050 مهاجر را از طریق همه برنامه های مهاجرتی پذیرفت، 400 مهاجر را انتاریو از طریق تخصص خاص و 50 مورد دیگر برای مشاغل نیمه ماهر پذیرفت. همه برنامه های جدید درحال بررسی هستند، تعداد پذیرش مهاجر در برنامه مهاجرتی انتاریو برای سال 2021هنوز مشخص نیست، اما براساس برنامه جدید مهاجرت در سه سال آینده برنامه مهاجرت استانی انتاریو حدود 80800 مهاجر را می پذیرد.
 آخرین قرعه کشی انتاریو در تاریخ 15 دسامبر 2020 برگزار شد. برنامه مهاجرت استانی انتاریو یک قرعه کشی برای برنامه فناوری و متخصصین کامپیوتر برگزار کرد و 668 دعوتنامه برای داوطلبان ثبت نام کرده در اکسپرس اینتری انتاریو که سابقه کار در مشاغل فنی خاص دارند صادر شد، انتاریو 19 نفر را هم از طریق برنامه کارآفرینی پذیرفت. این افراد سابقه بازدید از استان را داشتند.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

انتاریو سیستم ابراز علاقه EOI را درسال2021 ایجاد می کند

برنامه پذیرش مهاجر با جاب آفر مخصوص کارفرمایان انتاریو براساس نوبت دریافت پرونده ها کار می کند که برای متقاضیان و خود استان مشکلاتی را ایجاد می کند. مثلا هنگامیکه برنامه مهاجرت استانی انتاریو زمان ثبت نام در سیستم را اعلام کرد تعداد زیادی از متقاضیان برای ارسال پرونده های خود وارد سیستم شده و سیستم آنلاین در عرض چند دقیقه دان شد و بازخورد بدی داشت. 
همچنین انتاریو سیستم ثبت نام جاب آفر مخصوص دانشجویان بین المللی را باز کرد، بعد به علت مشکلات فنی بست. که ناشی از مشکلات فنی از سوی اداره مهاجرت انتاریو بود، در این مدت که وب سایت باز شد 1426 متقفاضی به صورت ناقص ثبت نام کردند که مقرر شده اداره مهاجرت انتاریو برای رفع اشکال با آنها تماس تلفنی بگیرد.

برای رفع این مشکل، انتاریو در سال 2021 سیستم ابراز علاقه EOI یا همان استخر مجازی شبیه اکسپرس اینتری را ایجاد می کند، استانهای دیگر مثل مانیتوبا و ساسکاچوان قبلا سیستم EOI را برای مدیریت برنامه های مهاجرتی خود ایجاد کرده بودند. به داوطلبان احتمالی براساس پروفایلی که در سیستم EOI دارند، امتیاز داده می شود. امتیازات براساس تحصیلات و توانایی های زبان داده می شود و انتاریو برای متقاضیان مهاجرتی برتر دعوتنامه مهاجرت استانی را صادر می کند. لذا مشکلات فنی و هجوم کاربران در زمان ثبت نام برطرف خواهد شد.

برنامه های مهاجرتی که انتاریو برای آنها سیستم EOI را ایجاد می کند:

- برنامه پیشنهاد شغلی کارفرمایان؛ (شامل نیروی کار خارجی، دانشجویان بین المللی و مشاغل با تقاضای بالا).
- فارغ التحصیلان دکترا از دانشگاه های انتاریو
- فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد از دانشگاه های انتاریو
این سیستم جدید EOI امکان انجام قرعه کشی های منظم و هدفمند را براساس نیاز بازار کار استان به سیستم مهاجرتی انتاریو می دهد. انتاریو احتمالا در اوایل سال 2021 این سیستم را راه اندازی می کند که در کانال تلگرام موسسه گنجی در مورد ان بعدا توضیح خواهیم داد.

انتاریو کانادا در سال 2021 مهاجر جدید پذیرفت

در سال 2021 انتاریو به صدور دعوتنامه های جدید برای برنامه های نیروی کار ماهر فرانسوی زبان و نیروی متخصص فنی می پردازد
484 داوطلب اکسپرس اینتری از طریق برنامه های نیروی کار ماهر فرانسوی زبان و نیروی متخصص فنی دعوت شدند. استان انتاریو در اولین قرعه کشی سال 2021 حدود 484 دعوتنامه از طریق دو برنامه مهاجرت استانی برای داوطلبان اکسپرس اینتری صادر کرد.
در تاریخ 13 ژانویه 2021 برابر 24 دی ماه 1399 برنامه مهاجرت استانی انتاریوOINP  دعوتنامه های ابراز علاقه NOI را برای برنامه های نیروی کار متخصص فنی و نیروی کار ماهر فرانسوی زبان را صادر کرد.
این دو برنامه مهاجرت استانی PNP با سیستم اکسپرس اینتری همسو هستند. مهاجرانی که در قرعه کشی دعوتنامه ابراز علاقهNOI  را دریافت کردند، باید دارای پروفایل اکسپرس اینتری که از تاریخ 13 ژانویه 2020 و 13ژانویه 2021 ایجاد شده، را داشته باشند.
برنامه نیروی کار ماهر به سیستم مهاجرت استانی انتاریوOINP  این امکان را می دهد، تا افرادی که در انتاریو زندگی کرده و حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت یا پاره وقت را دارند، در لیست نیروی کار متخصص در ناک 633 یا ناک اصلی 72،73 یا 82 طبق طبقه بندی ملی مشاغل کاناداNOC  پذیرفته شوند.

338 داوطلب برنامه نیروی کار ماهر انتاریو در قرعه کشی امروز دعوتنامه از سیستم ابراز علاقهNOI  را دریافت کردند، که دارای امتیازی برابر 434 تا 460  بودند. 
برنامه نیروی کار ماهر فرانسوی زبانFSSW  با داوطلبان اکسپرس اینتری که انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنند ومدرک دارند، متناسب و هماهنگ است. داوطلبان باید شرایط لازم برای برنامه تجربه کار کانادایی یا برنامه نیروی کار ماهر فدرال را داشته باشند. هر یک از برنامه های فدرال شرایط خاصی برای تجربه کار و تحصیلات دارند.

حداقل نمره زبان برای مهاجرت انتاریو برای بخش نیروی کار فرانسوی زبان چند است

 داوطلبان این برنامه براساس معیار زبان کاناداییCLB  باید حداقل نمره هفت را در زبان فرانسه و نمره شش را در زبان انگلیسی داشته باشند.
146 داوطلب برنامه نیروی کار ماهر فرانسوی زبانFSSW  که در قرعه کشی امروز دعوتنامه ابراز علاقه NOI را دریافت کردند، امتیاز 460 تا 465 را نیاز داشتند.
داوطلبان برای برنامه نیروی کار ماهر فرانسوی زبان و نیروی متخصص فنی نیازی به پیشنهاد شغلی ندارند، اما باید تمام شرایط اجباری فدرال و استانی مشخص شده توسط برنامه مهاجرت استانی انتاریوOINP  را داشته باشند.
داوطلبانی که براساس این دو برنامه همسو با برنامه اکسپرس اینتری دعوتنامه مهاجرت استانی را بدست آوردند، 600 امتیاز اضافی را دریافت کرده که دعوت به اقدام برای اقامت دائم کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری برای آنها تضمین می شود.
اکسپرس اینتری سیستم مدیریت کانادا برای سه برنامه مهاجرت فدرال است: برنامه نیروی کار ماهر فدرال، برنامه نیروی متخصص فنی فدرال و کلاس تجربه کار کانادایی.
اولین قدم برای اینکه در برنامه نیروی کار ماهر فرانسوی زبان و نیروی متخصص فنی داوطلب مهاجرت محسوب شویم، ایجاد پروفایل اکسپرس اینتری است. 
برنامه مهاجرت استانی انتاریو OINP با داوطلبان دعوت شده براساس برنامه های اکسپرس اینتری انتاریو تماس گرفته، که باید در مدت 45 روز تقویمی از دریافت دعوتنامه ابراز علاقه NOI پرونده کامل خود را برای معرفی به استان بدهند.
با توجه به شروع انجام آزمایش کرونا در فرودگاه ها تورنتو شرایط در زمان کرونا برای مهاجران جدید به انتاریو کانادا سریعتر خواهد بود.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
تیارا1399/11/05
سوالی داشتم خدمتتان در مورد آزمون دولینگو و اینکه آیا برای پذیرش معتبر است
  • گنجی
  • 1399/11/07
بعضی دانشگاه ها به جای ایلتس اکادمیک 6 امکان ارائه دولینگو را دارند. لذا هر دانشگاه را باید نسبت به رشته مورد نظر شما جداگانه بررسی کرد.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن