پیش خرید خانه در تورنتو

بازدیدکنندگان : 1749 نفر 1402/05/14
پیش خرید خانه در تورنتو
پیش خرید خانه در تورنتو 
آیا الان پیش خرید خانه کار درستی است؟

 

افزایش قیمت مسکن در کانادا

شاخص قیمت مسکن که اخیرا منتشر شده نشان می دهد که متوسط قیمت ها در ماه May حدود یک درصد نسبت به ماه قبل (فروردین) افزایش پیدا کرده و از ماه آگوست 2022 قیمت مسکن تاکنون روند افزایش داشته است. قیمت مسکن در شش شهر از 27 شهر بزرگ کانادا  که در سرشماری قرار گرفته اند، افزایش زیادی داشته است. در ماه می 2023 در 8 شهر بزرگ قیمت مسکن افزایش پیدا کرد اما در 13 شهر از 27 شهر بزرگ کانادا قیمتها تغییری نداشته است. 
در این گزارش قیمت خانه های نوساز در کانادا مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به قیمت مسکن در شهر های بزرگ، قیمت مسکن نسبت به ماه می 2022 حدود 0.6 درصد کاهش پیدا کرده است. 

 

قیمت خانه در تورنتو ۲۰۲۳

در 19 شهر از 27 شهر بزرگ کانادا قیمت مسکن کاهش یافته اما قیمت مسکن در یک ماه گذشته در 14شهر کانادا افزایش پیدا کرده.  به صورت خلاصه:
  • شرایط اجاره در تورنتو همچنان سخت و گران خواهد ماند
  • شروع ساخت مسکن در 2023 کاهشی است و در 2024-2025 افزایشی
  • با کاهش نرخ بهره در سال 2024 ، امید است قیمت خانه های نوساز در سال 2025 کاهشی باشد
  • میانگین قیمت مسکن در تورنتو رو به افزایش خواهد بود به دلیل نرخ بالای بهره وام و هزینه مصالح ساختمانی و کارگر
  • حضور مهاجر بیشتر در تورنتو باعث نیاز بیشتر مسکن و گرانی خواهد شد از سوی دیگر عرضه خانه توسط خانواده های بدهکار که وام نتوانستند پرداخت کنند باعث کاهش قیمت خواهد بود (توازن این دو نامشخص است!)

در بین شهر های بزرگ کانادا، قیمت مسکن در ویکتوریا در ماه می در مقایسه با سال قبل حدود 2.7 درصد کاهش داشته است. 
قیمت مسکن در سنت کاترینز- نیاگارا حدود 2.4 درصد و در ادمونتون حدود 2.3 درصد کاهش پیدا کرده است. 
بیشترین افزایش قیمت مسکن مربوط به ماه می 2023 در کبک بود که قیمت مسکن حدود 4.1 درصد و در شارلوت تاون و سنت جان حدود 1.1 درصد افزایش پیدا کرد. 
بیشترین کاهش قیمت مسکن به صورت ماهانه مربوط به سادبری بود که قیمت مسکن حدود 1.2 درصد و در شربروک حدود 0.7 درصد کاهش پیدا کرد. براساس گزارشات، شرایط بد بازار محلی و کاهش اعتبار سازندگان خانه در این مناطق باعث کاهش قیمت مسکن شده است. 

 

خرید خانه ارزان در کانادا 

براساس گزارش Point2homes در تاریخ 19 ژوئن، مسکن مقرون به صرفه برای افرادی که برای اولین بار می خواهند خانه ای بخرند یا اجاره کنند در استانهای آلبرتا، ساسکاچوان و منیتوبا و شهر های زیروجود دارد:
  1. رجینا
  2. کلگری
  3. ادمونتون
  4. ساسکاچوان
  5. وینیپگ

براساس گزارشات آماری در مورد قیمت مسکن در کانادا، نسبت به سال گذشته در مناطق مرکزی کانادا قیمت مسکن حدود 0.8 درصد کاهش داشته. 
این گزارشات با مطالعات شرکت کانادایی خانه و وام مسکن CMHC مطابقت دارد و نشان می دهد  که قیمت مسکن در استانهای مرکزی کانادا بسیار کمتر است. گزارشات شرکت کانادایی خانه و وام مسکن نشان داد که کاهش قیمت مسکن در این مناطق به علت کاهش تعداد خانه های بخش خصوصی در حال ساخت در سال 2023 است.   
گزارشات CMHC نشان می دهد که عرضه مسکن نمی تواند پاسخگوی تقاضای بالا برای مسکن باشد. هزینه های مربوط به مالکیت خانه کاهش پیدا کرده و به علت نرخ بالای وام مسکن کانادا و بالا بودن قیمت مسکن، مالکیت خانه مقرون به صرفه نیست. 

 

وام خانه در کانادا

افزایش نرخ بهره وام مسکن در کانادا عامل مهم گرانی است!
نرخ بهره در کانادا یکی از عواملی است که باعث افزایش قیمت مسکن در شهر های کانادا می شود. بانک مرکزی کانادا برای دومین بار در سال 2023 نرخ بهره را حدود 4.75 درصد بالا برد و جای تعجب دارد زیرا نرخ بهره از سال 2021 تا به حال به این میزان بالا نرفته است!

بانک مرکزی کانادا گفت، علیرغم کاهش هزینه‌های انرژی، همچنان تورم قیمت کالاهای مصرفی در حال افزایش است. تورم قیمت کالا و خدمات به حدی بالاست که هزینه زندگی در کانادا بالاتر از سال گذشته و سخت شده.
نرخ بهره بالا بر روی افرادی که می خواهند از یک بانک وام خرید خانه بگیرند تاثیر می گذارد. با افزایش قیمت مسکن و ماشین، کانادایی ها و مهاجران تازه وارد باید هزینه های خود را کاهش دهند تا بتوانند پول بیشتری پس انداز کنند. اما همچنان بانک مرکزی کانادا گزارش داد به علت افزایش هزینه در کانادا نرخ بهره هم افزایش پیدا می کند. 
آمار کانادا می گوید نرخ بهره بالا بر روی بازار مسکن هم تاثیر می گذارد. براساس گزارشات شرکت کانادایی خانه و وام مسکن، حدود 64.1 درصد خانه ساخته شده و فروخته نشده از ماه می 2022 تا ماه می 2023 وجود داشته است. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن