هزینه تحصیل در مونترال

بازدیدکنندگان : 142 نفر 1403/01/08
هزینه تحصیل در مونترال
 
هزینه تحصیل در مونترال
 اقدامات جدید دولت کبک بر علیه دانشجویان خارجی باعث افزایش هزینه تحصیل شده!

 

هزینه تحصیل در کبک رایگان است؟

با وجود اینکه در استان کبک حدود 200000 موقعیت شغلی خالی وجود دارد و کمبود نیروی کاری شدیدی در این استان وجود دارد اما این استان برای حفظ زبان فرانسه بعضی از دانشجویان خارجی را اخراج می کند. 
ماه گذشته کبک اعلام کرد شهریه دانشجویان خارجی که می خواهند در این استان تحصیل کنند را حدود 20000 دلار افزایش می دهد. 
این اولین 20000 دلاری است که این دانشجویان به دانشگاههای فرانسوی زبان پرداخت می کنند و این باعث می شود که دانشگاههای انگلیسی زبان شهریه را تا میزان زیادی افزایش دهند. 
با این قانون، دانشجویان خارجی و خارج از استان، به جای کار در مشاغل فرانسوی زبان، کبک را ترک می کنند. 
اما فایننشال پست گزارش می کند که از حدود 50000 نفری که مجوز تحصیل بعد از دبیرستان در کبک را دارند حدود 44 درصد از آنها در زمان تحصیل کار می کنند. 
قبلا در تلگرام موسسه گنجی در مورد شرایط تحصیل رایگان در کبک توضیح دادیم البته این شرایط برای شهر مونترال نخواهد بود.

 

کارفرماهای کبکی

کارفرمایان کبکی به مزایای دانشجویان خارجی برای کبک اشاره می کنند و رئیس اتاق بازرگانی مونترال این دانشجویان را به عنوان دریچه اطمینان برای کاهش فشار بازار کاری کانادا می داند. 
دانشجویان خارجی در کانادا به عنوان نیروی کاری موقت خارجی در زمان تحصیل به صورت پاره وقت یا بعد از فارغ التحصیلی به صورت تمام وقت در کانادا کار می کنند. 
در سالهای 2000 تا 2019 تعداد دانشجویان خارجی شاغل در کانادا از 18 درصد به 50 درصد رسیده است. دانشجویان بسیار به تحصیل رایگان در کانادا و کبک امیدوارند.
 

اعتراضات دانشگاه کنکوردیا و مک گیل از قوانین جدید مهاجرتی کبک

دو ماه پیش دانشگاه کنکوردیا و مک گیل در مورد قوانین مهاجرتی کبک که دانشجویان خارجی را مجبور می کند زبان فرانسه یاد بگیرند اعتراض کردند و گفتند این نوع قوانین مانع آمدن این دانشجویان به استان کبک می شود. 
فابریس لابو معاون زندگی دانشجویی و یادگیری مک گیل به انجمن قانونگذاری که در حال بررسی اصلاحات سیاست مهاجرتی بودند گفت یکی از اثرات غیر ارادی این قوانین تغییر در برنامه تجربه کبک است که باعث می شود دانشجویان خارجی که به زبان فرانسه تسلط ندارند از یادگیری این زبان و پیدا کردن شغل منصرف شوند. 
برنامه تجربه کبک یک مسیر سریع برای دانشجویان خارجی برای دریافت گواهی انتخاب کبک است و در ماه می اعلام شد که این برنامه تغییر خواهد کرد. 
برنامه تجربه کبک برای افزایش تعداد متقاضیان فرانسوی زبان، در بین مهاجران فقط فرانسوی زبانها را انتخاب می کند. 
دانشجویان خارجی که به زبان فرانسه تحصیل کرده اند یا فرانسوی زبان هستند می توانند از طریق سیستم سریع ارزیابی به جای اینکه 18 ماه برای دریافت دعوتنامه اقامت دائم منتظر باشند در مدت 12 ماه این دعوتنامه را دریافت کنند. 
اما دانشجویانی که برای تحصیل به زبان انگلیسی به کبک می آیند و به زبان فرانسه تسلط ندارند واجد شرایط برنامه تجربه کبک و مزایای اضافه آن نیستند. 
این شرایط با اصلاحات مهاجرتی  Frechette در زمینه اقتصادی مطابقت دارد. 

 

کوتاه آمدن کبک برای افزایش شهریه دانشگاههای انگلیسی زبان

شهریه دانشگاه فقط برای دانشجویان خارجی افزایش پیدا نکرد بلکه شهریه دانشگاههای خارج از کبک هم دو برابر شد و از 9000 دلار به 17000 دلار رسید.
 اما این سیاست تغییر کرده و دولت کبک شهریه برای دانشجویان خارج از کبک را حدود 33 درصد افزایش داد. 
دانشجویان کانادایی که تحصیلات خود را در پاییز  ٢٠٢٤ آغاز می‌کنند، معادل هزینه تحصیل خود، یعنی ١٧ هزار دلار در سال به جای  ٩ هزار دلار فعلی، به دولت پول پرداخت خواهند کرد. 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن