شرایط جدید تست کرونا برای سفر به کانادا

بازدیدکنندگان : 2601 نفر 1400/11/27
شرایط جدید تست کرونا برای سفر به کانادا
شرایط جدید تست کرونا برای سفر به کانادا
شرایط جدید دولت کانادا در مورد آزمایشات کرونا برای سفرهای بین المللی

از تاریخ 9/12/1400 مسافران می توانند با آزمایش آنتی بادی به کانادا بیایند و کودکان واکسینه نشده نیازی به قرنطینه ندارند. مسافرانی که کاملا واکسینه شده اند می توانند با آزمایش آنتی بادی وارد کانادا شوند و نیازی به قرنطینه 14 روزه کودکان واکسینه نشده نیست، همچنین پروازهای بین المللی در کلیه فرودگاههای کانادا از تاریخ 9/12/1400 قابل انجام است. وزیر بهداشت کانادا این خبر را در تاریخ 15 فوریه در اتاوا اعلام کرد. وزرای حمل و نقل، امنیت عمومی، گردشگری و امور بین دولتی هم در آن جلسه بودند.

مسافرانی که کاملا واکسینه شده اند اگر در زمان ورود به کانادا به صورت تصادفی توسط مامور مرزبانی کانادا برای آزمایش کرونا انتخاب شوند مجبور نیستند در زمانی که منتظر نتیجه آزمایش هستند قرنطینه شوند. 
آزمایش آنتی بادی قبل از ورود به کانادا یعنی حداکثر 24 ساعت قبل از رسیدن به مرز یا پرواز باید توسط کشور مسافران تایید شود. آزمایش آنتی بادی که می توانیم در خانه انجام دهیم کافی نیست. آزمایش را باید یک آزمایشگاه، مراکز بهداشتی یا بیمارستان انجام دهند. همچنین مسافران می توانند تست PCR را 72 ساعت قبل از ورود آماده کنند. هیچ تغییری در مورد شرایط قبلی مربوط به آزمایشات مولکولی کرونا وجود ندارد. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
 

تست آنتی بادی کرونا برای کانادا


آزمایش آنتی بادی کرونا نشان می دهد که پس از دریافت واکسن کرونا سطح آنتی بادی های دفعای تولید شده بر اثر دریافت واکسن کرونا چقدر خواهد بود. لذا میتوان از آن برای تشخیص عملکرد صحیح واکسن استفاده کرد.
از عمده دلایل که کانادا رو به استفاده از آنتی بادی آورده این است که شیوع گسترده سویه های کرونا و جهش ان مشخص شود. برخی متخصصین معتقدند که لازم نیست همه ی افراد پس از دریافت واکسن کرونا حتماً تست آنتی بادی بدهند. همچنین سازمان بهداشت جهانی آزمایش آنتی‌ بادی کرونا بعد از واکسن را برای افرادی که علائم بیماری دارند توصیه می‌کند.

بدن افراد معمولا 14 روز پس از دریافت دوز دوم واکسن کاملاً ایمن شده و مقدار آنتی بادی افزایش می یابد. دو هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن، زمان مناسبی برای انجام آزمایش آنتی‌ بادی کرونا (نمونه گیری خون) می باشد.
در صورت دریافت نتیجه منفی آزمایش آنتی بادی، فرد واکسینه شده نباید نگران یا مضطرب باشد زیرا این آزمایش، آنتی بادی های واکسن های کرونای موجود را که در برابر پروتئین سنبله ویروس ایجاد شده اند، تشخیص نمی دهد.

همچنین نباید نتیجه مثبت آزمایش آنتی‌ بادی کرونا خود را به عنوان نشان‌دهنده‌ی سطح خاصی از ایمنی یا مصونیت در برابر عفونت ‌کرونا در نظربگیرید. زیرا هنوز بطور قطعی مشخص نیست که اثر محافظتی واکسن های کرونا تا چه مدت در بدن پایدار است. بنابراین با فرض اینکه به مرور این محافظت کاهش می یابد رعایت پروتکل های بهداشتی و افزایش سطح ایمنی بدن بسیار مهم خواهد بود.
ویروس نوظهور SARS-Cov-2 متعلق به تیره ویروس بتا از خانواده Coronaviridae می باشد . این ویروس ها دارای پوشش با RNA تک رشته ای با پلاریته مثبت هستند.
و دارای پروتئین های S (Spike) و E (envelope) و M (Memberanous) می باشد. علاوه بر آن دارای پروتئین های ساختاری نوکلئوکپسید (NP) و 16 پروتئین غیرساختاری (nsp1-16) و نیز
5 تا 8 عدد پروتئین کمکی (accessory) هستند که جهت بررسی و پرداختن به سیستم ایمنی هومورال (Humoral) و آنتی بادی های ساخته شده در این بیماری باید به آنها توجه داشت.
 

آیا برنامه ArriveCAN کانادا الزامی است


مسافران باید قبل از عبور از مرز کانادا از طریق برنامه ArriveCAN اسناد و مدارک را ارسال کنند. 
مسافرانی که واکسینه نشده اند باید در زمان ورود آزمایش را انجام دهند و 14 روز قرنطینه شوند آنها باید در روز هشتم قرنطینه دوباره آزمایش را انجام دهند.
وزیر حمل و نقل کانادا اعلام کرد از پایان این ماه در تمام فرودگاه های کانادا پروازهای بین المللی انجام می شود و اطلاعیه سازمان حمل و نقل هوایی کانادا برای محدود کردن پروازهای بین المللی منقضی می شود. 
دولت کانادا قوانین سفر خود را از سطح 3 به سطح 2 تغییر داد. یعنی دولت توصیه نمی کند که کانادایی ها سفرهای غیر ضروری نداشته باشند. اما وزیر از کانادایی ها می خواهد تا در سفرهای بین المللی به خطرات مربوط به کرونا توجه داشته باشند. 
وزیر بهداشت کانادا گفت این تغییرات موقتی است و با تغییر وضعیت شیوع کرونا تغییر می کند. او گفت با کم شدن موارد بستری در بیمارستان ها، محدودیت ها بیشتر کاهش پیدا می کنند. این محدودیت ها در کبک و انتاریو رو به کاهش است و دولت کبک در پی حذف پاسپورت واکسن برای ورود به رستوران ها و مراکز خرید و ... است. 

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی

کاهش محدودیت سفر به کانادا


وزیر بهداشت کانادا هفته گذشته گفت، تغییراتی در وضعیت کرونا و اومیکرون ایجاد شده و نرخ مرگ و میر و سرایت بیماری کاهش یافته است لذا، مدیر ارشد وزارت بهداشت کانادا گفت این کشور به دنبال برنامه های باثبات برای مدیریت کرونا است. 
مسافرانی که به کانادا می آیند باید به صورت کامل واکسینه شوند مگر در چند مورد خاص. مسافران واکسینه شده حداقل 72 ساعت قبل از ورود به کانادا باید آزمایش کرونا را انجام دهند و شاید در زمان ورود به صورت تصادفی آزمایش شوند. 
وزیر بهداشت گفت هفته گذشته کانادا بدترین موج کرونای اومیکرون را پشت سر گذاشت و دولت کانادا قوانین را براساس شرایط تغییر می دهد.  
وزیر گفت، کانادا در حال ارزیابی قوانین و محدودیت های سفرهای بین المللی است. 

دولت های استانی کانادا اقدامات مربوط به کرونا را لغو کرده و شرایط پاسپورت واکسن را هم حذف می کنند. استان منیتوبا تا اواسط ماه مارس محدودیت های کرونا را لغو می کند. استان انتاریو به دنبال کاهش اقدامات بهداشتی است. کبک، آلبرتا و ساسکاچوان هم اعلام کردند که محدودیت ها را لغو می کنند. 
در هفته های اخیر کارشناسان بهداشت و گردشگری به دنبال حذف شرایط مربوط به تست کرونا در کانادا بودند. 

ماه گذشته سازمان جهانی بهداشت به کشورها گفت، ممنوعیت سفرهای بین المللی را لغو کنید چون راه حل مناسبی نیست و باعث استرس اجتماعی و رشد وضعیت بد اقتصادی می شود. با شیوع کرونای و اومیکرون مشخص شد که اقدامات مرزی در برابر این نوع از کرونا بی تاثیر است. سازمان بهداشت جهانی گفت، اقدامات سفر مثل ماسک، آزمایش، قرنطینه و واکسیناسیون باید براساس شرایط مربوط به کرونا باشد و نباید هزینه های مالی برای مسافران داشته باشد. 
سازمان بهداشت جهانی گفت، به علت دسترسی محدود و توزیع ناعادلانه واکسن کرونا، کشورها نباید مدرک واکسیناسیون کرونا را به عنوان تنها مجوز برای سفرهای بین المللی تعیین کنند. 

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
اسماعیلی1401/02/15
اگر تست اول را زده باشیم و دوم را نخواهیم بزنیم می تونیم با توریستی وارد کانادا شویم؟
  • گنجی
  • 1401/02/28
خیر باید هر دو دوز واکسن مورد تایید دولت کانادا را زده باشید تا بتوانید وارد کانادا شوید.
الهام1400/11/27
سلام و عرض ادب
شما فرمودید که حداکثر ۲۴ ساعت قبل تست آنتی بادی باید انجام شود پروازهای کانادا ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول می‌کشد و این عملا ممکن نیست و در ضمن اگه تست آنتی بادی منفی باشد امکان ورود به خاک کانادا نیست ؟
ممنونم از شما
  • گنجی
  • 1400/11/28
اگر منفی باشد نگران نباشید معمولا اگر زود بعد از واکسن تست بدهید ممکن است منفی شود . البته حتی دقیق ترین تست ها نیز ممکن است خطا داشته باشد.
معمولا 72 ساعت زمان دارید

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن